تاثیر تغییر URL بر افت رنک سایت

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان عزیزم امیدوارم که سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید. در این قسمت از آموزش سئو می پردازیم به سوالی که در این کلیپ مطرح می باشد، این که آیا تغییر آدرس صفحات وبسایت یا همان تغییر URL منجر به افت رنک سایت میشود؟

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

خب در نگاه اول باید بگویم که قطع به یقین این اتفاق می افتد، حالا این آدرس ممکن است در حالت های مختلفی تغییر کند. یک موقع هست شما کل الگوریتم را تغییر میدهید و چیزی که واضح می باشد این است که شما از حالت Default وردپرس استفاده میکنید و URL شما کاملا اشتباه می باشد به لحاظ سئو و آن را بهینه سازی میکنید.

یا مثلا مثل سایت های خبری: یک عدد، یک آیدی و بعد یک عنوانی در پایان آن به فارسی نوشته شده و بعدا آن را بهینه سازی میکنید و آن را تبدیل میکنید به category/sub-category و page-URL/ و خب چون ساختار و الگوریتم آن به صورت کامل تغییر میکند قطعا با افت رنک سایت زیادی مواجه خواهید شد چرا که تعداد صفحات 404 زیادی را به وجود می آورید؛ مگر اینکه این را یک جایی بیاورید بالا و تمام کدهای Redirect را به صورت کامل بنویسید و همه چیزها درست بشود و مطمئن بشوید که تک به تک صفحات سایتتان در قسمت های مختلف، Category ها، Sub-Category ها، صفحات و پست ها، در همه قسمت ها Redirect میشود و بعد اقدام کنید به بالا آوردن در نسخه اصلی.

پس این داستان قطعا باعث افت رنک سایت میشود مگر اینکه این کاری که عرض کردم خدمتتان انجام شود که عموما ما در نیوسئو همین کار را انجام میدهیم برای وبسایت های بزرگ که در دست داریم.

یک زمان هست که شما قرار است HTTP را تبدیل کنید به HTTPS، این درست است که یک تغییر خیلی ساده می باشد و خیلی خیلی راحت انجام میشود ولی این ممکن است اشتباه انجام شود و رنک سایتتان را کلا از دست بدهید و اگر هم درست انجام بدهید حدودا یک ماه طول خواهد کشید که کل رنک قبلی روی دامنه جدید خواهد آمد و هیچ افت رتبه ای هم بعد یک ماه نخواهید داشت و در همان یک ماه هم شاید ده درصد افت رتبه داشته باشید که اگر درست انجام بدهید.

پس تغییر URL شما زمانی باعث افت رتبه صفحات شما و کل وبسایت شما خواهد شد که به صورت غیر حرفه ای و اشتباه روند Redirect را انجام بدهید و برای همین هم هست که من همیشه اصرار میکنم برای این نوع موارد حتما از کارشناسان مجرب و متخصص سئو کمک بگیرید و بی گدار به آب نزنید.

 

4 نظر در مورد مقاله “ تاثیر تغییر URL بر افت رنک سایت ” ثبت شده است
  1. شیرین سلیمی

    سلام
    وقت بخیر و سپاس از آموزش های خوبتون
    سایتی برای شرکت ما طراحی شده که تمام صفحات آدرس فارسی دارند!!! میشه کار تغییر url (در ورد پرس) را به صورتی انجام داد که افت رتبه نداشته باشیم و در جستجوی گوگل صفحه با آدرس جدید یافت بشه ؟
    یکی از صفحات رو که تغییر دادم در جستجوی گوگل با همان آدرس قبل نشان داده شد و بعد از وارد شدن ارور “صفحه مورد نظر یافت نشد” نمایش داده میشود!


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید


  2. جواد

    سلام وقتتون بخیر ممنون بابت توضیح کاملتون
    یه سوالی داشتم
    من در بخش وبلاگ سایتم قبل از url page دسته بندی مقاله قرار میگیره مثلا به شکل زیر
    example.com/blog/category/url-page/
    و الان میخام که دسته بندی رو از url حذف کنم یعنی به شکل زیر در بیاد
    example.com/blog/url-page/
    سوالی که دارم اینه که اگر بیام دسته بندی رو از ادرس حذف کنم و تمام صفحه ها رو به درستی ریدایرکت کنم به نظرتون سایتم افت رتبه پیدا میکنه؟چون به هر حال یک باره باید نزدیک 100 تا آدرس رو تغییر بدم
    و اینکه آیا انجام این کار باعث میشه مقالاتم رتبه بهتری بگیرن؟ چون اینطوری در لایه سوم قرار میگیرن نه چهارم


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. کار درستی می کنید. طبعا بعد از تغییر افت رنک خواهید داشت که بعد از مدتی درست میشه نگران نباشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود