ضروری

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

رنکینگ گوگل,سئو سایت,کلمات کلیدی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 29 امتیاز : 4.2]

هفته گذشته اولین بخش از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل را ارائه نمودیم. مواردی شامل تگ‌های عنوان، تگ‌های H1 و توضیحات سئو.(فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول) این هفته در ادامه مبحث در خصوص کلمات کلیدی و سئو سایت صحبت خواهیم کرد.

کلمات کلیدی

در مقاله قبلی متذکر شدیم؛ هر کلمه کلیدی که علاقه مند هستید در آن رنک پیدا کنید بایستی در تگ عنوان قرار گیرد. همینطور گفتیم که هرچقدر کلمه کلیدی به ابتدای تگ نزدیکتر باشد بهتر است. همچنین کلمات کلیدی بایستی در تگ های H1 و توضیحات متا نیز گذاشته شوند.

اما کلمات کلیدی در چه جای دیگری باید حضور داشته باشند تا در سئو سایت بیشترین تاثیر را داشته باشند، چگونه و به چه صورت؟

محتوای صفحه

  1. مطمئن شوید که عبارت یا کلمه کلیدی شما اگر در جمله اول صفحه قرار ندارد، در بین 100 کلمه ابتدایی حضور داشته باشد. این موضوع از روند تکرار کلمه کلیدی بااهمیت تر است.
  2. همانطور که جیسون قبلا در جلسه ای با من عنوان کرد، قرار دادن درست و صحیح کلمات کلیدی از تکرار آنها مهمتر است.

مثلا گذاشتن عبارت “لباس عروسی ارزان” یکبار در تگ عنوان و یکبار در هدر (بالای سایت) به مراتب باارزشتر از دو بار قرار دادن آن در متن است.

  1. در اینجا نحوه تجزینه کلمات کلیدی توسط گوگل امده است:

    Meta information and headers

    Body copy

    Side bars and footers

  1. کلمه یا عبارت کلیدی شما بایستی در متن به خوبی بکار رفته باشد. به این حالت چگالی کلمه کلیدی می گویند. با اینحال استفاده بیش از حد از این سیگنال باعث میشود گوگل تصور کند محتوای شما قابل خواندن نیست و ارزشی برای خواننده ندارد و در نتیجه شما را جریمه میکند.
  2. کلمات کلیدی باید بطور کامل با موضوعی که در موردش نوشته اید منطبق باشد.
  3. همواره بایستی کلمه کلیدی مهم شما در تگ عنوان، تگ H1، توضیحات متا، متن مقاله موجود باشد، همچنین کلمات مرتبط با آنها نیز باید در تگ های H2 قرار گیرند.
  4. اطمینان حاصل کنید که عبارت کلیدی موردنظرتان با یک نمونه از عبارات جستجو شده توسط کاربران منطبق باشد. زبان طبیعی در جستجو به امری رایج تبدیل شده است، بخصوص با گسترش جستجوی صوتی و دقتی که گوگل در تشخیص زبان های محلی بدست آورده است.

بنابراین اگر میخواهید برای عبارت “چگونه استیک بپزم؟ ” رنک بیابید، مطمئن شوید که آن را در هدر یا تگ H2  قرار داده اید.

  1. مراقب باشید که بیش از اندازه روی یک عبارت یا کلمه کلیدی تمرکز نکنید چون محتوای شما را تکراری میکند و نتیجه آن فقط جریمه است.

کلمات کلیدی نهفته (LSI)

از زمان حضور الگوریتم های مرغ مگسخوار و پاندا، LSI در حال تبدیل شدن به یکی از موارد مهم سئو است که توسط گوگل برای اندازه گیری ارزش کلمه کلیدی و میزان اهمیت حضور آن در متن استفاده میشود.

کلمات LSI یعنی در کنار یکدیگرقرارگرفتن کلمات بدون اینکه بصورت مستقیم معنای مترادف داشته باشند. به عنوان  مثال اگر در خصوص ماشینها می نویسید میتوانید بصورت بالقوه در خصوص چرخ های ماشین بنویسید. با اینحال گوگل کل متن را برای تعیین میزان ارتباط آن با موضوع واقعی سایت اسکن میکند. این ها کلمات کلیدی LSI هستند.

  1. کلمات کلیدی LSI خود را کشف کنید و مطمئن شوید که در سراسر مقاله از آن ها استفاده میکنید. بخصوص …

پاراگراف اول متن

متن مقاله

لینک های anchor text

آخرین پاراگراف متن

  1. از کلمات LSI در داده متای سایتتان استفاده کنید. در اینجا پیشنهادات نیکولای را در این زمینه میبینید:

عنوان صفحه

تگ های H1 و H2

آدرس اینترنتی صفحه

توضیحات متا

Image alt text

آینده کلمات کلیدی

با سخن یکی از کارشناسان سئو در خصوص کلمات کلیدی، دوست عزیزم جیسون دمرز این مبحث رو به پایان می برم :

          “هنگامی که گوگل سایت شما را برای دریافت اطلاعات اسکن میکند، کلمات و عبارات کلیدی که فکر میکند به هم مرتبط هستند را بیرون میکشد. در عوض یک مرحله میانی وجود دارد. گوگل داده های دریافتی را در خودش تفسیر میکند و شروع میکند به شکل دادن به آنها به گونه ای که خود درخصوص کسب و کار شما نتیحه گیری کرده است. به نظر میرسد که کمی متعجب شده اید، منم با شما موافقم، گوگل در حال تبدیل شدن به سیستمی فوق العاده پیچیده است.”

قسمت بعدی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

 

8 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی ” ثبت شده است
  1. ارشیا

    مقاله بسیار خوبی بود. پر از نکات و اطلاعات مفید. مخصوصا قسمتی که در مورد LSI توضیح دادین خیلی جالب بود. ممنونم


  2. سعادت

    چقدر نکته داره این مقاله. واقعا یکی از بهترین مقالاتی بود که تا حالا خوندم. نکات بسیار ریز و مهمی داشت. باید یک چند باره دیگه بخونم


  3. محمد امین رحیم بخش

    سلام. مقاله خیلی مفصل و عالی ای بود. من که خیلی استفاده کردم.
    تکرار کلمات کلیدی تو محتوای سایت به نظر خیلی ها مهمه و حتما تا میتونن تو محتواشون کلمه کلیدی شون رو دائم تکرار میکنن ولی این نکته ای که شما تو این مقاله مطرح کردید خیلی مفید و کاربردی بود
    متشکرم


  4. امیر دهداری

    سلام. همه سایت ها مینویسن از کلمات کلیدی نهفته (LSI) استفاده کنید ولی ازشون بپرسی چی هست خودشون هم نمیدونن. بهترین توضیح ممکن رو شما تو این مقاله نوشتید. بسیار عالی. ممنونم


  5. رضا واحدی

    بسیار خوب و عالی بود با سپاس از شما بخاطر مطالب به روز و مفیدتون


  6. امیرمهدی سرآبادانی

    سلام
    مقالات خوبی دارید اما فرد مبتدی ای مثل من درست از اصطلاحاتتان سر در نمی آورد.


  7. Arman

    سلام وقت بخیر جناب قمصری عزیز.
    تشکر بابت وقت گذاشتن و تهیه آموزش های رایگان سئو.
    بنده متوجه یه موضوعی نمیشم
    تقریبا تمام سئوکاران معتقدند که تگ های h1 و h2 مهم اند و باید در متن باشد.
    تگ h1 که همون عنوانِ تقریبا بعد تگ h2 رو من در بسیاری از سایت هایی که از مکان خوبی در گوگل برخوردار بودند مشاهده نکردم.
    راجب این موضوع توضیح کوتاهی میدید؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      دوست عزیزم همانطور که گفتید بسیاری از سایت ها از این تگ مهم استفاده نمی کنند. ولی در همین سایت بنده توضیحات زیادی درباره آن داده ام. لطفا جستجو کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *