نحوه تاثیر وبلاگ در سئو

آموزش سئو وبلاگ,افزایش سئو وبلاگ,تاثیر وبلاگ بر سئو

تاثیر وبلاگ در سئو به صورت مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است. وبلاگ نویسی به خودی خود می تواند از طرق مختلفی برای یک شرکت مفید باشد و یکی از بهترین مزایا آن، تاثیر گذاری مثبت در سئو سایت است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه تاثیر وبلاگ بر سئو را، هم از روش های مستقیم و هم غیر مستقیم بررسی کنیم.

نحوه تاثیر وبلاگ در سئو به صورت مستقیم

1. افزایش بازدید سایت

از طریق وبلاگ نویسی و افزایش سئو وبلاگ می توانید برای طیف گسترده ای از کلمات کلیدی مرتبط به موضوع سایت، محتوا تولید کنید. با این کار می توانید صفحات وبلاگ خود را به عنوان پاسخ برای سوالات بسیاری از کاربران، در صفحه نتایج موتور های جستجو قرار داده، آن ها را به وبلاگ خود جذب کرده، سپس به روش های مختلف آن کاربران را از وبلاگ به وب سایت منتقل کنید.

وبلاگ نویسی به شما کمک خواهد کرد تا به تولید محتوا برای مطالب متنوع تری بپردازید. مطالبی که شاید تولید محتوا برای آن ها در سایت اصلی مناسب نباشد.

2. افزایش صفحات ایندکس شده

آموزش سئو وبلاگ,افزایش سئو وبلاگ,تاثیر وبلاگ بر سئو

افزایش صفحات ایندکس شده، از موارد تاثیر وبلاگ در سئو می باشد. یکی از معیار های اعتبار وب سایت نزد گوگل، داشتن صفحات ایندکس شده زیاد است. البته صفحاتی با سورس و محتوای با کیفیت! همانطور که گفته شد از طریق وبلاگ نویسی می توان برای عبارات کلیدی و موضوعات زیادی محتوا تولید کرد؛ در نتیجه تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل افزایش پیدا خواهند کرد.

به طور کلی، یک وب سایت بزرگتر به عنوان منبع بهتری از اطلاعات برای کاربران محسوب می شود. اما موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا اطلاعات موجود در این وب سایت بزرگ، مفید و با کیفیت هستند یا خیر. پس باید با تدوین یک استراتژی وبلاگ نویسی مناسب، در وبلاگ خود محتوای با کیفیت و مرتبط تولید کنید تا تاثیر مثبت مدنظر حاصل شود.

3. افزایش احتمال دریافت بک لینک

یکی از موارد ارتباط بین وبلاگ و سئو، افزایش احتمال دریافت بک لینک است. تولید محتوای با کیفیت با طیف وسیعی از موضوعات، می تواند به طور قابل توجهی شانس شما را برای دریافت بک لینک افزایش دهد. مدیران بسیاری از وب سایت ها لینک صفحات مفید موجود در وب سایت های دیگر را برای استفاده کاربران در سایت خود قرار می دهند. بدین ترتیب احتمال دریافت بک لینک صفحات سایت شما بسیار بالا خواهد رفت.

4. بهبود لینک سازی داخلی

یکی از مهمترین موارد تاثیر وبلاگ در سئو، بهبود لینک سازی داخلی است. همانطور که گفته شد وبلاگ می تواند از طریق موتور های جستجو ترافیک قابل توجهی جذب کند. حال شما می توانید با لینک دادن از صفحات وبلاگ به صفحات فرود وب سایت، به خوبی لینک سازی داخلی انجام دهید.

همچنین با لینک دادن صفحات وبلاگ سئو به یکدیگر، می توانید کاربران را به شکل مطلوبی بین صفحات مختلف منتقل کنید و آمار مربوط به فاکتور page views سایت خود را بهبود بخشید.

5. بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری یکی دیگر از موارد مهم تاثیر وبلاگ بر سئو است. گاهی اوقات ممکن است شما در مقالات سایت خود از اصطلاحاتی استفاده کنید که کاربران مبتدی متوجه معنی آن ها نشوند و اگر بخواهید معنی آن اصطلاحات را توضیح دهید مقاله ذکر شده از موضوع اصلی خود فاصله خواهد گرفت. حال اگر کاربر راهی برای درک آن اصطلاحات نداشته باشد، موجب ایجاد تجربه منفی در او می شود.

یک روش بسیار مناسب برای جلوگیری از این تجربه منفی، لینک دادن اصطلاحات پیچیده به مقالات مربوطه می باشد. از طریق وبلاگ نویسی شما به خوبی می توانید برای تمامی مواردی که احتمال می دهید برای برخی از کاربران نامفهوم باشند، محتوای مرتبط تولید کرده و در آن محتوا مفصلا آن موارد را توضیح دهید. حال می توانید در هر قسمت از وب سایت خود که از آن عبارات و اصطلاحات پیچیده استفاده کرده اید، آن ها را به محتوای مربوط به خود لینک دهید.

نحوه تاثیر وبلاگ بر سئو به صورت غیر مستقیم

1. افزایش نرخ تبدیل

تاثیر وبلاگ در سئو,سئو وبلاگ,وبلاگ سئو

از طریق وبلاگ و سئو می توانید مشتریان بالقوه سایت خود را در مورد محصولات و خدمات خود آگاه کنید و موانعی که بر سر راه تبدیل شدن و خرید آن ها وجود دارند را مرتفع سازید. همچنین با وبلاگ نویسی می توانید تخصص خود را در ارتباط با موضوع کسب و کار خود به کاربران ارائه دهید.

هنگامی که کاربران متوجه میزان تخصص شما در زمینه مربوطه شوند، راحت تر می توانند به شما و برندتان اعتماد کنند و این امر موجب افزایش نرخ تبدیل سایت شما خواهد شد. پس به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم تاثیر وبلاگ در سئو، می توان به بهبود و افزایش نرخ تبدیل اشاره کرد.

2. پاسخ به سوالات و رفع نیاز کاربران

بسیاری از کاربران و مشتریان بالقوه سوالات و دغدغه های مربوط به خرید خود را در بخش نظرات پست های وبلاگ سئو مطرح خواهند کرد و شما از این طریق می توانید به سوالات آن ها پاسخ داده و دغدغه ها را برطرف کنید.

در کسب و کار های اینترنتی که خرید ها به صورت غیر حضوری انجام می شوند، به ندرت چنین فرصتی پیش خواهد آمد که شما بتوانید به این راحتی نیاز ها و مسائل مشتریان بالقوه خود را درک کرده و در زمان مناسب پاسخ مناسبی را ارائه کنید. وبلاگ نویسی یک راه خوب نه تنها برای فروش، بلکه برای افزایش آمار تعامل کاربران در وب سایت نیز است.

مهم ترین راهکارها برای سئو وبلاگ (جهت جذب ورودی و ترافیک بیشتر)

در این بخش از محتوا تاثیر وبلاگ در سئو می خواهیم راهکارهایی برای بهینه سازی وبلاگ به شما شرح دهیم:

اولین قدم تولید محتوا

قطعا اصلی ترین دلیل وجود وبلاگ شما، محتوا و اطلاعات موجود در آن است و این اطلاعات زمانی کاربردی خواهند بود که توجه مخاطبان را جلب کند و مطابق نیاز آن ها طراحی شده باشد.

افزایش سئو وبلاگ که یکی از ستون های اصلی برای موفقیت شما محسوب می شود، تاثیر بسیار بالایی در افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد داشت، زیرا هر چقدر که محتوای با کیفیت تری داشته باشید، هم به کاربران و هم به گوگل اثبات خواهید شد و جام را از رقبا خواهید ربود!

عنوان مطلب و محتوای مورد نظر

شاید مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید به رعایت اصول فنی وبلاگ و سئو مربوط می شود.

بهتر است بدانید که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت های مختلف توجهی به تلاش های شما ندارد و حتی ممکن است یک سایت رده پایین تنها با رعایت اصول مربوطه بتواند در صفحه اول جای داشته باشد! بنابراین اهمیت این موضوع غیر قابل چشم پوشی است.

یکی از مهم ترین نکات ممکن که در همان نگاه اول به چشم می آید عنوان صفحه بلاگ شماست. این امر نه تنها بر روی مخاطب و جلب نظرش تاثیر خواهد داشت، بلکه باید بدانید که در صورت استفاده از کلمات مناسب و بهینه شده با توجه به اصول، می توانید رتبه سرچ گوگل تان را تغییر دهد.

بنابراین در انتخاب یک عنوان مناسب تمام تلاش تان را به کار بگیرید.

اندازه محتوا و تعداد کلمات

جالب است بدانید که در عرصه رقابت بر سر رتبه بندی گوگل، یکی از فاکتورهایی که می تواند موثر باشد، تعداد کلمات محتوای وبلاگ سئو شماست. زمانی که برای یک موضوع منابع و وبلاگ های متعددی وجود دارد، شما می توانید با تهیه مطلبی کامل و همراه با تعداد کلمات بیشتر، جام رقابت را از آن خودتان کنید و توجه گوگل را جلب کنید.

کلمات کلیدی و کاربرد آن ها

یکی از مهم ترین موارد در تاثیر وبلاگ در سئو مربوط به استفاده از کلمات کلیدی در متن تان است. بهتر است بدانید که کلمات کلیدی باید با توجه به جستجوی مخاطبان طراحی شود و هر چقدر که بیشتر در متن شما تکرار شوند، می توانند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شوند.

البته توجه کنید که زیاده روی نکنید و محتوای اصلی را به حاشیه نکشانید!

کلمات کلیدی مرتبط

بهتر است بدانید که علاوه بر کلمات کلیدی، نوع دیگری از واژه های مرتبط با موضوع هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید سایت تان را با توجه به اصول موجود بهینه سازی کنید.

این واژه ها که معمولا در حیطه موضوع اصلی هستند می توانند توجه گوگل را جلب کند و در تصمیم گیری برای رتبه دهی، شما را نسبت به سایر رقبا متمایز کنند.

به طور مثال اگر مطلبی در مورد پیتزا می نویسید می توانید با کلماتی مانند دستور تهیه پیتزا، انواع پیتزا و… تمرکز بیشتری روی موضوع بگذارید و در سرچ ها بهتر عمل کنید.

استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که در محتواها به کار برده می شوند تاثیر زیادی در بهینه سازی وب سایت دارند، حال این کلمات کلیدی را می توان در دامین هم به کار برد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک نام مناسب را برای دامنه انتخاب نمایید که اگر یک کلمه کلیدی را در آن به کار ببرید، می توانید توجه گوگل را به سمت وب سایت خود جلب نمایید. با قرار دادن بخشی از کلمه های کلیدی می توان رتبه اول در سرچ گوگل را شامل‌حال وب سایت خود کنید.

بهینه سازی کدهای سایت

افرادی که با وب سایت ها آشنایی ندارند بدون شک با مشکلاتی مواجه خواهند شد. در مورد کدهای سایت باید این نکته را متذکر شویم که هر اندازه مسیری که انتخاب می شود کوتاه تر باشد، بهینه سازی راحت تر صورت می گیرد. در این مورد روش های مختلفی وجود دارند که می توان به وسیله آن ها کد نویسی را انجام داد.

روش هایی وجود دارند که بسیار عاقلانه تر می باشند و استنفاده از کدهای غیر ضروری معایبی را هم برای شما در پیش خواهد داشت، بنابراین می توانید بیشتر وقت خود را صرف بهینه سازی کدهای وب سایت نمایید.

ایجاد نقشه سایت

برای اینکه گوگل را متوجه وب سایت کرد فاکتورهای زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها افزایش رتبه سایت در گوگل را به انجام رساند. با ایجاد یک نقشه سایت می توانید صفحه های مهم وب سایت خود را دسته بندی نمایید و محتواهای مفید و با کیفیت خود را در اختیار گول قرار دهید که بتواند آن ها را مورد بررسی قرار داد. با ایجاد نقشه سایت مهم ترین آدرس های سایت در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت.

نقشه های سایت زمانی که ایجاد می شوند بعد از مدتی نیاز به بروزرسانی دارند، بنابراین هموراه باید آن ها را به روز نگه دارید.

بارگذاری صحیح اطلاعات

به این موضوع دقت داشته باشید که صفحه های وب سایت باید بر روی هر دستگاهی قابل مشاهده باشند، به عنوان مثال بسیاری از افراد از گوشی های موبایل برای جستجو و سرچ استفاده می کنند. در نتیجه اگر وب سایت اطلاعات خود را تنها برای کامپیوترها طراحی کرده باشند نیمی از کاربران را از دست خواهند داد.

ریسپانسیو بودن وب سایت ها می توان در افزایش رتبه بلاگ در گوگل تاثیر بسزایی داشته باشد. از طرفی تصاویر و محتواهایی که درون وب سایت قرار داده می شوند، باید بر روی مرورگرهای قدیمی هم قابلیت نمایش را داشته باشند.

استفاده از لینک های داخلی

یکی از مواردی که به تاثیر وبلاگ در سئو کمک می کند، لینک سازی داخلی است. لینک های داخلی از گذشته تا به امروز برای رتبه دهی به وب سایت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده اند. کاربران برای اینکه به سوی وب سایتی هدایت شوند به لینک های داخلی نیاز دارند. مخاطبانی که به صفحه اول وب سایت رفته اند، می توانند به تمامی صفحه های وب سایت دسترسی داشته باشند.

اما لازم به ذکر است که بگوییم برای رفتن به این صفحه ها باید از لینک هایی که درون صفحه اصلی قرار دارند استفاده نمایند. لینک های داخلی علاوه بر اینکه می توانند در افزایش رتبه وب سایت سهیم باشند به موتورهای جستجوگر کمک می کنند که ترافیک زیادی را روانه وب سایت نمایند.

استفاده از فرمت مناسب برای تصاویر

از دیگر فاکتورهایی که در افزایش رتبه سایت در گوگل موثر است استفاده از تصاویر با کیفیت و کم حجم می باشد، تصاویری که درون وب سایت قرار داده می شوند باید از فرمت های مناسبی برخوردار باشند که سرعت وب سایت را پایین نیاورند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل با مفاهیم مرتبط با تاثیر وبلاگ بر سئو و افزایش سئو وبلاگ که تأثیر بسیار خوبی بر روی سئو سایت خواهد گذاشت، آشنا کنیم. این ها از راهکارهای کاربردی هستند که دانستن آن ها برای هر سئوکاری ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود