SLUG در سئو چیست؟

SLUG در سئو چیست؟,SLUG سئو چیست,بهترین روش های SEO Slug چیست

SLUG در ترجمه فارسی به معنای حرکت کند یا حرکت حلزون مانند است اما در سئو سایت کلا ماجرا چیز دیگری ست. ما برای ساخت URLهای سئو شده نکات زیادی و ساده ای را باید رعایت کنیم، با این حال، Slug در URL شما می تواند مهم تر یا مفیدتر از سایر بخش ها باشد. آنها در واقع محتوای صفحه خود را معرفی می کنند، که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) با نوشتن اسلاگ های خوب، نتیجه قطعی آن است. این محتوا به شما کمک می‌کند تا بفهمید که SLUG سئو چیست و چگونه باید از آن برای سئو سایت خود بهره ببرید.

بهتره همین الان بهتون این رو بگم که: نوشتن یا ساختن slug صحیح به صورت مستقیم روی بهبود سئو سایتتون اثر داره. تاکید می کنم؛ به صورت مستقیم!

آیا می دانید سئو اسلاگ چیست؟

Slug آخرین قسمت URL است که بعد از بک اسلش ظاهر می شود و منحصرا مربوط به یکی از صفحات سایت است (مثلا در وردپرس نمی توانید برای دو صفحه از سایت خود یک اسلاگ در نظر بگیرید. خود وردپرس به اسلاگ مد نظر شما یک عدد اضافه می کند تا مثل قبلی نباشد). همچنین محتوای صفحه را برای کاربران و موتورهای جستجو توصیف می کند.

هر صفحه در سایت شما به جز صفحه اصلی، یک اسلاگ منحصر به فرد دارد.

نرم افزارهای سایت سایز یا CMSها می توانند اسلاگ ایجاد کند. با این حال، انواعی که به طور خودکار ایجاد می شوند، کمتر از آنهایی که شما براساس اصول سئو طراحی کرده اید مفید هستند. به این دلیل است که می توانید از بهترین روش های سئو برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید.

SLUG در سئو چیست؟,SLUG سئو چیست,بهترین روش های SEO Slug چیست

چرا اسلاگ ها برای رتبه بندی مهم هستند؟

Slugs SEO خوب نوشته شده می تواند جایگاه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به چند روش افزایش دهد.

درک بهتر گوگل از محتوای آن صفحه از سایت شما

اسلاگ ها، مانند کلمات کلیدی focus (یا همان به قول من کلیدواژه مرکزی)، عناصری هستند که موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحه شما استفاده می کنند. فرض کنید یک صفحه در سایت نیوسئو با محتوای آموزش سئو تولید شود و آدرس آن را بگذاریم: p365982 !

موتورهای جستجو متوجه نمی شوند که این صفحه از سایت نیوسئو در مورد آموزش سئوست (البته منظورم در نگاه اول است). اما اگر شما روش نوشتن اسلاگ سئو شده را یاد داشته باشید، می توانید محتوای صفحه خود را در همان لحظه اول به گوگل معرفی کنید. مثلا برای همان صفحه نیوسئو که بالا گفتم این slugها بسیار عالی است: seo-learning یا seo-training . حالا اسلاگ اطلاعاتی دارد که به گوگل کمک می کند و گوگل سایت هایی را که به رباتش کمک می کنند دوست دارد!

درک بهتر کاربران از محتوای آن صفحه از سایت شما

با توجه به اینکه اسلاگ هر صفحه در نتایج جستجوی گوگل یعنی SERP نمایش داده می شود و همچنین پس از باز شدن صفحه، بخشی از URL صفحه که بیشتر دیده می شود همین SLUG است، پس به این نتیجه میرسیم که یک اسلاگ صحیح برای درک بهتر کاربران سایت هم بسیار مفید است.

اسلاگی که حاوی یک سری کاراکتر عجیب و به هم ریخته باشد ممکن است باعث دفع کاربران از سایت شما شود. درست برعکس و زمانی که شما وقت بگذارید و یک SLUG صحیح و معنادار برای صفحه خود بسازید، می تواند نظر کاربر را به سایت جلب کند و حتی اعتمادسازی کند.

اسلاگ ها نمونه دیگری از کلمات کلیدی هستند

اسلاگ ها به نوعی همان کلمات کلیدی (که در سئو سایت ها بسیار مهم هستند) هستند. موتورهای جستجو مثل گوگل با آن ها درک بهتری از محتوای لندینگ پیج شما خواهند داشت و آن ها را جزو فاکتورهای رتبه بندی خود قرار داده اند.

بهترین روش های سئو اسلاگ چیست؟

هنگام نوشتن اسلاگ ها این نکات را رعایت کنید:

  • از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.
  • آنها را کوتاه نگه دارید.
  • فقط از حروف کوچک استفاده کنید.
  • اسلاگ ها را با سرفصل های صفحه خود مطابقت دهید (منظورم هدینگ ها هستند).
  • از خط فاصله بین کلمات استفاده کنید. در غیر این صورت، URL فضاهای شما را به کاراکترهای درصد تبدیل می کند.

به خاطر داشته باشید که اسلاگ ها دائمی هستند. تغییر آنها به رتبه شما آسیب می زند، بنابراین آنها را با دقت انتخاب کنید.

به ما اجازه دهید تا برای شما یک استراتژی SEO Slug بسازیم

براساس نکاتی که در بالا به ان اشاره کردم می توانید اسلاگ های خود را به بهترین شکل ممکن بسازید. همچنین می توانید در بخش کامنت های همین پست، از کمک من و همکاران در نیوسئو استفاده کنید و به بهترین اسلاگ ممکن برسید.


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


چگونه یک اسلاگ خوب بسازیم؟

کلمات کلیدی هدف خود را در اسلاگ خود بگنجانید. آنها را تمیز و مختصر نگه دارید. از تمام حروف کوچک استفاده کنید و بین کلمات به جای فاصله، خط تیره قرار دهید.

یک مثال خوب از اسلاگ

آدرس همین صفحه بهترین مثال ممکن است. به آن دقت کنید: “seo-learning/beginners/whats-slug” . در این URL قسمت whats-slug همان اسلاگ منحصربه فرد این صفحه است.

2 نظر در مورد مقاله “ SLUG در سئو چیست؟ ” ثبت شده است
  1. saman

    سلام وقت بخیر
    برای صفحه دسته بندی فیلتر استخر چه اسلاگی مناسب هست؟
    domain.com/poolpump
    domain.com/pool-pump
    domain.com/فیلتر-استخر
    domain.com/خرید-فیلتر-استخر

    یا موارد دیگه؟


    • امیر قمصری

      domain.com/pool-pump


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود