
سئو آدرس صفحات سایت چه قدر مهم است؟ تاثیر url در سئو چقدر است و آیا بر روی جذب بازدیدکننده بیشتر و سئو سایت تاثیر دارد؟ آدرس دهی صفحات بر روی سئو تاثیر می گذارد چون گوگل دوست دارد لینک های بهینه شده ای را ببیند و ایندکس کند که الگوریتم آن را قبلا اعلام کرده و بر روی کاربران تاثیر می گذارد. چراکه وقتی یک آدرسی کوتاه و حفظ کردنی باشد، کاربر خیلی راحت می تواند آن را به خاطر بسپارد و بارها از آن استفاده کند و حتی خیلی راحت به دیگران پیشنهاد دهد.
پادکست آموزشی بالا حاوی نکات بسیار مهمی در مورد این مقاله است. حتما گوش کنید.پیشنهاد میکنم موارد زیر را که بسیار کامل در مورد آدرس دهی صفحات سایتهای موفق ارائه شده است را مطالعه فرمایید:
مطلب خود را توصیف کنید
آدرسی واضح، آدرسی عالی است. اگر کاربری به نوار آدرس (یا لینک paste شده) نگاه کند و بتواند قبل از مطالعه مطلب حدس دقیقی در مورد محتوای صفحه بزند، نشان می دهد که شما به خوبی کار خود را در زمینه آدرس دهی انجام داده اید. این آدرس ها مطمئنا اشتراک گذاری، ایمیل، نظر، کپی و یا حتی پیشنهاد از طریق موتورهای جستجو را در پی دارند.
آدرس دهی کوتاه (Short URL)
همیشه به یاد داشته باشید که اختصار در سئو آدرس صفحات سایت یک موهبت است. آدرس های کوتاه تر برای کپی-پیست، خواندن پای تلفن، نوشتن در بیزینس کارت یا استفاده در دیگر جاهایی که کاربرد دارد، آسان تر هستند. یکی از مشکلات متداول شما دوستان در بررسی و آموزش سئو تحلیل سئو سایت همین طولانی بودن آدرس دهی صفحات سایت است.
آدرس ثابت بسیار مهم است
این امر وحی منزل نیست ولی با اطمینان می توانم به شما بگویم که بعضی از موتورهای جستجو فقط به دنبال لینک های ثابت هستند، نه لینک های متغیر. هیچ بشری آدرسی با کاراکترهای زیادی شامل “؟”، “&”، و “=” را دوست ندارد.
به صورت واضح و با قطعیت باید اعلام کنم که گوگل اصلا تمایلی به خزیدن در صفحات دارای کاراکترهای بالا که همان query string ها هستند، ندارد و شما تقریبا در هیچ صفحه ای از گوگل صفحاتی با این url ها را در رتبه های بالای گوگل نمی بینید.
توصیفی بهتر از عددی است
اگر به این فکر می کنید که از 114/cat223/ استفاده کنید؛ بهتر است که از /brand/adidas/ استفاده کنید. حتی اگر توصیف کلمه ای برای کاربر تازه کار آشنا نیست بازهم استفاده از کلمه بهتر است. با این کار کوچک، حداقل کاربرانتان از شما به دلیل آنکه راه شناسایی مشکلات بزرگ را آسان کرده اید، تشکر خواهند کرد.
کلمات کلیدی در سئو آدرس صفحات سایت آسیب نمی بینند
اگر می دانید که عبارات کلیدی محبوبی در وبسایت خود برای افزایش ترافیک دارید ، مطمئنا به دنبال نتیجه گیری خوبی هم هستید. کلمات کلیدی قطعا یکی از پارامترهای استراتژیک بشمار می رود بنابراین لیستی از بازار خود تهیه کنید و در صفحات مرتبط قرار دهید. برای صفحات تولیدی متغیر CMS، گزینه شامل کلمات کلیدی را در آدرس ایجاد کنید.
حالا وقتشه! اینو بخون: SLUG در سئو چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
ساب دامنه ها در سئو آدرس صفحات سایت راه حل خوبی نیستند
اولا، هیچگاه از چندین زیر دامنه استفاده نکنید (مانند siteexplorer.download.newseo.ir
). این روش پیچیده و غیر لازم است. دوما، فرض کنید که زیر دامنه ها پتانسیل ایفای نقش جدا از دامنه اصلی را در ارزش گذاری لینک دارند. در بیشتر موارد فقط تعداد کمی از زیر دامنه ها استفاده می شوند.
بنظر من و براساس نکات آموزش سئو نیوسئو، مزایای بدست آمده از مدیریت رنک سایت (با سرازیر شدن SERPs توسط زیردامنه هایتان) نسبت به احتمال از دست رفتن رنک/اعتماد کم است. همچنین فکر می کنم که زیردامنه های قدرت گرفته از SERPها چیزی نیستند که موتورهای جستجو آنها را برای کاربرانشان مفید درنظر بگیرند و ممکن است که آنها را حذف کنند. البته این مورد هم یکی از نظرات شخصی بنده است که با گذشت زمان به دست آورده ام و قطعی نیست اما خوب برای من که جواب داده!
به نظرم کافی است چند کلمه مورد نظر خود را همین الان در گوگل سرچ کنید و ببینید چندتا از نتایج گوگل از ساب دامنه هاست؟
آیا ساب دامین بهتر از فولدر است؟
شما زمانی که بخواهید از چگالی صفحه اصلی وب سایت و یا کل سایتی که در حال حاضر دارید استفاده کنید در واقع باید از فولدر استفاده کنید. برای همین است که برای دسته بندی ها از فولدر استفاده می کنیم. زمانی که موضوع کاملا جدیدی را می خواهیم در سایت داشته باشیم از زیر دامنه ها استفاده می کنیم. بگذارید مثالی برای شما بزنم: زمانی که شما سایت سرگرمی دارید و می خواهید یک بخش فال و طالع بینی اضافه کنید بهتر است که از زیر دامنه یا ساب دامنه استفاده کنید.
رنک زیر دامنه به صورت جداگانه محاسبه می شود و اگر زیر دامنه رنک خوبی داشته باشد به رنک صفحه اصلی نیز کمک خواهد کرد.
پوشه های کمتر
یک آدرس باید عاری از پوشه های غیر ضروری باشد (یا کلمه یا کاراکتر برای آن موضوع)
خط فاصله بهترین جداکننده برای url
بر اساس نکات و تجربه های سئو سایت ها، زمانی که لینکی با کلمات متعدد و در قالب یک عبارت تولید می شود، خط فاصله بهترین جدا کننده عبارات است (مانند brand/link-and-seo/
) که با (_)، (+) و یا هیچی دنبال می شود.
استفاده از روال مشخص
اگر سایت شما از فرمت ساده ای استفاده می کند، سعی نکنید بخشی را منحصربفرد طراحی کنید. در ابتدای آدرس دهی راهنمای مرحله به مرحله برای آدرسهایتان قرار دهید تا کاربران درک درستی از محتوای قرار گرفته در هر پوشه و صفحه داشته باشند. این امر در مقیاس جهانی برای سایت هایی که پلت فرم ها ، برندها و .. را به اشتراک می گذارند، بکار می رود. بنابراین در چنین شرایطی که این روش های مرحله به مرحله وجود دارد انجام دادن کارهای من درآوردی احمقانه است.
حساس نباشید ولی دقت کنید
با اینکه آدرس ها می توانند هم کاراکترهای بزرگ و هم کاراکترهای کوچک را قبول کنند اما هرگز اجازه ندهید کاراکترهای بزرگ در آدرس قرار گیرند. اگر تاکنون از آنها استفاده کرده اید، همه آنها را از طریق 301 به حالت کاراکتر کوچکشان تغییر دهید تا از شلختگی جلوگیری کنید. اگر شما انواع ترافیک ورودی را داشته باشید، ممکن است حتی قانون 301 را درنظر بگیرید تا هر بزرگی نادرستی را تصحیح نماید.
راستی، حتما می دانید که گوگل کارکترهای بزرگ را شناسایی نمی کند و حالت کوچک همان کارکتر را ثبت می نماید! بنابراین نکات بسیار ساده ای برای سئو آدرس صفحه هست که بهتر است حداقل ها را در آن رعایت کنیم.
داده های اضافی وارد نکنید
در بهینه سازی آدرس صفحات سایت، به این نکته توجه داشته باشید که نباید داده های اضافه به آدرس صفحه، اضافه کنید. شکی وجود ندارد که آدرس های مشابه با کاراکترهای اضافی باعث تولید محتوای یکسان می شود. لذا کاربران در وب به این نکته پی می برند، موتورهای جستجو و کاربران آنها گیج می شوند (با مطالب تکراری) و در نتیجه از سایت شاکی می شوند.
به مثال های زیر دقت بفرمایید :
در زیر تعدادی از کسانی که از موارد بالا پیروی نکرده اند آمده است:
www.target.com/gp/detail.html/602-9912342-3046240_encoding=UTF8&frombrowse=1&asin=B000FN0KWA
سایت target (که توسط آمازون پشتیبانی می شود) محتوایشان را توصیف نمی کنند یا از کلمات کلیدی استفاده نمی کنند یا خیلی محدود استفاده می کنند.
etsy.com/view_item.php?listing_id=477443&pic_id=2
آدرس های Etsy برای توضیح اطلاعات تولید نشده اند و همچنین استفاده متعدد از پارامترها و فاصله بین خطوط بد است.
maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=98115&ie=UTF8&z=12&om=1&iwloc=A
گوگل باید شرمنده شود؛ نقشه آنها تقریبا غیرقابل استفاده است به سبب استفاده از آدرس های بلند و ناکارآمد (با اینکه می دانند که بسیاری از مردم آن آدرس ها را در ایمیل ها کپی می کنند).
موارد زیر کارشان را بهتر انجام داده اند اما همچنان می توانند بهتر شوند:
men.style.com/news/gadgets/092006
تقریبا خوب است و نشان می دهد که زیردامنه های استفاده شده برای برند طراحی شده اند. خیلی بد است که داده های بسیاری را قرار داده اند اما خب حداقل کلمات کلیدی اضافه را بریده اند و در انتها بصورت تشریحی اورده اند.
www.nasa.gov/home/index.html?skipIntro=1
ناسا پارامترهای متغیر زیادی در صفحاتش دارد و /home/index.html را بدون دلیل منطقی اضافه کرده است.
www.newyorkmetro.com/fashion/fashionshows/2007/spring/main/newyork/womenrunway/marcjacobs/
آنها تلاش کرده اند که بخوبی تشریح کنند که کار خوبی است ، اما کلمات را جدا نکرده اند و 7 پوشه تو در تو قرار داده اند.
سئو آدرس صفحات سایت یا همان URLها، بنظر می رسد که یکی از آسانترین مراحل سئو باشند، اما من به شخصه این مشکل را با تک تک مشتریانم دارم.
امیدوارم این مطلب بتواند تا حدودی به شما کمک کند تا در ابتدای راه همه جوانب را در نظر بگیرید تا در وسط راه دچار مشکل نشوید. یادمان نرود پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است.
59 نظر در مورد مقاله “ 11 نکته مهم سئو آدرس صفحات سایت ” ثبت شده است