5 راه جلوگیری از قطع همکاری با مشتریان سئو سایت

آموزش تبدیل کاربر به مشتری,ارائه خدمات به مشتریان,ارتباط با مشتری

مشتریان سئو افرادی هستند که در پی گسترش کسب و کار خود بوده و می خواهند با کمک سئوکارانی که در عرصه حوزه فناوری مشغول به کار هستند، سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهبود دهند. متاسفانه در این راه گاهی برخی از مشتریان با سئوکار قطع همکاری می کنند و هر کدام هم دلیل هایی مختص به خود را دارند.

اما همانطور که برای هر شغلی لازم است تا مشتریان ثابتی وجود داشته باشد و کاهشی در آنها رخ ندهد و به مراتب هم افزایش پیدا کنند، لازم است در حوزه سئو نیز روش هایی را یاد بگیرید تا از قطع همکاری با مشتریان سئو سایت جلوگیری کنید. در ادامه محتوا سعی داریم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم تا مانع از قطع همکاری مشتریان سئو سایت شوید و همین طور بتوانید با کاربران سئو، ارتباط بهتری برقرار کنید.

چرا مشتریان با مجموعه های سئو سایت قطع همکاری می کنند؟

به صورت متداول دلایل فراوانی برای قطع ارتباط کاربران سئو با مجموعه هایی که در این زمینه فعال هستند، وجود دارد. مهمترین دلیلی که در این راستا باید به آن اشاره داشته باشیم، هزینه هایی است که باید پرداخت کنند. زمانی که متوجه می شوند یک مجموعه یا یک سئوکار هزینه های زیادی را از آنها می گیرد، ترجیح می دهند قطع همکاری کنند و به سوی یک مجموعه دیگر بروند.

در نتیجه قیمت سئو موضوعی است که موجب نگرانی این افراد است. ناراحتی بابت هزینه می تواند به این سبب باشد که افراد این تصور را دارند که هزینه ای که پرداخت می کنند، برای کاری که انجام شده خیلی زیاد است. البته این تنها یک سوی ماجرا است؛ زیرا گاهی برخی از افراد این ذهنیت را دارند که به راحتی می توانند به وسیله نرم افزارهایی که در جهت بهبود سایت در بازار هستند، می توانند به بهبود سئو سایت خود کمک کنند. پس بهتر است خودشان کار را انجام دهند و با حس درست بودن تفکری که دارند، خوب است خودشان کار را انجام دهند؛ البته این تصور کاملا اشتباه است.

این روزها احتمالاً شما هم متوجه رشد هوش مصنوعی شده اید. همین موضوع سبب شده تا بعضی از مشتریان به سمت این فناوری روی آورند و افرادی که در حوزه سئو مشغول کار هستند را با چالش های ریز و درشتی روبرو کنند.

به جرات می توان گفت این افراد اگر با آموزش سئو آشنا باشند، می دانند که به وسیله چند نرم افزار و هوش مصنوعی نمی توان یک سایت را در رتبه های بالای گوگل قرار داد.

۵ راهکار برای مقابله با قطع همکاری مشتریان سئو سایت

برای پیشگیری و مقابله با کاهش ریزش مشتریان سئو، روش هایی را در ادامه برای شما بیان می کنیم که با به کارگیری هر کدام از آنها، می توانید کمترین چالش را در این زمینه داشته باشید:

1. صادقانه با هر خطری مبارزه کنید

بیایید کمی به عقب برگردیم؛ سال ۱۳۹۸ را همه ما به خاطر داریم؛ دقیقا زمانی که ویروس کرونا همه گیر شد و بسیاری از کسب و کارها با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند. اما در میدان مبارزه با این بیماری و برای رونق کسب و کارها، تنها افرادی موفق شدند و سربلند از این عرصه بیرون آمدند که توانستند در سلامت عاطفی و جسمی مشتریان خود را حمایت کنند؛ نتیجه این حمایت هم به روابط طولانی عمیق و مادام العمر میان مشتریان و کسب و کارها ختم شد.

بر اساس گزارشی که در خصوص بحران آن سال به وجود آمد، می توانیم به جرات اینگونه بگوییم که ۹۰ درصد از مشتریان به شرکت ها و سازمان هایی اعتماد می کنند که حتی در شرایط حساس بتوانند خودی نشان دهند و میدان را خالی نکنند.

در صورتی که در مواقع بحرانی مشتریانتان احساس خطر داشتند، حتماً در ارتباط با خطراتی درباره اینکه اگر بخواهند از شیوه های دیگری برای سئو استفاده کنند، آنها را مطلع کنید و از مزایای که می توانند با شما به آن دست پیدا کنند، آنها را مطلع کنید. شما می توانید به آنها موارد زیر را اعلام کنید:

  • به خطر افتادن حریم شخصی و امنیت اطلاعات سایت
  • تفسیر اشتباه گزارش ها از منابع
  • گرفتن تصمیم های پرهزینه طبق تجزیه و تحلیل های غلط
  • عقب افتادن از روند رو به رشد سئو و آسیب دیدن ترافیک ارگانیک سایت

به آنها یادآوری کنید که اگر با تیم شما ادامه همکاری داشته باشند، به موارد زیر دست پیدا می کنند:

  • دسترسی به تخصص های مهمی که در خانه نمی توان آنها را انجام داد.
  • نظارت بر کمپین های سفارشی که موجب خواهد شد، در هزینه ها صرفه جویی شود.
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت کاملاً دقیق و خلاقانه.

2. ارائه شفاف اطلاعات

برای این که مشتری شما متوجه شود که باید بماند و قطع ارتباط نکند، لازم است اطلاعاتی در خصوص کارهایی که تاکنون روی سایت انجام داده اید، را به صورت واضح به وی ارائه کنید. مشتریان سئو مایل هستند گزارش هایی شفاف و دقیق را که به وضوح دستاوردها و پیشرفت سایت در آن قرار گرفته را مشاهده کنند.

هر چیزی که تاکنون موجب شده سایت بهینه شود را در قالب گزارش به او نشان دهید. فرقی نمی کند که رتبه بندی در کلمه کلیدی هدف باشد یا افزایش تبدیل یا بیشتر شدن ترافیک ارگانیک سایت. برای این قضیه بهتر است روی کارهایی که مشتری از شما خواسته، بیشتر تمرکز کنید. نتایجی که او مایل است تا شاهد رشدش باشد را ارائه دهید.

فراموش نکنید که یک تفسیر کامل از هر نتیجه را برای او بیان کرده و اگر متوجه شدید که اوضاع خیلی خوب پیش نمی رود، راه حل هایی را هم بیان کنید. برای ارائه اطلاعات می توانید از طریق پورتال مشتری اقدام کنید تا بتواند به صورت روزانه یا هفتگی یا هر طور که مایل است اطلاعاتی را که در آن قرار داده اید را بررسی کند.

آموزش تبدیل کاربر به مشتری,ارائه خدمات به مشتریان,ارتباط با مشتری

۳. قدردانی از مشتریان

به کاربان سئو خود توجه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم احساس دیده شدن و قدردانی نسبت به مشتری را به کار بگیرید. این کار می تواند احساس خوبی را به مشتری بدهد و کم کم او را به یک فرد وفادار به برند و مجموعه شما تبدیل کند.

در جهت این قدردانی برخی اوقات امتیازات و تخفیف هایی را به کار بگیرید. گاهی یک کار سفارشی را در قالب یک سرویس برای او انجام دهید. در زمینه قدردانی از مشتریان بهتر است دقت داشته باشید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند و با کمک آن بهترین شیوه قدردانی را انتخاب کنید.

۴. آموزش و پشتیبانی

در صورتی که مشتریان سئو احساس کردند که شما در حال مخفی کاری هستید یا اینکه کاری را انجام می دهید که خود آنها هم می توانند در منزل انجام دهد، بهتر است برخی آموزش ها را برای آن ها به شکل کامل بیان کنید تا متوجه شوند که سئو موضوعی پیچیده است و جنبه های مختلفی در کسب و کار وجود دارد.

لازم است برخی از وبینارها و کمپین های ایمیل یا هر فرصت دیگری که می تواند موجب شود مشتری به پاسخ برخی از پرسش های خود برسد را به او ارائه دهید. البته این کار را با اقتدار و سخاوت انجام دهید.

نکته مهم: اگر احساس می کنید یک مشتری نامناسب دارید اصلاً برای آن مبارزه نکنید؛ زیرا اغلب نرخ ریزش این نوع از مشتریان بسیار زیاد است. اگر تیم شما مهارت بهبود ترافیک ارگانیک را دارد، قرار نیست که برای هر مشتری کار کنید و بخواهید آن را برای خود نگه دارید. دوره آموزش سئو نیوسئو و مواردی که در این زمینه وجود دارد، قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین ها را بدست آورید.

 

کاربر سئو,کاربران سئو,مشتری سئو

۵. ارزش کار خود را بهتر نشان دهید

با کمک فناوری هایی که این روزها در زمینه سئو به چشم می خورد، می توانید خروج از مجموعه را کاهش دهید. زمانی که مشتریان سئو وسوسه می شوند تا از فناوری های موجود برای به دست گرفتن امور سئو سایت استفاده کنند، احتمالاً با وجود نرم افزارها و پلتفرم های مختلفی که در این حوزه وجود دارد کمی سردرگم خواهند شد.

تیم شما با یک تصمیم گیری درست می تواند در خصوص استفاده از فناوری ها با شیوه هایی که می تواند به سئو کمک کند، بهترین راه را نشان دهند.

اگر بخواهیم به یک زبان ساده تری این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که شما تمرکز خود را به شکل کامل روی سئو محدود نکنید و پلتفرم هایی را پیدا کنید که موجب افزایش سرعت و بهبود کیفیت خدمات می شوند؛ آن هم به شکلی که مشتری متوجه این پیشرفت شود.

سخن پایانی

مشتریان سئو مانند هر کار دیگری با توجه به برخی از فاکتورها کم و زیاد می شوند. برای اینکه بتوان آنها را  به مشتری وفادار تبدیل کرد لازم است شیوه های مختلفی در این زمینه به کار گرفته شود. اگر استراتژی سئو خوبی داشته باشید، قطعاً نرخ ریزش مشتریان شما هم کاهش پیدا خواهد کرد و پروژه های موفق سئو را به آنها تحویل خواهید داد.

ما در دوره جامع آموزش سئو نیوسئو به شکل کامل در خصوص استراتژی هایی که برای حفظ مشتری باید به آنها توجه شود پرداخته ایم؛ از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا برای اطلاع از چگونگی دریافت این دوره با کارشناسان تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما ارائه کنند.