الگوریتم کافئین گوگل و تغییر فوق العاده نتایج جستجو

آپدیت کافئین,آپدیت کافئین گوگل,الگوریتم کافئین

الگوریتم کافئین گوگل در آگوست سال 2009 توسط این موتور جستجو ارائه شد. این بروز رسانی که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت، یکی از بروز رسانی هایی بسیار مهم گوگل به حساب می آید.

الگوریتم کافئین گوگل به قدری عظیم بود که گوگل به کارشناسان متعددی، پیشنهاد داد تا این بروز رسانی را مورد بررسی قرار دهند و اگر با مشکلی مواجه شدند، آن را در اختیار این موتور جستجو قرار دهند.

احتمالا تا الان برایتان سوال شده است که این بروز رسانی چه ویژگی هایی دارد که سبب شده است تا این اندازه برای گوگل و کارشناسان سئو، مهم واقع شود؛ به همین علت، در این مطلب قصد معرفی الگوریتم کافئین گوگل به شکل کامل را داریم تا شما نیز به درک اهمیت آن پی ببرید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی داردپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

الگوریتم کافئین گوگل چیست و دقیقا چه ماهیتی دارد؟

درک اینکه الگوریتم کافئین گوگل چیست به شما کمک می کند تا جایگاه این موتور جستجو را به شکل بهتری در نظر بگیرید. الگوریتم کافئین، در واقع یک سیستم ایندکس جدید می باشد. این سیستم جدید، برای گوگل این شرایط را مهیا می سازد تا اطلاعات را به شکل خاص تری، کراول و ذخیره کند.

در واقع، موتور جستجوگر گوگل به واسطه این بروز رسانی، نه تنها توانست روند ایندکس کردن صفحات سایت ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد، بلکه توانست نتایج جدیدتر و بهتر را در SERP های خود به نمایش بگذارد.

حال مسئله اینجا است که این الگوریتم کافئین گوگل، چگونه این کارها را انجام می دهد؟

در سیستم ایندکس قدیمی گوگل، وقتی شما یک عبارت کلیدی را جستجو می کردید، صفحات و محتواها در یک دسته بندی با عنوان جدیدترین صفحات مورد نیاز روبرو می شدید. پس، موتور جستجو گوگل نیاز به چندین خزنده داشت؛ برخی برای اینکه آخرین تغییرات وب سایت ها را مورد بررسی قرار دهند و برخی دیگر هم برای ایندکس دوباره تغییراتی که در این صفحات به وجود آمده بود.

اگر یک سایت جزو دسته موارد جدید بود، به سرعت محتوایش توسط ربات گوگل در اولویت برای ایندکس شدن قرار می گرفت. اما محتوای بسیاری از وب سایت ها، هر چند هفته یکبار، دوباره کراول ایندکس می شد.

تمامی این روند سبب می شد تا محتواهای جدید نتوانند در روند رتبه بندی کلی سایت تاثیری داشته باشند.

در نتیجه گوگل به فکر یک بروز رسانی اساسی در روند کاری خود شد تا بتواند به بهترین شکل ممکن نتایج مختلف را در SERP ها به نمایش در بیاورد.

الگوریتم کافئین گوگل به کلی این روند موتور جستجو برای ایندکس کردن وب سایت ها را تغییر داد؛ با الگوریتم کافئین، موتور جستجو گوگل توانایی این را پیدا کرد تا در چند ثانیه، محتواهای یک صفحه را به دست بیاورد و صفحات نتایج جستجوی خود را بر اساس بهترین و جدیدترین مطالب، در یک دسته واحد، رتبه بندی کند.

چرا گوگل از بروز رسانی کافئین استفاده کرد؟

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما کافئین، یک بروز رسانی برای الگوریتم رتبه بندی گوگل نیست!

در واقع، کافئین به طور کلی کاری به سیستم رتبه بندی وب سایت ها نداشته و ندارد. کافئین بروز رسانی ای بود که گوگل برای سیستم ایندکس مطالب سایت ها از آن استفاده کرد؛ به زبان دیگر، گوگل پروسه کراول و ایندکس کردن را کاملا از نو ساخت.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است لیست نتایج جستجو در سال های دهه 2000 مورد بررسی قرار دهید. تا قبل از سال 2009، حدودا 2.4 میلیون وب سایت و 188 میلیون کاربر در دنیای مجازی فعالیت داشتند.

این ارقام بعد از الگوریتم کافئین گوگل، به شدت افزایش پید کرد؛ در سال 2009 به یکباره تعداد وب سایت ها به 240 میلیون و تعداد کاربران به نزدیک 2 میلیارد نفر رسید.

دقت داشته باشید که تمامی تغییرات، مربوط به محتواهای متنی وب سایت ها نمی شود و الگوریتم کافئین، تمامی نوع های محتوا مثل تصاویر، ویدئوها، پادکست ها و … را در بر گرفت.

طبیعی است که سیستم قدیمی الگوریتم کافئین، نمی توانست این کارها به خوبی انجام دهد. در اینجا متوجه شده اید که اهمیت الگوریتم کافئین گوگل چیست و چه چیزی سبب شده است تا این بروز رسانی به یک تغییر بسیار مهم در روند فعالیت های موتور جستجوگر گوگل داشته باشد.

آپدیت کافئین,آپدیت کافئین گوگل,الگوریتم کافئین

تصور کنید که یک صاحب یک خانه هستید و به تنهایی زندگی می کنید؛ حال طبیعی است که در آشپزخانه خود هر چیزی را در هر مکانی که می خواهید گذاشته و به راحتی آن ها را پیدا می کنید و آن را مورد استفاده قرار می دهید. اما اگر افراد دیگر به زندگی شما اضافه شوند چه؟ طبیعتا سلیقه های آنان متفاوت است و شما باید برای هر کدام از آن ها متناسب با خواسته هایشان، لوازم را در مکان های مختلف قرار دهید.

این موارد تنها مربوط به 5 یا 10 نفر است؛ حال مورد گوگل و سیستم ایندکس کردن آن فکر کنید؛ اگر کافئین نبود، گوگل امروزه نمی توانست به این جایگاهی که دارد دست پیدا کند.

چه سایت هایی تحت تاثیر کافئین قرار گرفتند؟

الگوریتم کافئین بر خلاف دیگر بروز رسانی های گوگل، تاثیر منفی بر دسته خاصی از وب سایت ها نداشت. برخی ادعا دارند که بعد از اینکه الگوریتم کافئین گوگل پیاده سازی شد، صفحات آن ها با افت رنک مواجه شده و آن ها مقداری از ورودی خود را از دست داده اند.

باید بگوییم که این مطلب هیچگاه از سمت گوگل مورد تایید قرار نگرفت و این موتور جستجو دلیل افت رنک آن وب سایت ها را مربوط به رعایت نکردن اصول سئو سایت دانست.

تنها کاری که شما می توانید در این زمینه انجام دهید، استفاده از جدیدترین مطالب به بهترین شکل ممکن می باشد. با افزایش سرعت چشمگیر ایندکس شدن سایت ها، وب سایت های زیادی نهایت بهره را از این موقعیت بردند و کسب و کار خود را به شکل خوبی ارتقا دادند.

جمع بندی

در آخر که متوجه شده اید الگوریتم کافئین گوگل چیست و دقیقا چه مفهوم و اهمیتی دارد، باید بگوییم که تاثیر اندک این بروز رسانی بر سیستم رتبه بندی سایت ها، اصول سئو سایت شما را تغییر نمی دهد. این بروز رسانی عملکرد گوگل را در مورد ایندکس کردن بهبود داد. اگر قصد پیشرفت در سئو سایت را دارید، پیشنهاد نیوسئو به شما این است که تا جایی که می توانید در مورد الگوریتم رتبه بندی گوگل و بروز رسانی های آن، مطلعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود