نکات شگفت انگیز اسپم در سئو

اسپم در سئو,اسپم سایت در گوگل,اسپم شدن در گوگل

اسپم در سئو مسئله مهمی است که همواره بخشی از سوالات شما در دوره جامع آموزش سئو نیوسئو را به خود اختصاصی می دهد. مسئله مهم اینجاست که هم شما می توانید باعث اسپم سایت خود شوید و هم رقبای عزیز شما می توانند باعث اسپم سایت شما شوند. بنابراین اینکه شما بدانید چه عواملی باعث اسپم سایت شما می شود و در کنار آن یادگیری حرفه ای سئو، سبب جلوگیری از اسپم شدن سایت شما می شود.

در دنیای سئو، بیشتر در مورد چیزهایی صحبت می شود که نباید در مورد سایت و استراتژی سئو انجام دهید. دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد: اسپم در سئو می تواند توانایی سایت در رتبه بندی، جذب ترافیک و درآمدزایی را آسیب بزند.

بیشتر ناشران سایت ها عمداً اسپم انجام نمی دهند (چون این یک تاکتیک پایدار نیست). اما بسیاری از سایت ها به طور ناخواسته درگیر رفتارهای اسپم می شوند یعنی رتبه بندی نمی شوند یا در نتایج جستجو سقوط می کنند. همچنین رفتارهای اسپم می توانند منجر به جریمه دستی یا حذف از فهرست نتایج موتور جستجو شوند.

گوگل همیشه در تلاش است تا سایت های اسپم را از نتایج جستجو خارج کند. آن ها حتی در ماه ژوئن یک الگوریتم جدید اسپم را به روزرسانی کردند که آن را بروزرسانی اسپم نامیدند. گوگل فناوری جدیدی همراه با هوش های تشخیص بسیاری را در این راستا به کار گرفت. بنابراین کسانی که تمایل به استفاده از اسپم دارند، دیگر نمی توانند پنهان شوند.

با این حال، آیا ممکن است شما به طور ناخواسته اسپم سایت انجام دهید؟ امروز در این مقاله از آموزش سئو سایت توضیح خواهیم داد که اسپم چیست و چه اتفاقی می تواند بیفتد اگر شما این کار را انجام دهید.

پادکست آموزشی بالا حاوی نکات بسیار مهمی در مورد این مقاله است. حتما گوش کنید.

اسپم چیست؟

 اسپم در اشکال مختلفی وجود دارد و ویژگی اصلی آن تمایل به دستکاری رتبه بندی های موتور جستجو با شیوه های فریبکارانه است. قاعده کلی برای درک اسپم این است: آیا رتبه های خود را به دست آورده اید؟ اگر نه، پس احتمالاً اسپم است.

اسپم در سئو,اسپم سایت در گوگل,اسپم شدن در گوگل

برخی از سئوکاران به طور عمدی از شیوه های اسپم در سئو برای تقویت سایت های خود (یا سایت های مشتریانشان) استفاده می کنند. همچنین از اسپم برای تأثیر منفی بر سایت رقبا (که به آن سئو منفی گفته می شود) نیز استفاده می کنند.

اسپم برای بسیاری از صنایع در طول سال ها سود زیادی به همراه داشته است (به عنوان مثال کازینوها، پورنوگرافی و داروسازی). موتورهای جستجو مدت هاست که هدفشان این بوده که این نوع سایت ها را از نتایج جستجو حذف کنند.

گوگل در اینجا بیشتر در مورد اسپم توضیح داده است:

از زمان وجود موتورهای جستجو، افرادی بوده اند که برای فریب دادن سیستم و رسیدن به صدر صفحه نتایج، تلاش کرده اند. این برای کاربران بد است زیرا صفحات مرتبط تر زیر نتایج نامربوط دفن می شوند. وجود سایت های اسپم همچنین برای سایت های معتبر نیز بد است چون این سایت ها سخت تر پیدا می شوند. به همین دلایل، از روزهای ابتدایی گوگل، ما در حال مبارزه با اسپمرها بوده ایم. ما می خواهیم به مردم کمک کنیم پاسخ هایی که به دنبال آن ها هستند را پیدا کنند و به سایت های معتبر کمک کنیم که از جستجو، ترافیک دریافت کنند.

گوگل در ادامه می گوید:

الگوریتم های ما در شناسایی اسپم بسیار خوب هستند. در بیشتر موارد به طور خودکار سایت های اسپم را شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف می کنند. با این حال، برای حفظ کیفیت فهرست خود، آماده ایم که اقدام دستی انجام داده و اسپم را از نتایج جستجو حذف کنیم.

چه عواملی باعث اسپم شدن می شود؟

مجازات پاندا: سایت هایی که محتوای کم کیفیت دارند (خصوصا مطالب بند تنبونی)، با اعمال مجازات پاندا کمتر در جستجوها دیده می شوند.

لینک دهی به سایت های مرتبط بد: لینک دهی به سایت های مرتبط ضعیف و بی کیفیت مانند سایت های پرداخت وام می تواند به سئو سایت شما لطمه وارد کند.

ریدایرکت ها: ریدایرکت های مرموزانه شدیدا قدغن است. اگر گرفتار خزنده شوند نه تنها باعث مجازات سایت می شوند که حتی به خروج از ایندکس می انجامد.

سایت های بیش از حد سئو شده: شامل فاکتورهای درون صفحه مانند کلمات کلیدی، تگ هدر، لینک داخلی، لینک خارجی و حتی دکوراسیونی از کلمات کلیدی بیش از حد.

تبلیغات روی محتوای بی ارزش: گوگل سایت هایی که تعداد زیادی تبلیغ روی لینک ها و سایت های بی ارزش (و نه تعداد زیادی محتوا) دارند را مجازات می کند.

پنهان کردن لینک های کوتاه کننده: زیاده روی برای پنهان نمودن لینک های وابسته (خصوصا با پنهان کاری) می تواند به مجازات منجر شود. شکی وجود ندارد که گوگل طرفدار لینک های کوتاه کننده نیست و بسیاری فکر می کنند که سایت های طراحی شده برای کسب درآمد همراه با لینک های کوتاه شده بسیار بیشتر بررسی می شوند!!

تولیدکننده خودکار محتوا: یکی از مواردی که باعث اسپم در سئو می شود، تولید محتوا ماشینی یا به اصطلاح رباتی است. گوگل به محتوایی که به صورت خودکار تولید می شود علاقه ای ندارد. اگر آنها به این نتیجه برسند که سایت شما بصورت کامپیوتری تولید محتوا (تولید محتوا با هوش مصنوعی) می کند، امکان دارد باعث مجازات یا خروج از SERP شود.

وررفتن بیش از حد با پارامترهای رنک صفحه: ور رفتن بیش از حد با پارامترهای رنک صفحه (با nofollow کردن همه لینک های خروجی یا بیشتر لینک سازی داخلی ها) می تواند نشانه ای از به سخره گرفتن ساختار هوش مصنوعی گوگل باشد.

آدرس های آی پی شناخته شده به عنوان اسپم: اگر آدرس آی پی سرور شما به عنوان اسپم شناخته شده است، امکان دارد به همه سایت های روی آن سرور آسیب برساند. البته این مورد را من با امکان دارد نوشتم اما شخصا تست کرده ام و مطمئن هستم که آیپی اسپم روی سئو سایت شما اثر منفی می گذارد.

اسپم متا تگ: سیخ کاری کلمات کلیدی می تواند در متا تگ ها رخ دهد. اگر گوگل فکر کند شما برای بازی با الگوریتم به متا تگ خودتان کلمه کلیدی اضافه می کنید (پا رو دم شیر می گذارید)، ممکن است سایت شما را تنبیه کند.

هجوم ناگهانی بک لینک: هجوم ناگهانی (غیر طبیعی) حجم بالایی از لینک به سایت نشان دهنده ی بک لینک های ساختگی است.

پروفایل لینک با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت: بسیاری از لینک ها از منابعی که معمولا سئوکاران غیرقانونی از آن ها استفاده می کنند (مانند کامنت های بلاگ ها و پروفایل های انجمن ها)، می تواند نشانه ای از شورشو درآوردن در ساخت بک لینک باشد و در ادامه جریمه گوگل را به همراه داشته باشد.

ارتباط دامنه لینک دهنده: آنالیز معروفی توسط سایت MicroSiteMasters.com انجام شد که نشان می دهد سایت هایی که با حجم بالا و بی ربطی از سایت های دیگر بک لینک می گیرند؛ به شدت در تیررس الگوریتم پنگوئن گوگل هستند.

spam links

لینک های ارسالی از سرور یکسان: داشتن حجم بالایی از لینک های غیرطبیعی و از آی پی سرور مشابه، می تواند نشانه ای از شبکه بلاگ تولید لینک باشد.

فروختن بک لینک: فروختن لینک قطعا به رنک صفحه آسیب می رساند و می تواند روی بازدید نتایج جستجو شما اثر منفی بگذارد.

اگر به خوبی بدانید که اسپم در سئو چیست متوجه می شوید که همه موارد بالا، باعث اسپم شدن صفحات سایت خواهد شد.

انواع اسپم در سئو سایت

در دستورالعمل های وبمستر گوگل، راهنمایی های واضحی در مورد چگونگی اجتناب از تاکتیک های رایج اسپم ارائه شده است. در ادامه هرکدام از این راهنمایی ها را مرور می کنیم.

برنامه های همکاری (Affiliate Programs)

برنامه های همکاری می توانند مشکل ساز باشند. گوگل می گوید:

سایت های همکاری ارزش اضافی برای کاربران ایجاد نمی کنند. به ویژه اگر از برنامه های همکاری باشند که محتوای خود را در سراسر شبکه ای از همکاری ها توزیع می کند.

عکس*

نمونه ی سایت های همکاری که گوگل به عنوان اسپم در نظر گرفته می گیرد عبارتند از:

  • صفحات با لینک های همکاری محصول: یعنی صفحاتی که در آن توضیحات و بررسی های محصول به طور مستقیم از فروشنده اصلی کپی شده اند بدون هیچ محتوای اوریجینال یا ارزش افزوده.
  • سایت هایی که فقط به قصد همکاری ساخته باشند: این سایت ها محتوای اصلی یا ارزش افزوده کمی برای کاربران دارد.

گوگل اشاره می کند:

 “هر سایتی که در یک برنامه همکاری شرکت می کند، یک سایت همکاری ضعیف نیست. همکاری های خوب ارزش افزوده ایجاد می کنند، به عنوان مثال از طریق ارائه بررسی های اوریجینال محصول، رتبه بندی ها، ناوبری محصولات یا دسته ها و مقایسه محصولات.”

محتوای تولید شده به طور خودکار از انواع اسپم در سئو

محتوای تولید شده به طور خودکار به محتوایی اطلاق می شود که به صورت برنامه ریزی شده و با هدف رتبه بندی تولید می شود و نه برای ارائه ارزش به کاربر. گوگل مثال هایی از این نوع محتوا ارائه داده است:

  • متنی که برای خواننده بی معنی است ولی ممکن است شامل کلمات کلیدی جستجو باشد.
  • متنی که توسط ابزارهای خودکار ترجمه شده است بدون بررسی یا ویرایش انسانی قبل از انتشار.
  • متنی که از طریق فرایندهای خودکار مانند زنجیره های مارکوف تولید می شود. نکته: این ها خوب هستند اما قابل شناسایی هستند.
  • متنی که با استفاده از تکنیک های هم معنایی خودکار یا مبهم سازی تولید می شود.
  • متنی که از استخراج فیدهای Atom/RSS یا نتایج جستجو تولید می شود.
  • ترکیب یا اتصال محتوا از صفحات مختلف وب بدون افزودن ارزش کافی.

کلوکینگ (Cloaking) یکی از انواع اسپم

کلوکینگ به شیوه ای گفته می شود که محتوای مختلف یا URLها به موتورهای جستجو و کاربران به طور متفاوت ارائه می شود. کلوکینگ همیشه بد نیست و در برخی موارد معمولی استفاده می شود. اما زمانی که از Cloaking برای فریب دادن استفاده شود، اسپم در سئو محسوب می شود. به عنوان مثال: صفحه ای در مورد پتوهای نوزاد به گوگل نشان داده می شود اما سایت پورن به کاربران نمایش داده می شود. تکنیک های کلوکینگ که از نظر گوگل، اسپم هستند:

  • نمایش صفحه ای با متن HTML به موتورهای جستجو و نمایش صفحه ای با تصاویر به کاربران.
  • وارد کردن متن یا کلمات کلیدی به صفحه تنها زمانی که درخواست صفحه از یک موتور جستجو است، نه یک بازدیدکننده انسانی.
  • ارائه محتوا یا URLها مختلف به موتورهای جستجو و کاربران به طور متفاوت.

الگوریتم جدید اسپم,انواع اسپم در سئو,تاثیر محتوا در گوگل

صفحات دروازه ای (Doorway Pages)

صفحات دروازه ای که یکی از انواع اسپم در سئو هستند عبارتند ازصفحاتی که صرفاً برای موتورهای جستجو ساخته شده و به منظور رتبه بندی با کلمات کلیدی پر شده اند. اما زمانی که فردی تلاش می کند به این صفحات دسترسی پیدا کند، به طور خودکار به صفحه ای دیگر هدایت می شود. مثال های گوگل عبارتند از:

  • داشتن چندین دامنه یا صفحات هدفمند برای مناطق خاص یا شهرها که کاربران را به یک صفحه هدایت می کنند.
  • صفحاتی که برای هدایت بازدیدکنندگان به بخش اصلی یا مرتبط سایت شما تولید شده اند.
  • صفحاتی که به طور چشمگیری مشابه هم هستند و نزدیک به نتایج جستجو قرار دارند تا یک سلسله مراتب واضح و قابل مرور.

متن و لینک های پنهان از دیگر انواع اسپم در سئو

هیچگاه متن یا لینکی را در یک صفحه وب پنهان نکنید. پنهان کردن متن یا لینک ها در یک صفحه نوعی اسپم در سئو محسوب می شود. گوگل مثال هایی از پنهان کردن متن یا لینک آوره است:

  • استفاده از متن سفید روی پس زمینه سفید.
  • قرار دادن متن پشت تصویر.
  • استفاده از CSS برای قرار دادن متن خارج از صفحه.
  • تنظیم اندازه فونت به صفر (0).
  • پنهان کردن لینک با لینک دادن به یک حرف کوچک، به عنوان مثال، یک خط تیره در وسط یک پاراگراف.

کلمات کلیدی بی ارتباط (Irrelevant Keywords)

کلمات کلیدی بی ارتباط از نظ گوگل یعنی “پرکردن صفحه با کلمات کلیدی” برای دستکاری رتبه ها. گاهی یک سایت تعداد زیادی کلمه کلیدی را به طور غیرطبیعی در صفحه قرار می دهد تا سعی کند رتبه ها را دستکاری کند. گوگل مثال هایی از این موارد ارائه داده است:

  • لیست های شماره تلفن بدون ارزش افزوده قابل توجه.
  • بلوک های متنی که شامل شهرها و ایالت هایی هستند که یک صفحه وب قصد دارد برای آن ها رتبه بندی کند.
  • تکرار مکرر همان کلمات یا عبارات به طوری که غیرطبیعی به نظر برسد، به عنوان مثال:

 ما سیگارهای سفارشی را می فروشیم. سیگارهای سفارشی ما دست ساز هستند. اگر به خرید سیگار سفارشی فکر می کنید، لطفاً با متخصصین سیگار سفارشی ما در custom@example.com تماس بگیرید.

راه های زیادی وجود دارد که افراد تلاش می کنند با لینک ها فریب بدهند، بنابراین گوگل جزئیات زیادی در مورد اسپم لینک ارائه می دهد. لینک هایی که به منظور دستکاری رتبه بندی ها به یک سایت ارسال یا از آن دریافت می شوند، به عنوان طرح های لینک یا اسپم لینک محسوب می شوند. گوگل مثال هایی از این طرح های لینک اسپم آورده است.

رفتارهای اسپم,شیوه های اسپم در سئو

  1. خرید یا فروش لینک هایی که پیج رنک را منتقل می کنند. مثال های گوگل:
  • تبادل پول برای لینک ها یا پست هایی که شامل لینک هستند.
  • تبادل کالا یا خدمات برای لینک ها.
  • ارسال یک محصول “رایگان” به کسی در ازای نوشتن مطلبی و گنجاندن لینک.
  • تبادل لینک های زیاد (“به من لینک بده و من به تو لینک می دهم”) یا صفحات شریک فقط برای تبادل لینک.
  • کمپین های گسترده بازاریابی مقاله یا پست مهمان با لینک های متنی غنی از کلمات کلیدی.
  • استفاده از برنامه ها یا خدمات خودکار برای ایجاد لینک ها به سایت شما.
  • درخواست لینک به عنوان بخشی از شرایط خدمات، قرارداد یا توافق مشابه بدون این که به مالک محتوای شخص ثالث این اختیار داده شود که لینک خروجی را تأیید کند.
  1. لینک های غیرطبیعی نیز در دسته اسپم لینک قرار می گیرند. گوگل مثال هایی از این لینک ها آورده است:
  • تبلیغات متنی که پیج رنک را منتقل می کنند.
  • مقالات یا تبلیغاتی که شامل لینک های پولی هستند و برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده می شوند.
  • لینک هایی با انکرتکست بهینه شده در مقالات یا بیانیه های خبری که در سایت های دیگر منتشر می شوند.
  • لینک های کم کیفیت از دایرکتوری ها یا سایت های بوکمارک.
  • لینک های غنی از کلمات کلیدی پنهان یا کم کیفیت که در ویجت هایی گنجانده شده اند و در سایت های مختلف توزیع می شوند،
  • لینک های توزیع شده در فوتر یا قالب های سایت های مختلف.
  • نظرات در انجمن ها با لینک های بهینه شده در پست یا امضاء.

گوگل توضیح می دهد که برخی از لینک های پرداختی قابل قبول هستند، اما باید به طور واضح مشخص شوند. در نهایت، تبلیغات بخشی طبیعی از اقتصاد اینترنت است. اما تلاش برای افزایش اعتبار سایت از طریق لینک های دنبال شده، نباید از طریق خرید یا فروش انجام شود؛ این اسپم است.

67 نظر در مورد مقاله “ نکات شگفت انگیز اسپم در سئو ” ثبت شده است
  1. ریحانه
    سلام میشه توضیح بدید چه جوری باید به گوگل تقاضای تجدید نظر داد؟

    • محمد نصیری
      درود بر شما از ابزار های url inspection tool در سرچ کنسول استفاده کنید.

  2. vahid
    با سلام سایت من اسپم شده و دلیلش اینه که از بلاگفا لینک دادم به سایتم. برای رفع اسپم شدن سایت چکار باید بکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    • محمد نصیری
      درود بر شما برای بررسی نحوه اسپ شدن شما باید از طریق سرچ کنسول سایت شما بررسی شود و اگر از طریق بک لینک های نامناسب اینکار انجام شده باید از ابزار disavow استفاده کنید.

  3. elmira biglu
    عالی بود موفق و پیروز باشید

  4. محمد
    سلام. میخواستم بدونم آیا توی وبمستر گوگل امکانی هست که فقط لینک هایی رو تاثیر بده که دامنه اونها رو بهش معرفی میکنیم. یعنی اگر از هر سایت دیگه ای بجز سایت های مورد تایید ما لینک داده شد قبول نکنه و تاثیری روی رتبه بندی سایتمون نذاره

    • ناظر سایت
      با سلام خیر

  5. امیری
    سلام خسته نباشید آیا ابزاری هست که بشه از طریق اون سایت ها یا آی پی های اسپم رو شناسایی کرد؟ ممنون از پاسخگویی شما

  6. حسین مقصودلو
    سلام. اسپم اسکور سایت مون رو از کجا بفهمیم ؟

    • امیر قمصری
      درود بر شما این کار فقط از تحلیل توسط کارشناسان سئو خبره برمی آید

  7. سامان چراغی
    سلام با این مقاله شما به پاسخ سوالی که تو ذهنم داشتم رسیدم این که سايتهاي مضر چه نشونه هایی دارن و از کجا تشخیص بدم . مرسی مفاله تون عالی بود

  8. فاتح
    مثل همیشه عالی سپاس از شما

  9. LS
    مورد 194 جالب و قابل توجه بود متشکرم از شما

  10. MA
    ممنون مثل همیشه عالی و کاربردی بود انشالله استفاده کنیم و نتیجه بگیریم

  11. آذرنیا
    کاملا با مورد 182 موافقم به نظرم پاپ اب نشانه ضعف یک سایت هست و شخصا سایت هایی که صرفا دارای تبلیغات هستند به جای محتوا بازدید نمی کنم

  12. ﻭﺣﻴﺪ
    ﺳﻼﻡ ﺧﺮﻳﺪ و ﻓﺮﻭﺵ ﻟﻴﻨﻚ اﺧﻴﺮا ﺯﻳﺎﺩ اﻧﺠﺎﻡ ﻣﻴﺸﻪ . اﻣﺎ ﻭﺑﻤﺴﺮﻫﺎ ﻏﺎﻓﻞ اﻧﺪ اﺯاﻳﻦ ﻛﻪ ﭼﻪ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﻭاﺭﺩ ﻣﻴﻜﻨن و ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﻤﺎ روی بازدید نتایج جستجو ﺳﺎﻳﺘﺷﻮﻥ ﭼﻪ اثر منفی ﻣﻴﺰاﺭﻩ.

  13. ﻫﺎﺷﻤﻲ
    "لینک های ارسالی از سرور یکسان" ﻣﻮﺭﺩﻱ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﺴﺘﻢ و ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻡ. اﺯ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺧﻮﺑﺘﻮﻥ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ

  14. حسام
    سلام من لینک پخش آنلاینمو از سایتای دیگه کش میریم :] آیا این کار روی سئوی سایتم تاثیر منفی میذاره؟

    • امیر قمصری
      درود عموما خیر

  15. امیرمهدی قاسمی
    سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون من واقعا نکاتی رو که در مقالاتتون گفتید نمیدونستم. خیلی بهم کمک کردن

  16. دوستدار گوگل
    با سلام و خسته نباشید چقدر از این مطالب با توجه به تغییرات گوگل صحت دارد؟ اگر این مطالب را آپدیت کنید عالی میشود. خدا قوت

  17. عابدین
    سلام سایت بسیار عالی و آموزنده ای دارین .خسته نباشد

  18. ایرانی
    متشکرم

  19. ایرانی
    با عرض سلام یک سوالی داشتم از خدمتتون وقتی سایت ما که حدودا دوماهه ایجاد شده و با کلمه کلیدی مدنظر ما در نتایج گوگل مدام از صفحه مثلا ۳ میره ۹ یا میره ۱۴ دوباره ۴ و همینطور متغیره و همچنین صفحاتی از سایت که ایندکس شدن رو مدام تغییر میده . به این صورت که وقتی میاد صفحه ۴ ، صفحه اصلی سایته و وقتی میره صفحه مثلا ۹ یک صفحه از صفحات ایندکس شده ی سایت رو نشون میده اولا اینکه علت این اتفاق چیه ؟ دوما این نشونه روند مثبت سایت در سئو هست یا منفی ؟ در ضمن در سایت هر روز محتوای مفید گذاشته میشه. بازهم ممنون

    • امیر قمصری
      با سلام اولا : نگران نباشید.طبیعی است دوما : فعلا مشخص نیست

  20. نیازی
    ممنون از سایت خوبتون

  21. رودبالی
    تشکر که جواب دادین با نرم افزار ارسال کامنت نظر ارسال کنم بازدید بگیرم مشکلی پیش میاد

  22. رودبالی
    سلام اقای قمصری بازدید گرفتن ازطریق کامنت در وبلاگ های و گرفتن لینک تاثیر منفی داره مثلا روزی 100بازدید ؟

    • امیر قمصری
      با سلام بسته به وبلاگ ها دارد

  23. Mj
    استاد این سری آموزش همینجا تموم میشه ؟

    • امیر قمصری
      بله دوست عزیزم

  24. Mj
    آقای قمصری عنوان فقط مثال بود در کل منظورم اینکه شما میگید تگ h1 رو از صفحه اصلی بر داریم ؟

    • امیر قمصری
      دوست عزیز حضور تگ h1 در صفحه اصلی شرایط خاصی دارد اما در اکثر موارد نباید قرار بگیرد

  25. Mj
    سلام آقای قمصری در دیدگاه های بالاتر شما نوشتید "در هر صفحه فقط یک بار باید از h1 استفاده شود و در صفحه اصلی نباید از آن استفاده شود" این که شما نوشتید در صفحه اصلی نباید از تگ H1 استفاده کرد خیلی منو متعجب کرده. به صحت حرف شما شکی ندارم اما واقعا عجیبه. لطفا بیشتر توضیح بدین یعنی من هم مثل شما این متن عنوان سایتم (زیرزمین موزیک | دانلود آهنگ آلبوم موزیک ویدیو) رو از h1 به ترجیحا به h5 تغییر بدم ؟؟ خیلی مشتاق جوابتونم

    • امیر قمصری
      با سلام بدانید که در برخی از موارد که دقیقا مشخص نیست گوگل عنوان صفحه را از تگ h1 ثبت می کند نه از تگ title

  26. رحیم
    ممنون میشم سایت منو برسی کنید و به یاهوم اطلاع بدین که چ را مطالبام ایندکس نمیشن با تشکر و احترام فراوان

  27. مهندس میرزایی
    با سلام بسیار عالی بود ادامه بدید شما حتما موفق میشید

  28. احسان چهری
    باتوجه به تحلیلی که من از سایت‌های رتبه اول خارجی در گوگل داشتم به این نتیجه رسیدم که این سایت‌ها برای آپدیت کردن صفحه اصلی سایتشون مثلا اگه کارشون طراحی سایته, هربار که صفحه اول رو رفرش می‌کنی چندتا از اون قالب‌ها در دسته‌بندی‌های سایت میان صفحه اول سایت و هربار جابجا می‌شن مثل سایت web design که رتبه اول گوگله به ازای کلمه کلیدی طراحی سایت محتوای اون سایت قالب‌های سایته و محتوای سایت نیوسئو هم مقاله‌ها هستن پس چرا شما صفحه اول سایتتون ترتیبی نمیدین که بجای آخرین دیدگاه‌ها, آخرین مقالات قرار بگیره اما همانجور که توضیح دادم بصورتی که با هربار رفرش چند مقاله دیگه نمایش داده بشه

    • امیر قمصری
      با سلام هر اتفاق زمانی دارد ...

  29. حمید
    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتان استاد خرید بازدید کننده با ای پی منحصر (یعنی هر ای پی فقط یکبار بازدید می کنه) از سایت های بازدید کننده روی محبوبیت سایت تاثیر مثبت داره یا منفی؟ بعضی ها پاپ اپ می فروشن و بعضی ها بازدید دارن از سایتی که معرفی میکنید.

    • امیر قمصری
      با سلام.هرگز بلکه بسیار هم تاثیر منفی دارد گوگل خیلی زرنگ تر از این حرفهاست ...

  30. علیرضا
    ببخشید اینهمه سوال میپرسم :دی اگر هنگام رسپانسیو کردن قالب ، بخوایم که یک قسمت در موبایل نمایش داده نشه و از display:none دچار جریمه گوگل میشیم ؟

    • امیر قمصری
      با سلام.جریمه نمیشید اما گوگل این موضوع را می فهمه (در واقع حواستون باشه که گوگل فکر نکنه قصد گول زدنش رو دارید)

  31. علیرضا
    ببخشید نظر قبلی اشتباه اومد . . . اون رو قبلا پرسیده بودم . . . عذر میخوام

  32. علیرضا
    ببخشید یه سوال دیگه اینکه تعداد استفاده از تگ های هدینگ هم دارای محدودیت هست یا خیر ؟ مثلا تگ H1 فقط یک بار در هر صفحه و . . . ؟؟؟ با تشکر

    • امیر قمصری
      با سلام.بله.در هر صفحه فقط یک بار باید از h1 استفاده شود و در صفحه اصلی نباید از آن استفاده شود

  33. علیرضا
    سلام از اینکه به سوالات قبلیم جواب دادید بسیار سپاس گذارم ... میخواستم بدونم اینکه شما از تگ h1 به صورت زیر صورت استفاده کردید اشتباه نیست ؟ منبع سئو ایران | جدیدترین و برترین مقالات سئو برای همه منظورم اینه که با h1 شروع شده اما با h6 بسته شده ...

    • امیر قمصری
      با سلام.اشتباه می کنید دوست عزیز.لطفا دقیق تر به سورس نگاه کنید (شاید هم بنده درست متوجه نشدم)

  34. علیرضا
    سوال بعدی : ببخشید اندازه فونت هم در سئو تاثیر داره ؟ مثلا اینکه حداقل سایز فونت در طراحی باید px14 باشه ، درسته ؟

    • امیر قمصری
      با سلام.خیر

  35. علیرضا
    سوال بعدی : اینکه از تگ h6 در فوتر و h1 در هدر و تا حد امکان بالاترین مکان سایت استفاده کنیم درسته ؟ با تشکر

    • امیر قمصری
      با سلام.جاش اصلا مهم نیست.اما تگ h1 بسیار با اهمیت است و باید برای نمایش عنوان از آن استفاده کرد

  36. علیرضا
    با سلام ببخشید استفاده از تگ های هدینگ دارای محدودت هم هست ؟ مثلا میگن از هر تگ H1 باید یک بار در هر صفحه استفاده بشه ؟ درسته ؟

    • امیر قمصری
      با سلام.بله

  37. علیرضا
    سوال بعدی : در طراحی بهتره از فونت آیکون استفاده کنیم یا تصاویر svg ؟؟؟ با تشکر فراوان

    • امیر قمصری
      هیچ کدام در سئو تاثیر خاصی ندارند ...

  38. علیرضا
    سلام آقای قمصری خسته نباشید . . . این درسته که گوگل از سایت های خبری و تفریحی که رو موضوع خاصی متمرکز نیستن ، زیاد خوشش نمیاد ؟؟؟ با تشکر . . .

    • امیر قمصری
      با سلام.بله

  39. امیر
    مفید بود ممنون

  40. احسان
    سلام. یعنی هیچوقت گوگل مجازات هارو فراموش نمیکنه؟

    • امیر قمصری
      با سلام.فراموش خیر.اما می بخشه ! یعنی نگاهش رو میشه دوباره خوب کرد اما میشی براش یک سایت سابقه دار

  41. خرید فروش آنلاین سکه
    افرین نکات بسیار مفیدی بودند .

  42. گروه وب كمك
    ممنون بابت سايت خوبتون

  43. Mj
    خیلی جالبه من هروقت دنبال چیزی میگردم خودش میاد پیدام میکنه یکی از مطالب بسیار مفید بود من برم پاپ آپ سایتم رو بردارم راستی آپدیت جدید پاندا اومده لطفا یه مقاله دربارش بنویسید

    • امیر قمصری
      با سلام.حتما

  44. آندریا
    با سلام چگونه میتوان کیفیت محتوا را تست نمود؟

    • امیر قمصری
      با سلام.با کمی صبر و مشاهده تاثیر آن بر روی ایندکس شدن گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود