مهم‌ترین ویژگی‌ های سایت فروشگاهی چیست؟

آموزش سئو سایت فروشگاهی,اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,اصول طراحی سایت فروشگاهی

عناصر و ویژگی‌های مشخصی هستند که سایت‌های فروشگاهی برای رقابت با رقبای خود باید داشته باشند. در این مقاله ما ۱۵ تا از مهمترین ویژگی‌ های سایت فروشگاهی و نکات طراحی سایت فروشگاهی را برایتان شرح می‌دهیم تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را کسب کنید و خریداران آنلاین را جذب سایت فروشگاهی خود کنید.

همه‌ وب سایت‌ها در حوزه خودشان منحصربه‌فرد هستند. گرچه روند و موارد مشابهی را همه‌ آن‌ها دارند. مانند استفاده از انیمیشن‌ها در طراحی وب سایت، پیش نمایش ۳۶۰ درجه از محصولات، فیلتر پیشرفته محصولات و جستجوی محصولات.

با این حال بهره مندی از این موارد و روندهای مشابه به عنوان ویژگی‌ های سایت فروشگاهی، تبدیل بازدید کننده‌های وب سایت را به خریدار تضمین نمی‌کند. در ادامه با ۱۵ تا از مهمترین ویژگی‌ های سایت فروشگاهی و نکات طراحی سایت فروشگاهی که برای رقابت در حوزه کسب و کار آنلاین حیاتی است را خدمت شما شرح می‌دهیم.

1. کاربر پسند بودن وب سایت فروشگاهی

در زبان انگلیسی ما ضرب المثلی قدیمی داریم به نام KIS که مخفف Keep It Simple است.

اگر به فارسی روان بخواهیم این جمله را ترجمه کنیم؛ به این معناست که می‌گوید:

«سادگی را حفظ کن یا آن را ساده بگیر»

شما باید در عین اینکه وب سایت خود را حرفه‌ای و استاندارد پیاده سازی می‌کنید، آن را کاربر پسند و با رابط کاربری ساده طراحی کنید. از مهمترین نکات طراحی وب سایت حفظ سادگی در استفاده از سایت است. در واقع ، مطالعات نشان می‌دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک وب سایت سهولت استفاده از آن است. برای اینکه سایت فروشگاهی خود را به نحو احسنت کاربر پسند کنید، در ادامه نکاتی را خدمت شما می گوییم:

  • قابلیت تکمیل خودکار را به قسمت جستجوی وب سایت اضافه کنید.
  • در منو وب سایت از تصاویر استفاده کنید مانند مگامنو
  • در فرم‌های خود جملات از پیش تعیین شده و قابل ویرایش بیاورید.

در کل سایت‌های فروشگاهی باید مزیت‌هایی قابل رقابت مانند کاربر پسند بودن را نسبت به سایت‌های همنوع خود داشته باشند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو فروشگاهیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2. موبایل فرندلی و رسپانسیو بودن وب سایت

٪۵۰ از خریدهای آنلاین که در حوزه اینترنت و سایت‌های فروشگاهی صورت می‌گیرد با موبایل است. شما با داشتن یک وب سایت رسپانسیو و موبایل فرندلی، فروش خود را تا چندین برابر می‌توانید افزایش دهید.

وب سایت Walmart پس از اینکه موبایل فرندلی و رسپانسیو شد و برای موبایل بهینه سازی شد، فروشش تا ۹۷٪ افزایش یافت. فرقی نمی‌کند میلیون‌ها صفحه محصول داشته باشید یا پنج صفحه، ایجاد یک رابط کاربری سازگار با موبایل برای خریداران در فروش و رتبه بندی بالقوه شما تأثیر به سزایی دارد.

آموزش سئو سایت فروشگاهی,اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,اصول طراحی سایت فروشگاهی

3. تصاویر و ویدئوهای باکیفیت

دیگر زمان بارگزاری چند عکس معمولی و با برچسب قیمت گذشته است. امروزه خریداران ترجیح می‌دهند تا محصول را به صورت ۳۶۰ درجه و از زوایای گوناگون مشاهده کنند. همچنین می‌خواهند افرادی که از این محصول استفاده می‌کنند را تماشا کنند و نظر آن‌ها را بدانند. برای مثال ویدئویی از آنباکسینگ محصولتان بگذارید. در کل شما باید از تصاویر و ویدئوهای مرتبط زیادی برای محصولاتتان بهره مند شوید و آن‌ها را برای لود سریع وب سایتتان بهینه سازی کنید.‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍

4. بخش نظرات کاربران

از موارد مهمی که در ویژگی‌ های سایت فروشگاهی جای می‌گیرد، بخش نظرات کاربران است. تاکید ما بر این است که حتماً از بخش نظرات و ستاره‌ها برای امتیاز محصولاتتان بهره مند شوید. چراکه خریدارانی که می‌خواهند محصولی را به صورت آنلاین بخرند، قطعاً به بخش نظرات دیگر کاربران و دیدگاه آن‌ها رجوع می‌کنند تا نظرات مرتبط به آن محصول را بخوانند و از خرید احتمالی خود اطمینان حاصل کنند. توجه کنید که نظرات منفی هم می‌توانند تأثیر مثبت داشته باشند و هم منفی.

به عنوان مثال تأثیر منفی نظرات مخالف و منفی به این صورت است که خریداران با خواندن نظر منفی دیگر کاربران از خرید خود منصرف می‌شوند و البته تأثیر مثبتی هم دارد؛ از این جهت که هنگامی که در میان نظرات مثبت، نظرات منفی باشد، ضریب اعتماد به آن نظرات مثبت بیشتر می‌شود.

بالا بردن فروش فروشگاه,جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی,سئو فروشگاهی

5. پیشنهادهای ویژه

بیشتر سایت‌های فروشگاهی از پیشنهادهای ویژه به عنوان یکی از ویژگی‌ های سایت فروشگاهی خود بهره می‌برند. به این صورت که با توجه به استراتژی بازاریابی خود، محصول یا محصولاتی را به عنوان فروش ویژه در نظر می‌گیرند. در این موارد به صورت ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و… به کاربران اطلاع داده می‌شود که در وب سایت فروش و پیشنهادهای ویژه قرار گرفته است.

سعی کنید یک صفحه وب سایت به صورت منحصر به فرد برای فروش و پیشنهادهای ویژه وب ساییتان طراحی کنید. این نکته از نکات طراحی سایت فروشگاهی، نه تنها روی فروش بلکه روی سئو وب سایت شما تاثیرات مثبتی را می‌گذارد.

6. بخش سؤالات متداول

یکی دیگر از ویژگی‌های سایت فروشگاهی استفاده از FAQ یا بخش سؤالات متداول است. شما در این بخش به نحوه خرید از وب سایتتان، به نحوه ارسال خرید، نحوه تحویل خرید و در کل سوالاتی که ذهن اکثر مخاطبان را درگیر کرده است پاسخ می‌دهید. این کار باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه مشتری و خریدار به ما اعتماد می‌کند، از سردرگمی نیز خارج شود. همچنین در کنار این بخش می‌توانید از «توضیحات بیشتر» ووکامرس هم بهره مند شوید؛ تا خریداران با محصول شما آشناییت حداکثری پیدا کنند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود