قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
این نکته رو مدنظر داشته باش؛ برای خوندن این مطلب قرار نیست فیل هوا کنی! پس جای هیچ نگرانی وجود نداره. برای یک بار هم که شده حوصله کن و این مقاله رو با دقت تا انتها بخون. مطمئن باش به تنهایی و بدون نیاز به یک متخصص سئو، می تونی تعداد زیادی از صفحات سایتتو به صفحه اول گوگل بیاری.
حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.
اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.
شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید. چرا که حدود ۹۳ درصد از اطلاعات، از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده، ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.
در نتیجه سئو سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجوها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.
همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش های معمول بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی موردنظرتان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.
قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
این نکته رو مدنظر داشته باش؛ برای خوندن این مطلب قرار نیست فیل هوا کنی! پس جای هیچ نگرانی وجود نداره. برای یکبار هم که شده حوصله کن و این مقاله رو با دقت تا انتها بخون. مطمئن باش به تنهایی و بدون نیاز به یک متخصص سئو، می تونی تعداد زیادی از صفحات سایتتو به صفحه اول گوگل بیاری.
حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.
اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو سایت خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.
شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید. چرا که حدود ۹۳ درصد از اطلاعات، از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده، ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.
در نتیجه سئو سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.
همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است. بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش های معمول بهینه سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی موردنظرتان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید، چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش می دهیم.
رتبه بندی در گوگل | چگونه و بر چه اساس؟!
در پاسخ به این پرسش گوگل چگونه و برچه اساس وب سایت ها را رتبه بندی می کند، به اطلاعات منتشر شده توسط خود گوگل درباره نحوه کارکرد این موتور جستجو رجوع می کنیم. بر این اساس رتبه بندی یعنی نتایج ارائه شده توسط مجموعه سیستم های پیچیده موتور جستجو درباره میزان ارتباط و تناسب محتوای یک سایت خاص با سوال مطرح شده توسط کاربران.
این سیستم ها طراحی شده اند تا در میان میلیاردها و میلیاردها ایندکس محتوایی موجود در سرورهای گوگل جستجو کنند و با این کار متناسب ترین و مفیدترین نتایج مرتبط با سوال مطرح شده را در کسری از ثانیه به شیوه ای در اختیار کاربران قرار دهند که این کاربران بتوانند به سهولت به نتیجه دلخواه برسند.
موضوع دیگری که در پاسخ به این پرسش و در نتیجه در جریان فرایندهای بهینه سازی موتورهای جستجو باید در نظر داشت این است که این سیستم های رتبه بندی، الگوریتم های گوگل بسیاری را مورد استفاده قرار می دهند.
این سیستم ها برای اینکه بتوانند سودمندترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند، با استفاده از این الگوریتم ها عوامل زیادی مانند واژه های مورد جستجو یا همان کلید واژه ها، تناسب وسودمندی صفحه، تخصصی بودن منابع، موقعیت مکانی و بسیاری عوامل دیگر را بررسی می کنند.
تا اینجای کار متوجه شدید که چگونه و بر چه اساس رتبه بندی های گوگل انجام می گیرد، فهرستی از 7 اصل رتبه بندی مورد استفاده در الگوریتم های گوگل در سال 2024 را در اختیار شما قرار می دهیم.
1- محتوای با کیفیت
اگر در حال مطالعه و کسب دانش در مورد سئو هستید، مسلما به دفعات با اشارات مختلف درباره اهمیت محتوا روبرو شده اید. اگر بتوانید محتوایی منحصر به فرد، تازه و سودمند برای کاربران تولید کنید، گوگل هم رتبه بندی شما در موتور جستجوی خود را بهبود خواهد بخشید.
در نتیجه در کنار ایده پردازی از وب سایت های مختلف برای تولید محتوا یا بازنویسی محتوای سایت های دیگر، به عنوان یک اصل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل سعی کنید در ماه دو یا چند محتوا کاملا یونیک داشته باشید. اهمیت دادن به این موضوع به مرور زمان روی رتبه بندی کلی سایت در نتایج گوگل اثرگذار خواهد بود.
2- بک لینک
بک لینک بعد از محتوا، دومین فاکتور مهم از نظر گوگل است. بک لینک ها علاوه بر اینکه بخش مهمی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل هستند، روش مورد استفاده نرم افزارهای خزنده برای پیدا کردن سایت شما در اینترنت هم هستند.
اهمیت بک لینک ها اینقدر زیاد است که صفحات وب فاقد هیچ نوع بک لینک، به ندرت ترافیک ارگانیک دارند. فراموش نکنید که هر نوع بک لینکی باعث افزایش رنک وب سایت در نتایج گوگل نخواهد شد. امروزه بهترین نوع بک لینک رپورتاژآگهی در سایت های معتبر است. برای نتیجه گیری و کسب رتبه بالا در نتایج گوگل، ماهانه تعدادی رپورتاژآگهی برای وب سایت خود در نظر بگیرید.
3- هدف جستجو
یکی دیگر از عوامل و فاکتورهای بسیار مهم دیگر برای گوگل، تناسب هدف جستجو با محتوای سایت است. هدف جستجو به بیان ساده یعنی همان چیزی که کاربران گوگل در جستجوی آن هستند.
اگر بدانید که کاربران شما چه چیزی را جستجو می کنند و شما نیز وب سایت خود را بر همین اساس بهینه سازی (سئو) کنید، قطعا رتبه بهتری در نتایج نسبت به رقبا خواهید داشت.
4- سرعت بارگذاری صفحات
یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل که البته در بسیاری از مواقع از آن اغفال می شود، سرعت بارگزاری صفحه وب است. در حقیقت اهمیت این فاکتور اینقدر زیاد است که از ماه می سال 2021، گوگل این فاکتور را در جمله موارد حیاتی هسته وب قرار داده است. این جریان تاکنون در فوریه سال 2023 همچنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
از نظر گوگل کیفیت تجربه کسب شده کاربران در قبال وب سایت اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل گوگل از صاحبان صفحات می خواهد تا شرایطی را فراهم کنند که سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد.
5- موبایل دوست بودن (موبایل فرندلی بودن)
یکی دیگر از عوامل و فاکتورهای مهم از نظر سیستم های رتبه بندی گوگل، موبایل دوست بودن سایت ها است. از سال 2019 که گوگل موبایل ها را در راس موضوعات مورد توجه خود قرار داد، اهمیت فراوانی را برای موبایل دوست بودن طراحی سایت ها قائل شد.
اگر اطلاعاتی درباره این موضوع ندارید، می توانید از یک برنامه نویس بخواهید تا سورس وب سایت شما را بهینه سازی کنید. بهینه سازی سورس اولین قدم برای داشتن یک وب سایت ریسپانسیو (Mobile friendly) است.
6- اعتبار دامنه
عامل مهم تاثیرگذار دیگر در رتبه بندی گوگل، اعتبار دامنه است. این مقیاس رتبه بندی، میزان تخصصی بودن محتوای یک سایت درباره موضوع محتوا را نشان می دهد. اعتباردامنه، عددی بین 1 تا 100 است که هرچه بیشتر باشد، میزان اعتبار و در نتیجه رتبه بندی گوگل صفحات وب هم افزایش می یابد.
شما می توانید اعتبار دامنه خود را با ابزارهایی مانند Moz یا Ahrefs که ابزارهای تخصصی حوزه سئو هستند، بدست آورید.
7- بهینه سازی کلمات کلیدی
یکی دیگر از فاکتورهای مهم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، بهینه سازی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی همان واژه ها و عبارت هایی هستند که کاربران با استفاده از آنها به جستجو یک محتوای خاص می پردازند.
با این حساب، استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مختلف صفحات وب مانند محتوا یا کد های HTML تاثیر مثبتی بر رتبه بندی خواهد داشت.
البته قبل از اینکه کلمات کلیدی برای وب سایت خود بیابید، بهتر است که اصل شماره 3 یعنی هدف جستجو را بیابید. در این صورت بهتر و قوی تر می توانید کلمات کلیدی حوزه کاری خود برای وب سایت را پیدا کنید.
تکنیک ها و عوامل موثر قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل
شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.
1- اطمینان از هماهنگ بودن نوع صفحه با هدف جستجو کاربر
گوگل تمام هدفش این است که نوع صفحات را با هدف جستجو کاربر هماهنگ کند و رتبه بندی را بر این اساس انجام دهد. یعنی اگر کاربری عبارت “خرید گوشی موبایل” را جستجو کند، با یک صفحه بلاگ روبرو نشود، بلکه با یک صفحه خرید یا دسته بندی گوشی های موبایل روبرو شود.
تا زمانی که صفحه شما با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کار دشواری می شود. متأسفانه، نمی توان با اطمینان گفت که کاربران هدف چه می خواهند. اما از آنجایی که هدف Google رتبه بندی مرتبط ترین نتایج است، می توانید با نزدیک کردن صفحات و محتوای آن به هدف جستجو کاربر، به خوبی متوجه شوید که قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل چگونه است و چطور می توانید به این هدف، نزدیک شوید.
انواع محتوا که معمولا در نتایج اول گوگل دیده می شود، موارد زیر هستند:
- پست های وبلاگی
- ابزارهای تعاملی
- ویدیوها
- صفحات محصول
- صفحات دسته بندی محصول
به طور کلی شما باید بدانید که کاربر شما زمانی که “خرید گوشی سامسونگ” را جستجو می کند، به دنبال دریافت اطلاعات نیست، بلکه قصد خرید محصول را دارد و یا کسی که “تبدیل تاریخ شمسی به میلادی” را جستجو می کند، به دنبال یک ابزار است نه محتوایی درباره این عبارت.
برای پست های وبلاگی، قالب های خاصی وجود دارد که معمولا در رنکینگ اول گوگل قرار می گیرند:
- آموزش های مرحله به مرحله (مثلا مراحل تعمیر یخچال فریزر)
- پست های لیستی (لیست تجهیزات لازم برای سفرهای کویر)
- ایده ها (20 ایده برای تولید محتوا اینستاگرام)
- نقد و بررسی ها (نقد و بررسی پژو 207 صندوقدار)
- مقایسه ها (گوشی آیفون 14 پرومکس یا سامسونگ s23 الترا)
تعیین سطح و زمان محتوا نیز موضوع مهمی است که در هماهنگ شدن نوع صفحه با هدف جستجو کاربر کمک ویژه ای می کند و همین طور به بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل. منظور از تعیین سطح محتوا یعنی مشخص کردن این که صفحه شما مناسب چه کسانی است.
به عنوان مثال ما در نیوسئو برای برخی محتواها در عنوان مشخص کردیم که این محتوا برای افراد مبتدی است. به عنوان زیر دقت کنید:
- آموزش سئو تصاویر ویژه مبتدیان
- نکات سئو عنوان ویژه مبتدیان
- آموزش سئو داخلی ویژه مبتدیان
در بین مخاطبان ما قطعا کاربران مبتدی نیز وجود دارند. حال اگر این عناوین در نتایج گوگل ظاهر شوند و به صفحه اول برسند، چون به هدف جستجو مخاطب مبتدی نزدیک است، رتبه بهتری نسبت به دیگر محتواها، کسب می کند. حال باید در پاسخ به این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم باید بگوییم که رعایت این نکات ساده، اثرگذاری فوق العاده ای روی رتبه گرفتن صفحات در نتایج گوگل دارد.
بهتر است با متوجه شدن این نکته، صفحات خود را بررسی کنید و ببیند یا به درستی برای هدف جستجو بهینه سازی شده اند یا خیر. رعایت همین چند نکته ساده، هم روی بهبود تجربه کاربری، اثرگذار است و هم توجه ربات های گوگل را به راحتی، به خود جلب می کند.
2-استفاده از کلمات کلیدی طولانی
اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود که رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد، رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از مهم ترین توصیه های ما برای بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل است.
به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.
البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارات کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.
نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چراکه آن ها می خواهند اطلاعات دقیق تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.
بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.
اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و خواهان قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و به هیچ عنوان از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنید. همانطور که گفتیم رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بسیار زیاد است و شانس شما را برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از بین می برد.
3- استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.
نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords دیده می شود، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما داشته باشد.
❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان
خیر. نیازمند بکارگیری دانش سئو و استفاده از تکنیک ها و راهکارهایی است که در این مقاله بررسی کردیم.
نمی توان بازه زمانی مشخصی برای رسیدن به لینک یک گوگل تعیین کرد، اما می تواند با در نظر گرفتن نکات و تکنیک های سئو، به این امر، سرعت بخشید.
دلایل مختلفی برای عدم رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد. ما در این مقاله 10 دلیل اساسی این موضوع را به طور کامل بررسی کردیم.
ممنون مفید بود
سلام من وقت برای آموزش دیدن ندارم آیا شما میتوانید برای سئو شدن سایت کمکم کنید
چه میزان هزینه داره
اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید
سلام روزتون بخیر
به آیدی زیر پیام دهید لطفا
@newseowebmaster
سلام
واقعا مطالب و توضیح شما درباره سئو سایت عالی بود
ممنون از همراهی شما
سلام
واقعا مطالب و توضیح شما درباره سئو سایت عالی بود
ممنون از همراهی شما
سلام، واقعا ممنونم بابت مقاله کاملتون.. من سایتم رو حدودا یک و نیم ماهه راه اندازی کردم و روزانه دو مطلب به صورت منظم قرار میدم و تقریبا بعد از دو روز مطالب در صفحه دوم قرار میگیره، سعی در سئوی هرچه بیشتر و تولید محتوای بهتر دارم. بنظرم چیزی که از قلم افتاد تاثیر تعامل شبکه های اجتماعی با سایت هستش. باز هم ممنون
درود
روزتون بخیر
بسیار عالی
موفق باشید
سلام استاد خسته نباشید ، خیلی جالب و پرمحتوا بود.
ممنون می شوم به سایت من سر بزنید و نظر خود را برام بنویسید. با تشکر
سلام
وقتتون بخیر
موفق باشید
سلام
شبتون بخیر
موفق باشید
مرسی خیلی عالی بود مرسی مرسی
وقتی که در مقابل اساتیدی چون شماها قرار می گیرم همچون دانش آموز که به حرف استاد گوش فرا می دهد بنده فقط استفاده می کنم
با سلام و وقت بخیر
ممنون از مطالب خوبتون
لطفا در مورد سئو در مراکز اطلاعاتی که دارای پایگاههای متعددی هستند نیز صحبت کنید
با تشکر
درود
وقتتون بخیر
سئو یکسری اصول استاندارد داره برای هر نوع سایتی یکسان است
خیلی تفاوت نداره که بخواهیم به صورت جداگانه برای این موضوع بررسی کنیم
عالی بود خیلی مطالب جالبی داشتی هرروز سایت شما رو بررسی میکنم
درود بر شما
ممنون از دیدگاه مثبتتون
سلام خسته نباشید ممنون بابت توضیحاتتون می خواستم ببینم برای اینکه وبلاگ در صفحه اول سرچ قرار بگیرد چه کار هایی باید انجام داد
درود
مصطفی عزیز پاسخ سوال شما 43 ساعت آموزش دوره جامع سئو است!
کسی و کار شخصی دارم. سایت ندارم. چجوری آگهی بزنم بهتره؟
درود بر شما
فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند مناسب باشد. آگهی هم در همان پلتفرم ها پیاده کنید
عالی
ممنون از شما
ممنون از حمایت شما
ممنون از شما بسیار کاربردی از زمان ساخت وبلاگم ادرس:https://irnelm.blog.ir ۲ ماه گذشته و مطالب زیادی داره و وقتی اسم بلاگم رو سرچ کنیم صفحه اول میاد اما اگه یک مطلب ازش سرچ کنم نمیاد هم بلاگ من موبایل فرندلی هستش
دوست عزیز
این مورد شما دلایل مختلفی ممکنه داشته باشه
باید دقیقتر بررسی کنیم
بهترین مکان برای مخفی کردن جسد صفحه دوم گوگل است. همین جک در بین سئو کاران کافی است تا اهمیت اینکه چطور به صفحه اول گوگل برسیم و بالا آمدن در صفحه اول گوگل و رتبه های بالاتر را درک کنید. تنها 0.78% کاربران بر نتایج صفحه دوم google کلیک می کنند.
قبل از شروع کار نکات زیر را در مورد وب سایت خود بررسی کنید.
——————
موبایل فرندلی بودن سایت
سرعت لود بالا
Easy to use یا استفاده آسان (ناوبری، ux خوب و ..)
استفاده از پروتکل https
ساختار مناسب
رفع مشکلات فنی سئو
سلام دوست عزیز
بله صد در صد
مرسی نکات مفیدتون که با کاربران ما، به اشتراک گذاشتید
ممنون
سلام عالی بود
چجوری میتونیم بفهمیم که سایت ما، در کدوم صفحه نتایج گوگل هست؟
خیلی آموزش زیبایی بود
باسلام
در مقاله فرمودید برای فهمیدن تعداد بک لینک ابزارهای زیادی وجود دارد، لطفا در صورت امکان در مقاله ای این ابزارها را معرفی کنید و طریقه کارکردن با آنها را نیز آموزش دهید.
درود وقت بخیر
مقاله معرفی بهترین ابزارهای آنالیز بک لینک ما می تونه بهتون در این زمینه کمک کنه.
ممنونم ازتون بابت توضیحات کامل و مفیدتون
یه خواهشی داشتم ازتون، لطفا از این دست مقالات بیشتر در سایت بزارید و در صورتی که امکان داره برای ماندن در صفحه اول گوگل هم مقاله بنویسید که چطور در صفحه اول گوگل بمانیم و پایین نریم.
مرسی از توضیحات خیلی خوبتون
خیلی عالی بود
درود بر شما و ممنون بابت دیدگاهتون