مهم

آموزش سئو تصاویر با درج متن جایگزین تصویر

alt text چیست,alt تصاویر,alt در تصاویر


سئو تصاویر با آموزش نحوه نوشتن متن جایگزین تصویر (alt text) سازگار با سئو، را در این مقاله آموزش سئو مبتدی برای شما عزیزان آموزش میدهیم تا بتوانید تصاویر سایت خود را، در صدر نتایج جستجوی تصاویر در گوگل بیابید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای بازاریاب ها وجود دارد، سئو کردن متن جایگزین (Alt) برای تصاویر می باشد. ما همیشه با وبسایت ها و تصاویر زیادی رو به رو شده ایم که به جای آن ها یک “X” قرمز نشان داده می شود و یا این که یک صفحه خالی به جای آن نمایش داده می شود. اگر شما می توانستید از این کادر تصویر برای افزایش رتبه بندی موتور جستجو استفاده کنید، عالی نبود؟

در این موقعیت، شما می توانید از متن جایگزین تصویر استفاده کنید.

 alt text چیست؟

متن جایگزین یا alt تصاویر، روشی است که به شما کمک می کند تا توصیف کنید که چه چیزی در تصویر وجود دارد و به صورت فعال، می توانید از طریق جایگزین کردن کلمات کلیدی سئو به صورت دقیق و هوشمندانه، باعث افزایش رتبه بندی سایت تان شوید. ما می خواهیم ببینیم به چه روش هایی می شود متن جایگزین تصویر را بهبود بخشید و در عین حال، شرایط را با موتورهای جستجو، سازگار کرد.

  • جستجو برای کلمات کلیدی قبل از شروع

این موضوع دارای اهمیت زیادی است که شما قبل از تولید محتوای تگ alt در تصاویر، به صورت خیلی دقیق برای کلمات کلیدی که می خواهید استفاده کنید، جستجویی انجام دهید. ابزار Keyword Planner گوگل، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در رابطه با کلمات کلیدی مناسب برای سایتتان در حوزه کاری خود، تصمیم هایی دقیق اتخاذ کنید.

زمانی که شما در حال جستجو برای کلمات کلیدی هستید، بهترین روش، جستجوی کلمات کلیدی این است که حجم جستجوی بالا اما رقابت کمی دارند. دلیل این موضوع بسیار ساده است.

حجم بالا به همراه رقابت بالا باعث میشود که شما وارد جنگی شوید که احتمالا نمی توانید در آن پیروز شوید. در صورتی که افراد زیادی وجود دارند که برای کلمه کلیدی مد نظر شما جستجو می کنند اما در عین حال سایت های بسیار قوی و مشهوری هم هستند که اعتبار دامنه بسیار قوی در مقایسه با سایت شما دارند، احتمالا شما به سختی می توانید به نتایج بالا در موتور جستجو برسید.

در همین حال، کلمات کلیدی که رقابت کم و حجم جستجوی کمی دارند، به این معنی هستند که احتمالا وبسایت شما نمی تواند به ترافیک زیادی دست پیدا کند. کلمات کلیدی که در حد متوسط محبوبیت دارند اما رقابت زیادی برای آن ها وجود ندارد، می توانند به موفقیت شما کمک کند. موفقیت کلمات کلیدی شما نه فقط در محتوا و یا عنوان، بلکه در متن جایگزین تصویر هم موثر است و باعث می شود که جستجو برای کلمات کلیدی، نقطه آغاز مهمی برای شما باشد.

alt text چیست,alt تصاویر,alt در تصاویر

  • پر کردن تگ alt با کلمات کلیدی اولیه

باید به این نکته اشاره کرد که متن جایگزین اهمیت زیادی دارد، اما هیچ وقت نباید نسبت به روش های سئو فعلی شما و روش هایی که قبلا بر روی آن تحقیقات کرده اید، اولویت پیدا کند. شما هیچ وقت نباید کلمات کلیدی خودتان که از قبل تنظیم شان کرده اید را تغییر دهید تا متناسب با متن جایگزین تصاویر شما باشند.

به جای آن، باید سعی کنید تصاویری را پیدا کنید که مطابق با کلمات کلیدی باشند که از قبل در محتوای خودتان به کار برده اید. زمانی که شما کار خودتان را مبتنی بر alt تصاویر انجام دهید، احتمالا در نهایت صفحه ای ایجاد می شود که بیشتر متمرکز بر روی تصاویر است نه کل محتوا.

تنها استثنا در این حالت، این است که اگر محتوای شما تصاویر خیلی زیادی دارد، این روش منطقی است. شرکت هایی که مثلا محتوایی مانند اسلایدشو، گالری تصاویر و محتوایی از این قبیل را منتشر می کنند می توانند از این روش استفاده کنند و تصاویر خودشان را در اولویت قرار دهند.

  • ایجاد ارتباط بین محتوا و متن جایگزین تصویر

یکی دیگر از اشتباهات رایج که بازاریاب های سئو سایت انجام می دهند، این است که متن جایگزین تصویر را به صورت مستقیم به محتوایی که ایجاد می کنند، لینک نمی دهند. ویژگی alt تصاویر همانطور که بیان شد، فقط متنی است که توصیف می کند چه چیزی در تصویر وجود دارد. در صورتی که شما می خواهید ارتباطی قوی با مخاطب خودتان و نتایج موتور جستجو داشته باشید، حتما باید یک ارتباط بین متن موجود در محتوای خودتان، تصویر و متن جایگزین ایجاد کنید.

به عنوان مثال در صورتی که محتوای شما در رابطه با طراحی وبسایت است، محتوای شما باید شامل یک متن در محتوا باشد که تصویر را توضیح می دهد. در این محتوای آموزشی، فرض می کنیم که کلمه کلیدی مد نظر شما “طراحی تخصصی وبسایت” می باشد، در این صورت شما باید تصویری را در متن خودتان قرار دهید که بر روی این نکته تاکید کند و تصویر را در محتوا توصیف کند و تگ alt تصاویر نیز باید شامل کلمه کلیدی مد نظر شما باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تاثیر تگ alt تصاویر در رنک سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • متن جایگزین کوتاه

به دلیل این که هدف اصلی متن جایگزین فراهم کردن اطلاعات برای خواننده در رابطه با تصویر می باشد زیرا گاهی خواننده نمی تواند تصویر را مشاهده کنند، این متن جایگزین نباید خیلی طولانی باشد. شما باید خیلی ساده با استفاده از کلمات کلیدی به عنوان توضیح دهنده اصلی و گاهی با کمک یک متن کوتاه، نشان دهید که در تصویر چه چیزی نمایش داده شده است.

پیشنهاد ارائه شده برای طول متن جایگزین تصویر حدود 125 کاراکتر می باشد. بعضی از مرورگر ها تنها یک خط از متن جایگزین را نمایش می دهند و سایز تصویر را بر اساس سایز یک خط در تصویر، مشخص می کنند. در نتیجه یک متن جایگزین طولانی، نه فقط باعث سردرگم شدن موتور جستجو می شود بلکه سردرگم شدن خواننده ها را هم به دنبال دارد زیرا آن ها نمی توانند خط متنی موجود در تصویر را به صورت کامل مطالعه کنند زیرا این خط توسط مرورگر مورد استفاده شان، کوتاه می شود.

در صورتی که متوجه شوید متن جایگزین شما بیشتر از 125 کاراکتر می باشد، بهتر است شما سعی کنید نکته مد نظر خودتان از تصویر را در محتوای اصلی توضیح دهید نه در متن جایگزین تصویر.

  • نمونه متن alt بهینه و سازگار با سئو

بهینه سازی تصاویر وب سایت,تاثیر تگ alt در سئو,تگ alt تصاویر

نخست، ما باید نگاهی به کد منبع زیر بیندازید:

<“img data-src=”Image.gif” alt=”alt-text-goes-here>

در این مثال، “image.gif” در واقع تصویری است که برای کسانی نمایش داده می شود که می توانند به درستی تصویر را مشاهده کنند. کسانی که نمی توانند تصویر را ببینند، به جای آن یک متن جایگزین را مشاهده می کنند که در قسمت “alt-text-goes-here” نمایش داده می شود.

در این قسمت مثال های دیگری وجود دارد که به شما نشان می دهد یک متن جایگزین تصویر سازگار با سئو به چه صورت است.

مثال یک

شما یک فروشگاه حیوانات خانگی دارید و می خواهید تصویری را نمایش دهید که یک گربه در یک سبد کوچک قرار دارد. کد منبع شما باید مثل این باشد:

<“img data-src=”FluffyCat.png” alt=”Pet Shop Kitten Snuggling in Basket>

هدف این متن، این است که متن جایگزین شما شفاف، خلاصه و مطابق با کلمات کلیدی باشد که شما در محتوای خودتان انتخاب کرده اید.

مثال دو

فرض می کنیم که شما یک فروشگاه لوازم یدکی دارید. شما می توانید وسایلی مانند روکش صندلی، کف پوش و یا خوشبو کننده را بفروشید. در صفحه خوشبو کننده هوا، متن جایگزین تصویر شما به این صورت است:

<“img data-src=”AirFreshner.png” alt=”Air Freshener Pack and New Car Accessories>

در نمونه بالا، هدف شما خوشبو کننده هوا، خودروهای جدید، به صورت عمومی خودرو ها، و لوازم یدکی می باشد.

مثال سه

در نهایت، شما یک سایت عضویت دارید که نکات بازاریابی برای مخاطبین ارائه می کند. شما یک اینفوگرافیک از آمار بازاریابی را در اختیار دارید که همه باید در سال 2019 نسبت به آن آگاهی داشته باشند. متن جایگزین تصویر شما به چه صورت خواهد بود؟ به دلیل این که شما نمی توانید تمام اطلاعات را در متن جایگزین خودتان وارد کنید، ممکن است مثلا متن زیر را ارائه کنید:

<“img data-src=”MarketingStatsInfo.Png” alt=”New Marketing Statistics for 2019>

در نظر گرفتن تمام نکات

هیچ شکی وجود ندارد که متن جایگزین یک نقش مهم در دنیای آنلاین دارد که اهمیت کلمات کلیدی نیز در آن مشخص است. در صورتی که شما می خواهید از متن جایگزین استفاده کنید، این نکات را در ذهن داشته باشید و به یاد داشته باشید که دنیای دیجیتال همیشه در حال تکامل است.

مادامی که سایز و اعتبار سایز شما افزایش پیدا می کند شاید مجبور شوید که در کلمات کلیدی سئو خودتان تغییراتی برای مقاله های آتی ایجاد کنید، و از این روی، گاهی در متن جایگزین تصویر شما هم تغییراتی ایجاد می شود.

با این روش شما می توانید تست های مختلفی را انجام دهید تا ببینید که کدام کلمات عملکرد خوبی دارند و می توانند باعث بهینه سازی تصاویر وب سایت شما و رتبه بندی بهتر در نتایج گوگل شوند.

یک موضوع کاملا مشخص است؛ شما نباید قدرت متن جایگزین را دست کم بگیرید زیرا با خواننده های شما و رتبه بندی جستجوی شما رابطه دارد. ممکن است این متون جایگزین تصویر مهم ترین عوامل نباشند، اما در صورتی که شما تصاویر خودتان را بهینه سازی کنید و از متون جایگزین تصویر مناسب استفاده کنید، قطعا نتایج خوبی به دست خواهید آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود