راهکار اساسی برای مقابله با پنالتی شدن در گوگل

پخش ویدئو

درود بر شما دوستان و همراهان همیشگی امیر قمصری و نیوسئو. اصطلاحی که خیلی در سراسر دنیا باب شده است درباره حذف شدن وب سایت ها و یا ایجاد یک سری مشکلاتی که برای وب سایت ها در نتایج گوگل پیش می آید را پنالتی شدن در گوگل می گویند.
قصد دارم در این قسمت از آموزش به شما دوستان عزیز توضیح دهم که منظور از اصطلاح پنالتی شدن در گوگل چیست چرا که برای خیلی از دوستان این سوال پیش می آید که “آیا سایت من پنالتی شده یا خیر؟ چون در مقالات زیادی این مورد مطرح شده است که اگر سایت شما پنالتی شود تقریبا باید بیزینس خود را کنار بگذارید!”
من ابتدا قصد دارم پنالتی شدن در گوگل را توضیح دهم و سپس به سوال مطرح شده پاسخ میدهم که در صورت پنالتی شدن سایت بهتر است چه تصمیمی بگیریم. شما وب سایتی دارید که پست های تولید و منتشر شده در وب سایت شما در صفحات مختلف گوگل نمایش داده شده چه در رتبه های بالا و یا در رتبه های پایین. بعد از مدتی این پست ها در صفحات اول نمایش داده نمی شود ، آیا پنالتی شده اید؟ خیر! اگر سرعت ایندکس شدن صفحات شما کاهش پیدا کند در حد یک ماه، آیات شما پنالتی شده اید؟ خیر!
اگر صفحات جدید وب سایت شما اصلا ایندکس نشود، آیا پنالتی شده اید؟ خیر!

اگر صفحات قدیمی وب سایت شما که در نتایج گوگل ثبت بوده است دیگر نمایش داده نشود ، آیا شما پنالتی شده اید ؟ احتمالا ! دقت کنید هنوز قطعی نیست. اما اگر این روند، یعنی حذف شدن صفحات قدیمی شما به صورت مستمر ادامه پیدا کرد به طوریکه مثلا شما هزار صفحه ایندکس شده در گوگل دارید و بعد از مدتی صفحات به 950 صفحه کاهش پیدا کرد و بعد از مدتی دوبارهبه 850 صفحه کاهش پیدا کرد باید گفت بله شما پنالتی شده اید ! و پنالتی شدن یعنی حذف از نتایج گوگل.

پنالتی شدن در گوگل اتفاقی نیست که برای هر وب سایتی رخ دهد خیلی کارهای اشتباه باید انجام دهید یا یک کار اشتباه را چندین بار انجام دهید تا این اتفاق برای وب سایت شما رخ دهد به طور مثال تعداد زیادی لینک به سایت هایی دهید که در بلک لیست گوگل قرار دارند یا قبلا پنالتی شده اند خب این باعث از بین رفتن سایت شما می شود. اما فرض بر این گذاشته می شود که به هر دلیلی سایت شما پنالتی شده است چه تصمیمی بهتر است گرفته شود ؟ آیا روند وب سایت را ادامه دهید ؟ آیا امکان بازگشت دوباره وب سایت و صفحات آن به نتایج گوگل وجود دارد؟
خب امیر قمصری به عنوان دوست که همیشه در کنار شماست یک پیشنهاد خوب برای شما دارد پس لطفا دقت کنید. اگر وب سایت و برند شما برای شما بسیار با اهمیت است . اگر سال های زیادی را روی وب سایت خود کار کرده اید و دامنه و برند شما سر زبان مردم افتاده است و مردم به دنبال آن هستند حالا بر اثر یک اشتباهی یا مشکلی باعث پنالتی شدن وب سایت شما شده است. یک سال الی یک سال و نیم باید صبر کنید تا وب سایت شما دوباره نگاه خوب گوگل را به دست بیاورد.

ما در تیم نیوسئو این کار را انجام دادیم و تا به حال یک پروژه برای برگرداندن سایت پنالتی شده پذیرفتیم چرا که خیلی اذیت شدیم و دقیقا 15 الی 16 ماه طول کشید تا وب سایت پنالتی شده بازگشت. اما یک نکته که باید توجه کنید این است که فکر نکنید برگشتن سایت پنالتی شده به این معنی است که در لینک یک جای میگیرد، خیر نهایت اتفاق خیلی خوبی که بیفتد این است که در صفحه اول جای میگیرید اما مهم این است که شما اعتماد گوگل را دوباره جذب کنید.

این اعتماد که جذب کردید باعث میشود گوگل از ابتدا به وب سایت شما نگاه کند انگار داریم به گوگل اثبات میکنیم که ما گروه قبلی نیستیم، ما گروه دیگری هستیم که دوباره کار میکنیم یا اگر اشتباهی انجام دادیم به اشتباه خود پی بردیم و روند کاری خود را تغییر داده ایم و در واقع زمین را شخم می زنیم و از ابتدا شروع به کاشت میکنیم. این اتفاق باعث برگشت سایت می شود اما اگر شما یک الی دوسال است که سایت خود را راه اندازی کرده اید و در همان ابتدا قبل از پنالتی شدن دوهزار یا سه هزار ورودی گوگل داشته اید وحال پنالتی شده اید به نظر من یک دامنه دیگری بزنید و یک سایت دیگری راه اندازی کنید و بدون شک بدانید که فعالیت هایی که قرار است انجام دهید تا سایت از پنالتی شدن خارج شود را روی سایت جدید انجام دهید زود تر به نتیجه خواهید رسید.
این مشاوره ای است که به دوستان خود میدهم و شما هم جز دوستان من هستید که این نکته را خدمت شما خیلی دوستانه گفتم و امیدوارم به نحو احسن استفاده کنید و بهترین تصمیم را بگیرید
موفق و پایدار – امیر قمصری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود