تاثیر فوق العاده شبکه های اجتماعی در سئو سایت

بهینه سازی شبکه های اجتماعی,سئو,سئو خارجی

شبکه های اجتماعی در سئو این روزها توانسته اند جای خود را به خوبی باز کنند. شبکه های اجتماعی را باید کامل کننده بازاریابی ها و مشاغل آنلاین بدانیم که به وضوح روی فروش و جذب مشتری اثرگذار هستند.

شاید زمانی که در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستید، احساس کنید که در یک دنیای دور از سئو در حال فعالیت هستید. ممکن است گاهی هم تصور کنید این شبکه های اجتماعی خیلی با زندگی روزمره ای که در آن حضور داریم، شباهت ندارند؛ اما به جرات می توانیم بگوییم مانند دیگر فاکتورهای بازاریابی هر کدام از این دو یعنی رسانه های اجتماعی و سئو، تاکتیک هایی برای بازاریابی دیجیتال هستند که تا الان به خوبی توانسته اند پتانسیل افزایش مخاطب و موفقیت را به رخ بکشند.

در ادامه محتوا سعی داریم به طور کامل اثرگذاری شبکه های اجتماعی در سئو مخصوصا سئو خارجی را برای شما بررسی و تحلیل کنیم.

با استراتژی شبکه اجتماعی بیشتر آشنا شویم!

زمانی که صحبت از استراتژی رسانه اجتماعی می شود، دو موضوع بیشتر به چشم می خورد. استراتژی رسانه اجتماعی در واقع سندی است که هدف کلی کسب و کار شما را همراه با شیوه دست پیدا کردن به آن به واسطه استراتژی خاصی که دارد و علاوه بر آن به وسیله کارهایی که شما انجام می دهید، تعیین خواهد کرد. پس واضح است که استراتژی یعنی اساس و پایه روش عملکردی که کسب و کار شما با حضور در شبکه های اجتماعی دارد.

حال این استراتژی شبکه های اجتماعی می تواند بخش مهمی از استراتژی سئو و بهینه سازی سایت برای حضور موفق در نتایج گوگل، کسب ورودی بیشتر و البته افزایش فروش باشد.

شبکه های اجتماعی راهی برای بهینه سازی موتور جستجو

حضور در شبکه های اجتماعی یعنی اینکه شما در این رسانه ها که شامل اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، ایتا، روبیکا و… می شود، یک حساب فعال داشته باشید. فعالیتی که در این رسانه ها صورت می گیرد به سبب افزایش آگاهی و تعامل برند و همچنین افزایش ترافیک است.

از سوی دیگر سئو سایت شامل اقداماتی است که برای بهبود ظاهری و موقعیت صفحات وب در میان نتایج جستجو انجام خواهد شد. تمام این عوامل دست به دست یکدیگر می دهند تا یک نام تجاری را در معرض دید عموم قرار دهند. در دوره آموزش سئو تمامی این اقدامات گام به گام بررسی می شوند تا بتوانید بهینه سازی سایت را با بروزترین اطلاعات و دارا بودن تجربیات مفید انجام دهید.

آیا واقعاً لینک های شبکه های اجتماعی، در سئو سایت اثر دارند؟

همانطور که پیش تر هم به این موضوع اشاره داشتیم، شبکه های اجتماعی در سئو می توانند نقش شایانی در بهبود سایت داشته باشند. درست است که لینک های شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک لینک های “نوفالو” هستند اما افزایش میزان ورودی و ترافیک سایت به قدری می تواند زیاد باشد که اثری فراتر از لینک های فالو برای شما خواهد داشت.

نکته آموزشی: لینک های نوفالو از جمله لینک هایی هستند که نمی توانند اعتبار صفحه مبدا را به شکل کامل و مستقیم به سایت مقصد منتقل کنند.

Page Rank از الگوریتم های معروف گوگل بوده که به آسانی می تواند صفحات وب سایت ها را طبق کمیت و کیفیت بک لینک های خارجی آنها رتبه بندی کند. به هر حال به دست آوردن لینک هایی که نوفالو هستند از سایت ها و دامنه هایی که کیفیت بسیار خوبی دارند و از اعتبار بسیاری برخوردار هستند، دارای اهمیت شایانی است.

تا چند وقت پیش سئوکارها، لینک نوفالو را دست کم می گرفتند؛ زیرا این تصور را داشتند که اثری روی رتبه بندی هایی که گوگل انجام می دهد، ندارند.

در حالی که لینک های نوفالو از مزایای بسیاری برخوردارند. سایتی که دارای لینک های فالو و نوفالو است، برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو خیلی طبیعی تر و منطقی تر به نظر می رسد.

از دیگر ویژگی هایی که می توانیم برای لینک های نوفالو بیان کنیم، ترافیکی است که می تواند برای یک سایت به همراه داشته باشد. اگر چه موتورهای جستجو لینک هایی با ویژگی HTML  نوفالو را دنبال نخواهند کرد، اما کاربران می توانند روی آنها کلیک کنند تا به سایت شما ارجاع داده شوند.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی,سئو,سئو خارجی

۵ راهکار برای بهبود سئو با استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در سئو با شیوه های مختلفی می توانند موجب شوند تا یک سایت بهبود پیدا کند و در زمانی بسیار کوتاه به هر آنچه که صاحبان کسب و کار در پی آن هستند، دست پیدا کنند. از مهمترین شیوه هایی که شبکه های اجتماعی می توانند به کمک آن ها در بهبود سئو اثر گذار باشند، مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

1- به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها در مقالات سایت و پست های اجتماعی

از جمله روش هایی که ما در نیوسئو آن را انجام می دهیم، همین استفاده کامل از بخش بلاگ سایت است. حتی در صفحه سئو اینستاگرام به مبحث پست های جذاب در شبکه های اجتماعی به صورت مفصل پرداخته ایم تا بتوانید به اهمیتی که این موضوع دارد واقف شوید.

به هر حال بر اساس تجربیاتی که ما در این زمینه داریم می توانیم بگوییم مردم در شبکه های اجتماعی به دنبال اینفوگرافیک ها هستند. به عبارتی به اشتراک گذاری اطلاعات کوچک حتی اگر در قالب مقالات که از لحاظ بصری به اندازه کافی رنگارنگ باشند، می توانند موجب تعامل کاربر شوند و همین امر ترافیک سایت شما را هم افزایش می دهد.

اگر اینفوگرافیک ها را در شبکه های اجتماعی خود نشر دهید، به وضوح خواهید دید که چه بازخورد فوق العاده ای از آن خواهید گرفت.

اینفوگرافیک ها را دست کم نگیرید؛ زیرا ما به عنوان کارشناسانی که در این زمینه تجربه زیادی داریم، آن را به عنوان یک فاکتور بسیار محبوب و با ارزش قلمداد می کنیم.

2- برقراری ارتباط با مشتریان

از جمله قوانین اصلی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد و باید آن را به عنوان یک خیابان دو طرفه نام گذاری کنیم، همین ایجاد تعامل با مخاطب و مشتری است. اگر مشتری و مخاطب وجود نداشته باشد، آیا شما می توانید در کسب و کارتان پیشرفتی داشته باشید؟ قطعا خیر!

سعی کنید همیشه با کمک CTA هایی که دارید مخاطب را به سمت و سوی خود سوق دهید. فلسفه شبکه های اجتماعی این است که هر چیزی که در رسانه های اجتماعی قرار داده شده به نوعی برای مخاطب ما دارای ارزش باشد. علاوه بر این ایجاد محتوایی که مستقیم بتواند باعث کلیک کردن روی لینک ها شود تا به خرید محصول منجر گردد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

محتوایی را در اختیار مخاطب قرار دهید که حس ارزشمند بودن به او دست دهد. بدین صورت، کاربران متوجه خواهند شد که برای او احترام قائل هستید و راحت‌تر به شما اعتماد می کند.

پست هایی که در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید باید به صورت کامل همه چیز را برای مخاطبتان بازگو کند. اطلاعات را برای مخاطب به نحوی ارائه کنید که مستقیم روی لینک سایت برای خرید یا درخواست خدمات کلیک کند.

3- بهینه سازی پروفایل در شبکه های اجتماعی

نقش شبکه های اجتماعی در سئو از طریق راه حل هایی هرچند به ظاهر ساده هم خیلی سریع می تواند خود را نشان دهد. یکی از همین راه ها که مخاطب را به سمت وبسایت شما هدایت می کند، این است که پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی بهینه کنید.

مطمئن شوید که شبکه اجتماعی شما از هر لحاظ بهینه است و حتی نمایه آن به قدری جذاب است که موجب خواهد شد، کاربر روی لینک وب سایت شما کلیک کند. شما حتی اگر احساس می کنید که لازم است از چند لینک در جاهای مختلف شبکه اجتماعی خود استفاده کنید، این کار را انجام دهید؛ اما فراموش نکنید که اطمینان حاصل کنید میانبر سریع به وب سایت شما در معرض دید کاربران قرار گرفته است.

سئو شبکه های اجتماعی,سئو و شبکه های اجتماعی,سوشال مدیا و سئو

4- استفاده صحیح از معیارهای تبدیل و تعامل برای جذب کاربران

مخاطب هدف در هر جایی و برای هر کسب و کاری، مهمترین موضوعی است که باید به آن بال و پر داد. شما با کمک شبکه های اجتماعی بهتر می دانید که چه کسی در دسترس است و مخاطب شما به دنبال دقیقاً چه چیزی است. از مهمترین مخاطبانی که در رسانه های اجتماعی شما باید هدف قرار دهید، اشخاصی هستند که اطمینان دارید، آنها آماده تبدیل شدن و سوق پیدا کردن به سمت سایت هستند.

از پست های متفاوت برای مخاطبان هدف استفاده کنید تا بتوانید به واسطه سرنخ دادن به آنها این افراد را وارد سایت کنید.

همین هدایت مخاطبان است که در بهبود سئو اثر بسیار زیادی دارد؛ زیرا اگر بخواهیم تنها یک مورد از این بهینه سازی را بیان کنیم آن افزایش ترافیک سایت شما خواهد بود.

5- ایجاد ارتباط صحیح بین تیم شبکه های اجتماعی و سئو

با ایجاد یک تعامل قوی میان شبکه های اجتماعی و سئو می توانید اطلاعاتی در خصوص موضوعاتی با عملکردهایی که می تواند یک استراتژی دو طرفه باشد، را تعیین کنید. این موضوع موجب خواهد شد تا بر اساس فرصت هایی که به وجود می آید تغییرات واکنشی را در روش خود به وجود آورید و به بهبود سئو سایت کمک کنید.

بهتر است که تیم سئو و شبکه های اجتماعی ماهانه جلساتی مشترک با حضور مدیر سازمان برگزار کنند و برای افزایش بهره وری از شبکه های اجتماعی اقداماتی شکل بگیرد.

سخن پایانی

شبکه های اجتماعی در سئو توانسته اند به شکل غیر مستقیم اثر بسیار زیادی داشته باشند. در این مطلب سعی داشتیم تا مهمترین راه هایی که با کمک رسانه های اجتماعی می توان روی سایت اثرات مثبتی ایجاد کرد را برای شما بیان کنیم. بهتر است بدانید که نیوسئو در دوره های آموزش سئو خود در کنار آموزش های کامل برای بهینه سازی انواع سایت، راهکارهای متنوع و کاربردی را در راستای افزایش بهره وری شبکه های اجتماعی در جهت بهبود سئو برای شما ارائه می شود. ما مشتاقانه منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان در رابطه با نقش شبکه های اجتماعی در سئو هستیم.