صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و نکات مهم درباره آن

بهینه سازی صفحه فرود,صفحه فرود,صفحه فرود چیست

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) یکی از مفاهیم کاربردی و بسیار مهم در صنعت سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. تبدیل کردن مشتریان های بازدید کنندگان به مشتری های احتمالی اولین گام در ایجاد کردن رابطه بین شرکت و مشتریان احتمالی می باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز در رابطه با صفحه های فرود و نحوه عملکرد آن ها، در این مقاله به شما آموزش داده می شود.

صفحه فرود چیست؟

قبل از هر چیزی باید بررسی کنیم که صفحه فرود چیست و چه معنا و مفهومی دارد. صفحه فرود، صفحه ای در سایت شما است که به منظور تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتریان احتمالی طراحی شده است.

یک صفحه فرود نسب به صفحه های دیگر متفاوت است؛ زیرا مطابق با معیارهای زیر می باشد:

  1. فرمی دارد که به شما کمک می کند تا اطلاعات بازدید کنندگان را در ازای یک پیشنهاد، دریافت کنید.
  2. هدف اصلی صفحه های فرود تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتریان احتمالی می باشد (یعنی یک صفحه اولیه با یک فرم، به عنوان صفحه فرود در نظر گرفته نمی شود زیرا صفحه اصلی اهداف اصلی دیگری هم دارد).

اگر می خواهید به خوبی درک کنید که صفحه فرود چیست و یک تعریف مناسب از آن در ذهن خود داشته باشید، می توان گفت که صفحه فرود هر صفحه ای در وبسایت شما می باشد که جز یک فرم که برای تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتریان احتمالی بخش دیگری نداشته و همه سایت ها باید یک صفحه فرود داشته باشند.

به زبان ساده، صفحه فرود یا لندینگ پیج هر صفحه ای است که بدون هیچ گونه حواس پرتی دیگر، فقط یک صفحه فرود را به کاربر ارائه می کند. مثلا در تصویر زیر یک نمونه صفحه فرود را مشاهده می کنید:

بهینه سازی صفحه فرود,صفحه فرود,صفحه فرود چیست

صفحه های فرود چطور کار می کنند؟

  1. فرد یک فراخوان عمل را مشاهده کرده و سپس به یک صفحه فرود با یک فرم منتقل می شود.
  2. این فرد فرم را پر می کند و در نهایت از یک بازدید کننده به یک مشتری احتمالی تبدیل می شوند.
  3. اطلاعات به دست آمده از این فرم ها در دیتابیس مشتریان احتمالی شما ذخیره سازی می شود.
  4. شما بر اساس اطلاعاتی که از این افراد به دست می آورید، تبلیغات و یا اطلاعات مورد نیاز را برایشان ارسال می کنید.

در صورتی که شما از ابزارهای بازاریابی خودکار استفاده می کنید، می توانید پیشنهاداتی که باعث تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان احتمالی شده است، زمانی که این تبدیل انجام می شود و تعامل های آن ها با سایت را شناسایی کنید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهند تا این مشتریان احتمالی را به صورت هدفمند با فعالیت های بازاریابی مناسب، به مشتریان نهایی تبدیل کنید.

یک مشتری احتمالی پرورش یافته احتمالا به یک مشتری احتمالی تایید صلاحیت شده (MQL) تبدیل می شود و در مسیر قیف بازاریابی، سریع تر پیشرفت می کند. این تاثیرات نشان دهنده ROI تلاش های بازاریابی شما بوده و باعث می شود که تیم فروش شما راضی باشد.

ما هر روز از پول استفاده می کنیم تا برای کالا یا خدمات هزینه کنیم. مفهوم ارزش مالی را میتوان برای منطق پشت یک صفحه فرود هم استفاده کرد زیرا شما اطلاعات ارزشمندی را مبتنی بر این که کدام سمت تبادل هستید (یعنی یا شما بازدید کننده هستید یا می خواهید اطلاعات افراد بازدید کننده را به دست بیاورید)، ارائه می کنید. یک بازدید کننده یک فرم را در لندینگ پیج پر می کند زیرا معتقد است محتوایی که در ازای پر کردن این محتوا به دست می آورد، برایش اهمیت زیادی دارد.

در طرف دیگر سکه، بازاریاب بخشی از محتوا را به صورت رایگان به بازدید کننده ارائه میدهد؛ زیرا مایل است که از اطلاعات بسیار ارزشمندی که بازدید کننده ارائه می کند، بعدا در تلاش های بازاریابی اش استفاده کند. در واقع این شرایط، یک معامله دو سر سود است.

فرآیند تبدیل

حال که می دانید لندینگ پیج چیست، قطعا این نکته را نیز درک کرده اید که مهم ترین بخش در فرایند تبدیل است، موارد دیگری در سایت هستند که باعث موفقیت فرآیند تبدیل می شوند.

فراخوان عمل (CTA ها): یک CTA یک تصویر یا یک خط متن است که باعث می شود بازدید کنندگان برای انجام کار خاصی تشویق شوند. در رابطه با صفحه های فرود، آن ها به بازدید کننده می گویند که باید روی چه قسمتی کلیک کنند تا به پیشنهاد مربوطه دسترسی پیدا کنند. CTA ها را میتوان بر روی صفحه های وبسایت در قسمتی که محتوا مرتبط با پیشنهاد شما می باشد، و یا بر روی پست های مرتبط در وبلاگ که محتوای آن ها مرتبط با پیشنهاد شما می باشد، قرار داد. هر چه CTA ارتباط بیشتری با لندینگ پیج داشته باشد، احتمال این که باعث تبدیل بازدید کنندگان شود نیز بیشتر می شود.

صفحه فرود: صفحه فرود خودش میزبان فرمی است که بازدید کننده آن را پر می کند تا بتواند به پیشنهاد دسترسی داشته باشد. همانطور که پیش از این بیان کردیم، هدف اصلی آن توضیح دادن مزایای یک پیشنهاد و تشویق بازدید کننده ها برای تبدیل شدن به مشتریان احتمالی می باشد. زمانی که این فرم ارائه می شود، بازدید کننده باید به صفحه «تشکر» منتقل شود.

صفحه تشکر: در حالی که پیام های تشکر آماده در بیشتر ابزار طراحی وبسایت در دسترس می باشد، اما پیشنهاد ما این است که یک پیام تشکر اختصاصی برای بازدید کننده های خودتان طراحی کنید. این صفحه ها باید شامل دکمه «حالا دانلود کنید» باشد که در آن مشتریان احتمالی جدید بتوانند با کلیک بر روی این دکمه، فایل یا محتوای پیشنهادی شما را دانلود کنند.

به علاوه میزبانی برای این پیشنهاد، صفحه های تشکر یکی از بهترین روش ها برای ادامه فرآیند تبدیل و پیش بردن مشتری احتمالی در قیف بازاریابی می باشد. پیشنهاد های ثانویه (مانند مورد پژوهی ها، مشاوره ها، وبینار ها و موارد دیگر)، باید در یک فرم یا CTA دیگر در صفحه تشکر نمایش داده شود. تشویق مشتریان احتمالی باعث می شود که آن ها در مسیر تبدیل، بیشتر پیش بروند.

قبل از ایجاد کردن صفحه فرود، چه چیزی مورد نیاز است؟

اگر درک کرده باشید که صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه جایگاهی در صنعت سئو سایت دارد، وقت آن است که خودتان یک مورد ایجاد کنید؛ اما قبل از این که شما بتوانید یک صفحه فرود ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که تمام تحقیقات مورد نیاز برای ایجاد یک صفحه فرود موثر را انجام داده باشید.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست,لندینگ پیج,لندینگ پیج چیست

برای انجام این کار، باید قبل از اینکه بفهمید طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چگونه انجام می شود، موضوعات زیر را بررسی کنید:

شخصیت خریدار

شخصیت خریدار یک نمایه ذهنی از مشتری ایده آل شما می باشد. می توان این شخصیت خریدار را بر اساس تحقیقات بازاری و داده های فعلی مشتریان به دست آورد. در صورتی که این کار به صورت مناسب انجام شود، می توانند یک دیدگاه شفاف در رابطه با رفتار مشتریان و تفکر آن ها به شما بدهند که باعث می شود بتوانید یک محتوای بسیار عالی را برای مخاطبین خودتان ایجاد کنید.

زمانی که شما لندینگ پیج خودتان را ایجاد می کنید، حتما باید این صفحه فرود مختص یکی از شخصیت های خریدار شما باشد (اگر شما بیشتر از یک شخصیت خریدار در سایت دارید، باید برای هر کدام یک صفحه فرود داشته باشید). اگر شما سعی داشته باشید که محتوای صفحه فرود خودتان را متناسب با چند شخصیت خریدار طراحی کنید، قطعا نمی تواند بیشترین تاثیر را بر روی تمام مخاطبین شما داشته باشد و در نتیجه، میزان احتمال کاهش پیدا می کند. با هدف گیری یک شخصیت خریدار، تلاش های شما متمرکز تر خواهد بود و باعث می شود که احتمال تبدیل نیز افزایش پیدا کند. بهتر است که به جای تمرکز کلی بر روی تمام افراد، فقط بر روی یک گروه تمرکز داشته باشید.

پیشنهاد

یک پیشنهاد توسط یک سازمان ارائه می شود که برای بازدید کنندگان وبسایت ارزشمند می باشد، که نسبت به سرویس ها و پیشنهاداتی که سازمان می فروشد، متفاوت است. این پیشنهاد می تواند یک کتاب رایگان، وبینار، آموزش، راهنمای مقایسه و یا هر چیز دیگری باشد که قابل دانلود بوده و اطلاعاتی در رابطه با زمینه کاری تان ارائه دهد. این پیشنهاد باید مطابق با شخصیت خریدار سایت شما و همچنین مرحله سفر خرید آن ها باشد که در قسمت زیر توضیح داده شده است.

سفر خریدار

سفر خریدار، در واقع فرآیند تحقیقی است که یک خریدار احتمالی تا مرحله خرید، آن را طی می کند. این فرآیند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد: مرحله آگاهی، مرحله ملاحظه، و مرحله تصمیم گیری. انواع مختلف از محتوا باید برای هر مرحله خاص از این سفر ایجاد شود تا به افراد کمک کند تا از یک مرحله به مرحله دیگر بروند. جزییات هر کدام از این مرحله ها در قسمت زیر توضیح داده شده است:

  • مرحله آگاهی: یک بازدید کننده در مرحله آگاهی، نشانه هایی از یک مشکل احتمالی و یا یک فرصت را بیان می کند اما نمی تواند به صورت دقیق مطرح کند که این مشکل چیست. یک فرد در این مرحله، تحقیقات زیادی انجام میدهد تا بتواند نشانه های خودش را درک کرده و ماهیت آن را تعریف کند. بخشی از محتوا که میتواند به صورت هدفمند برای این افراد مورد استفاده قرار بگیرد شامل کتاب های الکترونیک، مقالات و راهنمای انجام کار باشد.
  • مرحله ملاحظه: در این مرحله، یک مشتری احتمالی به صورت دقیق مشکل یا فرصت مد نظر خودش را شناسایی کرده است و حالا می خواهد روش های مورد نیاز برای حل مشکل را شناسایی کند. انواع محتوایی که شما در این مرحله میتوانید به صورت هدفمند استفاده کنید شامل مقایسه مقاله ها، وبینار ها، و ویدئو های مختلف می باشد.
  • مرحله تصمیم گیری (که با نام مرحله مقصود هم شناخته می شود): در این مرحله از قیف بازاریابی، مشتری احتمالی استراتژی راهکار خودش را می داند. در این مرحله آن ها مقایسه های خرید را انجام داده و تلاش می کنند تا لیست فروشنده ها را محدود کنند تا در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کنند. ارائه کردن مورد پژوهی، نمونه های نمایشی از محصول و اطلاعات محصولات در این مرحله می تواند یک گزینه خوب باشد.

حالا وقتشه!   اینو بخون: طراحی سایت برای سئو و تکنیک های اسرارآمیز آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ایجاد صفحات فرود عالی

زمانی که شما تحقیقات پس زمینه ای را انجام دادید، زمان آن می رسد تا لندینگ پیج خودتان را مشخص کنید. اما، یک دستور خاص (ترکیب کردن قسمت های مختلف و بهینه سازی آن بر اساس روشهای بازاریابی درون گرا که مورد قبول همه است) وجود دارد که باید از آن پیروی کنید تا بتوانید احتمال تبدیل مشتریان در صفحه فرود را تقویت کنید. اگر در زمینه بهینه سازی صفحه فرود دقت بالایی داشته باشید، شکی نیست به نتیجه ای که می خواهید، دست پیدا می کنید.

بهترین روش های طراحی صفحه فرود

  • ایجاد کردن یک تیتر جذاب؛ شما باید تیتری را بنویسید که نظر بازدید کنندگان را فوری جذب کرده و باعث شود بقیه صفحه را هم مطالعه کنند. تیتر صفحه اولین چیزی است که بازدید کنندگان در صفحه شما می بینند و قطعا باید تاثیر خوبی داشته باشد.
  • توضیح ارزش پیشنهاد به صورت موثر؛ توضیح ازرش پیشنهاد به صورت دقیق و موثر، یکی از مهم ترین موضوعات در ساخت صفحه فرود می باشد. آیا تا کنون نام تست چشمک را شنیده اید؟ این تست در اصل بیان می کند که شما باید پیام و ارزش پیشنهاد خودتان را قبل از یک چشم به هم زدن به بازدید کننده منتقل کنید. در واقع شما بین 3 تا 5 ثانیه زمان دارید. در صورتی که شما این کار را به صورت موفق انجام ندهید، احتمالا مشتری خودتان را از دست میدهید زیرا افراد در زمان کوتاهی تصمیم می گیرند که در سایت شما باقی بمانند یا خیر.
  • ارائه نکات گلوله ای؛ به دلایلی، ما انسان ها دوست داریم تا همه چیز را با هم ترکیب کنیم و طیف توجه محدودی برای موضوعاتی مانند صفحه فرود داریم. برای این که مخاطبین ما نسبت به سایت جذب شوند، نباید پاراگراف های طولانی در صفحه فرود بنویسیم. باید خلاصه هایی کوتاه از پیشنهادات ارائه کرده و در قسمت زیر آن ها، یک لیست گلوله ای از نکات مد نظر خواننده را ارائه کرده و یک پیش نمایش از پیشنهاد خودمان را ارائه دهیم که باعث شود آن ها به مشتریان ما تبدیل شوند.
  • ایجاد کردن فرم؛ زمانی که شما یک فرم برای صفحه فرود خودتان طراحی می کنید، حتما باید تعداد قسمت های فرم که مشتری باید پر کند را در نظر داشته باشید. تعداد این قسمت ها باید متناسب با مرحله سفر خریدار شما باشد. معمولا در قسمت آگاهی، فرم باید خلاصه و کوتاه باشد و تنها اطلاعات اولیه را از مشتری دریافت کنید مانند نام و آدرس ایمیل و غیره. هر چه شما در قیف بازاریابی بیشتر پیش بروید، قسمت های بیشتری را میتوانید در فرم خودتان قرار دهید. زمانی که آن ها در مرحله تصمیم گیری قرار دارند، می توانید از آن ها اطلاعات بیشتری را دریافت کنید تا تیم فروش بتواند راحت تر فروش را نهایی کند.
  • حذف کردن قسمت ناوبری سایت؛ وقتی که شما صفحه فرود را طراحی می کنید، بازدید کننده نباید هیچ فرصتی برای ترک این صفحه داشته باشد. با حذف کردن قسمت ناوبری سایت از صفحه فرود، باعث می شوید که بازدید کننده شما صرفا بر روی صفحه فرود و محتوای آن تمرکز داشته باشد و حواس او به قسمت دیگری پرت نشود.
  • استفاده از تصاویر؛ چه کسی از تصویر قشنگ بدش می آید؟ حتما باید از تصاویر جذاب و مرتبط با صفحه فرود خودتان استفاده کنید. افراد اگر یک تصویر جذاب ببینند، احتمالا در سایت شما می مانند.
  • اضافه کردن آیکن های اشتراک اجتماعی؛ در حالی که شما باید تمام مسیر های ناوبری را از صفحه فرود حذف کنید، اما حتما باید از آیکن های اشتراک اجتماعی استفاده کنید تا افراد بتوانند صفحه فرود شما را در بستر های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند. زمانی که شما این کار را انجام میدهید، حتما باید مراقب باشید که کاربر با کلیک کردن بر روی این آیکن ها به یک پنجره جدید هدایت شود. اصلا نباید کاری کنید که افراد از صفحه فرود شما دور بشوند بلکه هدف ما این است که کاربران بتوانند راحت تر صفحه فرود را تبلیغ کنند.
  • ارائه تایید کاربران دیگر در صورت امکان؛ این روز ها همه مردم به دنبال بررسی نظرات محصولات و سرویس ها قبل از خرید هستند و این موضوع میتواند برای صفحه های فرود نیز صدق کند. اما، نباید از تاییدیه هایی استفاده کنید که ارتباطی با محصول شما ندارند. حتما تایید کاربران دیگر باید به صورت مستقیم با محصولی که تبلیغ می کنید مرتبط باشد. در صورتی که این ارتباط وجود نداشته باشد، قطعا تاثیری ایجاد نمی شود. همین موضوع برای ارائه جایزه و پاداش در صفحه فرود نیز صدق می کند.
  • حتما دستورات شما برای گام های بعدی، شفاف باشد؛ در حالی که فرم موجود بر روی صفحه های فرود معمولا به صورتی است که بازدید کننده متوجه می شود که باید چطور آن را پر کند، اما حتما یک نسخه از فرم را در صفحه ارائه کنید که کاربر متوجه شود چطور باید آن را پر کند (معمولا در انتهای صفحه). مثلا می توانید یک خط متن بنویسید که « برای دسترسی به کتاب الکترونیکی، لطفا فرم را به صورت کامل پر کنید». این متن خیلی ساده است اما کاربر متوجه می شود که دقیقا برای رفتن به گام های بعدی باید چه کاری را انجام دهد.

نکات مهم در طراحی صفحات فرود

در قسمت زیر، نکاتی در مورد بهینه سازی صفحه فرود ارائه کرده ایم که خیلی از افراد یادشان می رود به شما گوشزد کنند؛ اما این نکات می توانند تاثیر بسیار خوبی بر روی صفحه فرود شما داشته باشند. در واقع با استفاده از این نکات شما بهتر متوجه می شوید که صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه فاکتورهایی در آن از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

نمونه صفحه فرود

نکات مفید

  • بازخوانی صفحه: ما فکر می کردیم که این نکته کاملا بدیهی است، اما خب مثل این که اینگونه نیست. شما حتما باید اعتبار صفحه فرود خودتان را بررسی کنید. اگر اشتباه املایی داشته باشید، قطعا افراد متوجه می شوند و به صفحه فرود شما به عنوان یک صفحه معتبر نگاه نمی کنند. اگر صفحه فرود شما ویرایش بدی داشته باشد قطعا این موضوع بر روی بازدید کنندگان تاثیر بدی ایجاد می کند.
  • همیشه اطلاعات را در نیمه بالای صفحه ارائه کنید: البته این یک معیار ثابت نیست، اما هر چه نسخه صفحه فرود شما طولانی تر باشد، احتمال این که بتوانید توجه کاربر را جذب کنید کمتر می شود. شما باید پیام را به صورت خلاصه و دقیق ارائه کنید و تمام اطلاعات مهم در نیمه بالایی صفحه باشد.
  • صفحه فرود خودتان را تست کنید: دوباره، فکر می کنید که این خیلی بدیهی است نه؟ خب راستش نیست. زمانی که شما یک CTAرا ایجاد کردید که به صفحه فرود شما لینک می شود، و یک صفحه تشکر که به صفحه نهایی تست می شود، حتما باید کل این فرآیند را تست کنید. شما باید بر روی CTA کلیک کنید، فرم را پر کرده و پیشنهاد را دانلود کرده و صفحه تشکر را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام این مرحله ها به صورت دقیق از نظر کاربر درست می باشند و سپس بررسی کنید اطلاعات ارائه شده در فرم ها در دیتابیس هم ذخیره شده است یا خیر تا به این صورت بتوانید کل این فرآیند را بررسی کنید.

نکات تبلیغاتی

وقتی صفحه فرود تکمیل شود کار شما تمام نشده است. در واقع، کار شما تازه شروع شده است. شما باید کاری کنید که افراد صفحه فرود شما را ببینند. در واقع هدف اصلی ساختن صفحه فرود این است! در قسمت زیر پیشنهاداتی را به شما ارائه می کنیم تا بتوانید صفحه فرود خودتان را تبلیغ کنید.

  • CTA ها: همانطور که پیش از این بیان کردیم، CTA ها یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ صفحه فرود می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که CTA ها باید مطابق با محتوایی باشند که در صفحه فرود ارائه شده است. هر چه این بخش ها هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند، احتمال تبدیل کاربران نیز بیشتر می شود. این CTA ها باید بر روی صفحه هایی قرار بگیرند که بازدید بالایی دارند و مرتبط با پیشنهاد شما هستند. پست های شما هم باید از این CTA ها پشتیبانی کند.
  • ایمیل: ایمیل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ صفحه فرود می باشد. می توانید یک ایمیل تبلیغاتی را به لیست هدف خودتان بفرستید که از دیتابیس خودتان به دست آورده اید. هر چه این لیست هدفمند تر و مرتبط با صفحه فرود شما باشد، احتمال این که افراد تبدیل شوند بیشتر می شود. قرار نیست کلا فرآیند را ابداع کنید. بخش زیادی از محتوای صفحه فرود را می توان در ایمیل نمایش داد.
  • رسانه های اجتماعی: همانطور که می دانید، رسانه های اجتماعی ابزاری بسیار عالی برای توسعه و نشر تبلیغاتی محتوا می باشد. اما خب منطق حکم می کند که یک مرتبه محتوای خودمان را روی تمام بستر های اجتماعی تبلیغ نکنیم چون فکر می کنیم تبلیغات خوب است. تنها باید چند بستر اجتماعی که فکر می کنید متناسب با شخصیت خریدار شما است را انتخاب کرده و به صورت گسترده تبلیغات را بر روی آن ها انجام دهید. مثلا صرفا به دلیل این که بقیه روی فیسبوک تبلیغات انجام میدهند، شما نباید فیسبوک را انتخاب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا شخصیت خریدار شما از فیسبوک استفاده می کند یا خیر. شما باید بهترین بستر را انتخاب کنید.

تحلیل کردن نتایج

زمانی که برنامه شما تکمیل شد و ترافیک به صفحه فرود شما هدایت شد، نباید کنار بنشینید و لذت ببرید! هر چند وقت یک بار باید نتایج صفحه فرود خودتان را بررسی کنید. شما باید به گرایش ها و تغییرات مهم که در بازه های زمانی مختلف در صفحه شما رخ میدهد را بررسی کنید مثلا ترافیک روزانه یا نرخ تبدیل. در واقع این موضوعات می توانند تاثیر زیادی برروی سایت شما داشته باشد و از داده های آن ها استفاده کنید.

در ادامه چند موضوع را به شما می گوییم که در زمان تحلیل صفحه فرود حتما باید در نظر داشته باشید:

  • از خودتان بپرسید که «آیا پیشنهاد من می تواند در مدت زمان چند ماه عملکرد خوبی داشته باشد؟» اگر پاسخ شما خیر است، چه تغییری باید انجام دهید؟
  • در صورتی که پیشنهادات مختلفی در صفحه فرود خودتان دارید، باید آن ها را با هم مقایسه کرده و بررسی کنید که چه الگویی در عملکرد آن ها وجود دارد
  • اگر شما صفحه فرودی دارید که عملکرد خیلی خوبی دارد، حتما محتوای آن را دوباره تبلیغ کنید و ببینید که آیا میتوانید اطلاعات بیشتری از مخاطبین به دست بیاورید یا خیر.

زمانی که شما صفحه فرود خودتان را تغییر می دهید (در نسخه، تصویر، فرم ها یا غیره)، مطمئن شوید که هر بار، تنها یک مرتبه تغییر ایجاد کنید و حتما تاثیر آن را هم بررسی کنید. به این صورت می توانید متوجه شوید که هر تغییر چه تاثیری بر روی عملکرد سایت شما دارد. در صورتی که در یک مرتبه چند موضوع را تغییر دهید، متوجه نمی شوید که کدام تغییر چه تاثیری را بر روی صفحه فرود شما ایجاد کرده و نتایج تحلیل شما، برای صفحه های فرود دیگر قابل استفاده نیست.

جمع بندی نهایی

قطعا تا اینجای کار متوجه شده اید صفحه فرود چیست و دقیقا بنا بر چه دلایلی از آن ها در وب سایت های مختلف، استفاده می شود. طبیعی است که فردی که بداند کاربرد لندینگ پیج چیست و چطور باید از آن استفاده کند، از تعداد زیادی از رقبای خود جلو افتاده است. اهمیت بالای لندینگ پیج ها، سبب شده است تا در دوره های آموزش سئو سایت، توجه ویژه ای به آن ها شود.

امیدواریم که شما نیز بتوانید عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشید. خوشحال می شویم که در صورت بروز هر گونه مشکلی، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود