نوشتن عنوان در تولید محتوا | 20 نمونه + تکنیک‌های کاربردی

چگونه عنوان جذاب بنویسیم,چند نمونه عنوان جذاب,چند نمونه عنوان مقاله

قطعا همه شما می دانید که عنوان مهم ترین بخش یک محتواست و اگر عنوان خوبی برای محتوای خود، در نظر نگیرید، قطعا بازخورد خوبی از آن دریافت نمی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که عنوان یا تگ های هدینگ محتوا، به خوبی مخاطب را جذب می کند یا خیر. در نوشتن عنوان برای تولید محتوا همیشه باید خود را جای کاربر بگذارید و ببینید با دیدن عنوان و تگ های هدینگ، آیا تمایل به خواندن محتوا پیدا می کنید یا خیر.

عنوان یک محتوا اگر به صورت اصولی نوشته نشود، قطعا اثرگذاری منفی روی بازدید و ورودی محتوا دارد. به همین خاطر ما در این محتوا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه عنوان جذاب بنویسیم و تکنیک هایی را در این رابطه با شما در میان بگذاریم.

سرفصل های این محتوا عبارت اند از:

  • عنوان جذاب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
  • چگونه عنوان جذاب بنویسیم؛ 17 تکنیک کاربردی
  • 30 نمونه عنوان برای تولید محتوا

در نظر داشته باشید که این مقاله در بازه های زمانی مختلف بروز رسانی می شود. پیشنهاد می شود که لینک این مقاله را برای خود ذخیره کرده و هر ماه از محتوای جدید و بروز آموزش نوشتن عنوان برای تولید محتوا استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

عنوان جذاب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از عنوان جذاب چیست یا یک عنوان جذاب، باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با دیدن چند نمونه عنوان جذاب قطعا نکات آن را متوجه نمیشوید و همیشه الگوبرداری از روی عنوان ها، راه درستی نیست.

منظور از عنوان جذاب یعنی عنوانی که مخاطب را قانع کند که روی لینک صفحه، کلیک کند. زمانی که مخاطب عبارت کلیدی “آموزش سئو تصاویر” را جستجو می کند، قطعا با لینک ها و صفحات مختلفی روبرو می شود. ابتدا عناوین را بررسی کرده تا ببیند کدام صفحه به هدف یادگیری اش نزدیکتر است. کسی که عبارت “آموزش سئو تصاویر” را جستجو می کند، قطعا به دنبال یکسری تکنیک است. حال اگر شما در عنوان صفحه بنویسید 30 تکنیک کاربردی 2023، کاربر متوجه می شود که این صفحه 30 تکنیک جدید را آموزش می دهد و یک محتوای کاملا بروز است. در نتیجه دو فاکتور جذاب این عنوان، مشخص کردن تعداد تکنیک و استفاده از عدد سال به معنای بروز بودن محتواست.

بنابراین یک عنوان جذاب باید هم دارای عبارات یا فاکتورهای جذاب باشد و هم به هدف جستجو کاربر نزدیک. در غیر این صورت ورودی خوبی نخواهد داشت.

چگونه عنوان جذاب بنویسیم؟ (17 تکنیک کاربردی)

در ادامه قصد داریم تکنیک هایی کاربردی برای نوشتن عنوان مقاله جذاب برای شما عزیزان شرح دهیم:

1- عنوان باید کوتاه، ساده و دقیق باشد

نوشتن عنوان برای تولید محتوا کار سختی نیست و نباید آنرا برای خود پیچیده کنید. اکثر کارشناسان تولید محتوا فکر می کنند که هر چه عنوان پیچیده تر باشد، جذابیت آن بیشتر بوده و کاربران را بیشتر کنجکاو می کند. تیترهای واضح با کلمات بازی نمی کنند و سعی نمی کنند به کاربران دروغ بگویند.

متاسفانه برخی از عناوین، دروغی بیش نیستند. به عنوان مثال شما روی عنوان ” 30 تکنیک خارق العاده برای سرویس یخچال فریزر” کلیک می کنید، اما با یکسری تکنیک های ابتدایی روبرو می شوید. این نه تنها کاربر را از سایت شما خارج می کند، بلکه اثر منفی روی برندینگ شما دارد.

تیترها و عناوین هر چه ساده تر باشند، اثرگذاری بیشتری دارند. شما باید دقیقا هدف کاربر از جستجو را تارگت خود قرار دهید.

به عنوان مثال: کاربری که عبارت “خرید صندلی آشپزخانه” را جستجو می کند، هدفش خرید این محصول است. شما در عنوانی که قصد ارائه این محصول را دارید، باید با این هدف، عنوان و تیترهای داخل صفحه را طراحی و بهینه سازی کنید.

2- مزیت ها را فراموش نکنید!

یک عنوان جذاب برای تولید محتوا باید شامل یک ویژگی یا مزیت موضوع محتوا باشد. در این صورت هم جذابیت بیشتری برای کاربر دارد و هم میزان ورودی آن افزایش پیدا می کنید. البته این موضوع بیشتر برای عناوین صفحات محصول کاربرد دارد.

فراموش نکنید که عنوان شما، تبلیغی برای محتوای شماست. در نتیجه باید از این فرصت استفاده کنید.

به عنوان مثال: مزیت خدمات شما، تخفیف 30 درصدی است. سعی کنید که به صورت کاملا اصولی، این تخفیف 30 درصدی را در عنوان بگنجانید. (جشنواره فروش محصولات اپل | تخفیف 30% روی تمامی اجناس)

به چند نمونه عنوان جذاب زیر دقت کنید:

  • 10 راه سریع و آسان برای لاغری (مزیت این محتوا سریع و آسان بودن راهکار آن است)
  • 10 نکته جدید خرید گوشی های آیفون (مزیت این محتوا، جدید بودن نکات آن است)
  • طراحی چهره در کمتر یک دقیقه (مزیت این محتوا یا خدمات طراحی چهره در کمتر از یک دقیقه است)

چگونه عنوان جذاب بنویسیم,چند نمونه عنوان جذاب,چند نمونه عنوان مقاله

3-  استفاده از اخبار ترند

در هر حوزه ای رقابت گسترده ای وجود دارد و باید به دنبال ایده های جذابی باشید تا بتوانید ورودی قابل توجهی در نتایج گوگل، کسب کنید.

فرض کنید که یک فروشگاه لوازم خانگی در بزرگترین مجتمع خرید در شرق تهران دارید. چه عنوانی در سردر فروشگاه شما می تواند کاربر را جذب کند؟

کافیست با توجه به اخبار ترند یک عنوان جذاب انتخاب کنید. قطعا در کسری از زمان، مشتریان زیادی حتی برای کنجکاوی هم که شده، به فروشگاه شما مراجعه می کنند. حال این موضوع برای تیترها و عناوین محتواها نیز صدق می کند.

مثلا در زمان کرونا خیلی از کسب و کارها، با ارتباط دادن خدمات، محصولات و حتی کمپین های خود، به این جریان، فروش قابل توجهی را تجربه کردند و بازدیدکنندگان سایتشان روز به روز افزایش دادند.

4- استفاده از عناوین سوالی

یک عنوان جذاب برای تولید محتوا عنوانی است که پاسخی باشد برای سوالات کاربران هدف. در این صورت با کلیک فراوانی روبرو می شود. اما هر سوالی برای کاربران جذاب نیست. در نتیجه سعی کنید سوالاتی را برای عنوان و حتی تیترهای هدینگ، استفاده کنید که پرجستجو و کاربردی باشد.

پیدا کردن این سوالات نیز کار سختی نیست، به تصویر زیر دقت کنید:

عنوان برای تولید محتوا,عنوان مقاله جذاب,عنوان نویسی

همان طور که می بینید ما در باکس جستجو گوگل عبارت “چگونه محتوا” را نوشتیم، قبل از جستجو، پیشنهاداتی را به ما نشان داد. این پیشنهادات، سوالات پرجستجو کاربران در حوزه محتوا است که می توانیم به عنوان یک موضوع محتوا یا به عنوان هدینگ های یک محتوا، در نظر بگیریم.

عنوان سوالی لزوما نباید در قالب یک سوال باشند و همین طور یک عنوان ساده نیز می تواند به صورت یک سوال، نیز مطرح شود.

به چند نمونه عنوان مقاله توجه کنید:

  • بله! نکات جدید سئو، نتایج را بهبود می بخشد
  • آیا می خواهید 5 اشتباه وبلاگ نویسان را بدانید؟
  • رئیس شما میخواهد شما را اخراج کند؟ این را بخوان
  • چگونه به مشهد سفر کنیم؟ | 5 روش متداول + نکات مهم

5- کاربران وب دنبال راه آسان و سریع هستند

این نکته را فراموش نکنید که کاربران وب همیشه به دنبال راحت ترین راه ها هستند. در نتیجه در نوشتن عنوان نیز باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. یک عنوان مقاله جذاب می بایست نشان دهد که چطور کاربر را به هدفش نزدیک می کند.

به دو عنوان زیر دقت کنید:

  • کسب درآمد از سرمایه گذاری برای 50 سال آینده
  • 5 راه آسان برای سرمایه گذاری و کسب درآمد

قطعا عنوان دومی بیشتر از عنوان اول مخاطب جذب می کند. دلیل آن، ارائه راهکارهای آسان است. ما در این تکنیک منظورمان لزوما استفاده از عبارت های سریع و آسان نیست. به طور کلی در عناوین باید به کاربران نشان دهید که با محتوای شما به راحتی می توانند به اهدافشان نزدیک شوند.

6- به مخاطبان بگویید که چه کاری انجام دهند

یکی از تکنیک های نوشتن عنوان برای تولید محتوا این است که کاربران را دعوت به اقدام یا انجام کاری کنید. منظور ما لزوما Call-to-Action نیست. اکنون ما در این محتوا در کنار ارائه نکات و تکنیک، از شما میخواهید که عنوان های خود را تغییر دهید و چگونه عنوان بنویسید. حال می توانیم این اقدام را در تیتر محتوا نیز عنوان کنیم:

تمامی تیترهای صفحات را تغییر دهید! 30 تکنیک جذاب نویسی عناوین سایت

عنوان برخی از محتواها مخصوصا محتواهای بخش بلاگ، بهتر است که به گونه ای باشد که کاربر را برای انجام کاری مجاب کند.

به چند نمونه عنوان مقاله توجه کنید:

  • 10 راهکار تبلیغات هدفمند در اینستاگرام | دیگر بودجه خود را هدر ندهید
  • آغاز فروش ویژه محصولات X | همین الان ثبت نام کن

 

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود