ضروری

آموزش سئو با ابزار Link Intersect سایت Moz

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

ابزار Link Intersect در Link Explorer سایت Moz، به شما سایت هایی را نشان می دهد که به سایت رقبای شما لینک داده شده اند، اما نه به سایت شما. این آموزش سئو، روشی هوشمندانه برای بررسی بک لینک رقبای شماست و به شما ایده های مفیدی درباره سایتهایی که ممکن است بخواهید برای رسیدن به اهداف بک لینک خود با آنها ارتباط برقرار کنید، ارائه می دهد.

در این مقاله می خواهیم چند دلیل ارزشمند که نشان می دهد چرا باید از Link Intersect Tool ارائه شده توسط سایت Moz، بهره ببریم را مطرح کنیم:

بذارید یک داستان برای شما تعریف کنم.

یک روز من در هتلی در یک جای کشور بودم، می خواستم ببینم چطور می توانم با یکی از مشتریان بالقوه خودم یک قرارداد جدید ببندم، قرارداد جدیدی که سالانه 250.000 دلار ارزش داشت. ما هنوز سر خیلی از موضوعات با یکدیگر تفاوت نظر داشتیم، اما مشتری احتمالی به صورت قاطع به دنبال یک “سرمایه گذاری اقتصادی” بود و ما هم دقیقا یک “بنگاه سرمایه گذاری” نبودیم.

آیا ما می توانستیم نیاز های آن ها را رفع کنیم؟ قطعا که می توانستیم؛ بهتر از رقبای خودمان که در زمینه سرمایه گذاری فعالیت می کردند، اما خب طبق معمول، آن ها احتمالا مایل بودند که از شرکت های معروف تر استفاده کنند؛ به بیان دیگر، بهتر است همیشه از آدم های معروف یک حرفه استفاده کنیم. ما که خیلی شرکت معروفی نبودیم، پس می دانستیم اگر قرار باشد صرفا بر اساس شهرت پیش برویم، به مشکل می خوریم. لیست های درخواست طرح پیشنهادی (RFP ها) هم زیاد بود اما مثل بیشتر کسانی که در سئو کار می کنند، خیلی نمی شد واقعا تمایز خودمان را نسبت به بقیه رقبا به راحتی نشان دهیم. مثلا در نهایت می توانستیم بگوییم “هر کاری آن ها انجام بدهند، ما بهترش را انجام می دهیم” و در نهایت باید دنبال دلیل می گشتیم که به آن ها ثابت کنیم که از رقبا بهتر هستیم. در صنعتی که اکثر بهترین مشتریان ما درخواست قرارداد های عدم افشای اطلاعات دارند، قرارداد هایی که باعث میشود نتوانیم از کار های قبلی خودمان به عنوان مورد پژوهی و اثباتی بر کیفیت خودمان استفاده کنیم، چطور می توانستیم نشان دهیم که واقعا صلاحیت انجام کار را داریم؟

در کمتر از 12 ساعت ما با مشتری احتمالی خودمان جلسه داشتیم و من باید به آن ها ثابت میکردم که ما می توانیم کاری انجام دهیم که رقبای ما نمی توانند. در دنیای سئو، ایجاد لینک مهم ترین نشان اعتبار شماست. هیچ چیزی مثل یک لینک عالی نمیتواند نظر مشتری شما را جلب کند. من می دانستم باید چه کاری انجام دهم. من باید یک بک لینک معرکه ایجاد می کردم، که کاملا کلاه سفید باشد و هیچ استراتژی محتوای جدید، بودجه اضافی و زمان اضافی نیاز نداشته باشد. من باید چیزی بیشتر از یک طرح پیشنهادی را ارائه می کردم، من باید با یک اثبات درست حسابی وارد جلسه می شدم.

من در زمینه ایجاد لینک تجربه های خوبی دارم، به همین دلیل وقتی بحث پیدا کردن ایده یا استراتژی مورد نیاز مطرح شد ما خیلی سردرگم نبودیم، اما چه استراتژی واقعا می توانست یک لینک خوب را در چند ساعت پیش رو برای ما ایجاد کند؟ من کلی دنبال نرم افزار های مفید احتمالی گشتم و تمام ابزاری که در اختیار داشتم را بررسی کردم، اما فرض کنید چقدر تعجب کردم وقتی که متوجه شدم بهترین فرصتی که در اختیار دارم، یک ابزار قدیمی Open Site Explorer Link Intersect از سایت Moz می باشد. راستش را بخواهید، من خیلی وقت بود که از این ابزار استفاده نکرده بودم. ما نرم افزار های قوی خودمان را با استفاده از API های مختلف ایجاد کرده بودیم، اما وقتی که چند مورد از رقبای آن ها را به صورت اتفاقی بررسی کردیم چون فکر می کردیم که ممکن است یکی دو فرصت خوب برای ایجاد لینک وجود داشته باشد، توانستیم به گزینه عالی برسیم.

ما متوجه شدیم که :

  1. 3800 دامنه اصلی به خود این صفحه لینک شده بودند.
  2. این صفحه از کاربر ها می خواست تا اطلاعات خودشان را وارد کنند.
  3. برای ارائه pull request (درخواست اعمال تغییرات بر روی پروژه نهایی) در GitHub 

من خیلی سریع یک درخواست ارسال کردم و کار اصلاح را شروع کردم و امید داشتم که مخزن کد ها به صورت فعال تحت نظارت قرار داشته باشد. صبح بعدی، ما توانستیم یک لینک به دست بیاوریم! نه فقط یک لینک معمولی، بلکه با وجود این که مشتری ما بیش از 50.000 لینک دامنه اصلی داشت، لینکی که ما ایجاد کردیم به 15 امین لینک برتر سایت آن ها تبدیل شد. باورتان نمی شود چقدر برای جلسه ای که پیش روی ما بود هیجان داشتیم. ما می خواستیم دلایل مختلف برتری خودمان را نسبت به رقبا نشان دهیم و می خواستیم این برتری را با استفاده از این بک لینک کلاه سفید قوی که تنها در چند ساعت به دست آورده بودیم، نشان دهیم.

این قرارداد 250.000 دلاری، دیگر مال ما بود.

آموزش سئو و طریقه ساخت بک لینک با ابزار Link Intersect سایت moz

Backlink intersect، یکی از قدیمی ترین تکنیک های ایجاد لینک در زمینه سئو می باشد. این روش ساده است. شما یک لیست از رقبای خودتان را پیدا می کنید و بک لینک هایی که به سایت آن ها می روند را شناسایی می کنید. سپس این لیست ها را با یکدیگر مقایسه می کنید تا صفحه های مشترک بین این لیست ها را شناسایی کنید. این صفحه ها که به یک یا چند مورد از رقبای شما لینک شده اند احتمالا صفحه های منبعی هستند که دوست دارند به سایت شما هم لینک شوند. سپس شما این سایت ها را امتحان می کنید و با آنها رابطه برقرار می کنید تا متوجه شوید که کدام یک از آنها سایت های ارزشمندی هستند و سپس تلاش می کنید تا از آن ها بک لینک دریافت کنید.

خب حالا می خواهیم با استفاده از ابزار Link Intersect tool از Moz، یک نمونه ساده را بررسی کنیم.

شروع کار

ما کار خودمان را از صفحه Link Intersect در Link Explorer جدید Moz شروع می کنیم. در حالی که ما Link Intersect را در Open Site Explorer قدیمی هم داریم، اما بهتر است که شما از ابزار جدید ما استفاده کنید که از یک ایندکس حجیم متشکل از 30 تریلیون لینک ایجاد شده و خیلی قدرتمند می باشد.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

برای مثالی که در این قسمت داریم، من یک شرکت باغداری در دورهام کالیفرنیای شمالی را به صورت رندوم انتخاب کرده ام که نامش Garden Environments می باشد. این وبسایت دارای اعتبار دامنه 17 با 38 لینک از دامنه های اصلی می باشد.

ما می توانیم پیش برویم و نام دامنه این سایت را در “Discover Link Opportunities for this URL” در قسمت بالای صفحه Link Intersect کپی کنیم. اگر دقت کنید، ما می توانیم بین گزینه های Root Domain ،Subdomain یا Exact Page یکی را انتخاب کنیم:

ابزار moz,بررسی بک لینک رقبا,بک لینک رقبا

من همیشه گزینه “دامنه اصلی” را انتخاب می کنم چون ترجیح می دهم که یک سایت را به صورت کلی ارتقا دهم و نمی خواهم برای صفحه های مختلف سایت، لینک هایی را از سایت هایی به دست بیاورم که از قبل، از لینک های آن سایت ها در قسمت دیگری از سایت مد نظرم استفاده کرده ام. به این صورت با انتخاب کردن گزینه “root domain”، هر سایتی که به هر کدام از صفحه های سایت شما لینک می شود در لیست لینک های احتمالی حذف می شود. البته، این موضوع ممکن است متناسب با شرایط شما گزینه مناسبی نباشد. اگر شما یک وبلاگ بر روی یک دامنه فرعی دارید و یا چند صفحه در یک سایت را در اختیار دارید، بهتر است که گزینه دامنه فرعی و یا صفحه مد نظر خودتان را انتخاب کنید تا بک لینک های مد نظر خودتان را به دست بیاورید.

همچنین شما می توانید انتخاب کنید که آیا ما لینک دامنه های اصلی را به شما گزارش دهیم یا بک لینک ها را . این کار اهمیت بسیار زیادی دارد و بعدا علت آن را توضیح میدهم.

سایت moz

بر اساس فعالیت های لینک سازی شما، باید انتخاب دقیقی در این قسمت داشته باشید. فرض میکنیم که شما به دنبال صفحه های منبعی می باشید که بتوانید وب سایت خودتان را در لیست آن ها قرار دهید. در این صورت، شما احتمالا می خواهید گزینه “pages.” را انتخاب کنید. سپس ابزار Link Intersect، صفحه هایی را در اولویت قرار می دهد که رقبای مختلف روی آن صفحه ها لینک دارند که این صفحه ها احتمالا همان صفحه های منبع هستند که شما می خواهید به آن ها برسید. حالا فرض می کنیم که شما می خواهید ناشرانی را پیدا کنید که در رابطه با رقبای شما صحبت می کنند و خیلی موضوع لینک شدن این صفحه ها به رقبا برای شما اهمیت ندارد. شما می خواهید سایت هایی را پیدا کنید که به رقبای مختلف شما لینک شده اند و هدف تان پیدا کردن صفحه های مختلف نیست. در این صورت، بهتر است شما  “domains.” را انتخاب کنید. در این صورت، این سیستم دامنه هایی را به شما نمایش می دهد که دارای لینک های مختلف به رقبای شما می باشند و چند صفحه نمونه را هم به شما نشان می دهد، اما دیگر شما تنها محدود به صفحه هایی نیستید که الزاما لینک رقبای شما روی آن ها وجود دارد.

در این مثال، من به دنبال صفحه های منبع هستم و به همین دلیل، گزینه “pages” را انتخاب می کنم.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

انتخاب سایت رقبا در ابزار Link Intersect

یکی از اشتباهات رایج که در این مرحله انجام می شود، انتخاب سایت رقبا به صورت دقیق می باشد. کسانی که می خواهند لینک ایجاد کنند معمولا لیستی از بزرگترین رقبای خودشان را کپی کرده و آن را جایگذاری می کنند و سپس انگشت های خودشان را روی هم قرار می دهند تا نتایج مفید به دست بیاورند! چیزی که شما نیاز دارید بهترین صفحه های لینک ها و دامنه های موجود در کسب و کارتان می باشد، نه فقط این که رقبای خودتان را پیدا کنید.

در این مثال، من صفحه سایت باغداری را در یک دانشگاه محلی، چند تالار گفتمان باغداری و گل های وحشی در کالیفرنیای شمالی و صفحه های محبوب مرتبط با پرورش گیاه را انتخاب کردم. مشاهده کنید که شما می توانید ساب دامنه، دامنه و صفحه های اصلی را همراه با URL های رقبای خودتان، انتخاب کنید. پیشنهاد من این است که شما جامع ترین دسته بندی را انتخاب کنید (دامنه اصلی جامع ترین دسته بندی است و صفحه اصلی نیز محدود ترین دسته بندی) که مرتبط با صنعت شما می باشد. در صورتی که کل سایت با شما مرتبط است، می توانید پیش بروید و گزینه “دامنه” را انتخاب کنید.

تحلیل نتایج ابزار Link Intersect 

نتایجی که در این قسمت ارائه می شود، صفحاتی را اولویت بندی می کند که به رقبای مختلف شما لینک شده اند و دارای یک اعتبار دامنه مشخص می باشند. بر خلاف بعضی از ابزاری که رقبای ما ارائه می دهند، اگر شما نام یکی از رقبای خودتان را در این ابزار وارد کنید که بک لینک های زیادی ندارد، باعث نمی شود که گزارش نهایی به مشکل بخورد. ما تمام لینک های مشترک را لیست می کنیم، نخست لینک هایی که بیشترین اشتراک را دارند را ارائه می دهیم و به همین روند پیش می رویم. اگر چه وبسایت های پرورش گیاه، خیلی لینک های مشترک زیادی ندارند، اما ما باز هم نتایج مورد نیاز را برای آن ها به دست می آوریم.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

حالا ما فرصت های خوب بسیار زیادی در اختیار داریم، اما در این مرحله شما دو انتخاب پیش رو دارید. اگر می خواهید، می توانید فرصت های موجود را، مانند هر ابزار دیگری که در بازار وجود دارد، به صورت یک CSV استخراج کنید اما من ترجیح می دهم که پیش بروم و همه اطلاعات را وارد یک Link Tracking List بکنم.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

در صورتی که شما تمام اطلاعات را به یک لیست لینک انتقال دهید، می توانید اکتساب این لینک ها را در طول زمان بررسی کنید (زمانی که می خواهیم با این سایت ها ارتباط برقرار کنیم تا بک لینک دریافت کنیم، این مورد اهمیت دارد) و سپس می توانیم این لینک ها را بر اساس معیار های دیگر نیز دسته بندی کنیم، یادداشت بگذاریم و خیلی راحت فرصت هایی که مناسب نیستند را حذف کنیم. 

ما چه چیزی یافتیم؟

اگر یادتان باشد، ما کارمان را با سایتی شروع کردیم که تقریبا هیچ لینکی نداشت، اما حالا ده ها فرصت راحت را در اختیار داریم تا بتوانیم لینک مورد نظر خودمان را به دست بیاوریم. ما یک صفحه منابع ساده را در میان صفحه های مختلف به دست آوردیم، یک بک لینک بالقوه که به راحتی می توان با استفاده از یک محتوا در رابطه با موضوعات حمایت از جنگل ها آن را به دست بیاوریم.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

همچنین ما یک صفحه منبع بسیار عالی در رابطه با نحوه حفظ خاک و باغچه سالم را در یک وبسایت شهرداری پیدا کردیم. یک راهنمای ساده در رابطه با همین موضوعات می تواند باعث شود که ما یک لینک خوب از این صفحه منبع در یک وبسایت بسیار مهم به دست بیاوریم.

فقط دو نمونه از هدف های ساده برای به دست آوردن لینک وجود داشت. در میان جوامع باغداری، برای وبسایت هایی که به جوی های محلی، آبگیر ها و بازیابی جریان های آب مرتبط و سایت های عمومی علاقه مند هستند، ابزار Link Intersect، یک فرصت طلایی برای به دست آوردن بک لینک ارائه کرد. اگر چه، چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری برای من جالب بود، این بود که این صفحات منبع هیچ وقت شامل کلمه ای مانند “منابع” یا “لینک” در URL هایشان نمی باشد. تکنیک های موفق لینک یابی قطعا این چنین فرصتی را از دست نمی دهند!

من تصمیم گرفتم که گزینه “نمایش دامنه” ها را به جای “نمایش صفحه” برای لینک های رقبا انتخاب کنم در حالی که در ابتدا هدف ما این نبود. با استفاده از این روش هم ما توانستیم صفحه های مفیدی را به دست بیاوریم.

آموزش moz,آموزش سئو,ابزار Link Intersect

به عنوان مثال، ما متوجه شدیم که CarolinaCountry.com به چند مورد از سایت های رقبای ما لینک شده بود و همانطور که مشخص شد، این صفحه یک نشریه بسیار عالی بود که می توانستیم از آن برای مذاکره بخشی از برنامه PR خودمان استفاده کنیم و سایت باغداری مد نظر خودمان را ارتقا دهیم.

نتیجه گیری

ابزار جدید Link Intersect در سیستم Link Explorer از Moz، از توانایی ایندکس لینک جدید ما همراه با ویژگی های کامل ابزار کاوش لینک بهره می برد. ابزار کاوش بک لینک رقبا هنوز یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن فرصت های لینک سازی و به دست آوردن بک لینک می باشد و ابزار جدید Moz همراه با لیست لینک ها ، باعث شده که این کار نسبت به قبل بسیار ساده تر شود. حالا می توانید کار را ادامه دهید و سعی خودتان را بکنید، شما می توانید دقیقا لینک مورد نیاز خودتان را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود