۶ نکته مهم برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام,افزایش تعامل با مخاطب,ایجاد محتوای تعاملی

این مورد همیشه برای کاربران اینستاگرام سوال بوده است که اینگیجمنت اینستاگرام چیست. امروزه با افزایش تعداد کاربران فعال در این شبکه های اجتماعی، این پلتفرم روز به روز در حال به روز رسانی است. حال خیلی از افراد معتقد هستند که هر چه تعداد فالوورها بالاتر باشد، رتبه و جایگاه بهتری خواهند داشت.

در حالی که مهم ترین فاکتور در رتبه بندی اینستاگرام میزان تعامل با محتوا است، اساسا در اینستاگرام، پیج هایی که با یکدیگر تعامل دارند، زودتر از بقیه دیده می شوند و هر چقدر میزان تعامل بیشتر باشد، پست آن ها در اکسپلور بهتر و بیشتر نمایش داده می شود.

اگر جزو افرادی هستید که می خواهید به موفقیت کسب کار و خود در اینستاگرام کمک کنید و یا به یک چهره برجسته تبدیل شوید، توصیه می کنیم تا پایان مقاله ما را همراهی کنید و تا شما را با 6 نکته طلایی جهت افزایش نرخ تعامل اینستاگرام آشنا کنیم.

اکنون که با رخداد فیلترینگ اینستاگرام، بسیاری از کسب و کارها با مشکل روبرو شده است، بهترین زمان است که همچنان به حضور پررنگ خود در این شبکه اجتماعی ادامه دهید. این به شما کمک می کند که توجه ربات و الگوریتم اینستاگرام را به خود جلب کرده و بیشتر برای کاربران و مخاطبان هدف دیده شوید.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟ (Instagram engagement)

در واقع به معیار اندازگیری چگونگی تعامل کاربران با محتواهای منتشر شده را نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام می گویند.

بد نیست با چند مورد از معیارهای رایج تعامل در اینستاگرام آشنا شوید:

  • کامنت ها
  • اشتراک گذاری
  • ذخیره شده ها
  • لایک ها
  • استفاده از هشتگ ها
  • استیکرهای تعاملی در داستان ها

افزایش اینگیجمنت اینستاگرام,افزایش تعامل با مخاطب,ایجاد محتوای تعاملی

دلایل اهمیت اینگیجمنت

برای اینکه بهتر متوجه شوید اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد به دو نکته زیر توجه کنید:

  1. از آنجایی که تعامل در اینستاگرام یکی از الگوریتم های مهم است، هرچقدر که میزان تعامل کاربر بیشتر باشد، شانس دیده شدن محتواهای آن ها بیشتر است.
  2. در ابتدا اینستاگرام به این توجه می کند که کاربران چه واکنشی در مقابل محتواهای شما دارند. هرچقدر که کاربران واکنش بیشتر و بهتری به محتوا نشان دهند، به این معناست که محتوای شما از جذابیت بالایی برخوردار است که این دلیل یکی از نشانه های موفقیت در اینستاگرام می باشد.

اینستاگرام چگونه تعامل شما را ارزیابی می کند؟

یکی از معیارهای اصلی ارزیابی محتواها توسط اینستاگرام، مقدار لایک ها، تعداد افرادی که محتوای شما را به اشتراک گذاشته اند، چند نفر پست های شما را ذخیره کرده اند و تعداد بازدیدکنندگان استوری ها می باشد.

چگونگی محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام بر اساس دنبال کنندگان:

برای محاسبه میزان تعامل نیازی به شکستن شاخ غول نیست؛ زیرا اینستاگرام با توجه به هوش مصنوعی خود آن را محاسبه خواهد کرد. برای محاسبه کردن میزان تعامل کافیست مقدار تعامل را تقسیم بر تعداد دنبال کننده ها کنید و سپس ضرب در 100 کنید.

به طور مثال: اگر شما 1000 نفر دنبال کننده داشته باشید، 70 تا لایک دریافت کرده باشید، 5 نفر پست را به اشتراک گذاشته باشند و 15 تا کامنت داشته باشید، نرخ تعامل شما 9% خواهد بود.

اینگیجمنت اینستاگرام چیست,تعامل در اینستاگرام,دلایل اهمیت اینگیجمنت

6 روش طلایی برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

حال که به خوبی متوجه مفهوم تعامل در اینستاگرام شدید، بیایید روش هایی را برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام بررسی کنیم:

1. از انواع محتواها استفاده کنید

برای اینکه متوجه شوید مخاطب شما از چه نوع قالب محتوایی خوشش می آید، بهتر است که محتواهای خود را چند قالب مختلفی که امکان انتشار آن در اینستاگرام هست، منتشر کنید. قالب های محتوایی که می توان در اینستاگرام منتشر کرد عبارت اند از:

  1. پست
  2. استوری
  3. ریلز
  4. پست های چند اسلایدی
  5. لایو

با این روش به راحتی از سلیقه کاربران خود مطلع می شوید و می توانید مطابق سلیقه آن ها پیش بروید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید. به عنوان مثال برای پیج های طنز در این روزها ریلز بیشترین بازخورد را داشته است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2. نگاهتان را به تعداد لایک ها محدود نکنید

برای افزایش نرخ تعامل، توصیه می کنیم کمی فراتر از لایک ها پیش بروید. درست است که در گذشته میزان محبوبیت پست ها براساس تعداد لایک های آن اندازه گیری می شدند، اما امروزه اصلی ترین معیار اندازه گیری محبوبیت پست ها، به تعداد اشتراک گذاری و ذخیره شدن آن بستگی دارند.

3. با مخاطبان خود صحبت کنید.

هیچکس دوست ندارد مخاطبش ربات باشد. برای اینکه نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام خود را افزایش دهید، بهتر است با مخاطب خود صحبت کنید و از آن نظرخواهی کنید. گاهی اوقات لازم است برای انتخاب موضوعات پست های بعدی با مخاطبان مشورت کنید و نظرسنجی انجام دهید.

این نظرسنجی می تواند در قالب پست یا استوری برای فالوورها مطرح شود و به گونه ای می تواند روی جریان اعتمادسازی شما، اثرگذار باشد.

نکات افزایش اینگیجمنت اینستاگرام

4. از دیگر امکانات تعاملی اینستاگرام کمک بگیرید

در این شبکه اجتماعی برچسب های تعاملی زیادی وجود دارد که به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام کمک بسزایی می کنند. برچسب هایی نظیر نظرسنجی یا Poll، سوال یا (Questions) و… که هر کدام می تواند روی تعامل با کاربران اثرگذار باشد. با استفاده از برچسب های تعاملی، کاربران بیشتر ترغیب به تعامل با شما می شوند.

این برچسب های تعاملی در بخش استوری قرار دارد و تنها برای این قالب از محتوا امکان استفاده است.

5. فعالیت خود را افزایش دهید.

اگر تا الان در اینستاگرام فعالیت زیادی نداشته اید، وقت آن رسیده که در جهت رشد نرخ تعامل اینستاگرام گامی بردارید و فعالیت خود را در این فضای سوشال مدیا، افزایش دهید. بهتر است به طور مرتب پست بگذارید و تعداد داستان های خود را زیادتر کنید. ما پیشنهاد می کنیم که برای این موضوع و تولید محتوا برای اینستاگرام برنامه ریزی کنید.

یکی از بهترین اقدامات برای حضور موفق در اینستاگرام، داشتن تقویم محتوایی پیشرفته و بهینه است.

6. بهترین نتیجه را تجزیه و تحلیل کنید.

حال که با مفهوم اینگیجمنت اینستاگرام چیست، آشنا شده اید و بهترین روش را برای افزایش تعامل خود انتخاب کردید، وقت آن رسیده که یک برنامه ریزی اصولی برای خود ترتیب داده و تمامی مواردی که به رشد و پیشرفت صفحه شما کمک میکند را ارزیابی کنید. سعی کنید از انتشار محتوایی که برای مخاطب جذابیت دارد، غافل نشوید.

در پایان باید بگوییم برای افزایش اینگیجمنت اینستاگرام، همیشه نظر کاربر را در اولویت قرار دهید، چرا که میزان رضایت کاربر مهمترین شاخصه موفقیت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود