ضروری

آموزش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل 2024

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل,بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این نکته رو مدنظر داشته باش؛ برای خوندن این مطلب قرار نیست فیل هوا کنی! پس جای هیچ نگرانی وجود نداره. برای یکبار هم که شده حوصله کن و این مقاله رو با دقت تا انتها بخون. مطمئن باش به تنهایی و بدون نیاز به یک متخصص سئو، می تونی تعداد زیادی از صفحات سایتتو به صفحه اول گوگل بیاری.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید. چرا که حدود ۹۳ درصد از اطلاعات، از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده، ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سئو سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی موردنظرتان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.

رتبه بندی در گوگل | چگونه و بر چه اساس؟!

در پاسخ به این پرسش گوگل چگونه و برچه اساس وب سایت ها را رتبه بندی می کند، به اطلاعات منتشر شده توسط خود گوگل درباره نحوه کارکرد این موتور جستجو رجوع می کنیم. بر این اساس رتبه بندی یعنی نتایج ارائه شده توسط مجموعه سیستم های پیچیده موتور جستجو درباره میزان ارتباط و تناسب محتوای یک سایت خاص با سوال مطرح شده توسط کاربران.

این سیستم ها طراحی شده اند تا در میان میلیاردها و میلیاردها ایندکس محتوایی موجود در سرورهای گوگل جستجو کنند و با این کار متناسب ترین و مفیدترین نتایج مرتبط با سوال مطرح شده را در کسری از ثانیه به شیوه ای در اختیار کاربران قرار دهند که این کاربران بتوانند به سهولت به نتیجه دلخواه برسند.

موضوع دیگری که در پاسخ به این پرسش و در نتیجه در جریان فرایندهای بهینه سازی موتورهای جستجو باید در نظر داشت این است که این سیستم های رتبه بندی، الگوریتم های گوگل بسیاری را مورد استفاده قرار می دهند.

این سیستم ها برای اینکه بتوانند سودمندترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند، با استفاده از این الگوریتم ها عوامل زیادی مانند واژه های مورد جستجو یا همان کلید واژه ها، تناسب وسودمندی صفحه، تخصصی بودن منابع، موقعیت مکانی و بسیاری عوامل دیگر را بررسی می کنند.

تا اینجای کار متوجه شدید که چگونه و بر چه اساس رتبه بندی های گوگل انجام می گیرد، فهرستی از 7 اصل رتبه بندی مورد استفاده در الگوریتم های گوگل در سال 2024 را در اختیار شما قرار می دهیم.

1- محتوای با کیفیت

اگر در حال مطالعه و کسب دانش در مورد سئو هستید، مسلما به دفعات با اشارات مختلف درباره اهمیت محتوا روبرو شده اید. اگر بتوانید محتوایی منحصر به فرد، تازه و سودمند برای کاربران تولید کنید، گوگل هم رتبه بندی شما در موتور جستجوی خود را بهبود خواهد بخشید.

در نتیجه در کنار ایده پردازی از وب سایت های مختلف برای تولید محتوا یا بازنویسی محتوای سایت های دیگر، به عنوان یک اصل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل سعی کنید در ماه دو یا چند محتوا کاملا یونیک داشته باشید. اهمیت دادن به این موضوع به مرور زمان روی رتبه بندی کلی سایت در نتایج گوگل اثرگذار خواهد بود.

2- بک لینک

بک لینک بعد از محتوا، دومین فاکتور مهم از نظر گوگل است. بک لینک ها علاوه بر اینکه بخش مهمی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل هستند، روش مورد استفاده نرم افزارهای خزنده برای پیدا کردن سایت شما در اینترنت هم هستند.

اهمیت بک لینک ها اینقدر زیاد است که صفحات وب فاقد هیچ نوع بک لینک، به ندرت ترافیک ارگانیک دارند. فراموش نکنید که هر نوع بک لینکی باعث افزایش رنک وب سایت در نتایج گوگل نخواهد شد. امروزه بهترین نوع بک لینک رپورتاژآگهی در سایت های معتبر است. برای نتیجه گیری و کسب رتبه بالا در نتایج گوگل، ماهانه تعدادی رپورتاژآگهی برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

3- هدف جستجو

یکی دیگر از عوامل و فاکتورهای بسیار مهم دیگر برای گوگل، تناسب هدف جستجو با محتوای سایت است. هدف جستجو به بیان ساده یعنی همان چیزی که کاربران گوگل در جستجوی آن هستند.

اگر بدانید که کاربران شما چه چیزی را جستجو می کنند و شما نیز وب سایت خود را بر همین اساس بهینه سازی (سئو) کنید، قطعا رتبه بهتری در نتایج نسبت به رقبا خواهید داشت.

4- سرعت بارگذاری صفحات

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل که البته در بسیاری از مواقع از آن اغفال می شود، سرعت بارگزاری صفحه وب است. در حقیقت اهمیت این فاکتور اینقدر زیاد است که از ماه می سال 2021، گوگل این فاکتور را در جمله موارد حیاتی هسته وب قرار داده است. این جریان تاکنون در فوریه سال 2023 همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

از نظر گوگل کیفیت تجربه کسب شده کاربران در قبال وب سایت اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل گوگل از صاحبان صفحات می خواهد تا شرایطی را فراهم کنند که سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد.

5- موبایل دوست بودن (موبایل فرندلی بودن)

یکی دیگر از عوامل و فاکتورهای مهم از نظر سیستم های رتبه بندی گوگل، موبایل دوست بودن سایت ها است. از سال 2019 که گوگل موبایل ها را در راس موضوعات مورد توجه خود قرار داد، اهمیت فراوانی را برای موبایل دوست بودن طراحی سایت ها قائل شد.

اگر اطلاعاتی درباره این موضوع ندارید، می توانید از یک برنامه نویس بخواهید تا سورس وب سایت شما را بهینه سازی کنید. بهینه سازی سورس اولین قدم برای داشتن یک وب سایت ریسپانسیو (Mobile friendly) است.

6- اعتبار دامنه

عامل مهم تاثیرگذار دیگر در رتبه بندی گوگل، اعتبار دامنه است. این مقیاس رتبه بندی، میزان تخصصی بودن محتوای یک سایت درباره موضوع محتوا را نشان می دهد. اعتباردامنه، عددی بین 1 تا 100 است که هرچه بیشتر باشد، میزان اعتبار و در نتیجه رتبه بندی گوگل صفحات وب هم افزایش می یابد.

شما می توانید اعتبار دامنه خود را با ابزارهایی مانند Moz یا Ahrefs که ابزارهای تخصصی حوزه سئو هستند، بدست آورید.

7- بهینه سازی کلمات کلیدی

یکی دیگر از فاکتورهای مهم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بهینه سازی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی همان واژه ها و عبارت هایی هستند که کاربران با استفاده از آنها به جستجو یک محتوای خاص می پردازند.

با این حساب، استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مختلف صفحات وب مانند محتوا یا کد های HTML تاثیر مثبتی بر رتبه بندی خواهد داشت.

البته قبل از اینکه کلمات کلیدی برای وب سایت خود بیابید، بهتر است که اصل شماره 3 یعنی هدف جستجو را بیابید. در این صورت بهتر و قوی تر می توانید کلمات کلیدی حوزه کاری خود برای وب سایت را پیدا کنید.

نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

تکنیک ها و عوامل موثر قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

1- اطمینان از هماهنگ بودن نوع صفحه با هدف جستجو کاربر 

گوگل تمام هدفش این است که نوع صفحات را با هدف جستجو کاربر هماهنگ کند و رتبه بندی را بر این اساس انجام دهد. یعنی اگر کاربری عبارت “خرید گوشی موبایل” را جستجو کند، با یک صفحه بلاگ روبرو نشود، بلکه با یک صفحه خرید یا دسته بندی گوشی های موبایل روبرو شود.

تا زمانی که صفحه شما با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کار دشواری می شود. متأسفانه، نمی توان با اطمینان گفت که کاربران هدف چه می خواهند. اما از آنجایی که هدف Google رتبه‌بندی مرتبط‌ترین نتایج است، می‌توانید با نزدیک کردن صفحات و محتوای آن به هدف جستجو کاربر، به خوبی متوجه شوید که قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است و چطور می توانید به این هدف، نزدیک شوید.

انواع محتوا که معمولا در نتایج اول گوگل دیده می شود، موارد زیر هستند:

  1. پست های وبلاگی
  2. ابزارهای تعاملی
  3. ویدیوها
  4. صفحات محصول
  5. صفحات دسته بندی محصول

به طور کلی شما باید بدانید که کاربر شما زمانی که “خرید گوشی سامسونگ” را جستجو می کند، به دنبال دریافت اطلاعات نیست، بلکه قصد خرید محصول را دارد و یا کسی که “تبدیل تاریخ شمسی به میلادی” را جستجو می کند، به دنبال یک ابزار است نه محتوایی درباره این عبارت.

برای پست های وبلاگی، قالب های خاصی وجود دارد که معمولا در رنکینگ اول گوگل قرار می گیرند:

  1. آموزش های مرحله به مرحله (مثلا مراحل تعمیر یخچال فریزر)
  2. پست های لیستی (لیست تجهیزات لازم برای سفرهای کویر)
  3. ایده ها (20 ایده برای تولید محتوا اینستاگرام)
  4. نقد و بررسی ها (نقد و بررسی پژو 207 صندوقدار)
  5. مقایسه ها (گوشی آیفون 14 پرومکس یا سامسونگ s23 الترا)

تعیین سطح و زمان محتوا نیز موضوع مهمی است که در هماهنگ شدن نوع صفحه با هدف جستجو کاربر کمک ویژه ای می کند و همین طور به بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل. منظور از تعیین سطح محتوا یعنی مشخص کردن این که صفحه شما مناسب چه کسانی است.

به عنوان مثال ما در نیوسئو برای برخی محتواها در عنوان مشخص کردیم که این محتوا برای افراد مبتدی است. به عنوان زیر دقت کنید:

  1. آموزش سئو تصاویر ویژه مبتدیان
  2. نکات سئو عنوان ویژه مبتدیان
  3. آموزش سئو داخلی ویژه مبتدیان

در بین مخاطبان ما قطعا کاربران مبتدی نیز وجود دارند. حال اگر این عناوین در نتایج گوگل ظاهر شوند و به صفحه اول برسند، چون به هدف جستجو مخاطب مبتدی نزدیک است، رتبه بهتری نسبت به دیگر محتواها، کسب می کند. حال باید در پاسخ به این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم باید بگوییم که رعایت این نکات ساده، اثرگذاری فوق العاده ای روی رتبه گرفتن صفحات در نتایج گوگل دارد.

بهتر است با متوجه شدن این نکته، صفحات خود را بررسی کنید و ببیند یا به درستی برای هدف جستجو بهینه سازی شده اند یا خیر. رعایت همین چند نکته ساده، هم روی بهبود تجربه کاربری، اثرگذار است و هم توجه ربات های گوگل را به راحتی، به خود جلب می کند.

2-استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود که رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد، رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از مهم ترین توصیه های ما برای بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل است.

به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارات کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و خواهان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و به هیچ عنوان از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنید. همانطور که گفتیم رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بسیار زیاد است و شانس شما را برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از بین می برد.

3- استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords دیده می شود، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما داشته باشد.

4- تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل 15 پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کردید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

5- تولید عناوین ترغیب کننده

عنوان ها یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما به حساب می آیند. بدون اینکه شما از عنوان های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید، احتمال اینکه بتوانید پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را با موفقیت انجام دهید، بسیار اندک خواهد بود.

بدون یک عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتواهای تولید شده توسط شما هم ممکن است مورد استقبال مخاطبین قرار نگیرند. در نتیجه، قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید برای چندین مرتبه عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متنی که کاربران را جذب می کند، ارائه دهید.

در بیشتر مراکزی که به شما سئو می آموزند، بر اهمیت عنوان مقاله های وب سایت، تاکید زیادی می شود. در نتیجه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بدون شک باید وقت زیادی را برای تولید و بهینه سازی عنوان های محتواهای خود مورد استفاده قرار دهید.

6- افزایش سرعت سایت

همان طور که قبل تر گفتیم، یکی از مهم ترین موارد برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل افزایش سرعت سایت است. وب سایت شما در صورتی که به موقع برای کاربران لود شود و مشکلاتی در لود سریع صفحات سایت شما نباشد، قطعا مورد توجه گوگل قرار گرفته و سرعت بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل نیز به مرور زمان، افزایش می یابد.

در ادامه راهکارهایی را برای افزایش سرعت سایت و بهینه سازی سورس سایت، برای شما بررسی کردیم:

  1. هاست قدرتمند و مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. این جریان باعث افزایش سرعت سایت می شود پس در انتخاب هاست دقت کنید.
  2. از یک قالب بهینه استفاده کنید. سعی کنید قالبی که برای سایت خود انتخاب می کنید، بهینه باشد به اصطلاح سبک باشد.
  3. حجم تصاویر خود را کم کنید. یکی دیگر از مسائل مهم که برای بالا بردن سرعت سایت مطرح است، حجم تصاویر در سایت است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که حجم بسیار پایینی دارند، بعد از پایین آوردن حجم تصاویر، مشاهده خواهید کرده که سرعت سایت شما بالا می رود.
  4. فشرده سازی فایل های js و css. شما با استفاده از نرم افزارهای موجود در اینترنت می توانید فایل های js و css را فشرده سازی کنید.
  5. حذف افزونه های غیر ضروری. اگر افزونه هایی دارید و این افزونه ها برای شما کاربردی ندارد، آنهارا حذف و غیر فعال کنید. تازمانی که به آن ها نیاز پیدا نکرده اید، آن هارا نصب نکنید.

8- اعتبار دامنه

هرچه برای مدت زمان بیشتری صاحب یک دامنه وب سایت باشید، ارزش بیشتری دارد. همچنین هرچه محتواهای با ارزش بیشتری در این دامنه مورد نظر داشته باشید، بر اعتبار آن افزوده می شود. سعی کنید تا از عبارت کلیدی اصلی کسب و کار اینترنتی خود، در دامنه وب سایتتان استفاده کنید. در این صورت، شانس قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

9- تخمین زدن تعداد بک لینک مورد نیاز

بک لینک ها یکی از بخش های بسیار مهم در پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به شمار می روند؛ اگر کمی با دنیای سئو سایت آشنا باشید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رنکینگ گوگل نیز به شمار می روند.

در نتیجه، اگر برای شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به خوبی به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر اینکه خود گوگل هم به مهم بودن استفاده از بک لینک ها تاکید زیادی کرده، مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هرچه تعداد بک لینک های با کیفیت یک وب سایت بیشتر باشد، آن وب سایت ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود و رقباش کسب می کند.

حال سوال اصلی که وجود دارد این است؛ چگونه بفهمیم که به چه تعداد بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای این کار وجود ندارد که شما متوجه شوید برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل دقیقا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از ابزارهایی، تعداد بک لینک های رقبای خود را بدست آورید. با اینکار متوجه خواهید شد که تقریبا به چه تعداد بک لینک نیاز دارید.

به عنوان مثال کسانی که وب سایت در حوزه گردشگری دارند، قطعا می دانند که برای رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مهمی مانند “تور مشهد”، “تور کیش” و کلماتی مانند این موارد، بک لینک های زیادی وجود دارد و رقبا هزینه های زیادی برای رپورتاژ داشته اند. در نتیجه شما نیز اگر در این حوزه فعالیت دارید به سادگی با بررسی سایت های رقیب در ابزارهای تحلیلی بک لینک، متوجه تعداد بک لینک ها، خواهید شد.

اما سوال اینجاست که بهترین ابزار برای تحلیل بک لینک چیست. در ادامه به عنوان مرجع آموزش سئو در ایران، ابزارهای زیر را پیشنهاد می کنیم:

  1. Ahrefs Backlink Checker
  2. Moz
  3. smallseotools backlink checker

این ابزارها کاربردی خوبی در تحلیل بک لینک داشته و اطلاعات خوبی از رقبا در اختیار شما می گذارند.

نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

10- ایجاد بک لینک و لینک های داخلی بیشتر

همانطور که همه شما به طور مکرر شنیده اید، بک لینک به صفحه شما اعتبار می بخشد و هر صفحه ای که اعتبار بالاتری داشته باشد، به صورت راحت تر می تواند در گوگل بالا بیاید.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و متخصصین سئو سایت، بر این مسئله اتفاق نظر دارند و اعتقاد دارند که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای انتخاب باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت، پاسخ دیگری برای پرسش چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم، می باشد. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مدنظر دارید، تنها باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن بخش باشند. در غیر این صورت، ممکن است آن محتوای خاص، دیرتر از حالت عادی بتواند پروسه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

نکته بسیار مهم: حتما از کلمه کلیدی صفحه هدف و کلمات کلیدی وابسته برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

این روزها رپورتاژآگهی یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت بک لینک و در حالت اصلی دریافت لینک از سایت های معتبر است. درست است که رپورتاژآگهی هزینه های زیادی دارد اما می تواند با ارزش ترین لینک ها را برای شما ساخته و اعتبار بالایی را به صفحه شما ببخشد.

11- هماهنگی هدف با نظر مخاطب

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که صفحه شما قرار است برای جمعی از مخاطبان کاربردی واقع شود، بنابراین منطقی نیست که سلیقه شخصی تان را در همه موارد وارد کنید و مخاطبان را نادیده بگیرید. باید به نیاز مخاطبان توجه کنید و حواس تان باشد که هدف اصلی و محتوای سایت را در جهت آن طراحی کنید تا بتوانید توجه شان را جلب کنید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

12- توجه به مسیر لینک ها

جالب است بدانید که گوگل می تواند در رتبه بندی ها مسیر لینک های شما را هم بررسی کند و هرچقدر که مسیر مورد نظر کوتاه تر و بدون لینک های بی ربط و فرعی باشد، برای شما بهتر خواهد بود.

به طور مثال اگر فروشگاه آنلاین دارید، مسیر سفارش تا سبد خرید کاربر هر چقدر ساده تر باشد، بهتر است و برعکس، هرچه لینک های فرعی و تبلیغاتی اش بالاتر باشد، شانس تان را کم می کند.

این نکته به شما کمک می کند در جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل سایت خود را آماده سازی کرده و مسیر را برای حضور انبوهی از کاربران آماده کنید. همین اقدامات مورد توجه گوگل قرار گرفته و برای وب سایت شما، رنک بهتری را در نظر می گیرد.

13- بهینه سازی کل صفحات سایت با اصول سئو داخلی

اینکه چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم راهکارهای زیادی وجود دارد و باید فرآیندهای مختلفی را اجرایی کنید. سئو داخلی صفحات مختلف سایت حتی صفحاتی مانند درباره ما و تماس با ما، به شما کمک می کند که صفحات هدف را به لینک های اول برسانید.

گوگل زمانی که صفحات سایت شما را کراول و ایندکس می کند، اگر تمامی صفحات مطابق با الگوهایش، بهینه سازی شده باشد، نگاه بهتری به وب سایت داشتن و راهکارهایی برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل در پیش می گیرد.

آیتم های مهم در سئو داخلی عبارت اند از:

  1. استفاده از عبارت کلیدی در عنوان
  2. استفاده از عبارت کلیدی در متن محتوا
  3. استفاده از عبارت در تگ های مهم مانند دیسکریپشن و هدینگ ها
  4. لینک سازی اصولی
  5. تگ هدینگ h1 و تگ تایتل متفاوت از هم
  6. و…

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل,بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

آیا برای رسیدن به درآمد و افزایش ورودی، باید لینک یک گوگل شویم؟

این نمودار به تنهایی گویای همه چیز برای اهمیت قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل می باشد؛ با این نمودار متوجه می شوید که بیشترین کلیک، به 5 رتبه برتر نتایج جستجو اختصاص یافته است. همچنین می توانید روند صعودی این قضیه را مشاهده کنید؛ هرچه به رنک یک نزدیک تر باشید، نرخ کلیک وب سایتتان، افزایش پیدا خواهد کرد. اختلاف بین رتبه ها در صفحه اول بسیار شدید است؛ آن دسته از وب سایت هایی که نتوانند رنک خود را از رتبه 5 بالاتر بیاورند، درصد بسیار کمی از کلیک ها را می توانند به خود اختصاص دهند.

البته نا امید نشوید؛ قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل امری بسیار ارزشمند می باشد؛ اما اگر بتوانید در بین ده نتیجه موجود، وب سایت را بالا بیاورید، قطعا مزیت های آن را به خوبی احساس خواهید کرد. 

چه عواملی مانع قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل می شود؟

طبیعتا برای اینکه بخواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید قبل از هرچیزی، مشکلاتی که سد راه شما شده اند را شناسایی کرده و تک به تک آن ها را برطرف کنید. در ادامه متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقا رتبه سایت وجود دارند را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

پایین بودن سرعت سایت

به نظر شما چقدر زمان می برد تا یک وب سایت پرسرعت برای کاربر به نمایش در بیاید؟ به طور میانگین، وب سایت شما 5 ثانیه وقت دارد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیشتر از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر بدون هیچ درنگی از وب سایت شما خارج می شود. این مسئله سبب می شود تا نرخ پرش سایت به طرز وحشتناکی افزایش پیدا کند و طبیعی است که به دنبال آن، شما هیچ زمان نمی توانید به هدف قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برسید.

محتوای شما اعتماد ایجاد نمی کند

همانطور که همه ما می دانیم، همه کسب و کارها تنها در صورتی می توانند به موفقیت های بزرگ برسند که مردم به آن ها اعتماد کنند؛ همین اعتماد است که سبب انجام خرید می شود. ممکن است که این نکته کمی ساده به نظر برسد، اما شما باید با خود بگویید که وب سایت من دقیقا چه کارهایی انجام داده است که مردم به محتوای آن و اصلا به برندی که می بینند، اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد نیاز به یکسری اصول خاص و تکنیک های سری ندارد؛ کافی است عملکردی که از خود نشان می دهید، هوشمندانه باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است که در موقعیتی قرار گرفته اید که یک فرد یا یک کسب و کار، به شما فشار می آورد که خریدی انجام بدهید. این مسئله در مورد وب سایت و کسب و کار اینترنتی شما هم صادق است.

یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد داشته باشند، نباید در تمامی فعالیت هایی که در وب سایتتان انجام می دهید، رنگ و بوی خرید و فروش وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاصی است؛ اما این باید یک بخش از هزاران بخشی که در روند فعالیت های وب سایت شما وجود دارد، باشد.

علاوه بر این، سعی کنید خودتان باشید؛ برخلاف افراد دیگر، به دنبال شوآف نبوده و سعی کنید که خودتان را همسطح کاربرانتان قرار دهید. در این صورت است که اعتماد بسیار فوق العاده ای بین شما و این افراد شکل می گیرد.

محتوای شما عبارت کلیدی درستی را هدف قرار نداده است

اگر مشخص نباشد که می خواهید به کدام مشکل کاربران پاسخ بدهید، مسیر سختی را در بالا آمدن سایتتان در نتایج جستجوی گوگل پیش رو خواهید داشت. محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف، به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود، باید در همان ثانیه های ابتدایی که در حال مطالعه محتوای آن صفحه است، موضوع اصلی را متوجه شود.

البته دقت داشته باشید که این مسئله، باید برای تک به تک صفحات سایت پیاده سازی شود. چراکه این تنها کاربر نیست که باید متوجه موضوع سایت شما بشود؛ خزنده موتور جستجو نیز تمامی صفحات شما را مورد بررسی قرار می دهد و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای چه عبارت کلیدی ای رتبه بندی کند.

عدم تداوم در انتشار محتوا

یکی از کلیدهای اصلی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، نشر دادن محتواها به طور مرتب می باشد. همینکه شما چند محتوای سئو شده داخل وب سایتتان منتشر کنید و منتظر باشید تا این ها سریعا توسط خزنده گوگل رتبه بندی شوند، کار درستی نیست.

برای شروع، پیشنهاد نیوسئو این است که حداقل در ماه 10 محتوا منتشر کنید و برای هر کدام از این محتواهای سئو شده، کلمه کلیدی متفاوتی در نظر بگیرید. در این صورت شما به صورت مداوم به موتور جستجو اعلام می کنید که چیز با ارزشی برای عرضه کردن دارید. با ادامه دادن این روند، صفحات سایت شما قابلیت کسب رنک های برتر را پیدا می کنند.

در نظر داشته باشید که یک هزینه آمدن به صفحه اول گوگل تولید محتوا و انتشار به موقع آن در وب سایت است. اگر به این موضوع دقت کنید و به طور مداوم، وب سایت خود را بروز نگه دارید، قطعا گوگل بودجه کراول و ایندکس صفحات شما را افزایش داده و به مرور زمان، متوجه افزایش رتبه صفحات و از همه مهم تر آوردن سایت به صفحه اول گوگل می شوید.

نکته مهم: یکی از رایج ترین اتفاقاتی که در این زمینه می افتد، این است که افراد بعد از گذشت 6 یا 12 ماه از انتشار مرتب محتواها، با کمبود کلمه کلیدی روبرو می شوند. بهترین راه حل برای این مسئله، بروز رسانی است. هنگامی که متوجه شدید کلمات کلیدی با ارزش کمیاب شده اند، برگردید و محتواهایی که بیشترین بازدهی را برای وب سایت شما داشته اند، بروز کنید. اطمینان حاصل کنید که اصول بروز رسانی محتوا را رعایت کنید.

عدم پیاده سازی بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی و سئو سایت همواره در حال برگزاری بوده، هست و خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین آن ها را شناسایی کرده و از آموزش های بروزی که در اختیارتان قرار می گیرید، بهترین بهره را ببرید. البته راه دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کمی زمان گیر باشد اما حداقل رایگان است. شما می توانید از مقالات وب سایت معتبر خارجی زبان آموزش سئو استفاده کنید و نکات و تکنیک هایی که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را در استراتژی سئو سایت خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم در این زمینه، بروز بودن اطلاعات است؛ به هیچ عنوان نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر اثری بر روی بهبود سئو ندارند.

همانطور که می دانید، الگوریتم رتبه بندی گوگل، همواره بروز می شود؛ یکی از کارهایی که شما همواره باید انجام دهید، چک کردن اخبار مرتبط با بروز رسانی این الگوریتم می باشد. این تکنیکی است که بیشتر اساتید سئو انجام می دهند؛ این افراد همواره اصطلاحا گوش به زنگ هستند تا عملکرد وب سایت خود را مطابق با جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل، هماهنگ سازند تا از بروز جریمه و افت رنک های ناگهانی در امان باشند. مطمئن باشید که اگر شما نیز از همین روش استفاده کنید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برایتان مثل آب خوردن خواهد بود.

سایت شما شلوغ است!

ساختارمند بودن وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است. اگر بیس وب سایت شما واضح نباشد، بیشتر افرادی که وارد وب سایتتان می شوند، بلافاصله از آن خارج می شوند؛ چراکه متوجه نمی شوند که در سایتتان چخبر است! همین مسئله است که سبب می شود نرخ پرش یا همان بانس ریت به شدت افزایش پیدا کند و گوگل شما را در بین رنک های برترش قرار ندهد. گوگل متوجه می شود که عاملی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا برتصاد چیزی است که این موتور جستجو می خواهد؛ یعنی رضایت کاربر.

پس؛ باید برای کاربران یک نقشه درست و حسابی نشان دهید!

منو navigation یکی از عوامل اصلی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت شده، نداند که دقیقا باید چه کار کند، در همان ثانیه های ابتدایی، تصمیم به خروج از سایت می گیرد. بله دقیقا همینطور است و کاربران کمی بی رحمانه در اینجور موارد رفتار می کنند!!! در نتیجه، برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید سیستم navigation سایت خود را ارتقا دهید و همچنین اطمینان حاصل کنید که این سیستم به راحتی برای کاربر قابل فهم باشد.

رقابت سنگین در صنعت کاری شما

این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار ساده تر است.

مثلا کسب رنک یک در حوزه خرید و فروش تلفن همراه بسیار سخت تر از کسب رنک یک در بین وب سایت های خرید و فروش قهوه می باشد. پس، نوع کسب و کار اینترنتی هم در وضعیت سئو سایت نقش بسزایی دارد؛ اما دلیل نمی شود که شما بیخیال پیاده سازی تکنیک هایی که در این مقاله بیان کردیم، بشوید.

اگر رقابت بالایی روبروی شما باشد، این نشان می دهد که بیشتر از قبل باید تلاش کنید. یعنی اگر قرار باشد ساخت بک لینک را برای وب سایت خود شروع کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا الان داشتید را به پیاده سازی کنید تا به نتیجه برسید.

دقت داشته باشید که در رنک گرفتن برای عبارات کلیدی که سختی جستجوی بالایی دارند، یکی از بهترین روش ها این است که متفاوت باشید.

مثلا اگر رقبای شما محتواهای متنی خوبی تولید می کنند، شما باید در کنار تولید محتوای باکیفیت، پادکست، ویدئو و اینفوگرافیک های جذابی به کار ببرید تا صفحات سایتتان در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران خودنمایی کنند.

عدم انتقال اعتبار به یک نویسنده معتمد

در سال 2018، گوگل یک بروز رسانی در زمینه E.A.T در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. به این منظور که نمایش نام نویسنده یا منبع محتوا یک مطلب، در بلاگ های موجود در فضای وب، به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شود. یعنی اینکه اگر وب سایتی در زمینه پزشکی مطلب منتشر می کند، اگر برای منبع مطلب خود، نام یک پزشک یا مجموعه درمانی معتبر را بیاورد، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن سایت چندین برابر می شود.

هدف از این سازوکار این است که وب سایت ها تلاش کنند مطالبی معتبر و با ارزشی را منتشر کنند. کاهش اعتماد به وب سایت ها باعث کاهش اعتماد به گوگل توسط کاربران خواهد شد!

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل,بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: تگ نوایندکس چیستپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.؟

صفحات شما تگ نوایندکس دارند!

شاید باورش برای خیلی از شما عزیزان سخت باشد؛ اما در برخی موارد، ممکن است وبمستران به اشتباه صفحات سایت خود را نوایندکس کرده و منتظر بمانند تا این صفحات در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در بیایند.

در مواردی دیده شده است که تعدادی از طراحان سایت، هنگامی که می خواهند وب سایت را به کارفرما تحویل دهند، کل سایت را به حالت نوایندکس در می آورند. در نتیجه، احتمال دارد هنگامی که فعالیت خود برای بهینه سازی سایتتان را شروع کردید، ممکن است که وب سایت هنوز نوایندکس باشد و نتواند در نتایج جستجوی گوگل رنک بگیرد. گاهی اوقات چیزهایی ساده که شاید از آن ها غافل شده بودید، شما را عقب می اندازند.

سرعت بار گذاری پایین

یکی از مواردی که مانع قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می شود، موضوع سرعت پایین بارگذاری صفحات است. جای شکی وجود ندارد که سرعت بارگذاری یکی از عوامل بسیار موثر در رتبه بندی سایت است. هرچه سرعت بارگذاری صفحات سایت بالاتر باشد، احتمال اینکه مراجعه کنندگان به سایت از تصمیم خود منصرف شده و سایت را ترک کنند هم بیشتر است و همین موضوع باعث می شود که یک سایت به صفحه اول گوگل نرسد.

این مشکل به خصوص در نسخه های موبایلی سایت ها که کمتر مورد توجه گردانندگان هستند، شایع تر است. باید در نظر داشت که بیش از 50 درصد کاربران موبایل، سایت هایی با سرعت بارگذاری بالای 3 ثانیه را ترک می کنند. برای سنجش سرعت بارگذاری می توان از ابزارهایی مانند ابزار PageSpeed Insights گوگل استفاده کرد. پیشنهاد گوگل هم برای حل این مشکل استفاده از فرمت AMP در صفحات وب سایت است.

پیشنهاد می شود که یک بار وب سایت خود را با ابزارهای تحلیل سرعت سایت، بررسی کنید. این ابزارها، سرعت سایت شما را بررسی کرده و راهکارهایی برای بهبود این موضوع، به شما پیشنهاد می دهند.

ناهمخوانی لینک های درونی

یکی دیگر از مواردی که مانع بالا آوردن سایت در جستجو گوگل می شود، ناهمخوانی لینک های داخلی سایت است. مشکل اصلی این است که بیشتر سایت ها فقط بر روی صفحاتی از پیج تمرکز دارند که صفحات اصلی قلمداد شده و باعث ایجاد درآمد می شوند.

این عدم تمرکز یکسان باعث ایجاد ناهماهنگی لینک ها و در نتیجه بروز مشکلات فراوان می شود. برای حل این مشکل باید لینک ها را برای همه صفحات و نه فقط صفحات اصلی تعریف و تصحیح کنید. باید محتوای تمام صفحات را به صورت خوشه ای در نظر بگیرد که هر کدام از دانه های آن از سایر دانه ها حمایت می کند.

ساختار اشتباه صفحه نسبت به موضوع

مشکل بعدی از مجموعه مواردی که مانع قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می شود، موضوع ساختار اشتباه صفحات نسبت به موضوع آن است.

صرف قرار دادن تعداد زیادی از بک لینک ها یا حجم بالایی از اطلاعات درست و یا حتی نوشتار مناسب محتوای پست شده در صفحات، تضمینی برای بالا رفتن رتبه بندی آن صفحات نیست.

چنانچه بعد از رعایت همه موارد، همچنان با مشکل پایین بودن رتبه روبرو هستید، احتمالا مشکل شما، موضوع ساختاربندی محتوا است. می توانید با مراجعه به صفحات رقبایی که دارای رتبه بندی بالایی هستند، ساختار متناسب نسبت به محتوا را تشخیص داده و استفاده کنید.

بهینه سازی نادرست صفحات برای کلیدواژه های مناسب

یکی دیگر از مواردی که از رسیدن به صفحه اول گوگل جلوگیری می کند، موضوع کلید واژه ها، محدودیت تعداد آنها و تعداد بالای سایت هایی است که از کلید واژه های مشترک استفاده می کنند.

این مشکل به این دلیل رخ می دهد که تعداد زیادی از سایت ها و صفحات تلاش های بازاریابانه خود را بر روی موضوعی مشترک متمرکز می کنند. این اشتراک موضوع و در نتیجه کمبود اطلاعات جدید باعث تولید محتواهای به شدت تکراری و تکرار کلید واژه ها از سوی تعداد زیادی از رقبا می شود.

این موضوع به قدری مهم و آنچنان فراگیر است که می توان مقاله جداگانه ای را به آن اختصاص داد، ولی اگر بخواهیم به صورت کوتاه و خلاصه راه حلی برای آن بیان کنیم، باید به ابزارهای نقشه کلیدواژه اشاره کرد.

این نقشه ها باید دارای ستون های مختلفی برای کلید واژه های هدف، وب سایت های لینک شده و اطلاعات سئو باشند. استفاده از این نقشه ها این امکان را به وجود می آورد تا برای محتواهای مشابه از کلمات کلیدی متفاوتی استفاده کنید.

شما عجله دارید!!!

دوست عزیز اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده ای و انتظار داری بعد از گذشت یک هفته با انتشار چند محتوا و بروز رسانی آن ها به صفحه اول گوگل بیایی، خب طبیعی است که این یک انتظار بیهوده است. باید بگوییم که اگر در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی شده باشی، شانس خیلی خوبی داشته ای!!! پس به این نکته مهم دقت داشته باشید که اگر مدت زمان زیادی از راه اندازی وب سایت شما می گذرد، لزومی ندارد عجله داشته باشید. باید صبر کنید تا تکنیک های سئو سایت که آن ها را پیاده سازی کرده اید، به نتیجه برسند و بعد انتظار قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را داشته باشید.

ببینید، در مسیر سئو و بهینه سازی سایت، باید بر روی میزان صبر خود کار کنید؛ شما باید درک کنید که سئو سایت معجزه نمی کند! سئو در واقع کاملا یک پروسه منطقی است که باید بر اساس یکسری اصول خاص، به نتیجه برسد و این به نتیجه رسیدن، طبعا زمان میبرد و شما نیازمند صبر شماست.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که کاربران از کارشناسان سئو می پرسند، این است که هزینه آمدن به صفحه اول گوگل چقدر است. برای اینکه به صفحه اول گوگل برسید، 2 راه بیشتر ندارید:

خودتان سئوکار شوید

سئوکار شدن کار ساده ای نیست. شما می بایست برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو ابتدا در یک دوره آموزش سئو شرکت کرده و مدت زمانی را روی موضوع سئو تمرکز کنید تا تجربه کافی برای سئو کردن یک سایت را بدست آورید. توجه کنید که انتخاب یک دوره آموزشی مناسب، چالش بزرگی است. امروزه افراد زیادی هستند که خود را استاد سئو معرفی کرده و دوره های مختلف با عناوین مختلفی را به کاربران ارائه می کنند، اما یک استاد حرفه ای سئو، فردی است که سال ها در حوزه سئو فعالیت داشته و پروژه های متعددی را با موفقیت و شکست، به پایان رسانده است.

به طور کلی این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر شرایط حضور در یک دوره سئو را دارید و می توانید تمام تمرکز و توجه خود را برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو، جمع کنید، این کار را از خود دریغ نکنید. در غیر این صورت به راهکار بعدی توجه کنید.

یک سئوکار استخدام کنید یا از یک شرکت سئو کمک بگیرید!

معمولا مدیران کسب و کارها این راهکار را در نظر دارند و نظرشان این است که “کار را به کاردان بسپارند”. هزینه آمدن به صفحه اول گوگل (سئو و بهینه سازی سایت) موردی نیست که ما در یک خط یا پاراگراف آن را توضیح دهیم.

معمولا کارشناسان و شرکت های سئو بازه های قیمتی مختلفی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل به مشتریان معرفی می کنند. به طور معمول هزینه سئو یک سایت از مبلغ 5 تومان ماهانه برای یک قرارداد 6 ماهه شروع شده و بسته به حوزه کاری و سختی کلمات مدنظر برای رسیدن به صفحه اول گوگل متفاوت است.

این مقاله ادامه دارد…


❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان


آیا رسیدن به صفحه اول گوگل ساده است؟

خیر. نیازمند بکارگیری دانش سئو و استفاده از تکنیک ها و راهکارهایی است که در این مقاله بررسی کردیم.

چقدر زمان میبرد که به لینک یک گوگل برسیم؟

نمی توان بازه زمانی مشخصی برای رسیدن به لینک یک گوگل تعیین کرد، اما می تواند با در نظر گرفتن نکات و تکنیک های سئو، به این امر، سرعت بخشید.

چرا سایت ما به صفحه اول گوگل نمیرسد؟

دلایل مختلفی برای عدم رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد. ما در این مقاله 10 دلیل اساسی این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم.

37 نظر در مورد مقاله “ آموزش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل 2024 ” ثبت شده است
  1. رضا

    ممنون مفید بود


  2. مهدی

    سلام من وقت برای آموزش دیدن ندارم آیا شما میتوانید برای سئو شدن سایت کمکم کنید
    چه میزان هزینه داره
    اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام روزتون بخیر
      به آیدی زیر پیام دهید لطفا
      @newseowebmaster


  3. ایمان

    سلام
    واقعا مطالب و توضیح شما درباره سئو سایت عالی بود


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما


  4. ghooiran.com

    سلام
    واقعا مطالب و توضیح شما درباره سئو سایت عالی بود


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما


  5. مطب جا

    سلام، واقعا ممنونم بابت مقاله کاملتون.. من سایتم رو‌ حدودا یک و‌ نیم ماهه راه اندازی کردم و‌ روزانه دو مطلب به صورت منظم‌ قرار میدم و تقریبا بعد از دو روز مطالب در صفحه دوم قرار میگیره، سعی در سئوی هرچه بیشتر و تولید محتوای بهتر دارم. بنظرم چیزی که از قلم افتاد تاثیر تعامل شبکه های اجتماعی با سایت هستش. باز هم ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      روزتون بخیر
      بسیار عالی
      موفق باشید


  6. ab

    سلام استاد خسته نباشید ، خیلی جالب و پرمحتوا بود.
    ممنون می شوم به سایت من سر بزنید و نظر خود را برام بنویسید. با تشکر


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      وقتتون بخیر
      موفق باشید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      شبتون بخیر
      موفق باشید


  7. نصیر احمد احمدی

    مرسی خیلی عالی بود مرسی مرسی


  8. موسسه سینمایی ققنوس

    وقتی که در مقابل اساتیدی چون شماها قرار می گیرم همچون دانش آموز که به حرف استاد گوش فرا می دهد بنده فقط استفاده می کنم


  9. مینا

    با سلام و وقت بخیر
    ممنون از مطالب خوبتون
    لطفا در مورد سئو در مراکز اطلاعاتی که دارای پایگاههای متعددی هستند نیز صحبت کنید
    با تشکر


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      وقتتون بخیر
      سئو یکسری اصول استاندارد داره برای هر نوع سایتی یکسان است
      خیلی تفاوت نداره که بخواهیم به صورت جداگانه برای این موضوع بررسی کنیم


  10. ای شاپ

    عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      ممنون از دیدگاه مثبتتون


  11. مصطفی

    سلام خسته نباشید ممنون بابت توضیحاتتون می خواستم ببینم برای اینکه وبلاگ در صفحه اول سرچ قرار بگیرد چه کار هایی باید انجام داد


    • امیر قمصری

      درود
      مصطفی عزیز پاسخ سوال شما 43 ساعت آموزش دوره جامع سئو است!


  12. مسعود

    کسی و کار شخصی دارم. سایت ندارم. چجوری آگهی بزنم بهتره؟


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند مناسب باشد. آگهی هم در همان پلتفرم ها پیاده کنید


  13. چت ناز

    عالی


  14. محمد جواد

    ممنون از شما


    • ناظر سایت

      ممنون از حمایت شما


  15. محمد جواد

    ممنون از شما بسیار کاربردی از زمان ساخت وبلاگم ادرس:https://irnelm.blog.ir ۲ ماه گذشته و مطالب زیادی داره و وقتی اسم بلاگم رو سرچ کنیم صفحه اول میاد اما اگه یک مطلب ازش سرچ کنم نمیاد هم بلاگ من موبایل فرندلی هستش


    • ناظر سایت

      دوست عزیز
      این مورد شما دلایل مختلفی ممکنه داشته باشه
      باید دقیقتر بررسی کنیم


  16. هستی

    بهترین مکان برای مخفی کردن جسد صفحه دوم گوگل است. همین جک در بین سئو کاران کافی است تا اهمیت اینکه چطور به صفحه اول گوگل برسیم و بالا آمدن در صفحه اول گوگل و رتبه های بالاتر را درک کنید. تنها 0.78% کاربران بر نتایج صفحه دوم google کلیک می کنند.
    قبل از شروع کار نکات زیر را در مورد وب سایت خود بررسی کنید.
    ——————
    موبایل فرندلی بودن سایت
    سرعت لود بالا
    Easy to use یا استفاده آسان (ناوبری، ux خوب و ..)
    استفاده از پروتکل https
    ساختار مناسب
    رفع مشکلات فنی سئو


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      بله صد در صد
      مرسی نکات مفیدتون که با کاربران ما، به اشتراک گذاشتید


  17. ورزش 3

    ممنون


  18. مرتضی

    سلام عالی بود
    چجوری میتونیم بفهمیم که سایت ما، در کدوم صفحه نتایج گوگل هست؟


  19. تحلیل تکنیکال بورس

    خیلی آموزش زیبایی بود


  20. علی

    باسلام
    در مقاله فرمودید برای فهمیدن تعداد بک لینک ابزارهای زیادی وجود دارد، لطفا در صورت امکان در مقاله ای این ابزارها را معرفی کنید و طریقه کارکردن با آنها را نیز آموزش دهید.


  21. مسعود

    ممنونم ازتون بابت توضیحات کامل و مفیدتون
    یه خواهشی داشتم ازتون، لطفا از این دست مقالات بیشتر در سایت بزارید و در صورتی که امکان داره برای ماندن در صفحه اول گوگل هم مقاله بنویسید که چطور در صفحه اول گوگل بمانیم و پایین نریم.


  22. janblaghy

    مرسی از توضیحات خیلی خوبتون
    خیلی عالی بود


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما و ممنون بابت دیدگاهتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود