سئو اینستاگرام | گام به گام رتبه یک شوید

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

سئو اینستاگرام چیست؟ آیا اصلا چنین مفهومی وجود خارجی دارد؟ آیا اینستاگرام موتور جستجو است که ما به فکر سئو آن افتادیم؟! چرا باید سئو در اینستاگرام را بپذیریم و انجام دهیم؟ همه این سوالات جواب هایی کاملا منطقی می طلبند. در واقع منشا بحث سئو تبلیغاتی اینستاگرام ریشه در بازار داغ تکنیک افزایش فروش با افزایش تعداد فالوور اینستاگرام دارد.

قطعا همگی می دانیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است و به هیچ عنوان نباید آن را مشابه یک موتور جستجو نظیر گوگل تلقی کرد و بحث سئو را به آن نسبت داد.

ما به شما کمک میکنیم که طرز تفکر خود درباره سئو اینستاگرام را به سمت درست جهت دهی کنید. در واقع قرار است که با هم بهینه سازی پیج اینستاگرام را با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، یاد بگیریم. در انتهای مقاله نیز با بیان نکات و ترفندهای ناب و بسیار کاربردی در راستای سئو سایت و بهینه سازی پیج اینستاگرام، شما را شگفت زده خواهیم کرد، ترفند هایی که کمتر گفته و یافت می شوند.

سئو اینستاگرام چیست؟

خیلی جالب است که ما دانسته در مورد چیزی صحبت میکنیم که به غلط رواج پیدا کرده است، ولی چاره ای نیست باید بپذیریم و به سوال پر مفهوم سئو اینستاگرام چیست؟ یک پاسخ قاطع دهیم. اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است، ولی چون همانند گوگل به کاربر و تجربه کاربری با استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی و تعاملات قبلی کاربر، اهمیت می دهد، بحث سئو را به آن وارد کرده اند.

سئو اینستاگرام به معنای بهینه سازی محتوای اینستاگرام جهت نمایش در نتایج جستجو است. هنگامی که یک شخص کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با موضوع مدنظر را در بخش جستجوی اینستاگرام سرچ می کند، حساب یا محتوایی که به بهترین شکل سئو شده باشد، در ابتدای لیست نتایج ظاهر خواهد شد.

به دلیل یکسری شباهت هایی که در عملکرد اینستاگرام با موتور های جستجو وجود دارد، رنگ واقعیت به موضوع سئو پیج اینستاگرام بخشیده شده است. ولی لب کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر خود این رسانه، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است.

آموزش سئو اینستاگرام

چرا سئو اینستاگرام اینقدر مهم است؟

امروزه بیشتر کاربران اینستاگرام برای پیدا کردن یک پیج، یا پیدا کردن اطلاعاتی در مورد یک موضوع، یا آن را به صورت هشتگ جستجو می کنند، یا اینکه خود عبارت را در فیلد جستجو، سرچ می کنند. این یعنی اینستاگرام اکنون به یک موتور جستجو قدرتمند تبدیل شده و کاربران می توانند، اطلاعات بروز و جدید مدنظر خود را با یک جستجو ساده، پیدا کنند.

حال اگر می خواهید کاربران هدف شما برای خرید گوشی موبایل، به پیج فروشگاهی شما برسند، باید از اصول سئو اینستاگرام پیروی کنید. اکنون اینستاگرام نیز همانند گوگل یک موتور جستجوگر قدرتمند است. اگر بدانید که چطور با اصول سئو به یک پیج هدفمند و کاربر پسند برسید و در راس جستجو کاربران قرار بگیرید، قطعا به دنبال آن، تعداد فالوورها، فروش و درآمدتان نیز افزایش می یابد و در رسیدن به این هدف، سئو اینستاگرام، نقش بسیار موثری دارد.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام

بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله بردارید. آموزش سئو اینستاگرام را با نه گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهیم داد. مطمئنا با انجام 9 گام زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برمی آیید.

1- بهینه سازی نام کاربری

در جستجوی اینستاگرامی، بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید به صورت هدفمند رعایت شوند. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده باشد و به سهولت خوانده شود. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی اهراز کرده و با یک نام با مصما در همه جا شناخته شوید.

بهتر است نام تجاری پیج اینستاگرام شما متناسب با نام شرکت، کسب وکار، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد. برای نمونه نام تجاری مرسدس بنز را در پیج اینستاگرامش در عکس زیر مشاهده می کنید، می بینید که در نهایت سادگی و بدون استفاده از اعداد یا کاراکترهای خاص و فقط با نام کاربری برند تجاری خود، چقدر زیبا عمل کرده است.

سئو اکانت اینستاگرام,سئو اینستاگرام,سئو اینستاگرام چیست؟

2- بهینه سازی مشخصات

در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیج اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا کسب و کار خود استفاده کنید. درباره اینکه چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید. 

اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است از  لینک صفحه اصلی سایت خود برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید. حتی می توانید لینک هر محصول را در عکس مربوط به پست آن بگذارید و کاربران با کلیک بر روی عکس، وارد صفحه فروش آن محصول در سایت شوند.

3- بهینه کردن عکس ها

بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند؛ در نتیجه، عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.

باید به تولید عکس‌های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار دقت کرد، در حدی این قضیه مهم است که طبق یک بررسی دریافته اند که بطور مثال پس زمینه آبی 24% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه در جذب مخاطب و افزایش سئو در اینستاگرام، موثر عمل کرده است، عکس زیر تصدیق کننده این بررسی است.

بهینه کردن عکس در اینستاگرام

حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین یا همان tag alt استفاده کنید. افراد کم بینا بیشترین بهره را از متن جایگزین می برند. تگ Alt برای ربات های جستجوگر هم بسیار مهم است. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می‌دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده‌سازی کرده است.

بعد از بارگیری عکس در قسمت تنظیمات پیشرفته می‌توانید از قابلیت Alt برای عکس در اینستاگرام بهره‌مند شوید و سئو پیج اینستاگرام را انجام دهید. در واقع، اهمیت دادن و ایجاد چنین قابلیت‌هایی توسط این پلتفرم، بحث سئو در اینستاگرام را مطرح و حتی خیلی داغ کرده است.

4- بهینه سازی برچسب جغرافیایی

برچسب گذااری در اینستاگرام

اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید. افرادی که دنبال این مکان هستند خیلی آسان متوجه حضور شما می‌شوند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه‌های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی معجزه می‌کند. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده‌اید نتیجه نمیگیرید، خیلی راحت میتوانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، یعنی بهره گیری از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام!

5- بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها

با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست‌ها یا کپشن‌ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت‌های خوبی می‌رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.

کپشن را با انشاء نویسی اشتباه نگیرید! در کپشن نویسی یا زیرنویسی پست‌های خود، سعی کنید خواندن متن را با ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربر، کاملا خوانا و مفید کنید. همان قدر که برای تولید محتوای پست ها وقت می گذارید، برای کپشن نویسی هم باید همان اندازه اهمیت قائل شوید. کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند.

در زمان نوشتن کپشن گیرا، حتما به موارد زیر دقت نمایید:

  1. شناخت مخاطب: تیپ، شخصیت، علایق، طرز فکر و نوع مخاطب پیج خودتان را بشناسید. به محدوده سنی، جنسیت مخاطب خود دقت کنید و از دغدغه‌ها و نیازهای متناسب با آن قشر صحبت کنید.
  2. تعیین اهداف کپشن: هدف خودتان را از نوشتن کپشن تعیین کنید، اینکه می‌خواهید ذهن کاربر خود را به چه سمتی، با چه ایده و برنامه‌ای سوق دهید، مهم است.
  3. به اندازه بنویسید: از گزافه گویی در کپشن نویسی بپرهیزید، چرا که با این کار فقط، حوصله کاربر را به سر میبرید! در پاراگراف‌های کوچک، با ترکیب متن و ایموجی‌های جذاب، مخاطب را راغب به خواندن محتوای خودتان کنید.

6- بهینه سازی هشتگ

هشتگ گذاری

هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتماد برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند. اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!

همیشه برای جذب مخاطبین بیشتر از هشتگ های محبوب و جدید مرتبط با کلمات کلیدی کسب و کار خود استفاده نمایید. خودتان جهت افزایش تعامل، هشتگ های شخصی با کلمات کلیدی مهم تولید کنید و آنها را فعالانه تبلیغ کنید. سعی کنید هشتگ گذاری مرتبط و برند دار انجام دهید. کمپین های مختلف با استفاده از قدرت هشتگ گذاری ترتیب دهید. به یک نمونه موفق هشتگ گذاری با کلمات کلیدی مرتبط در عکس زیر دقت کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

در استوری و پست های خود از برچسب و هشتگ گذاری پیج های معروف افراد یا شرکت های مرتبط و برتر در حوزه فعالیت خود غافل نشوید، اینگونه ممکن است متقابلا شما هم مورد توجه آن ها قرار بگیرید. بدین منظور بهتر است ابتدا لیستی از پیج های مطرح و مشهور مرتبط با شغل خود را تهیه کنید.

ایده های هشتگ گذاری موفق را از بررسی و تحلیل رقبای موفق خود، الهام بگیرید. حتما از هشتگ های مرتبط با منطقه خود، جهت تبلیغ موثر در منطقه بهره ببرید. البته نیاز نیست استراتژی هشتگ اینستاگرام را برای خود خیلی پیچیده کنید.

7- خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید

حداقل 30 دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می‌شود.

8- ارسال مداوم

نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی‌شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می‌گیرند.

در اینستاگرام باید فعال باشید و بطور مداوم اطلاعات متنوعی را از طرق مختلف به فالوورهایتان منتقل کنید تا طرفداران میلیونی پیدا کنید و خیلی دلچسب و راحت بفروشید هر آنچه برای فروختنش سختی کشیدید.

9- پیشنهاد ویژه یا مسابقه

برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی را به پیج شما جذب می کند، شما می‌توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب (از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، سئو اینستاگرام پیج خود نیز، به شدت تقویت می‌کنید.

در این مسئله شکی نیست که هدف از سئو در اینستاگرام، کمک به کسب و کارها و فروش محصول است؛ هدف اصلی اینستاگرام هم، کمک به کسب و کارهای اینترنتی و افزایش فروش در مقایسه با فروشگاه‌های اینترنتی است. اگر میخواهید اسم برند شما بر سر زبان‌ها بیفتد، حتما به برگزاری کمپین و مسابقات هیجان انگیز اینستاگرامی فکر کنید.

فاکتورهای سئو اینستاگرام

به طور کلی، سئو یک هنر محسوب می‌شود که با علم توام شده است. در سئو، چه برای وب سایت چه برای اینستاگرام، هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که حساب شما را به رتبه های برتر نتایج جستجو برساند؛ اما خوشبختانه سیگنال‌های زیادی برای بهینه سازی حساب اینستاگرام وجود دارند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

عبارات کلیدی

بدیهی است که آنچه شخص در نوار جستجو تایپ می‌کند، مهمترین سیگنال برای جستجو است. بر اساس عبارات جستجو شده توسط کاربر، اینستاگرام به دنبال نام‌های کاربری، بایوگرافی‌ها، هشتگ‌‌ها، تگ‌های مکانی و سایر موارد مرتبط می‌گردد و نزدیک‌ترین نتیجه را به عبارتی که جستجو شده است، نمایش می‌دهد. به همین دلیل باید بدانید که کاربران از چه عباراتی برای جستجوی محتوایی مشابه محتوای شما استفاده می‌کنند.

ابزار هایی مانند Google Trends، Hootsuite Insights و سایر ابزارهای مشابه می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد عباراتی که مردم برای جستجوی موضوعات مرتبط با کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند، اطلاعات مناسبی کسب کنید.

فعالیت کاربران

این گزینه شامل هشتگ‌ ها و حساب‌ هایی است که کاربران دنبال می‌نند و با آن‌‌ها تعامل داشته‌ند. پست‌هایی را که یک کاربر در گذشته مشاهده کرده و اکانت‌‌ها و هشتگ‌‌هایی که با آن‌‌ها تعامل می‌کند، رتبه بالاتری نسبت به موارد مشابهی دارند که از تعامل کاربری کمتری برخوردار هستند.

سیگنال های محبوبیت

محتوایی که نزد کاربران محبوب باشد به احتمال زیاد در نتایج جستجو اینستاگرام رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد. اینستاگرام با استفاده از معیار هایی مانند تعداد کلیک‌ها، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری، فالو کردن یک حساب و… میزان محبوبیت محتوا را تعیین می‌کند. یکی از مواردی که می‌تواند به محبوبیت محتوای شما کمک کند، انتخاب زمان مناسب برای انتشار است. انتشار در زمان مناسب برای ایجاد تعامل بین محتوا و کاربران بسیار مفید است. این تعامل اولیه یکی از موارد نشان‌دهنده محبوبیت محتوا است.

سئو اینستاگرام در گوگل

برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، محبوبیت به تنهایی در اینستاگرام کافی نیست. نباید تنها به خود اپلیکیشن اینستاگرام بسنده کنید. سئو پیج اینستاگرام در گوگل باعث می شود که کاربران بیشتر و هدفمندتری به سوی اکانت شما روانه شوند. اما دیده شدن و ایندکس شدن اکانت اینستاگرام در گوگل به دلیل عدم توانایی و محدودیت crawl کردن ربات‌های گوگل در حساب اینستاگرام، به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به انجام عملیاتی خاص دارد. ابتدا باید قدم‌های مربوط به ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برداشت.

ثبت اینستاگرام در گوگل

ثبت اینستاگرام در گوگل جهت بهینه کردن پیج اینستاگرام و افزایش فروش، الزامی است. اما چطور؟؟ با گام های زیر:

سئو اینستاگرام در گوگل

با درک گام‌های بالا یاد می‌گیرید که چطور پیج اینستاگرام خود را به گوگل بشناسانید. این مسئله اصلا سخت نیست، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید. برای مثال، حرفه شما سئو سایت است، آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… کلمات مهم این حوزه هستند.

در گام دوم باید براساس کلمه کلیدی شاخص یا برند خود یک نام دهن پر کن برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید، طوری که معرف برند و کار شما باشد.

در گام سوم، بیوگرافی پیج خود را براساس همین کلمات کلیدی شاخص بهینه نویسی کنید، لینک سایت خود را قرار بدهید، خودتان و هدفتان را جامع و مختصر معرفی کنید. در گام چهارم، کپشن های عکس ها، ویدئو ها و پست های خود را حداقل در دو الی سه پاراگراف براساس کلمات کلیدی مهم، بهینه نویسی کنید، سعی کنید پاراگراف اول را با کلمات شاخص، طوفانی شروع کنید.

اما گام پنجم، مربوط به بهینه کردن هشتگ ها براساس کلیدواژه های لیست شده است. حتما 20 الی 30 هشتگ مرتبط با عبارات کلیدی خوب، بسازید. در ششمین گام مطمئن شوید که پیج خود را با غیر فعال کردن آیکون Privacy Account در قسمت Settings، عمومی کرده اید. حال وارد گام هفتم که بیزینسی کردن حساب اینستاگرام است، هر چند به این گام مهم در بخش های قبلی اشاره کردیم، اما به قدری مهم است که باید دوباره ذکر کرد.

از قسمت  Settings→Account→Switch to professional account، به اکانت بیزینس سوئیچ کنید.

و اما قدم هشتم که خیلی خیلی مهم است، اگر سایت یا وبلاگی دارید، از پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست های اینستاگرام غافل نشوید. یعنی از محتوای مربوط و مشابه سایت، به یک پست اینستاگرام در پیج خود دقیقا و مستقیما لینک بدهید. کپی دقیق لینک هر پست را از سه نقطه بالای پست ها در اینستا بردارید. اینگونه کاربران، مستقیما از گوگل وارد اینستاگرام می شوند.

در آخرین قدم، از طریق سایت  Graph Knowledge ، Schema.org، برای گوگل تعیین کنید که برند شما در کدام شبکه های اجتماعی یا کانال ها و با کدام اکانت فعال است. سعی کنید با یک نام یا برند واحد در همه جا ظاهر شوید.

شما با هر گامی که در جهت سئو اینستاگرام در گوگل بر می دارید، بازدید های پیج خود را افزایش و قطعا فروش خود را چندین برابر می کنید.

پروتکل اینستاگرام

پروتکل اینستاگرام

همگی شاهد این بودیم که در چند وقت اخیر اینستاگرام، کاربرانش را با بستن پیج، کم کردن ویوها و… خیلی اذیت کرد. هر کسی از این مشکلات یک تحلیلی کرد و راه کاری پیشنهاد داد، اما اصل قضیه چه بود؟! آیا واقعا پروتکل اینستاگرام در 2021 تغییر کرده است؟ آیا تغییر الگوریتم اتفاق افتاده بود؟ آیا اینستاگرام، سال به سال قرار است الگوریتم های خود را تغییر دهد؟! اگر این گونه باشد، ما برای سئو اینستاگرام خود چه استراتژی های جدیدی را به کار ببندیم؟ بهترین و تخصصی ترین پاسخ ها برای این سوالات را در چند سطر زیر خواهید یافت.

الگوریتم یا پروتکل اینستاگرام براساس هوش مصنوعی است، یعنی قرار نیست سال به سال عوض شود، بلکه این اپلیکیشن، بر اساس اطلاعاتی که لحظه به لحظه جمع می کند، خودش را تغییر می دهد و ما متوجه این تغییرات در هفته و ماه نخواهیم شد، یک دفعه شاهد اتفاقات عجیب و غریب خواهیم شد. آپدیت اصلی اینستاگرام در سال 2021، حرکت به سمت User Friendly شدن و دادن احساس خوب به کاربرانش است.

چرا شاهد اتفاقات غیر منتظره و تعجب برانگیز اخیر در اینستاگرام هستیم؟! چون این پلتفرم اجتماعی تصمیم گرفته است که انسان دوستانه تر شود و برای جلب رضایت کاربرانش، پست های مزخرف را حذف کند، در نتیجه محتوای ارزشمند را برای آنها به نمایش در بیاورد. تا بتواند مخاطبان را بیشتر در درون اپلکیشن نگه دارد و بازدهی بالاتری داشته باشد. 

اگر پروتکل اینستاگرام قرار بود سال به سال تغییر کند، همه کاربران متوجه ساز و کار این پلتفرم می شدند و برخی از بی راهه ها سعی در دور زدن اصول داشتند. برخی افراد در سال های قبل برای اکانت خود، ویو فیک خریدند تا بازدید های پست بالاتری بگیرند یا حتی لایک فیک، save و share فیک خریدند تا پست و پیجشون در اکسپلورر دیده شود و بالا بیاید، حواستان باشد که امسال و با این آپدیت الگوریتم اینستاگرام، به احتمال زیاد این نوع پیج ها بسته خواهند شد.

همه پلتفرم های بازاریابی و اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام، تیک تاک و… عملکردشان براساس هوش مصنوعی می باشد و سعی میکنند به تجربه کاربری بهای بیشتری دهند، چون میخواهند اوج مخاطبان را به خود جلب کنند و از رقبا عقب نمانند. شما برای سئو در اینستاگرام نیازی نیست که به فکر حلاجی این الگوریتم ها باشید تا راه میانبر کشف کنید.

برای سئو اینستاگرام و دیده شدن پیج خود در صدر اکسپلور ، کافیست که محتوای ارزشمند و غنی تولید کنید تا این پروتکل ها، همگی خود به خود با شما سازگار شوند و افراد بتوانند عاقلانه و با میل خود مطالب شما را دنبال و آرشیو کنند یا حتی فوروارد کنند. همانطور که می دانید سیو و فوروارد بطور همزمان، معجزه سئو اینستاگرام محسوب می شوند، احتمالا در 2021، لایک حذف شود!

چالش هایی با الگوریتم اینستاگرام

چالش الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام زیاد پیچیده نیست و به آن حد، هنوز نرسیده که درک آن سخت باشد، منتها دارای یکسری نکات ریز با اولویت بندی متفاوت است. مواردی که مردم فکر می کنند برای اینستا خیلی مهم است و فقط برای بهبود و ارتقای آنها تلاش می کنند، در ظاهر فقط تعداد save، تعداد share، تعداد comment، و تعداد لایک است. یعنی فکر می کنند که با افزایش این موارد در پیج خود، به سئو اینستاگرام دست یافته اند. در حالیکه اصلا اینطور نیست! بحث سئو در اینستاگرام محدود و خلاصه شده به این موارد نبوده و نیست.

در واقع موارد زیر برای الگوریتم اینستاگرام 2023 در سال جدید اهمیت زیادی دارد:

  1. اطلاعاتی که در کپشن درباره پست می نویسید
  2. تعامل با دیگر پیج ها
  3. تعداد دفعات برقراری تعامل با دیگر پیج ها به طور کامل رسد می شود.
  4. فعالیت پیج در بخش های مختلف این شبکه اجتماعی به طور کامل رسد می شود و روی نمایش پست ها و استوری ها به کاربران اثرگذار است
  5. محتوای باکیفیت اثرگذاری متفاوتی نسبت به محتوای بی‌کیفیت دارد. این موضوع هیچ گاه از دید الگوریتم اینستاگرام، پنهان نمی ماند.

پس هر چقدر به مخاطبین خود احترام بگذاریم، با آن ها تعامل داشته باشیم، به موقع پاسخ سوالاتشان را با حوصله بدهیم، نیازهایشان را شناسایی کنیم و با پاسخ واضح و کامل، زمان آنها را با میل خود در پیجمان بیشتر سپری کنیم، زودتر به نتیجه مطلوب خود یعنی سئو اینستاگرام خواهیم رسید.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

تنها راه برای آگاهی از موثر بودن استراتژی شما در هر کاری، بررسی آمار ها است. اگر نمیدانید مفهوم دقیق سئو اینستاگرام چیست، پس چگونه می توانید در این شبکه اجتماعی محبوب، موفق ظاهر شوید؟! پس لازم است که با کمک اعداد و ارقام، اشکالات و تاثیرگذاری مطالب خود را بسنجید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند که عوامل موثر رشد پیج خود را از طریق آنالیز پست ها و استورهای موثر یا ناکارآمد، کشف و مدیریت کنید.

ابزار های رایگان و پولی مختلفی برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام وجود دارند که با ارائه ارقام و اعداد دقیق، کمک فرآوانی به سئو پیج اینستاگرام شما می کنند. ما به معرفی چند مورد مهم در این زمینه در بخش زیر پرداخته ایم.

Instagram Insights 

Instagram-Insights

ابزار رایگان Instagram Insights یک سرویس یکپارچه و پیش فرض برای آنالیز پیج اینستاگرام است. با این ابزار می توانید اطلاعات مربوط به عملکرد کمپین ها، پست ها و فالوور ها را مشاهده نمایید. همچنین اطلاعات دقیق تری راجب روز و ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین ارتباط را با اینستاگرام دارند را بفهمید و مزایای آن را به نفع پیج خود مصادره کنید!

Iconoquare

iconosquare

اپلیکیشن Iconosquare به شما کمک می کند تا بفهمید که کدام محتوای شما بهتر عمل کرده است، Iconosquare یک داشبورد برای آنالیز تمام فعالیت های اینستاگرام، در اختیار شما قرار می دهد که به آسانی می توانید تعاملات و نظرات، تعداد دنبال کنندگان روزانه و فالوورهای برتر را شناسایی و ردیابی کنید. همچنین می توانید رقبا، هشتگ های برتر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به راحتی در گوگل پلی و اپ استور، بصورت رایگان یا پولی در دسترس شماست.

Plann

Plann

با ابزار Plann علاوه بر اینکه می توانید زمان انتشار و عملکرد محتوای اکانت اینستاگرام خود را آنالیز کنید، بلکه با استفاده از ویژگی منحصر بفرد ارائه تجزیه و تحلیل آمار براساس رنگ در این اپلیکیشن،ترکیب رنگی که فالوورهای شما دوست دارند را در استوری ها یا پست های خود، طراحی و ایجاد کنید. همچنین با Plann، بر رقبای خود، نظارت دقیق تری می توانید داشته باشید.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید با تشخیص زمان ایده آل انتشار محتوای مفید، برنامه ریزی برای کشف و انتشار نیازهای محتوایی مهم و آنالیز رقبا، سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید. کافیست فقط یکی از ابزارهای آنالیز را انتخاب کنید.

رقابت در اینستاگرام

رقابت در اینستاگرام

در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد و خواهد داشت، آگاهی از فعالیت ها و نکات مثبت و منفی رقبا، به نفع شماست. آنالیز رقبا در اینستاگرام مزایای متعددی دارد، مهمترین مزیت، آگاهی دادن به شما و استراتژی پیج کاری شماست. شما متوجه می شوید که کدام عامل آنها را به موفقیت رسانده یا به عقب رانده است. سپس همان عامل را در بهینه سازی اکانت اینستاگرام خود به کار می بندید. ایده های خلاقانه را در جهت ایده های آنها کشف یا پیاده می کنید. دانستن این که در کدام کانال ها و کدام مناطق فعالیت و تمرکز دارند، کمک شایانی به بهبود روند کاری شما خواهد کرد.

اما رقابت در اینستاگرام قدری متفاوت تر از بازار است. رقابت در بازار براساس محصولات و خدمات واقعی است، اما در اینستاگرام براساس محتوای منتشر شده و اشتراکی است.

داشتن یک چک لیست آنالیز رقبا برای پروسه سئو اینستاگرام شما، بی نظیرترین راه کار بهبود دهنده اکانت و شناخت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد بود. این گونه با برنامه و هدفمند، به سوی رتبه یک، گام بر می دارید.

 آنالیز رقبا در اینستاگرام

آنالیز رقبا در اینستاگرام

بهترین دستورالعمل برای شما در این راه، همین چک لیست می باشد. در قدم اول، رقبای خود را به خوبی بشناسید، اینکه چند تا فالوور دارند، در هفته چند پست و با چه محتوایی ( ویدئویی، متن و…) منتشر میکنند. سلیقه مخاطب ها و بازخورد آنها از هر پست را بفهمید. در قدم دوم سراغ تحلیل محتوای آنها بروید، پیگیر چه موضوعاتی هستند، چطور با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و چطور آن ها را حفظ می کنند.

در گام سه، هشتگ ها را ردیابی کنید. اینگونه محتوای نوشته شده درباره محصول خود را پیدا می کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را شناسایی خواهید کرد. گام آخر مربوط به مقایسه برند خود و رقبا با یکدیگر است. دقت کنید که برند الگو چه ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه دارد، از کدام امکانات این شبکه اجتماعی ( لایو، IGTV ،…) برای سئو اینستاگرام خود و برندسازی بیشتر از بقیه امکانات، بهره برده است.

بررسی جزئی تمام نکات آنالیز رقبا برای سئو در اینستاگرام، الزامی است. ناشناخته و بی هدف قدم از قدم بر ندارید. زمان و سرمایه را همیشه برای خود حفظ کنید.

چگونه می‌توان از نتایج جستجو و تجزیه‌وتحلیل کاربر بیشترین استفاده را برد؟

مرحله اول:

باید بفهمید که فالوورهای آنها واقعاً در شبکه‌های اجتماعی فعال‌اند یا خیر، در این صورت متوجه خواهید شد که آیا باید آنها را تحت‌نظر داشته باشید یا نه. تعداد دنبال‌کنندگان دیگر به‌عنوان بهترین معیار برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه در اینستاگرام به شمار نمی‌رود.

با داشتن این آمار و اطلاعات می‌توانید پی ببرید که آیا واقعاً مخاطبان آنها در شبکه‌های اجتماعی با محتوای آنها تعامل دارند. اگر این تعامل زیاد نیست، شاید نباید آنها را به‌عنوان یک الگوی موفق در نظر بگیرید و بهتر است؛ به دنبال پروفایل‌های دیگر باشید.=

مرحله دوم:

باید پی ببرید که رقبای شما به طور مرتب و منظم چند بار پست می‌گذارند.

در تولید محتوا، کیفیت دارای اهمیت است، اما فاصله بین پست‌ها و تعداد آنها و ثبات این برنامه، نیز بسیار مهم است. آیا بهتر است هفته‌ای دو بار پست کنید یا روزانه دو بار؟

پاسخ خود را با ارزیابی نتایج به‌دست‌آمده از آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام پیدا کنید.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

بررسی کنید که آنها چه ساعتی در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند تا درگیر مخاطبان هدف شما شوند.

همچنین می‌توانید، بهترین زمان‌های ارسال پست در اینستاگرام را در مکان‌های مختلف بررسی کنید. اما مقایسه زمان ارسال رقیبان، به شما کمک زیادی در تنظیم یک برنامه زمان‌بندی مفید می‌کند.

با استفاده از آنالیز نمایه Ingramer ، می‌توانید پست‌هایی را که عملکرد خوبی دارند؛ همراه با زمان ارسال آنها را مشاهده کنید.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

مرحله سوم:

از استراتژی‌های بازاریابی هشتگ رقبا الگوبرداری کنید؛ تا هشتگ‌های مرتبط ایجاد کرده و بازدید و نرخ تعامل پست‌های شما را افزایش یابد. استفاده از هشتگ‌های تصادفی، ممکن است باعث شود؛ مخاطبان هدف شما نتوانند پست‌های شما را پیدا کنند. بااین‌حال، هشتگ‌های رقبا را کپی و استفاده نکنید. بهتر انست که آنها را با هم ترکیب کرده و بر اساس آنها موارد جدیدی ایجاد کنید.

در اینجا یک روش آسان برای انجام این ترکیب معرفی می‌کنیم:

شما می‌توانید یکی از هشتگ‌های برتر رقبای خود را کپی کنید، آن را در Ingramer Hashtag Generator جای‌گذاری کنید و از صدها پیشنهاد مرتبطی که نرم‌افزار به شما معرفی می‌کند، استفاده کنید.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

مرحله چهارم:

برای بهبود محتوای خود، محتوای جذاب و پربازدید رقبا را شناسایی و بررسی کنید.

روند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و به دنبال آن بهترین روش آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام به‌سرعت در حال تغییر است، بنابراین دانستن اینکه کدام محتوا بیشترین جذابیت را دارد بسیار حیاتی است.

با استفاده از آنالیز کننده مشخصات Ingramers ، می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید. روی گزینه ” Analyze ” نزدیک به نام رقیب خود کلیک کنید. در آنجا، بخشی با عنوان “بیشترین پست‌های دارای بیشترین نظر” را پیدا کنید.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

وظیفه شما این است که تشخیص دهید چرا مخاطب هدف شما به این نوع محتوا پاسخ می‌دهد؛ دلیل جذابیت این محتوا چیست؛ و شما چگونه می‌توانید استراتژی خود را در جهت تولید محتواهای جذاب و با نرخ تعامل بالا، بهبود ببخشید.

اگر رقبای شما بازخورد خوبی از استراتژی دادن پیشنهاد به مخاطب، دریافت می‌کنند، بررسی کنید که چه نوع تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است. همچنین، جایزه‌ای را که پیشنهاد کرده بودند را چک کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌هایی برای انتخاب یک هدیه، به دست آورید بهترین روش آنالیز و تحلیل رقبا در اینستاگرام.

حداقل 10-15 اکانت در حوزه مرتبط با کسب‌وکار خود را تجزیه‌وتحلیل کنید تا ایده‌های بهتری برای افزایش کارایی صفحه خود به دست بیاورید.

همان‌طور پیش‌تر هم گفتیم؛ اینستاگرام به‌عنوان یکی از غول‌های شبکه‌های اجتماعی، با داشتن حدود یک میلیارد کاربر ثبت شده، یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی دنیاست که می‌توانید با حضوری قدرتمند و حساب شده در این شبکه، به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنید.

در این بخش از محتوای سئو اینستاگرام سعی کردیم به زبانی ساده در خصوص آنالیز و تحلیل رقبا در راستای بالا بردن رنک پیج اینستاگرام صحبت کنیم؛ از ضرورت انجام این تجزیه‌ و تحلیل سخن گفتیم و ابزارهای مفیدی برای انجام این کار معرفی و بررسی کردیم.

همچنین یاد گرفتیم که چگونه رقبای خود را در اینستاگرام پیدا کنیم و با تجزیه‌وتحلیل صفحات آنها، ایده‌ها و الگوها و اطلاعات خوبی برای بهبود عملکرد خود در اینستاگرام را به دست آوریم.

در صورتی که در بخش آنالیز رقبا و تجزیه و تحلیل آن ها، با مشکل روبرو شدید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

قابلیت های جدید اینستاگرام

با قابلیت های اینستاگرام جدید بیشتر شگفت زده و راغب استفاده بیشتر از این اپلیکیشن پرطرفدار اجتماعی می شویم. به مرور و با هر آپدیت جدید اینستاگرام، به قابلیت های جدید در لیست زیر خواهیم افزود.

1- FAQ

قابلیت های اینستاگرام جدید

سبک جدیدی از پاسخ دهی به کاربران با ایجاد قابلیت جدید FAQ در اینستاگرام میسر شد. FAQ را به وفور در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مشاهده کرده ایم، این بار در این اپلیکیشن پرطرفدار، امکان استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ متداول ایجاد شده است.

استفاده و درج FAQ در اکانت های بیزینسی، در جهت افزایش سئو اینستاگرام و افزایش فالوور بسیار مفید و تاثیر گذار است. و اما کارایی این قابلیت بی نظیر، زمانی بیشتر به چشم میخورد که وقتی کاربری به دایرکت پیج بیزینسی وارد می شود، با مشاهده سوالات متداول پیج و پاسخ های آن ها، انتخاب سریع تر و آسان تری داشته باشد. برای اضافه کردن قابلیت FAQ به اکانت خود پروسه زیر را پیش روید:

Settings⇒ Business ⇒ Creator ⇒ Frequently Asked Questions ⇒Set up ⇒Add a Question ⇒ Show question

در این قسمت سوالات متداول خدمات پیج یا محصول خود را وارد کنید و پاسخی گیرا به این سوالات بدهید. یادتان نرود که تیک Show Qusetion را فعال نمایید. سقف تعداد سوالاتی که با Add a Question می توانید درج کنید 4 تا است. از این پس هر کاربری که برای بار اول خواست به شما پیامی در دایرکت بفرستد با مشاهده و انتخاب سوالات پرتکرار، پروسه خرید یا انتخاب هم برای شما و هم برای کاربر جذاب تر، سریع تر و آسانتر پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر دوباره است که قابلیت FAQ فقط برای اکانت های بیزینسی فعال است، پس حتما از قسمت Account، پپیجتان را به بیزینسی تغییر بدهید. در کل، سئو اینستاگرام یعنی بهینه سازی اکانت با پیاده سازی و استفاده از چنین تکینک ها و قابلیت های بی نظیر با روش های ساده است!

نکات اینستاگرام

مهم ترین نکات اینستاگرام

جهت بهبود سئو اینستاگرام، دانستن و اجرای برخی از نکات مهم خالی از لطف نیست و تاثیر زیادی در پیشرفت و بهینه سازی اکانت شما خواهد داشت. در این قسمت مقاله، نکاتی متفاوت تر بر خلاف توصیه های تکراری بهینه سازی کپشن، هشتگ گذاری درست و… از بحث سئو در اینستاگرام بیان خواهیم کرد تا شما را بیشتر شگفت زده کنیم، پس همیشه تا انتهای مقالات نیوسئو را حتما دنبال کنید تا نکات طلایی را ندانسته از دست ندهید.

  • بیش از 20 تگ برای هر پست به هیچ عنوان نباید درج کنید. تگ یعنی این که روی یک عکس یا ویدئو در پست با آیدی+@ کاربران را به سمت پیج یا کاربر دیگر هدایت کنیم.
  • تعداد منشن کردن در هر پست نباید به بیش از 10 نفر برسد. منشن به معنی رجوع دادن کاربران به اکانت اینستاگرام افراد دیگر با آیدی+@ در کامنت های یک پست یا کپشن آن پست است. 
  • اگر پیج خود را تازه فعال کردید و عمر کمی دارد، بیشتر از 150 نفر در روز و 10 نفر در ساعت را نباید فالو یا آنفالو کنید، چرا که اینستاگرام حتی بدون یک هشدار در این شرایط، پیج شما را مسدود می کند. ماکزیمم حق تعداد فالو و آنفالو طبق قوانین اینستا، 200 نفر در روز و 60 نفر در ساعت برای اکانت های با سابقه است.
  • تعداد متوسط کامنت روزانه برای هر پیج اینستاگرام در رنج عدد 180 تا 200 قرار دارد، هر چقدر که به سابقه اکانت شما افزوده می شود می توانید این تعداد را افزایش دهید.
  • از ارسال کامنت تکراری برای پست های مختلف پرهیز کنید. یک کامنت یا متن را کپی و برای همه ارسال نکنید!
  • اگر سئو اینستاگرام برای شما یک هدف در راستای افزایش مشتری و فروش محصول یا خدمات است، سعی کنید که فعالیت زیاد و مداومی حتی در پیج های رقبا داشته باشید.
  • کامنت های شما بهتر است که تلفیقی از متن و ایموجی و منشن و… باشد، صرفا به ایموجی در کامنت گذاری اکتفا نکنید.

رتبه یک اینستاگرام

بحث سئو در اینستاگرام شامل دو مسیر و هدف مهم است، سئو پیج اینستاگرام برای رتبه یک شدن در خود شبکه و سئو اینستاگرام جهت بهبود رتبه در گوگل است. از آنجا که مکانیزم جستجو در اینستاگرام بسیار ساده است، می توان با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی، هشتگ گذاری مفید و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید و مشتری های بیشتری جذب کنید.

تاکتیک های بسیار مهم سئو اینستاگرام

در ادامه مهم ترین تاکتیک های سئو اینستاگرام را با هم بررسی می کنیم. این تاکتیک به علاوه نکات مهمی که تا اینجای مقاله، مطالعه کردید، به شدت رو افزایش فالوورها، فروش و درآمد شما، اثرگذار است. تاکتیک های مهمی که در این مقاله بررسی می شود، عبارت اند از:

  • استفاده از عبارات کلیدی در کپشن ها
  • استفاده از هشتگ های سئو محور
  • استفاده اصولی از تگ آلت تصاویر
  • ایجاد زیرنویس برای ویدیوها
  • انتشار پست ها در زمان درست و مناسب
  • نمایش قوی پیج برای لیدها
  • ایجاد لوکیشن در بیو اینستاگرام (بهترین راهکار برای بهبود سئو محلی)
  • تعامل ویژه با رقبا
  • دنبال کردن دستورالعمل های مهم اینستاگرام

استفاده از عبارات کلیدی در کپشن ها

قطعا تا اینجای کار متوجه شدید که چگونه عبارات کلیدی حوزه کاری خود را بیابید. پس از پیدا کردن کلمات کلیدی هدف حوزه کاری خود، می بایست در هر کپشن، از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر کپشن نیز می تواند چند کلمه کلیدی هدف اختصاصی داشته باشد. ابتدا آنچه که می خواهید در کپشن بنویسید را در ذهن بسپارید و سپس کپشن را طوری بنویسید که بتوانید عبارات کلیدی هدف و عبارات کلیدی مرتبط با پست را داخل آن قرار دهید.

به عنوان اگر پست شما در رابطه با آموزش سئو وردپرس است و موضوع اصلی پیج شما “آموزش سئو” است، باید هم از عبارت “آموزش سئو” و هم از عبارت “آموزش سئو وردپرس”، “نکات سئو وردپرس” و “تکنیک های سئو وردپرس” در متن کپشن، استفاده کنید.

استفاده از هشتگ های سئو محور

ما در قالب مثال بالا، این تاکتیک را بررسی می کنیم. اکنون که حوزه کاری شما “آموزش سئو” است، باید بررسی کنید و هشتگ های مرتبط و اصلی این حوزه را بیابید. در ادامه چند نکات مهم و بروز درباره استفاده از هشتگ ها، در کپشن را لیست می کنیم:

  • فقط و فقط از هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود، در کپشن استفاده کنید
  • دیگر مانند قبل، هشتگ در کامنت ها، بازخورد خوبی ندارد. باید حتما هشتگ در کپشن باشد تا بازدهی خوبی برای شما داشته باشد.
  • هر پست نباید بیشتر از 5 هشتگ داشته باشد.
  • از هشتگ های عمومی که معمولا بالا چند میلیون دنبال کننده یا جستجو کننده دارد، نباید استفاده کنید. استفاده کردن آن نیز بازخورد خوبی ندارد. (مخصوص برای پست های تخصصی)

❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


سئو اینستاگرام چیست؟

لب کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر این اپلیکیشن، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است. 

 

بهینه سازی پیج اینستاگرام چگونه است؟

منظور از بهینه سازی پیج اینستاگرام، تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه، هشتک گذاری مناسب، آنالیز رقبا و پیج اینستاگرام می باشد.

می توانید با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای خود را افزایش و مشتری های بیشتری را جذب کنید.

چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم؟

این که چطور پیج اینستاگرام خود را برای گوگل بشناسانید، سخت نیست، با اقداماتی نظیر شناسایی کلمات کلیدی مهم و هدفمند حوزه کاری و برند خود از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام، بهینه کردن بیوگرافی پیج براساس همین کلمات کلیدی شاخص و… می توانید اکانت اینستاگرام خود را به گوگل بشناسانید و به سمت درآمد بالاتری از کسب و کار اینترنتی سوق پیدا کنید.

آیا من می توانم پیجم را خودم سئو کنم؟

بله. نکات سئو اینستاگرام زیاد سخت نیست و از عهده هر کسی بر میاید. فقط باید کمی زمان و دقت بگذارید تا یاد بگیرید. نیوسئو همه نکات را به ساده ترین حالت ممکن تقدیم شما کرده است.

آیا ریلز اینستاگرام هم سئو می شود؟

ریلز اینستاگرام محلی بسیار عالی برای بیشتر شناخته شدن پیج شماست و اتفاقا یکی از بهترین امکانات اینستا برای سئو پیج شماست.

چگونه در زمانی کوتاه پیج اینستاگرام را سئو کنم؟
  1. از کلمات کلیدی خاصی برای کمک به سئو اینستاگرام خود استفاده کنید.
  2. از 3 تا 5 هشتگ مرتبط در کپشن های خود استفاده کنید.
  3. از واترمارک و لوگو در ریلزهای اینستاگرام خودداری کنید.
  4. از alt text اینستاگرام استفاده کنید.
  5. روزها و زمان های مناسب برای انتشار محتوا را پیدا کنید.
  6. Engagement پیج خود را از هر طریقی بیشتر کنید.
چه کلماتی بیشتر در اینستاگرام جستجو می شوند؟

بهتر است برای سئو اینستاگرام  از لیست زیر که کلمات پرجستجوی اینستاست مطلع شوید:

#عشق

#رایگان

#مجانی

#آموزش

#فیلم

#عکس

#هنز

#زیبا

#دختر

16 نظر در مورد مقاله “ سئو اینستاگرام | گام به گام رتبه یک شوید ” ثبت شده است
  1. آرا ویژن

    فوق العاده کاربردی! سپاس از اینکه مطالبی به این خوبی ارائه میدین!


  2. آیدا

    در حد یک کتاب آموزشی پر محتوا و عالی بود.


    • امیر قمصری

      خیلی ممنونم از نظر و انرژیت عزیزم


  3. آرش

    با سلام و عرض ادب.
    تشکر بابت این موضوع کامل و جذاب.
    ممنون میشم در مورد نمایه Ingramer بیشتر توضیح بدید. چطور میشه بهش دسترسی داشت؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام روزتون بخیر
      حتما در آپدیت های بعدی مقاله، بیشتر درباره این ابزار صحبت می کنیم


  4. رویا

    سلام
    ممنون از مطلب خوب و ارزشمندتون
    در موردschema یه سوال داشتم،اگه کسی سایت نداشته باشه چطور از کدهای schema میتونه برای اینستاش استفاده کنه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      حتما باید سایت داشته باشید


  5. رضا

    ممنون، عالی


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون بابت نظرتون


  6. الی

    خیلی عالی و مفید بود ممنون


    • ناظر سایت

      درود
      سپاس از توجه شما. مقاله سئو اینستاگرام هر ماه آپدیت می‌شود. حتما باز هم به این صفحه سر بزنید.
      موفق باشید


  7. بهار

    فوق العاده بود مطالبتون. احسنت ب این حجم از مفید بودن


    • ناظر سایت

      ممنون از بازخورد مثبت شما، خوش حالیم که مطالب مفید واقع شدن


  8. آذین امیری

    سلام. عاااااااالی بود. من خیلی از مطالب شما استفاده کردم. ممنون


  9. مهدی بیرامی

    سلام سایتتون و اطلاعات و آگاهی ایی که در این سایت منتشر کردید فوق العاده خوب و کاربردی هستند. تو سئو سایتم ظاهرا جا برای بهبود زیاد هست .


    • زمانی

      نظر لطف شما است، تیم نیوسئو هر بروزرسانی را مطابق و هماهنگ با نیازهای مهم شما کاربران عزیز انجام می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود