5 فاکتور اصلی در یافتن نقشه راه سئو

نقشه راه سئو

هنگام طراحی وب سایت مباحث زیادی وجود دارد که باید آن ها را به خوبی یاد بگیرید و برای بالا بردن امتیاز وب سایت خود، از آن استفاده نمایید. سئو یا بهینه سازی یکی از موارد مهم در امر بالابردن رتبه وب سایت به شمار می رود. شاید بپرسید که نقشه راه سئو چیست. برای یافتن پاسخ این سوال می بایست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. هنگام ایجاد وب سایت باید بر روی بهینه سازی آن دقت تمام را داشته باشید. موتورهای جستجوگر زمانی وب سایت شما را شناسایی می کنند که وب سایت شما استانداردهای سئو را به خوبی در نظر گرفته باشند.

برای بالا بردن رتبه وب سایت تمامی عملکرد های مربوط به سئو را به خوبی باید انجام دهید. به طور کلی برای دانستن نقشه راه سئو، می بایست موارد زیادی را در نظر بگیرید. در ادامه مهم ترین مواردی که به شما کمک می کند، نقشه مسیر را بیابید، بررسی می کنیم.

رفتار کاربران و سئو

موتورهای جستجو الگوریتم های زیادی را دارا می باشند که هر کدام از کاربردی برخوردار هستند. یکی از این الگوریتم ها رنک برین نام دارد که به بررسی رفتار مخاطبان می پردازد. این الگوریتم با توجه به خواسته های کاربران می تواند محتواها را دسته بندی نماید و آن ها را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

گوگل به خواسته کاربران توجه زیادی دارد. به عنوان مثال زمانی که فردی عبارتی را جستجو می کند، گوگل تمام سعی خود را دارد که بهترین نتیجه ها را در اختیار آن ها قرار دهد. مدت زمانی که کاربران در وب سایت شما هستند تا زمانی که دوباره همان کلمات را جستجو نمایند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسیر یادگیری سئو پیچیدگی های خاص خود را دارد، باید به این نکته توجه داشته باشید که گوگل موتوری هوشمند است و به راحتی می تواند محتواهای مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد، محدودیت های مختلفی گاهی اوقات وجود دارد که برای برطرف کردن آن ها باید از بهینه سازی وب سایت استفاده کرد.

نقشه راه سئو

مسیر یادگیری سئو

بسیاری از افراد در صدد این هستند که اصول بهینه سازی وب سایت را به خوبی فرا گیرند و آن ها را برای وب سایت خود استفاده کنند. در ادامه مطالب عواملی که می تواند باعث شود که سئو را به خوبی یاد بگیرید و نقشه راه سئو را بیاموزید، را آورده ایم:

1- آشنایی با نحوه کارکرد موتورهای جستجوگر

در مبحث سئو سایت در مورد موتورهای جستجو اطلاعاتی را قرار دادیم، شما باید در مورد موتورهای جستجو مختلف تحقیقاتی را به انجام برسانید. شاید تصور کنید که با کارکرد موتورهای جستجو آشنایی دارید، اما با وجود این بازهم به دست آوردن اطلاعات در مورد عملکرد موتورهای جستجو مفید واقع می شود.

موتورهای جستجو دارای ربات هایی خزنده هستند که تمامی وب سایت ها را مورد جستجو قرار می دهند. همین طور به ایندکس کردن صفحه های وب سایت ها می پردازند و آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار می دهند. رتبه بندی وب سایت از دیگر کارهای مورتوهای جستجو به شمار می رود که از این طریق می توانند کاربران را با محتواهایی باکیفیت رو به رو سازند.

2- شناسایی قسمت های مختلف سئو

دومین گام از مسیر یادگیری سئو این است که به بررسی بخش های مختلف سئو بپردازید. شاید از نظر شما سئو تنها تولید محتوا، لینک سازی و استفاده از کلمات کلیدی باشد، اما باید بگوییم سئو باید فرایندی را به انجام برساند که کاربران به خواسته های خود برسند. سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال از بخش های مختلف سئو به شمار می روند.

هر کدام از بخش های گفته شده عملیات خاصی را انجام می دهند و کارشناسان سئو باید با نحوه کارکرد این بخش ها آشنایی داشته باشند. به عنوان مثال سئو خارجی مسئولیت لینک سازی و برند سازی را بر عهده دارد، سئوی داخلی به بهینه سازی محتوا می پردازد و سئوی تکنیکال به بهینه سازی نقشه وب سایت ها توجه دارد.

3- راه اندازی وب سایت

همان طور که در تعریف سئو گفته شد وب سایت ها به بهینه سازی نیاز دارند، بنابراین شما به عنوان یک سئوکار می توانید یک وب سایت آزمایشی را راه اندازی و هر چیزی که فرا گرفته اید را بر روی وب سایت خود پیاده سازی نمایید. تمامی فاکتورهایی که بر روی بهینه سازی وب سایت تاثیر می گذارند، هر روز در حال بروز رسانی هستند و شما باید از این تغییرات آگاه باشید.

4- آشنایی با ابزارهای سئو

تا این قسمت از مطالب مطمئنا با مفهوم سئو آشنا شده اید و از کارایی آن اطلاعاتی را به دست آورده اید. حال باید به فکر یاد گرفتن کار با ابزارهای سئو باشید. استفاده از ابزارهای سئو باعث می شود که سرعت کار شما بالا رود. ابزارهای زیادی در دسترس سئو کاران وجود دارد که می توانند به صورت رایگان از آن ها استفاده نمایند.

نقشه راه سئو

ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول گوگل و… از معروف ترین ابزارهای موجود هستند که عملکرد خوبی داشته و داده های کاربردی برای بهینه سازی بهتر وب سایت، به شما ارائه می دهند. با استفاده از این ابزارها می توانید خطاهای پیش آمده را رفع نمایید.

5- پیگیری اخبارهای مربوط به سئو

همان طور که گفته شد در نقشه راه سئو باید به تغییراتی که در الگوریتم های گوگل ایجاد می شود، توجه داشته باشید؛ چرا که این تغییرات بر روی سئوی وب سایت هم تاثیر خواهد گذاشت. اگر دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که موتورهای جستجو هر لحظه در حال به روز شدن هستند. به عنوان یک سئوکار باید اخبار مربوط به آپدیت ها را پیگیری کرده و متناسب با آن ها رفتار نمایید.

سخن آخر

تمامی 5 موردی که گفتیم جزییات و مواردی دارد که به شما کمک می کند، نقشه راه بهینه سازی سایت خود را تعیین و برای آن برنامه ریزی کنید. برای پیدا کردن این نقشه بهتر است که یک منبع آموزشی معتبر را انتخاب کنید. ما در نیوسئو محتواهای آموزشی بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار می دهیم. صفحه آموزش سئو رایگان ما تا این لحظه با عبارت “آموزش سئو” لینک یک گوگل بوده و کاربران و مخاطبان آنلاین زیادی داشته که توانسته اند مسیر خود را بیابند.

2 نظر در مورد مقاله “ 5 فاکتور اصلی در یافتن نقشه راه سئو ” ثبت شده است
  1. Amir

    سلام وقت بخیر. من سئو یک سایتی رو تحویل گرفتم و بعد متوجه شدم هک شده و تعداد خیلی خیلی زیادی صفحه با url های عددی و حروفی درهم منتشر شده از وبسایت (شاید نزدیک 40000) که توی گزارش سرچ کنسول یسریاش اکسکلود شده و خیلی هاش الان ایندکس هست. الان وبسایتم با اینهمه صفحه اسپم که همش 404 هستش هیچ جوره رتبه نمیگیره و کارفرما هم بسیار عصبانی هستش از عدم نتیجه. یک فایل مخرب داخل هاست پیدا کردیم و پاکسازی کردیم. ولی همچنان هفته ای سی چهل تا از لینک های مخرب داره داخل صفحات ایندکس شده ظاهر میشه… من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم و موضوع خیلی حیاتیه. خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید تو این شرایط باید چیکار کرد؟؟؟ این هم آدرس سایت هستش اگه میشه چک کنید توی گوگل ببینید لینک هارو: arvinlift .com 


  2. حسین

    مطلب کاربردی بود ممنون از شما
    به نظر من وب سایت نیوسئو و سئو مشهد در زمنیه های سئو و خدمات سئو در مشهد بسیار عالی کار میکنند


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود