آموزش افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

آموزش تبدیل کاربر به مشتری,افزایش نرخ تبدیل,افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

نرخ تبدیل کاربر به مشتری مطلبی است که بیشتر بازاریاب ها و سیستم های آنلاین مارکتینگ در تلاش اند تا در مورد آن به موفقیت برسند. پرسش زیر را یکی از کاربران برای ما ارسال کرده است که سبب شد ما تصمیم بگیریم تا این مقاله آموزش تبدیل کاربر به مشتری را منتشر کنیم:

“وب سایت من ترافیک نسبتا خوبی دارد؛ اما نمی توانم کاربرانی که وارد وب سایت می شوند را به مشتری برندم تبدیل کنم. این در صورتی است که مدت ها است مقاله های با کیفیت برای آن ها تولید می کنم و آن ها نیز از این قضیه خوشحال هستند. اما در زمینه تبدیل کاربر به مشتری عملکرد خوبی ندارم. چه کاری باید انجام دهم؟”

دقت داشته باشید که ممکن است صدها دلیل وجود داشته باشد که چرا ترافیک ورودی وب سایت، نرخ تبدیل خوبی ندارد. همچنین ما باید بدانیم فردی که این مشکل برایش به وجود آمده، در ابتدا چه هدفی داشته است؛ ممکن است او قصد فروش چیزی را داشته باشد یا اینکه صرفا می خواهد در دنیای دیجیتال مارکتینگ عملکرد قدرتمندی از خود ارائه دهد. به همین دلیل برای پاسخ دادن به این سوال، باید از جنبه های مختلف به آن نگاه کنیم.

چرا نرخ تبدیل کاربر به مشتری افت پیدا می کند؟

همانطور که گفته شد، این اتفاق به دلایل مختلفی روی می دهد. با استفاده از نکات زیر می توانید این مشکل را عیب یابی و ارزیابی کنید.

محتوای خود را مجددا مطالعه کنید

آیا محتوایی که تولید کرده اید، در نهایت هدفش این است که به کاربر سود رسانی کند یا اینکه صرفا برای برند شما سود دارد؟

منظور این است که شما از چه لحنی در روند محتوای آن صفحه مدنظر که می خواهید افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری داشته باشد، استفاده کرده اید؟

  • محصول ما ویژگی x را دارد
  • با استفاده از ویژگی x شما می توانید فلان مشکل را مرتفع کنید؛ این ویژگی را در محصول ما می توانید پیدا کنید

این دو جمله، یک مفهوم دارند؛ اما تاثیری که جمله دوم در ذهن مخاطب می گذارد، بسیار فوق العاده است.

محتوا همچنین باید به کاربر این مسئله را انتقال بدهد که او دقیقا در بهترین جایی است که برای حل مشکل او وجود دارد! اگر شما در متن خود بیش از حد از واژه هایی شبیه “ما” استفاده کنید، مخاطب ناخودآگاه تصور می کند که شما نیز دچار آن مشکل هستید.

در نتیجه، برای حل مشکلش به سمت شما نخواهد آمد. سعی کنید مرتبا به مخاطبتان اشاره کنید و به او بفهمانید که مشکل از آن او است و تنها شما هستید که می توانید آن را حل کنید.

آموزش تبدیل کاربر به مشتری,افزایش نرخ تبدیل,افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

آیا محتوای شما Call to Action دارد؟ 

Call to Action در واقع همان فراخوان عمل است. فرض کنید که شما به مخاطب فهمانده اید که مشکلی وجود دارد و راه حل آن هم دست شما است؛ خب در نهایت چه؟ او باید چه کند؟

باید در انتهای محتوای خود Call to Action بی نظیری داشته باشید؛ این مسئله به شدت در افزایش نرخ کاربر به مشتری تاثیر دارد. همانطور که می بینید، تبدیل کاربر به مشتری اصول و شرایط زیادی دارد. تنها در صورتی می شود در این زمینه عملکرد موفقیت آمیزی داشت، که همه این اصول به همراه هم در استراتژی شما پیاده سازی شوند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: آموزش کامل بهینه سازی سرعت سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

آیا صفحه شما سرعت خوبی دارد؟

صفحات سایت که سرعت بالایی نداشته باشند، نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما را نابود می سازند! به همین دلیل، اگر مشکلی در این زمینه دارید، بدون هیچ معطلی باید آن را رفع کنید.

یکی از بخش هایی که در افت سرعت سایت نقش دارد، تصاویر محتوای شما است؛ آن دسته از عکس هایی که هیچ تاثیری در تبدیل کاربر به مشتری ندارند را بلافاصله حذف کنید. تصاویری که حجم بالایی دارند هم در افت سرعت بارگذاری سایت، نقش موثری دارند؛ حجم آن ها را کاهش دهید.

شناسایی مخاطبین خود

طراحی و سئو سایت، همچنین نحوه و ساختار نوشتاری که شما در روند تولید محتوا دارید، بدون شک باید مطابق با سن، جنسیت، تمایلات و … مخاطبینتان تغییر پیدا کند. شما نمی توانید یک محصول خاص را همانطوری که به یک خانم می فروشید، به یک آقا بفروشید.

همچنین یک فرد 20 ساله، ممکن است به نکاتی اهمیت بدهد که برای یک فرد 40 ساله هیچ اهمیتی ندارند و بالعکس.

این مطلب ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود