راهنمای کامل سئو صفحه اصلی

آموزش سئو صفحه اصلی,سئو صفحه اصلی,سئو صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت در سئو قطعا مهمترین صفحه شماست! اگر این صفحه نزد گوگل رنک و اعتبار پیدا کند می تواند آن را به همه صفحات سایت هدیه کند و اینجوری ما با یک تیر هزاران نشانه زده ایم و این یعنی باید حتما بر روی سئو صفحه اصلی سایتمان زمان بگذاریم (درحالیکه مطلع هستم که تعداد زیادی از وبمسترها یا کارشناسان سئو صفحه اصلی را فراموش کرده اند)

اگر با عشق نامی برای سایت خود انتخاب کردید و سپس آن دامنه را به یک طراح سایت دادید تا سایتی برای شما بسازد و ساخت و بعد از کلی زحمت کشیدن روی سایت به درآمدی نرسیدید، سئو صفحه اصلی شما (بهینه سازی موتور جستجو) می تواند مقصر باشد. حدود 70 درصد از کل ترافیک وب سایت از یک موتور جستجو مثل گوگل شروع می شود.

پادکست آموزشی بالا حاوی نکات بسیار مهمی در مورد این مقاله است. حتما گوش کنید.

اگر صفحات سایت شما در نتایج اول گوگل رتبه بندی نشود، ترافیک مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید. در اینجا، ما به شما خواهیم گفت که چگونه رتبه صفحه اصلی سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه آن چگونه این رنک به دست آمده را به سایر صفحات سایتتان منتقل کنید.

سئو صفحه اصلی چیست؟

چندین بار نوشتم و پاک کردم! پیشنهاد می کنم برای متوجه شدن پاسخ این سوال، تا پایان این محتوا را بخوانید چون من هیچ جور دیگری نمی توانم تفاوت های سئو صفحه اول سایت را بیان کنم.

صفحه اصلی برای سئو چقدر مهم است؟

صفحه اصلی سایت شما دو کار مهم برای SEO انجام می دهد. ابتدا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شود و به مشتریان بالقوه کمک می کند تا سایت شما را پیدا و انتخاب کنند. دوم، با گرفتن رنک بالا به سایر صفحات سایت شما کمک می کند تا رتبه های بهتری را در گوگل به دست آورند.

نکات آموزش سئو صفحه اصلی

این کار ساده نیست! باید با شما صادق باشم! خیلی ها فکر کنند با توجه به اینکه صفحه اصلی سایت عموما پربازدیدترین صفحه سایت است، ساده تر رنک میگیرد درحالیکه در 90% مواقع برعکس است. ولی واااای به روزی که رتبه یک شود … چنان به سایر صفحات سایت شما کمک می کند که باورتان نمی شود. پس برویم سر نکات سئو صفحه اصلی:

سایت خود را با ابزار سئو بررسی کنید

اگر ندانید الان کجا هستید، نمی توانید به جایی که می خواهید یعنی مقصد، برسید. ابزار بررسی سئو سایت به شما کمک می کند تا با اطمینان از اینکه سایت شما در حال حاضر برای موتورهای جستجو بهینه شده است، متوجه شوید که در مسیر سئوی خود کجا قرار دارید. روش های مختلفی برای بررسی وضعیت سئو سایت شما وجود دارد.

شما می توانید به صورت دستی تمام جنبه های مختلف وب سایت خود را بررسی کنید، اما این فرآیند زمان بر است، به خصوص اگر محتوای زیادی داشته باشید. همچنین می توانید از انواع ابزارهای سئو رایگان یا پولی استفاده کنید. از جمله بهترین ابزارهای بررسی فاکتورهای مختلف سئو می توان به moz، ahrefs، semrush و ابزار خاص تحلیل سایت نیوسئو اشاره کرد.

کلمه کلیدی هدف خود را شناسایی کنید

صفحه اصلی شما باید دقیقاً به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بگوید که بیزینس شما در مورد چیست. یکی از راه‌های انجام این کار این است که سئوی صفحه اصلی خود را بر روی یک کلمه یا عبارت کلیدی هدف متمرکز کنید.

لیستی بسازید از تمام کلمات کلیدی که بهترین توصیف کننده محصول، خدمات و ارزش پیشنهادی شما هستند. برای مثال، اگر کتاب می فروشید، فهرست کلمات کلیدی شما ممکن است شامل کلماتی مانند کلمات زیر باشد:

  • کتاب روانشناسی
  • کتاب موفقیت
  • کتاب درسی
  • کتاب کنکور
  • کتاب الکترونیک و صوتی

هنگامی که لیست خود را تهیه کردید، به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید. وب سایت آنها را مطالعه کنید و کلماتی را که آنها برای توصیف محصولات خود استفاده می کنند در لیست خود قرار دهید (مخصوصا به رقبایی که بهترین های موضوع شغلی شما هستند بیشتر دقت کنید).

کلمات کلیدی موجود در لیست خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید چند نفر آنها را جستجو می کنند و در نتیجه به چه لندینگ پیجی می رسند. برای کمک به این مرحله باید از یک ابزار رایگان یا پولی استفاده کنید یا با یک متخصص سئو مشورت کنید که برای این کار باز هم سرویس بررسی سئو سایت نیوسئو را به شما توصیه می کنم که از بالاترین قسمت همین صفحه قابل دسترسی است.

از نتایج این تجزیه و تحلیل برای انتخاب کلمه یا عبارتی استفاده کنید که بهترین تعادل را بین توصیف دقیق محصولات و خدمات شما و تطبیق کلماتی که مشتریان هنگام جستجوی محصولات و خدمات به دنبال آن هستند، ایجاد کند. همچنین محتوایی را در صفحات خود پیرامون کلمه کلیدی مورد نظر خود ایجاد کنید.

محتوای صفحه اصلی خود را تولید کنید

بیشتر محتوای صفحه اصلی شما کلمات، تصاویر و ویدیوهایی است که برای توصیف محصولات، خدمات و کسب و کار خود برای مشتریان بالقوه استفاده می کنید. محتوای خود را بر اساس آنچه مشتریان باید در مورد کسب و کار شما بدانند و آنچه شما را منحصر به فرد می کند، بسازید.

محتوای شما باید با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد تا در سئو سایتتان هم اثر مثبت بگذارد. اگر محتوای شما به طور طبیعی با آنچه ممکن است در هنگام جستجوی کلمه کلیدی از سوی کاربرانتان مطابقت نداشته باشد، بااااید در مورد انتخاب کلمات کلیدی خود تجدیدنظر کنید و اینجاست بهتر است اگر میخواهید کارهای سئو خود را انجام دهید به آموزش سئو هم فکر کنید.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و بررسی کنید که صفحات برای چه نوع محتوایی رتبه بندی شده اند. حواستان باشد که از آن محتواها کپی نکنید! اما برای الگوبرداری حتما از آن ها کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که حتما باید در صفحه اصلی سایتتان مشخصات و اطلاعاتی از خودتان یا شرکتتان به کاربران ارائه کنید. این برای اطمینان و ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب بسیار مهم است و البته یکی از نکات ریز سئو سایت است.

کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود بگنجانید، اما این کار را به طور طبیعی انجام دهید. اگر باید کلمات کلیدی اضافه کنید، کلمات کلیدی مختلفی را برای سئو سایت خود انتخاب کنید.

ترکیبی از متن، تصاویر و محتوای ویدیویی را در صفحه اول سایت خود قرار دهید. پیشنهاد می کنم نظرات مشتریان و نمونه کارهای خود را هم در صفحه اصلی قرار دهید. هر آنچه را که مشتریان باید بدانند در صفحه اصلی خود ارائه دهید و تصور نکنید که آنها برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر سایت شما می روند (البته که پس از اینکه به شما و سایتتان اعتماد کردند، به همه صفحات سایت شما سر خواهند زد)

توضیحات متا و تگ عنوان خود را سئو کنید

تگ عنوان و توضیحات متا یا همان meta description به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بفهمند صفحه شما درباره چیست. هر دو عنصر باید توجه خواننده شما را جلب کنند و محتوای صفحه شما را به دقت و بدون دروغ و تزویر توصیف کنند.

در عنوان صفحه اصلی حتما علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی هدف و کلی سایت خود از نام برندتان هم استفاده کنید، اما آنها را تا 60 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. اگر عنوان شما از این آستانه فراتر رود، ممکن است Google آن را بازنویسی کند. عنوان زیر در حال حاضر عنوان صفحه اصلی نیوسئوست:

سئو سایت ، مرجع سئو ایران | نیوسئو

meta description بخش کوچکی است که صفحه شما را توصیف می کند. توضیحات متای خوب رتبه شما را بهبود نمی بخشد، اما این احتمال را افزایش می دهد که مشتریان روی صفحات سایت شما در نتایج جستجو کلیک کنند. توضیحات متا شما باید جذاب باشد و دقیقاً صفحه شما را با 160 کاراکتر یا کمتر توصیف کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: عنوان سئو چیستپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

برای سئو صفحه اصلی سرعت لود آن را افزایش دهید

چند ثانیه برای کاربران یا مشتریان بالقوه ای که منتظر بارگذاری صفحه اصلی شما هستند، می تواند یک عمر به نظر برسد. اگر صفحه شما خیلی کند باشد، اکثر آنها نمی مانند و به سرعت به SERP گوگل برگشته و یک سایت دیگر را برای مطالعه انتخاب می کنند.

اگر سرعت لود سایت شما بیش از حد طول می کشد، سرعت آن را با موارد زیر افزایش دهید:

  • انتخاب یک هاست بهتر
  • بهینه سازی اندازه و فرمت تصاویر
  • اجرای Google PageSpeed ​​Insights و پیروی از توصیه‌ها
  • CMS خود را به صورت منظم به روز کنید (البته اگر از CMS استفاده می کنید)
  • از لود کدهای بلااستفاده در صفحات جلوگیری کنید

سرعت بارگذاری خود را به طور منظم تست کنید تا مطمئن شوید که ترافیک ارزشمند و رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست نمی دهید و سئو سایت شما آسیب نمی بیند.

از لینک های خارجی غافل نشوید

ممکن است فرستادن مشتریان به سایت شخص دیگری غیر منطقی به نظر برسد، اما پیوندهای سایت شما به سایت های معتبر دیگر اعتباری را نزد خوانندگان و موتورهای جستجو ایجاد می کند. هنگام پیوند دادن، سایت‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط، معتبر و واقعاً برای خوانندگان مفید باشند.

برای صفحه اول خود بک لینک بسازید

پیوندهای سایر سایت های معتبر به سایت شما باعث افزایش ترافیک و بهبود رتبه شما می شود. سعی کنید از سایت های معتبر مرتبط با محصولات و خدمات خود بک لینک بگیرید.

یکی از راه های بدست آوردن بک لینک این است که محتوای باکیفیت زیادی در سایت خود قرار دهید. این باعث می شود که سایت های دیگر بخواهند به شما به عنوان یک منبع لینک دهند.

چند راه دیگر برای ساخت بک لینک عبارتند از:

  • نوشتن پست مهمان در سایر سایت های مرتبط که به شما امکان می دهد به صفحه خود پیوند دهید
  • دریافت سایت‌ها و اینفلوئنسرها برای بررسی محصولات و خدمات شما و پیوند به صفحه شما
  • ارائه داستان ها و بیانیه های مطبوعاتی به سایت های رسانه ای
  • افزودن لینک به سایت های انجمن
  • استفاده از سرویس ایجاد لینک کلاه سفید

استفاده استراتژیک از پیوندهای خارجی نیز می تواند چند بک لینک برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا زمانی که به سایت های دیگر پیوند می دهید، ممکن است انتخاب کنند که به شما لینک دهند.

حواستان به لینک های داخلی باشد

پیوندهای داخلی، پیمایش سایت شما را برای مشتریان و موتورهای جستجو آسان تر می کند. پیوندهای داخلی نیز برخی از اختیارات را از صفحات با رتبه بالاتر در سایت شما به صفحات با رتبه پایین تر منتقل می کنند که برای سئو صفحه اصلی شما خوب است.

پیوند دادن از صفحه اصلی خود به سایر صفحات سایت و از صفحات دیگر به صفحه اصلی خود را به یک تمرین معمولی تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر در صفحه اصلی خود در مورد محصول خاصی صحبت می کنید، به صفحه مربوط به آن محصول در سایت خود پیوند دهید. اگر درباره برند خود در صفحه محصول صحبت می کنید، به صفحه اصلی خود پیوند دهید.

روی تجربه کاربری تمرکز کنید

سئو مهم است، اما به یاد داشته باشید که جلب توجه افراد به سایت شما و خرید محصولات و خدمات شما نکته اصلی است. محتوا و تصمیمات طراحی خود را بر این تمرکز کنید که صفحه اصلی خود را تا حد امکان مفید، جذاب و آسان کنید.

از آنجایی که هدف اصلی موتورهای جستجو این است که کاربران را به محتوایی که می‌خواهند ببینند، برسانند، موتورهای جستجو به سایت‌هایی که بهترین تجربه را به کاربران ارائه می‌دهند پاداش می‌دهند. قابلیت استفاده سایت خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • آسان کردن آن برای پیمایش
  • استفاده از طراحی سازگار با موبایل
  • طراحی یک صفحه در دسترس
  • گنجاندن متن آسان برای خواندن
  • ارائه مطالب مفید

سایت خود را بیش از حد پیچیده نکنید یا بازدیدکنندگان را با عناصر پر زرق و برق که هدفی را دنبال نمی کنند اشتباه بگیرید. جذابیت بصری مهم است، اما بر روی رساندن خوانندگان به محتوای مورد نظر در اسرع وقت و آسانی تمرکز کنید.

8 نظر در مورد مقاله “ راهنمای کامل سئو صفحه اصلی ” ثبت شده است
  1. محمد اسدآبادی

    سلام استاد قمصری بک لینک از سایر سایت های معتبر به سایت خودمون باعث افزایش ترافیک و بهبود رتبه میشه و قطعا همینطور تاثیرش رو بر سئو صفحه اصلی میزاره بنده از سرویس رپورتاژ وایرال نیوسئو استفاده کردم و تاثیرش رو بر سئو صفحه اصلی سایتم دیدم تشکر میکنم از تیم خوبتون


  2. میترا جاوید

    خسته نباشیدجهت توسعه وضعیت سئو صفحه اصلی سایت در عنوان صفحه اصلی حتما علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی مورد هدف و کلی سایت خود حتما باید از نام برندهم استفاده کنیم یا الزامی نداره ؟؟


    • امیر قمصری

      درود و سپاس
      قرار گرفتن برند در عنوان صفحه اصلی شاید روی سئو اثری نداشته باشه اما قطعا برای برندینگ سایت شما الزامی ست


  3. ali nazari seo

    توصیه من هم به عنوان یک کارشناس سئو همینه محتوای شما باید با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشه تا در سئو صفحه اصلی سایت شما هم اثر مثبت بزاره ..


  4. اکبر رمضان زاده

    سلام خدمت شما بنده سایت فروش وسایل چوبی آشپزخونه دارم اما موفق نمیشم که سئو صفحه اصلی سایتم رو به رتبه خوبی برسونم معمولا بین لینک 20 تا 25 هستم آیا در دوره آموزش سئو شما آموزش کاملی در این جهت وجود داره یا خیر؟؟!


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      عزیزم در نظر داشته باش کلا سئو صفحه اصلی سایت به مراتب سخت تر از سایر صفحات سایته پس خودت رو مقصر ندون و انرژی منفی نگیر
      در دوره جامع آموزش سئو من سعی کردم تمام نکات مربوط به سئو صفحات مختلف سایت رو با جزئیات بگم


  5. reza akbari

    سلام خدمت شما استاد قمصری وقت بخیر برای یک وبسایت فروشگاهی چه نکاتی دیگه ای رو رعایت کنیم که در سئو صفحه اصلی تاثیر بزاره
    مثلا محتوایی در مورد محصولات مختلف سایتمون در این صفحه ارائه کنیم کار درستیه ؟


    • امیر قمصری

      درود بر تو رضای عزیزم
      استفاده از کلماتی مثل خرید و فروش و تخفیف می تونه موثر باشه و البته نکات دیگه ای هم هست
      قرار دادن محصولات هم در صفحه اصلی سایتتون هم در سئو موثره و هم در افزایش فروش شما. یادتون باشه در نهایت هدف از سئو افزایش درآمد شماست


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود