ضروری

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

آموزش سئو محتوا,تولید محتوا,حداقل تعداد کلمه در محتوای سایت

کیفیت محتوا

احتمالا در سالیان اخیر زیاد اصطلاح کیفیت محتوا را از امیر قمصری شنیده اید؛ بخصوص زمانی که صحبت از علایق گوگل می شود. اما براستی چه چیزی در این مقوله مهم است؟ چگونه یک الگوریتم آموزشی ماشینی میتواند تعیین کند که مقاله ای خوب یا بد است؟

خوب بالطبع هیچگاه سلیقه های شخصی در این موضوع دخیل نمی شوند اما شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی مطمئن شوید که محتوای شما با ارزش تلقی میشوند. با ارزش نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران و خوانندگان حقیقی.

  1. در اینجا بنده اولین و مهمترین نکته در زمینه تولید محتوای با کیفیت را بیان میکنم، برای کاربران حقیقی محتوا تولید کنید نه برای موتورهای جستجو.

گوگل بطور چشمگیری در حال فاصله گرفتن از کلمات کلیدی محتوا و در عوض نزدیک شدن به تجربیات کاربران انسانی و نظرات آنها در خصوص محتوا است.

چگونه به این مورد دست یابیم؟

  1. صفحه خود را با عبارات و کلمات کلیدی بیش از حد اشباع نکنید : بجای اینکار مطالبی بنویسید که کاربر به معنای واقعی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و به اصطلاح جذب محتوای شما شود. این چیزی است که کاربر را در صفحه شما نگه میدارد و در نهایت منتج به اشتراک گذاری بیشتر محتوای شما میشود.
  2. گرامر و تلفظ : این مورد واضح است که مهم است بنابراین سعی کنید متن خود را چندین بار ویرایش کنید تا از نظر نگارشی مشکلی نداشته باشد، اینکار باعث روان شدن متن و در نتیجه راحتی خواننده در مطالعه آن می شود. ممکن است گوگل در تشخیص الگوی نگارشی اشتباه کند اما بسیار با اهمیت است که از ایرادات متعدد جلوگیری کنید، موضوعی که باعث میشود محتوای شما از نظر خواننده کم ارزش تلقی شود.
  3. خوانا بودن : ارزش دارد که محتوای خود را چندین بار از نظر سهولت مطالعه و بررسی کنید. استفاده از کلماتی که باعث ساده خواندن مطلب میشود بسیار با اهمیت است چرا که باعث میشود درک مطلب برای کاربر آسانتر گردد. اگرچه این مورد به صراحت توسط گوگل، فاکتور رنکینگ لحاظ نشده است اما Yoast از ابزاری در سئوی وردپرس استفاده میکند که قابلیت مطالعه مطلب را مورد بررسی قرار میدهد. امتیاز خوانایی بالاتر از 60 درصد میتواند خوب در نظر گرفته شود.

این افزونه همچنین موارد دیگری را برای بالا بردن سطح خوانا بودن متن ارائه میدهد که در ادامه ذکر میگردد:

  1. جملات خود را کوتاه بیان کنید. مطمئن شوید که بیش از 25 درصد جملات شما بیشتر از 20 کلمه نباشد.
  2. پاراگراف هایتان را کوتاه کنید. مطمئن شوید که محتوای هر پاراگراف از 150 کلمه تجاوز نکند.
  3. بیان فعالی داشته باشید. تنها 10 درصد از جملات شما باید به زمان گذشته برگردد.
  4. اگر از سرفصل استفاده می کنید مطمئن شوید که تعداد کلمات هر زیر فصل بیش از 300 کلمه نباشد.
  5. اطمینان حاصل کنید که حدود 50 درصد از جملات شامل یک کلمه تاثیرگذار باشد.

قالب بندی

  1. فضای سفید: زمانیکه برای اینترنت مینویسید، تا جایی که امکان دارد پاراگراف هایتان را بشکنید. فضای سفید زیاد باعث میشود که مطالعه متن از طریق گوشی های موبایل راحتتر باشد (بیش از نیمی از ترافیک وبسایت ها از طریق موبایل است)، و وضوح فرمت نوشتاری یکی از سیگنال های رنکینگ گوگل بشمار میرود.
  2. شروع پاراگراف: این بخش نباید بیش از یک یا دو جمله باشد. مطمئن شوید که مطلبی که میخواهید توضیح دهید حتما در پاراگراف اول بطور متمایز قابل دریافت باشد (اگر دقت کنید من بسیار علاقه دارم که جمله اول پاراگراف هایم را برجسته کنم).
  3. زیرعنوان: از زیرفصل های زیادی استفاده کنید تا حجم متن را کم کنید. دنبال نظم منطقی از تگ های h2 و h3 باشید.

طول

  1. شاید باید این نکته را هم متذکر شوم که حداقل تعداد کلمه در هر پست باید 300 کلمه باشد.

در تحقیقاتی که اخیرا توسط Searchmetrics انجام شده است، مشخص شد که گوگل بیشتر به سمت محتوایی حرکت میکند که برای خواننده قابلیت درک بیشتری دارد. پست های کوتاه بالطبع وارد جزئیات نمیشوند لذا طول محتوا یک سیگنال رنکینگ بشمار میرود.

منتظر درسهای  بعدی از فاکتورهای رنکینگ گوگل باشید …

قسمت بعدی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت چهارم : محتوای داغ

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

 

14 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا ” ثبت شده است
  1. محمد موسوی

    ایول داری دمت گرم


  2. آکام

    با سلام خدمت اقای قمصری
    بنده در مورد نحوه ی استفاده صحیح علائم نگارشی در محتوای سایتم مقداری نگران هستم. آیا در سایت نیوسئو مقاله ای در این مورد نوشته شده است که بتوانم مطالعه کنم؟ برای مثال کدام یک از شکل های زیر درست تر است و گوگل مشکلی برای خواندنش ندارد؟
    1- فصل های 5 و 4 ،3 ،2 ،1 قرار گرفت.
    2- فصل های 5 و 4، 3، 2، 1 قرار گرفت.
    3- فصل های 5 و 4 ,3 ,2 ,1 قرار گرفت.
    4- فصل های 5 و 4, 3, 2 , 1 قرار گرفت.
    یعنی می خواهم بگویم : الف: استفاده از ویرگول در سمت چپ یا راست اعداد فرقی می کند؟
    ب: برای سایت های ایرانی که محتوای فارسی تولید می کنند، (((در کنار اعداد))) از ویرگول فارسی استفاده کنیم یا از ویرگول انگلیسی؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      هیچ تفاوتی با هم ندارند موارد مثال شما
      استفاده از ویرگول هم زیاد مهم نیست قبل و بعدش فاصله باشد
      گوگل پیشرفته تر از این حرفهاست که این مسائل براش درگیری ایجاد کند اما در کل بهتر است بر اساس اصول زبان فارسی تایپ کنید که برای کاربر بهتر است


  3. novinkhane

    عالی بود
    ممنون


  4. منیره

    سلام آقای قمصری
    من برای وب سایت ها تولید محتوا انجام میدم
    این مقاله شما واقعا واسم مفید بود
    سطح خوانا بودن متن و فضای سفید و گرامر و تلفظ و …
    همشون نکات جدید و با ارزشند
    متشکرم
    موفق باشید


  5. maryam mj

    ممنون از مقاله ی کاربردی شما. با مطالبی که فرمودید من یاد جستجوی مفهومی گوگل افتادم واقعا چقدر گوگل واسه سرچ کاربرها هوشمند شده.


  6. Ashkan

    سایتتون عالیه خدا قوت …


  7. امید احمدیانی

    واقعا بابت مطالب گیرایی که دارید ازتون متشکرم!


    • امیر قمصری

      خوشحالم که استفاده می کنید


  8. نرگس رحیمی

    به ترتیب بخش هایی که نوشتید دارم میخونم که الان رسیدم بخش سوم. این قدر تخصصی و کاربردی نوشتید که گفتم قبل از این که بقیه رو بخوندم کامنت بزارم ازتون تشکر کنم.


  9. وحید عرفان نیا

    سلام آقای قمصری
    من هیچ کدوم این هایی که شما گفتین تو محتوای سایت ام انجام ندادم
    یه سایت گردشگری دارم که توش پاراگراف طولانی و چند خطی گذاشتم و بخش معرفی مشاهیر معاصر ایران تو سایت ام برای همه افعال اش زمان گذشته استفاده کردم.
    میشه بگید الان باید همه محتوای پست ها رو تغییر بدم یا راه دیگه ای هست ؟


    • امیر قمصری

      درود
      شما همواره برای بالا بودن در رتبه های اول گوگل باید مطالب سایت خویش را بروزرسانی کنید.البته با توجه به شرایطی که شما دارید حتما باید حتی برای بالا آمدن هم بروزرسانی کنید اطلاعات این بیزینس را


  10. سینا

    تک تک نکاتی که گفتید بسیار ارزشمند و مهم هستند. تولید محتوا بدون بهینه سازی هیچ ارزشی نداره و باید هم بهینه بشه و هم کاربرپسند باشه. این نکات در برگیرنده هر دو مورد است و باید همیشه در تولید محتوا به آنها دقت بشه.


  11. سامان

    تولید محتوا بسیار مهم و ضروریه و من بعد از آشنایی با سایت شما به سایت های مختلف دقت کردم و متوجه شدم که چندین سایت در حوزه های متفاوت فقط با تولید محتوا موفق به ارتقاع رتبه و رسیدن به رتبه 1 گوگل شدند. به همین دلیل نکاتی که گفتید بسیار ارزشمند و ضروری است و باید بسیار دقت کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود