صفحه فرود چیست؟

بهینه سازی صفحه فرود,صفحه فرود,صفحه فرود چیست

در زمان بهینه سازی سایت یکی سوالاتی که کاربران با آن مواجه می شوند، این است که صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) یکی از مفاهیم کاربردی و بسیار مهم در صنعت سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتری های احتمالی اولین گام در ایجاد رابطه بین کسب و کار شما با و مخاطبان هدف است. ما در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم برای بهینه سازی و طراحی صفحات لندینگ، باید به چه نکاتی توجه کنید.

صفحه فرود چیست؟

قبل از هر چیزی باید بررسی کنیم که صفحه فرود چیست و چه معنا و مفهومی دارد. صفحه فرود، صفحه ای در سایت شما است که به منظور تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتری طراحی شده است.

یک صفحه فرود نسب به صفحه های دیگر متفاوت است؛ زیرا مطابق با معیارهای زیر می باشد:

  1. فرمی دارد که به شما کمک می کند تا اطلاعات بازدید کنندگان را در ازای یک پیشنهاد، دریافت کنید.
  2. هدف اصلی صفحه های فرود تبدیل کردن بازدید کنندگان به مشتریان احتمالی می باشد (یعنی یک صفحه اولیه با یک فرم، به عنوان صفحه فرود در نظر گرفته نمی شود، زیرا صفحه اصلی اهداف اصلی دیگری هم دارد).

بهینه سازی صفحه فرود,صفحه فرود,صفحه فرود چیست

مزیت های صفحه فرود چیست؟

برای ساخت صفحه فرود حتما دو نکته مهم زیر را در نظر بگیرید که خود دو مزیت مهم صفحات فرود، شناخته می شود.

  1. برای صفحات فرود یک هدف مشخص تعیین کنید.
  2. در صفحه لندینگ باید جوری آیتم ها را ایجاد کنید که کاربر با زدن یک دکمه، به مشتری شما تبدیل شود.

امیدوارم با ذکر این دو مورد تفاوت های بین صفحه اصلی و لندینگ پیج را درک کرده باشید. درواقع شما می توانید در صفحه اصلی سایت، چندین هدف را دنبال کنید اما در صفحه لندینگ مجاز به دنبال کردن یک هدف هستید.

تا اینجای کار متوجه شدید که صفحه فرود چیست. در ادامه قصد داریم انواع صفحه فرود یا لندینگ پیج را برای شما بررسی کنیم.

انواع صفحه لندینگ در وب سایت ها

حال که با صفحه لندینگ و ارزش آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که هرچه سریعتر لندینگ پیج خود را بسازید، اما قبل از آن بهتر است بدانید انواع صفحه لندینگ چیست؟

صفحه اصلی

در این صفحه اطلاعاتی همچون دسته بندی محصولات و خدمات قرار می گیرند. در صفحه اصلی، کسب و کار به طور کلی معرفی می شود و مشخص می کند که این کسب و کار در چه حوزه ای فعالیت دارد. قطعا برای شما سوال است که چرا به صفحه اصلی سایت، صفحه لندینگ می گویند.

صفحه اصلی سایت باید خدمات و محصولات شما را با اولویت، به کاربران معرفی کند. کاربر با ورود به صفحه اصلی این هدف را دارد که متوجه شود که دقیقا حوزه کاری شما چیست، کدام محصولات را ارائه می کنید و هدفگذاری اصلی سایت روی چه خدمات و محصولاتی است.

لندینگ اختصاصی

در لندینگ اختصاصی، باید تمامی تمرکز بر روی یک فراخوان باشد که منظور از فراخوان، فرم های ثبت نامی، ثبت نام در سایت و یا خرید محصول می باشد. این صفحه با دیگر صفحات متفاوت است و از ویژگی های متعددی برخوردار است از جمله:

  • باعث سردرگمی و گمراه شدن کاربر نمی شود.
  • با یکسری ترفندهای ساده کاربر به مشتری تبدیل می شود.
  • این صفحه برای یک سری از مشتریان خاص و با هدف معین ساخته شده است.

معمولا لندینگ های اختصاصی همیشگی نیستند و فقط در بازه های زمانی مختلف، این لندینگ ها ایجاد می شود. به سایت دیجی کالا دقت کنید. این سایت در زمان هایی خاص لندینگ هایی هدفمند ایجاد می کند:

  • صفحه لندینگ جمعه سیاه (Black Friday) برای فراخوان فروش ویژه و تخفیفات شگفت انگیز روی برخی از محصولات خود
  • صفحه لندینگ تخفیفات یلدایی برای فراخوان فروش ویژه شب یلدا
  • صفحه لندینگ فروش ویژه یک برند مانند محصولات برند شیائومی
  • و…

همان طور که گفتیم، این لندینگ ها در بازه های زمانی مختلف، ساخته شده و در صفحه اصلی دیجی کالا، معرفی می شوند و بعد از پایان فراخوان، این صفحه نیز حذف شده و یا روی یک صفحه ای دیگر ریدایرکت می شوند.

میکروسایت

همانطور که از اسمش مشخص است، شامل سایتی کوچک می شود که کامل کننده سایت اصلی می باشد. این صفحه مستقل از صفحه اصلی عمل می کند. به این نکته توجه کنید که آدرس میکروسایت با سایت اصلی کاملا تفاوت دارد.

اهداف صفحه فرود چیست؟

حال که با کاربرد و مفهوم کلی لندینگ پیج آشنا شده اید، باید از اهداف آن هم اطلاع یابید و بدانید در چه مواقعی نیاز به ساخت لندینگ پیج هست. اهداف صفحه لندینگ پیج شامل 3 مورد می باشد که عبارت اند از:

  • ایجاد تعامل با کاربر: در این صفحه می توان با استفاده از ترکیب صفحه فروش و صفحه سرنخ، کاربر را تبدیل به مشتری کرد. این هدف اصلی ما در صفحه فرود است و باید به بهترین شکل، برای آن برنامه ریزی کنید. بدین شکل که مثلا اگر کاربر ویدیو x را ببیند، فلان سوال ذهنش را درگیر می کند. حالا باید ویدیو y را به کاربر نشان دهیم و بعد از ویدیو y فرم xy را قرار دهیم.
  • افزایش فروش: از مهم ترین اهداف صفحه لندینگ افزایش فروش است. سایت هایی مانند آمازون یا دیجی کالا نیز همین کار را می کنند. زمانی که ببینند فروش یک دسته محصول، کم شده است، یک کمپین فروش ایجاد کرده و با طراحی یک صفحه لندینگ، بهتر و قوی‌تر کاربر را مجاب می کنند که این دسته محصولات را خریداری کنند. در نتیجه یک هدف مهم در صفحات فرود، افزایش فروش است.
  • ایجاد یک سرنخ برای فروش: از دیگر اهداف صفحه لندینگ این است که با جمع آوری اطلاعات از کاربران، سرنخ پیدا کنند که مخاطبان هدف آن ها، چه نوعی خدماتی را بیشتر دوست دارند یا اینکه چه محصولی را می پسندند.

فرآیند تبدیل در صفحه فرود چیست؟

حال که می دانید لندینگ پیج چیست، قطعا این نکته را نیز درک کرده اید که صفحه لندینگ، مهم ترین بخش در فرآیند تبدیل است، موارد دیگری در سایت هستند که باعث موفقیت فرآیند تبدیل می شوند.

فراخوان عمل (CTA ها)

یک CTA یک تصویر یا یک خط متن است که باعث می شود بازدید کنندگان برای انجام کار خاصی تشویق شوند. در رابطه با صفحه های فرود، آن ها به بازدید کننده می گویند که باید روی چه قسمتی کلیک کنند تا به پیشنهاد مربوطه دسترسی پیدا کنند.

CTA ها را میتوان بر روی صفحه های وبسایت در قسمتی که محتوا مرتبط با پیشنهاد شما می باشد و یا بر روی پست های مرتبط در وبلاگ که محتوای آن ها مرتبط با پیشنهاد شما می باشد، قرار داد. هر چه CTA ارتباط بیشتری با لندینگ پیج داشته باشد، احتمال این که باعث تبدیل بازدید کنندگان شود نیز بیشتر می شود.

صفحه فرود

صفحه فرود خودش میزبان فرمی است که بازدید کننده آن را پر می کند تا بتواند به پیشنهاد دسترسی داشته باشد. همانطور که پیش از این بیان کردیم، هدف اصلی آن توضیح دادن مزایای یک پیشنهاد و تشویق بازدید کننده ها برای تبدیل شدن به مشتریان احتمالی می باشد. زمانی که این فرم ارائه می شود، بازدید کننده باید به صفحه «تشکر» منتقل شود.

صفحه تشکر

در حالی که پیام های تشکر آماده در بیشتر ابزار طراحی وبسایت در دسترس می باشد، اما پیشنهاد ما این است که یک پیام تشکر اختصاصی برای بازدید کننده های خودتان طراحی کنید. این صفحه ها باید شامل دکمه «حالا دانلود کنید» باشد که در آن مشتریان احتمالی جدید بتوانند با کلیک بر روی این دکمه، فایل یا محتوای پیشنهادی شما را دانلود کنند.

به علاوه میزبانی برای این پیشنهاد، صفحه های تشکر یکی از بهترین روش ها برای ادامه فرآیند تبدیل و پیش بردن مشتری احتمالی در قیف بازاریابی می باشد. پیشنهاد های ثانویه (مانند مورد پژوهی ها، مشاوره ها، وبینار ها و موارد دیگر)، باید در یک فرم یا CTA دیگر در صفحه تشکر نمایش داده شود. تشویق مشتریان احتمالی باعث می شود که آن ها در مسیر تبدیل، بیشتر پیش بروند.

قبل از ایجاد کردن صفحه فرود، چه چیزی نیاز است؟

اگر درک کرده باشید که صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه جایگاهی در صنعت سئو سایت دارد، وقت آن است که خودتان یک مورد ایجاد کنید؛ اما قبل از این که شما بتوانید یک صفحه فرود ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که تمام تحقیقات مورد نیاز برای ایجاد یک صفحه فرود موثر را انجام داده باشید.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست,لندینگ پیج,لندینگ پیج چیست

برای انجام این کار، باید قبل از اینکه بفهمید طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چگونه انجام می شود، موضوعات زیر را بررسی کنید:

شناخت کافی از شخصیت خریدار یا کاربر هدف

اگر بدانید صفحه فرود چیست متوجه خواهید شد که شناخت کافی از شخصیت خریدار چقدر روی طراحی صفحه فرود، تاثیر دارد. شخصیت خریدار یک نمایه ذهنی از مشتری ایده آل شما می باشد. می توان این شخصیت خریدار را بر اساس تحقیقات بازاری و داده های فعلی مشتریان به دست آورد. در صورتی که این کار به درستی انجام شود، می تواند یک دیدگاه شفاف در رابطه با رفتار مشتریان و تفکر آن ها به شما بدهند که باعث می شود بتوانید یک محتوای بسیار عالی را برای مخاطبین خودتان ایجاد کنید.

زمانی که شما لندینگ پیج خودتان را ایجاد می کنید، حتما باید این صفحه فرود مختص یکی از شخصیت های خریدار شما باشد (اگر شما بیشتر از یک شخصیت خریدار در سایت دارید، باید برای هر کدام یک صفحه فرود داشته باشید). اگر شما سعی کنید که محتوای صفحه فرود خودتان را متناسب با چند شخصیت خریدار طراحی کنید، قطعا نمی تواند بیشترین تاثیر را بر روی تمام مخاطبین داشته باشد و در نتیجه، میزان احتمال کاهش پیدا می کند. با هدف گیری یک شخصیت خریدار، تلاش های شما متمرکزتر خواهد بود و باعث می شود که احتمال تبدیل نیز افزایش پیدا کند. بهتر است که به جای تمرکز کلی بر روی تمام افراد، فقط بر روی یک گروه تمرکز کنید.

پیشنهاد شگفت انگیز در صفحه لندینگ

یک پیشنهاد توسط یک سازمان ارائه می شود که برای بازدید کنندگان وبسایت ارزشمند است، که نسبت به سرویس ها و پیشنهاداتی که سازمان می فروشد، متفاوت است. این پیشنهاد می تواند یک کتاب رایگان، وبینار، آموزش، راهنمای مقایسه و یا هر چیز دیگری باشد که قابل دانلود بوده و اطلاعاتی در رابطه با زمینه کاری تان ارائه دهد. این پیشنهاد باید مطابق با شخصیت خریدار سایت شما و همچنین مرحله سفر خرید آن ها باشد که در قسمت زیر توضیح داده شده است.

سفر خریدار تا زمان خرید محصول یا سفارش خدمات

سفر خریدار، در واقع فرآیند تحقیقی است که یک خریدار احتمالی تا مرحله خرید، آن را طی می کند. این فرآیند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

  • مرحله آگاهی: یک کاربر زمانی که تصمیم می گیرد برای رفع نیاز خود برای خرید یک محصول یا خدمات، اقدام کند، ابتدا باید در مورد موضوع مدنظر تحقیقاتی انجام دهد و به آگاهی لازم برسد. به همین خاطر به این مرحله، مرحله آگاهی گویند. اینجاست که اگر شما در صفحه فرود، محصول یا خدمات خود را به بهترین شکل، معرفی کنید، کاربر به راحتی مجاب می شود که از خدمات یا محصول شما استفاده کند. این یعنی شما موفق شدید که کاربر را از مرحله آگاهی، عبور دهید.
  • مرحله ملاحظه: در این مرحله، یک مشتری احتمالی به صورت دقیق مشکل یا فرصت مد نظر خودش را شناسایی کرده است و حالا می خواهد روش های مورد نیاز برای حل مشکل را شناسایی کند. انواع محتوایی که شما در این مرحله میتوانید به صورت هدفمند استفاده کنید شامل مقایسه مقاله ها، وبینار ها، و ویدئو های مختلف می باشد.
  • مرحله تصمیم گیری (که با نام مرحله مقصود هم شناخته می شود): در این مرحله از قیف بازاریابی، کاربر می بایست تصمیم بگیرد. کاربر مقایسه های خرید را انجام داده و تلاش می کنند تا لیست فروشنده ها را محدود کنند تا در نهایت یکی از آن ها را انتخاب کنند. برای فروشگاه های اینترنتی ارائه بهترین قیمت، قطعا روی تصمیم گیری کاربر اثرگذار است. در کسب و کارهای خدماتی، ارائه آفرها و خدمات رایگان ویژه در کنار خدمات اصلی، روی تصمیم گیری کاربر اثرگذار است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: استراتژی سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بهترین صفحه فرود باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

زمانی که شما تحقیقات زمینه ای را انجام دادید، زمان آن می رسد تا لندینگ پیج خودتان را ایجاد کنید. اما، یک دستور خاص (ترکیب کردن قسمت های مختلف و بهینه سازی آن بر اساس روشهای بازاریابی درون گرا که مورد قبول همه است) وجود دارد که باید از آن پیروی کنید تا بتوانید احتمال تبدیل مشتریان در صفحه فرود را تقویت کنید. اگر در زمینه بهینه سازی صفحه فرود دقت بالایی داشته باشید، شکی نیست به نتیجه ای که می خواهید، دست پیدا می کنید.

اکنون که می دانید صفحه فرود چیست، قصد داریم ویژگی بهترین صفحه فرود را به شما شرح دهیم.

ایجاد کردن یک تیتر جذاب

شما باید تیتری را بنویسید که نظر کاربران را فوری جذب کرده و باعث شود بقیه صفحه را هم مطالعه کنند. تیتر صفحه، اولین چیزی است که بازدید کنندگان در صفحه شما می بینند و قطعا باید تاثیر خوبی داشته باشد. عنوانی که برای صفحه لندینگ در نظر میگیرید، باید یکسری نکات فنی سئو نیز در آن، رعایت شود.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه و استاندارد بودن حجم عنوان صفحه دو نکته مهم برای نوشتن یک عنوان سئو شده است. این موارد به همراه جذاب نویسی عنوان، باعث می شود که هم ورودی قابل توجهی از نتایج گوگل جذب کنید و هم کاربران در مواجه با صفحه فرود یا لندینگ پیج تمایل بیشتری به مطالعه محتوای صفحه و حتی خرید، پیدا کنند.

یک پیشنهاد ارزشمند

توضیح ارزش پیشنهاد به صورت دقیق و موثر، یکی از مهم ترین موضوعات در ساخت صفحه فرود می باشد. آیا تاکنون نام تست چشمک را شنیده اید؟ این تست در اصل بیان می کند که شما باید پیام و ارزش پیشنهاد خودتان را قبل از یک چشم به هم زدن به بازدید کننده منتقل کنید. در واقع شما بین 3 تا 5 ثانیه زمان دارید.

در صورتی که شما این کار را به صورت موفق انجام ندهید، احتمالا مشتری خودتان را از دست میدهید زیرا افراد در زمان کوتاهی تصمیم می گیرند که در سایت شما باقی بمانند یا خیر.

به عنوان مثال یک پیشنهاد ارزشمند برای صفحه لندینگ فروش ویژه یک محصول، یک تخفیف باورنکردنی است یا مثلا در ارائه دوره آموزش طراحی سایت، ارائه خدمات هاستینگ رایگان برای کسانی است که دوره را تهیه کنند. این موارد هر کدام در یک پیشنهاد ویژه هستند و جذاب‌تر از دیگر پیشنهادات صفحه فرود می باشند.

ارائه نکات گلوله ای

به دلایلی، ما انسان ها دوست داریم تا همه چیز را با هم ترکیب کنیم و طیف توجه محدودی برای موضوعاتی مانند صفحه فرود داریم. برای این که مخاطبین ما نسبت به سایت جذب شوند، نباید پاراگراف های طولانی در صفحه فرود بنویسیم.

باید خلاصه هایی کوتاه از پیشنهادات ارائه کرده و در قسمت زیر آن ها، یک لیست گلوله ای از نکات مد نظر خواننده را ارائه کرده و یک پیش نمایش از پیشنهاد خودمان را ارائه دهیم که باعث شود آن ها به مشتریان ما تبدیل شوند.

ایجاد کردن فرم

زمانی که شما یک فرم برای صفحه فرود خودتان طراحی می کنید، حتما باید تعداد قسمت های فرم که مشتری باید پر کند را در نظر داشته باشید. تعداد این قسمت ها باید متناسب با مرحله سفر خریدار شما باشد.

معمولا در قسمت آگاهی، فرم باید خلاصه و کوتاه باشد و تنها اطلاعات اولیه را از مشتری دریافت کنید مانند نام و آدرس ایمیل و غیره. هر چه شما در قیف بازاریابی بیشتر پیش بروید، قسمت های بیشتری را میتوانید در فرم خودتان قرار دهید. زمانی که آن ها در مرحله تصمیم گیری قرار دارند، می توانید از آن ها اطلاعات بیشتری را دریافت کنید تا تیم فروش بتواند راحت تر فروش را نهایی کند.

حذف کردن قسمت ناوبری سایت

وقتی که شما صفحه فرود را طراحی می کنید، بازدید کننده نباید هیچ فرصتی برای ترک این صفحه داشته باشد. با حذف کردن قسمت ناوبری سایت از صفحه فرود، باعث می شوید که بازدید کننده شما صرفا بر روی صفحه فرود و محتوای آن تمرکز داشته باشد و حواس او به قسمت دیگری پرت نشود.

استفاده از تصاویر

چه کسی از تصویر قشنگ بدش می آید؟ حتما باید از تصاویر جذاب و مرتبط با صفحه فرود خودتان استفاده کنید. افراد اگر یک تصویر جذاب ببینند، احتمالا در صفحه فرود یا لندینگ پیج شما می مانند.

فراموش نکنید که بهتر است تصاویری که برای این صفحه بسیار مهم در نظر می گیرید، کاملا یونیک و یکتا باشد. الگوبرداری از تصاویر دیگر صفحات لندینگ، مانعی ندارد اما بهتر است که کپی نکنید. اگر بدانید صفحه فرود چیست متوجه اهمیت این صفحه شده و از هزینه کردن برای طراحی تصاویر جذاب نیز دریغ نمی کنید.

اضافه کردن آیکن های اشتراک اجتماعی

در حالی که شما باید تمام مسیر های ناوبری را از صفحه فرود حذف کنید، اما حتما باید از آیکن های اشتراک اجتماعی استفاده کنید تا افراد بتوانند صفحه فرود شما را در بستر های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند. زمانی که شما این کار را انجام میدهید، حتما باید مراقب باشید که کاربر با کلیک کردن بر روی این آیکن ها به یک پنجره جدید هدایت شود.

اصلا نباید کاری کنید که افراد از صفحه فرود شما دور بشوند، بلکه هدف ما این است که کاربران بتوانند راحت تر صفحه فرود را تبلیغ کنند.

ارائه تایید کاربران دیگر در صورت امکان

این روز ها همه مردم به دنبال بررسی نظرات محصولات و سرویس ها قبل از خرید هستند و این موضوع میتواند برای صفحه های فرود نیز صدق کند. اما، نباید از تاییدیه هایی استفاده کنید که ارتباطی با محصول شما ندارند. حتما تایید کاربران دیگر باید به صورت مستقیم با محصولی که تبلیغ می کنید مرتبط باشد. در صورتی که این ارتباط وجود نداشته باشد، قطعا تاثیری ایجاد نمی شود. همین موضوع برای ارائه جایزه و پاداش در صفحه فرود نیز صدق می کند.

حتما دستورات شما برای گام های بعدی، شفاف باشد

در حالی که فرم موجود بر روی صفحه های فرود معمولا به صورتی است که بازدید کننده متوجه می شود که باید چطور آن را پر کند، اما حتما یک نسخه از فرم را در صفحه ارائه کنید که کاربر متوجه شود چطور باید آن را پر کند (معمولا در انتهای صفحه).

مثلا می توانید یک خط متن بنویسید که «برای دسترسی به کتاب الکترونیکی، لطفا فرم را به صورت کامل پر کنید». این متن خیلی ساده است اما کاربر متوجه می شود که دقیقا برای رفتن به گام های بعدی باید چه کاری را انجام دهد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: استراتژی محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

نکات مهم در طراحی صفحات فرود

در قسمت زیر، نکاتی در مورد بهینه سازی صفحه فرود ارائه کرده ایم که خیلی از افراد یادشان می رود به شما گوشزد کنند؛ اما این نکات می توانند تاثیر بسیار خوبی بر روی صفحه فرود شما داشته باشند. در واقع با استفاده از این نکات شما بهتر متوجه می شوید که صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه فاکتورهایی در آن از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

نمونه صفحه فرود

بازخوانی صفحه

ما فکر می کردیم که این نکته کاملا بدیهی است، اما خب مثل این که اینگونه نیست. شما حتما باید اعتبار صفحه فرود خودتان را بررسی کنید. اگر اشتباه املایی داشته باشید، قطعا افراد متوجه می شوند و به صفحه فرود شما به عنوان یک صفحه معتبر نگاه نمی کنند. اگر صفحه فرود شما ویرایش بدی داشته باشد قطعا این موضوع بر روی بازدید کنندگان تاثیر بدی ایجاد می کند.

همیشه اطلاعات را در نیمه بالای صفحه ارائه کنید

البته این یک معیار ثابت نیست، اما هر چه نسخه صفحه فرود شما طولانی تر باشد، احتمال این که بتوانید توجه کاربر را جذب کنید کمتر می شود. شما باید پیام را به صورت خلاصه و دقیق ارائه کنید و تمام اطلاعات مهم در نیمه بالایی صفحه باشد.

صفحه فرود خودتان را تست کنید

دوباره، فکر می کنید که این خیلی بدیهی است نه؟ خب راستش نیست. زمانی که شما یک CTAرا ایجاد کردید که به صفحه فرود شما لینک می شود، و یک صفحه تشکر که به صفحه نهایی تست می شود، حتما باید کل این فرآیند را تست کنید. شما باید بر روی CTA کلیک کنید، فرم را پر کرده و پیشنهاد را دانلود کرده و صفحه تشکر را بررسی کنید. مطمئن شوید که تمام این مرحله ها به صورت دقیق از نظر کاربر درست می باشند و سپس بررسی کنید اطلاعات ارائه شده در فرم ها در دیتابیس هم ذخیره شده است یا خیر تا به این صورت بتوانید کل این فرآیند را بررسی کنید.

CTA ها

همانطور که پیش از این بیان کردیم، CTA ها یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ صفحه فرود می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که CTA ها باید مطابق با محتوایی باشند که در صفحه فرود ارائه شده است. هر چه این بخش ها هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند، احتمال تبدیل کاربران نیز بیشتر می شود. این CTA ها باید بر روی صفحه هایی قرار بگیرند که بازدید بالایی دارند و مرتبط با پیشنهاد شما هستند. پست های شما هم باید از این CTA ها پشتیبانی کند.

ایمیل

ایمیل یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ صفحه فرود می باشد. می توانید یک ایمیل تبلیغاتی را به لیست هدف خودتان بفرستید که از دیتابیس خودتان به دست آورده اید. هر چه این لیست هدفمند تر و مرتبط با صفحه فرود شما باشد، احتمال این که افراد تبدیل شوند بیشتر می شود. قرار نیست کلا فرآیند را ابداع کنید. بخش زیادی از محتوای صفحه فرود را می توان در ایمیل نمایش داد.

رسانه های اجتماعی

همانطور که می دانید، رسانه های اجتماعی ابزاری بسیار عالی برای توسعه و نشر تبلیغاتی محتوا می باشد. اما خب منطق حکم می کند که یک مرتبه محتوای خودمان را روی تمام بستر های اجتماعی تبلیغ نکنیم چون فکر می کنیم تبلیغات خوب است. تنها باید چند بستر اجتماعی که فکر می کنید متناسب با شخصیت خریدار شما است را انتخاب کرده و به صورت گسترده تبلیغات را بر روی آن ها انجام دهید. مثلا صرفا به دلیل این که بقیه روی فیسبوک تبلیغات انجام میدهند، شما نباید فیسبوک را انتخاب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا شخصیت خریدار شما از فیسبوک استفاده می کند یا خیر. شما باید بهترین بستر را انتخاب کنید.

تحلیل کردن نتایج

زمانی که برنامه شما تکمیل شد و ترافیک به صفحه فرود شما هدایت شد، نباید کنار بنشینید و لذت ببرید! هر چند وقت یک بار باید نتایج صفحه فرود خودتان را بررسی کنید. شما باید به گرایش ها و تغییرات مهم که در بازه های زمانی مختلف در صفحه شما رخ میدهد را بررسی کنید مثلا ترافیک روزانه یا نرخ تبدیل. در واقع این موضوعات می توانند تاثیر زیادی برروی سایت شما داشته باشد و از داده های آن ها استفاده کنید.

در ادامه چند موضوع را به شما می گوییم که در زمان تحلیل صفحه فرود حتما باید در نظر داشته باشید:

  • از خودتان بپرسید که «آیا پیشنهاد من می تواند در مدت زمان چند ماه عملکرد خوبی داشته باشد؟» اگر پاسخ شما خیر است، چه تغییری باید انجام دهید؟
  • در صورتی که پیشنهادات مختلفی در صفحه فرود خودتان دارید، باید آن ها را با هم مقایسه کرده و بررسی کنید که چه الگویی در عملکرد آن ها وجود دارد
  • اگر شما صفحه فرودی دارید که عملکرد خیلی خوبی دارد، حتما محتوای آن را دوباره تبلیغ کنید و ببینید که آیا میتوانید اطلاعات بیشتری از مخاطبین به دست بیاورید یا خیر.

زمانی که شما صفحه فرود خودتان را تغییر می دهید (در نسخه، تصویر، فرم ها یا غیره)، مطمئن شوید که هر بار، تنها یک مرتبه تغییر ایجاد کنید و حتما تاثیر آن را هم بررسی کنید. به این صورت می توانید متوجه شوید که هر تغییر چه تاثیری بر روی عملکرد سایت شما دارد. در صورتی که در یک مرتبه چند موضوع را تغییر دهید، متوجه نمی شوید که کدام تغییر چه تاثیری را بر روی صفحه فرود شما ایجاد کرده و نتایج تحلیل شما، برای صفحه های فرود دیگر قابل استفاده نیست.

سئو لندینگ پیج و نکات مهم آن

صفحه هدف سایت نیز همانند دیگر صفحات نیاز به بهینه سازی دارد، اما تفاوت این صفحه با سایر صفحات سایت این است که ارزشمندتر از صفحات دیگر است. اولین و مهم ترین نکته برای بهینه سازی صفحه فرود، در نظر گرفتن کلمه کلیدی هدف برای این صفحه است.

به عنوان مثال سایت های آژانس هواپیمایی، معمولا کلمه کلیدی پررقابت “خرید بلیط هواپیما” یا “خرید بلیط قطار” را برای صفحه لندینگ خود در نظر می گیرند.

در نتیجه مهم ترین کلمات کلیدی سایت باید برای صفحات لندینگ استفاده شود. در ادامه قصد داریم دیگر نکات ارزشمند سئو لندینگ پیج را برای شما شرح دهیم:

این مقاله ادامه دارد…

4 نظر در مورد مقاله “ صفحه فرود چیست؟ ” ثبت شده است
  1. فهیمه

    واقعا ممنون که اینقد مفید بدون آب بندی توضیح دادین، لذت بردم.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز


  2. سارا

    سلام درود بر شما.
    یه سوال داشتم. اگر یه فروشگاه با چند محصول محدود(مثلا 6،7 محصول) داشته باشم برای آدرس دهی و روتینگش بهتره ازین مدل استفاده کنم
    newseo.ir/product/product-name
    یا
    newseo.ir/product-name
    این مدل؟
    و خوده صفحه محصولم برام مهمه، ینی صفحه newseo.ir/product برام مهمه، اما صفحه یه هر محصول برام خیلی مهم تره.
    پیشنهاد شما چیه ؟
    با تشکر


    • سیدمجتبی پورموسوی

      در صورتی که محصول در دسته بندی خاصی قرار دارد:
      newseo.ir/product/product-name
      در غیر این صورت:
      newseo.ir/product-name


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود