چرا رنک صفحه اصلی سایت از دیگر صفحات بیشتر است؟

پخش ویدئو

چرا رنک صفحه اصلی سایت از دیگر صفحات بیشتر است؟
یکی از سوالاتی که بارها از بنده پرسیده شده است این است که چرا رنک صفحه اصلی سایت از دیگر صفحات بیشتر است؟

شاید این سوال برای خیلی از دوستان عزیز واضح باشد اما من به طور کامل این مسئله را توضیح می دهم تا با توجه به این مسئله بدانید که چگالی صفحه اصلی به چه میزان به صفحات دیگر سایت کمک کند. دلایل مختلفی بابت بالا بودن رنک صفحه اصلی وب سایت شما وجود دارد. مثل این که گوگل اعلام کرده است که “من به صفحه اصلی وب سایت علاقه بیشتری دارم “. چرا؟ چون صفحه اصلی وب سایت شما قسمتی از سایت است که عموما همه ی لینک های جدید و با کیفیت شما در آن قرار می گیرد.

به طور مثال اگر سایت خبری باشد، اخبار جدید داخل صفحه اصلی قرار می گیرد. اگر سایت فروشگاهی باشد، محصولات جدید در صفحه اصلی قرار می گیرد. اگر سایت همکاری در فروش باشد باز هم به همین صورت. به طور کلی هر پست جدیدی که ارسال می شود حتما در صفحه اصلی قرار می گیرد. پس بنابراین طبیعی است که خزنده گوگل بیش از صفحات دیگر وب سایت، به صفحه اصلی وب سایت شما سر می زند. یکی از دلایل دیگر این است که شما در تمام صفحات وب سایت خود یا حداقل در 90 درصد از صفحات وب سایت خود، به صفحه اصلی وب سایت یعنی همان home لینک دهی می کنید. گاهی اوقات هم در header لینک دهی شده و هم در footer سایت. طبیعتا می دانید که خزنده گوگل داخل اینترنال لینک های سایت شما می چرخد. با توجه به اینکه شما در همه ی صفحات وب سایت خود به صفحه اصلی لینک دهی کرده اید به گوگل نشان می دهید که مهم ترین صفحه سایت من صفحه اصلی سایت من است.
به همین دلیل بهینه سازی صفحه اصلی شما بسیار مهم است. شما پست های زیادی را در صفحه اصلی خود قرار می دهید. به عنوان مثال در یک category ممکن است ده پست آخر را نشان دهید اما در صفحه اصلی ممکن است 5 پست از یک دسته نشان دهید و 5 پست از دسته دیگر و به طور کلی 200 پست در صفحه اصلی نشان داده شود.

این اتفاق هم باعث سر زدن بیشتر خزنده گوگل به صفحه اصلی می شود و هم باعث می شود کاربران در صفحه اصلی وب سایت شما بیشتر ماندگار شوند یعنی time on site صفحه اصلی شما زیاد است و از طرفی این صفحه، صفحه ای است که نسبت به صفحات دیگر بیشتر بر روی لینک ها کلیک می شود. پس بنابراین دو دلیل دیگر برای افزایش رنک صفحه اصلی سایت نسبت به سایر صفحات وب سایت گفته شد.
همه ی این موارد باعث شده که صفحه اصلی سایت شما ارزش بالاتری داشته باشد و شما باید به نحو احسن از این ارزش استفاده کنید. این طور نباشد که محتوای بی کیفیت نیز در صفحه اول قرار بگیرد. در برخی از سایت ها مشاهده کردم که در طول روز حدود 20 پست جدید بارگذاری می شود و حدود 50 کامنت هم در صفحه اصلی قرار می دهند. چرا خزنده وارد این کامنت ها شود؟ این مسئله اشتباه است. بنابراین اگر هم کامنتی در صفحه اول قرار می دهید یا به طور کلی لینک بی کیفیت در صفحه اول قرار می دهید حداقل آن را نوفالو کنید که به گوگل نشان دهید نمی خواهید خزنده از این لینک ها رد شود.

امیدوارم از صفحه اصلی وب سایت خود به نحو احسن استفاده کنید چرا که بسیاری از پروژه های بزرگی که ما رنک آن را افزایش دادیم از طریق صفحه اصلی وب سایت خود، قدرت آن سایت را به گوگل نمایش دادیم و بعد از بالا بردن رنک صفحه اصلی وب سایت که ساده تر از صفحات دیگر برای سایت های دیگر است، استفاده کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود