لیست شبکه های اجتماعی

انواع شبکه های اجتماعی

لیست شبکه های اجتماعی بسیار طولانی است و شبکه های اجتماعی زیادی در دنیا وجود دارد. قطعا متوجه قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی در ایران شده اید و به چشم دیده اید. برخی از شبکه های اجتماعی به شدت در بین ایرانیان محبوب شده و کاربران زیادی دارد.

انسان ها همیشه به دنبال راه هایی برای ارتباط و روابط اجتماعی بوده اند؛ در دنیای دیجیتال امروزی، مردم از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی فراوان می توانند این نیاز را برطرف کنند. امروزه حتی بسیاری از روابط از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی شروع می شود، رشد می کند یا پایان می یابد و مردم نیازی نیست مانند قدیم حتما همدیگر را ببینند و حتی بدون دیدن چهره به چهره و یا لمس کردن می توانند به راحتی رابطه ای را شروع کنند.

شبکه های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل هم شبکه های زیادی نیز ایجاد شده اند. در این مقاله قصد داریم لیست شبکه های اجتماعی که مردم سراسر دنیا از آنها استفاده می کنند را بر اساس محبوبیت بگوییم و آن ها را معرفی کنیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرام | گام به گام رتبه یک شویدپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

انواع شبکه های اجتماعی,انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان,بهترین شبکه اجتماعی

۱- Facebook

فیسبوک در صدر لیست شبکه های اجتماعی قرار دارد. فیس بوک بزرگ ترین شبکه اجتماعی دنیا است. طبق آخرین آمار، این شبکه اجتماعی بزرگ ماهانه ۲٫۵ میلیارد کاربر فعال دارد که در نوع خود بی نظیر است. در حال حاضر موسس فیسبوک، مارک زاکربرگ جوان ترین میلیاردر دنیا است. فیسبوک به دلیل فیلتر بودن در ایران، کاربران ایرانی کمتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی در ایران دارد. اما در اکثر کشورهای دنیا کاربران بیشماری دارد و افراد بسیار زیادی در آن فعال هستند. اگر شما در دوره آموزش سئو چه ایرانی و چه خارجی شرکت کنید، قطعا به شما از اهمیت شبکه های اجتماعی می گویند که فیس بوک نیز در صدر این لیست قرار دارد.

قابلیت های شبکه اجتماعی فیسبوک

  • امکان بارگزاری تصاویر خود به عنوان پست
  • تبادل نظر در انتهای پست ها
  • امکان ارسال پیام خصوصی در Direct Message
  • راه اندازی بخش فروشگاه اینستاگرام به وسیله فیسبوک
  • امکان مشاهده پست های دیگران در Timeline
  • امکانات امنیتی پیشرفته تحت عنوان Extra Security
  • محدود کردن دیگران برای مشاهده پست های شما همانند اینستاگرام

تعداد دانلود کاربران در Google Play: بیش از 5 بیلیون دانلود

امتیاز در Google Play: امتیاز 3 از 5 (از بین 131 میلیون امتیاز کاربر)

لیست تمام شبکه های اجتماعی,لیست تمامی شبکه های اجتماعی,لیست شبکه های اجتماعی

۲- WhatsApp

واتس اپ توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد. این پیام رسان به دلیل راحت کردن ارتباطات و تماس ویدئویی و تصویری از محبوبیت زیادی برخوردار است. کاربران به راحتی از طریق واتس اپ می توانند با دیگران ارتباط فوری برقرار کنند و گروه ایجاد کنند.

قابلیت های شبکه اجتماعی واتساپ

  • امکان ارسال انواع فایل ها در پیامرسان
  • برقراری تماس تصویری دو نفره و گروهی
  • اشتراک گذاری تصاویر یا محتوا به صورت استوری همانند اینستاگرام (Status)
  • ایجاد اکانت بیزینسی برای کاربرانی که قصد دارند بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند
  • قابلیت قفل گذاری برای داشتن چت خصوصی و مخفی
  • قابلیت روح برای عدم نمایش خواندن پیام ها به کاربر
  • مشاهده پیام های حذف شده
  • امکان ارسال پاسخ های خودکار برای حساب های بیزینسی
  • ارسال لوکیشن
  • جلوگیری از دانلود خودکار فایل ها
  • قابلیت تغییر فونت متن پیام
  • پنهان کردن لست سین (Last Seen)
  • امکان جلوگیری از نمایش عکس پروفایل برای مخاطبان خود
  • قابلیت بکاپ گرفتن از داده ها و پیام ها

تعداد دانلود کاربران در Google Play: بیش از 5 بیلیون دانلود

امتیاز در Google Play: امتیاز 4.1 از 5 (از بین 171 میلیون امتیاز کاربر)

لیست شبکه های اجتماعی پرکاربرد,لیست شبکه های اجتماعی جهان,لیست شبکه های اجتماعی دنیا

۳- Instagram

سومین مورد از لیست شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است. اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است. نکته جالبی که وجود دارد این است که ایران تنها کشوری است که اینستاگرام در آن محبوب ترین و پرطرفدارترین است. طبق آخرین آمار، این شبکه اجتماعی ۲۴ میلیون کاربر ایرانی دارد که نوع خود عالی است. حضور سلبریتی ها یکی از دلایل محبوبیت این شبکه اجتماعی است. همچنین بسیاری از مقامات دولتی ایرانی و خارجی نیز در اینستاگرام فعال هستند و حساب رسمی دارند. همین باعث شده است که همه به دنبال ترفندهای اینستاگرام باشند تا با نکات آن، صفحه خود را به بهترین شکل بهینه سازی کنند.

قابلیت های شبکه اجتماعی اینستاگرام

  • اشتراک گذاری پست های ویدیویی و تصویری در قالب های مختلف مانند ریلز، استوری و…
  • اشتراک گذاری وضعیت خود به عنوان استوری
  • بخش فروشگاهی اینستاگرام جهت فروش کالا (این بخش محدودیت هایی برای کاربران ایرانی دارد)
  • بخش ارسال پیام خصوصی
  • برگزاری لایو
  • تبادل نظر در انتهای پست ها
  • امکان لینک دادن جهت جذب ترافیک برای وبسایت
  • امکان ایجاد محدودیت سنی برای نمایش پست
  • امکان ساخت اکانت های مختلف برای حوزه های مختلف مانند Personal، Business & Creator
  • فیلتر کردن بخش کامنت ها و دایرکت ها از عبارات و کلماتی که آزار دهنده هستند
  • امکان داشتن دنبال کننده و نمایش اکانت آن ها

تعداد دانلود کاربران در Google Play: بیش از 1 بیلیون دانلود

امتیاز در Google Play: امتیاز 3.8 از 5 (از بین 171 میلیون امتیاز کاربر)

آموزش اینستاگرام

انواع شبکه های اجتماعی,انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان,بهترین شبکه اجتماعی

۴- QQ

پیام رسان Tencent QQ که به QQ معروف است توسط کشور چین ساخته شده و در ابتدا فقط در کشور چین استفاده می شد، اما بعد در ۸۰ کشور دیگر نیز استفاده شد. این پیام رسان علاوه بر چت، امکان تماس ویدئویی و ارسال ویس را نیز دارد.

انواع شبکه های اجتماعی,انواع شبکه های اجتماعی پیام رسان,بهترین شبکه اجتماعی

۵- WeChat

وی چت شباهت زیادی به واتس اپ دارد و این پیام رسان کاربران را قادر می سازد تا از طریق چت و یا تماس با هم ارتباط برقرار کنند. این پیام رسان توسط شرکت Tencent که در چین است و پیام رسان QQ را ساخته اند توسعه پیدا می کند.

۶- QZone

QZone نیز مانند QQ و WeChat متعلق به شرکت Tencent است. QZone این قابلیت را برای شما فراهم می کند تا عکس ها را به اشتراک بگذارید، فیلم تماشا کنید، آهنگ گوش کنید و خاطرات خود را بنویسید. این شبکه اجتماعی در کشور چین از اهمیت بالایی برخوردار است و محبوب زیادی در بین مردم این کشور دارد.

۷- Tumblr

کاربران در تامبلر می توانند مانند وبلاگ، متن یا رسانه ای را منتشر کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. کاربران به راحتی می توانند وبلاگ خود را ایجاد کنند و در محیط زیبا و کاربر پسند تامبلر فعالیت خود را آغاز کنند.

۸- Twitter

در لیست شبکه های اجتماعی، توییتر نیز محبوبیت زیادی دارد. در شبکه اجتماعی توییتر می توانید تا ۲۸۰ کاراکتر پیام متنی که به آن اصطلاحا توییت می گویند قرار دهید. توییتر هم مانند فیس بوک در ایران فیلتر است و نکته جالب تر این است که بسیاری از مقامات کشور در این شبکه اجتماعی حساب تایید شده دارند و فعالیت می کنند. توییتر با اینکه فیلتر است و دسترسی به آن نیاز به تغییر ip دارد، اما کاربران بسیار زیادی از سلبریتی ها گرفته تا مردم عادی در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. ما در مقاله ترفندهای توییتر بهترین تکنیک های این شبکه اجتماعی را آورده ایم.

۹- Pinterest

پینترست یک شبکه اجتماعی مخصوص عکس است. شما از طریق این شبکه اجتماعی می توانید تصاویر را با دیگران به اشتراک بگذارید. طبق جدیدترین آمار، این شبکه اجتماعی ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. پینترست در لیست شبکه های اجتماعی که مخصوص عکس هستند، جز پرطرفدارها است.

۱۰- LinkedIn

شبکه اجتماعی لینکدین بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دارد. این شبکه اجتماعی که دارای بیش از ۱۵۰۰۰ کارمند است، مخصوص تجارت و بیزینس است. از جمله کارهایی که در این شبکه اجتماعی میتوان انجام داد، کارفرمایان می توانند درخواست نیروی مورد نیاز خود را ارسال کنند و یا متقاضیان کار رزومه و سابقه خود را قرار دهند. لینکدین که در لیست شبکه های اجتماعی قرار دارد، متاسفانه در ایران استفاده کمتری از آن می شود و در خارج از ایران بسیار پرکاربرد و محبوب است.

در صورتی که می خواهید با این شبکه اجتماعی به خوبی آشنا شوید، ما نکات نابی را در صفحه آموزش لینکدین برای شما تهیه کرده ایم.

۱۱- Telegram

تلگرام را میتوان محبوب ترین پیام رسان در لیست شبکه های اجتماعی در ایران نام برد. در ایران امکان ندارد از اینترنت استفاده کرده باشید و اسم این پیام رسان محبوب را نشنیده باشید. همه در جریان حواشی پر سر و صدای این پیام رسان هستند. در این زمان که در حال نوشتن این مقاله هستیم تلگرام فیلتر است. تلگرام به قدری محبوب است که حتی در زمان فیلتر بودن نیز مردم با روش های مختلف وارد آن می شوند. یکی از قابلیت های بسیار خوب تلگرام، ایجاد کانال است.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که درآمد آنها تنها از طریق کانال تلگرام آن ها است. شما نیز می توانید در صورتی که ایده خوبی دارید و می توانید خدماتی ارائه دهید، اقدام به راه اندازی کانال کنید. ربات، از دیگر ویژگی های مثبت تلگرام است. شرکت تلگرام چندین ربات رسمی دارد که کارهای خوب و ویژه ای انجام می دهند، اما شما نیز می توانید اقدام به راه اندازی ربات کنید و خدماتی را به اعضای خود ارائه دهید. پیام رسان تلگرام در طی سال های اخیر آپدیت های زیادی را ارائه داده است که مشکلات فراوانی نیز رفع شده است.

۱۲- Reddit

این شبکه اجتماعی این امکان را می دهد که در آن محتوا ارسال کنید و از مزایای آن این است که می توانید بعد از ارسال محتوا، رای گیری و یا همان نظرسنجی کنید و ببینید کاربران مناطق مختلف چقدر محتوا را دوست دارند.

۱۳- YouTube

نوبت میرسد به دومین سایت برتر جهان! یوتیوب بزرگ ترین شبکه اجتماعی اشتراک فیلم است. این شبکه اجتماعی بزرگ به ۷۶ زبان دنیا در دسترس است. با اینکه یوتیوب در ایران فیلتر است، اما کاربران ایرانی زیادی دارد که اکثر آنها به صورت مکرر از یوتیوب استفاده می کنند. یوتیوب در بحث کپی رایت بسیار عالی کار کرده است و بخش هایی که کپی است را به راحتی تشخیص می دهد. صاحب اثر در صورتی که محتوای آن را کپی کنید می تواند حتی ویدئو شما را حذف کند. یکی از مزایای یوتیوب که باعث شده است افراد زیادی به تولید محتوا در آن بپردازند، کسب درآمد از آن است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد از یوتیوب و تعرفه آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

۱۴- Flickr

فلیکر در زمینه اشتراک عکس است. یکی از محبوب ترین شبکه های احتماعی در بحث اشتراک گذاری تصاویر، همین شبکه است. شما در فلیکر می توانید عکس هایی با کیفیت بالا به اشتراک بگذارید. عکاسان و طراحان زیادی در این شبکه اجتماعی فعالیت می کنند که این نیز یکی از مزایای آن است.

۱۵- Discord

شبکه اجتماعی محبوب گیمرها دیسکورد است. دیسکورد برای اکثر پلتفرم ها و سیستم عامل ها طراحی شده است و یکی از دلایل محبوبت آن در بین گیمرها، سبک بودن آن است. چون ارتباط باید در حین اجرای بازی برقرار شود نیاز است تا نرم افزاری که واسطه قرار داده می شود سبک باشد و هم از سخت افزار به صورت بهینه استفاده کند و هم از اینترنت. از طریق دیسکورد میتوان به صورت متنی یا صوتی و یا حتی تصویری ارتباط برقرار کرد. از مزایای دیگر دیسکورد، استریم کردن است که کاربران می توانند صفحه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. دیسکورد فقط مختص گیمر ها نیست؛ بلکه در بحث آموزش و یا بیزینس نیز استفاده زیادی می شود. بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از این شبکه اجتماعی رایگان استفاده می کنند.

۱۶- TikTok

به احتمال زیاد یا لوگوی این شبکه اجتماعی محبوب را دیده اید و یا یک فیلم از آن را. تیک تاک در ابتدا فقط در چین راه اندازی شد اما پس از استقبال زیاد کاربران، به صورت جهانی عرضه شد و استقبال بسیار خوبی نیز از آن شد. با استفاده از تیک تاک می توانید ویدئوهای بین ۳ تا ۶۰ ثانیه بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

17- Skype

اسکایپ که متعلق به مایکروسافت است، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که برای ارتباطات استفاده می شود. اکثر کاربران اسکایپ را به عنوان یک نرم افزار خوب برای تماس تصویری می شناسند. اسکایپ تقریبا جز اولین برنامه هایی است که تماس صوتی و تصویری را به صورت حرفه ای برای انواع پلتفرم ها قرار داد. اسکایپ قابلیت تماس گروهی و یا همان کنفرانس گروهی را دارد که این قابلیت بسیار کاربردی است. علاوه بر این موضوع، یکی از قابلیت های خوب اسکایپ رایگان بودن تماس های آن است؛ به این صورت که از طریق نرم افزار اسکایپ می توانید با هر کسی که نرم افزار را نصب کرده است به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و هیچ اهمیتی ندارد که آن شخص در کجای دنیا قرار دارد.

18- Viber

وایبر به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده و موجود است. وایبر هم مانند تلگرام یک پیام رسان فوری است و در وایبر از طریق پیام متنی و صوتی، عکس، ویدئو و … می توان در ارتباط بود. تقریبا 260 میلیون کاربر به صورت ماهانه در وایبر فعالیت دارند.

19- LINE

لاین هم مانند وایبر یک پیام رسان ارتباط فوری است که در کنار پیام متنی و صوتی و ارسال رسانه، امکان تماس صوتی و تصویری نیز در این پیام رسان وجود دارد که بیش از 200 میلیون نفر در سراسر جهان به صورت ماهیانه در این پیام رسان فعالیت می کنند.

20- Snapchat

اسنپ چت در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده است. افراد بسیار زیادی از طریق این نرم افزار چهره خود را تغییر می دهند و یکی از دلایل محبوبیت اسنپ چت همین فیلتر ها و افکت های جذابش است. روزانه به طور میانگین 4 میلیارد Snaps ساخته و ارسال می شود که این در نوع خود بسیار عالی است. اسنپ چت تقریبا 229 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

این مطلب ادامه دارد…

10 نظر در مورد مقاله “ لیست شبکه های اجتماعی ” ثبت شده است
  1. مهدی

    بسیار عالی ♥♥


  2. ظرافت

    با سلام بسیار عالی بود. با تشکر از زحمات شما.


  3. حمید

    سلام من تاز امد همه مردم توی شبکه باهم هوشمند پروفایل من بلاک کردن باز کنید


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      لطفا سوالتون را واضح تر بپرسید


  4. آرش حسینی

    سلام، شبکه اجتماعی پونیشیر رو هم داخل سایتتون اضافه کنید خیلی قابلیت های خوبی داره!!!


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. ممنون از نظرتون. این مطلب بروز میشه و حتما در آینده تکمیل خواهد شد


  5. خانه هوشمند رشت

    سلام یه سوال. مثل اینستا که پیج عادی و پیج بیزنسی داره این شبکه ها هم به همین صورت هستند؟ یعنی حساب حقیقی و حقوقی میشه ساخت؟اگه میشه لطفا اموزشش رو بذارید


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما بله میشه ولی نه برای همشون. چشم حتما در این زمینه هم مطلبی منتشر می کنیم.


  6. علی

    سلام. عالی بود . فقط تویتر و فیسبوک منو جز لیست سیاه گذاشتن نمیذارن مطالب سایتمو بزارم کاری میشه کرد؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما
      با پشتیبانی این شبکه های اجتماعی درارتباط باشید تا در صورت امکان مشکلتان حل شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود