10 دلیل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

ثبت وبلاگ در گوگل,چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید,چرا گوگل سایت رو ایندکس نمی کنه

عدم نمایش سایت در گوگل یکی از رایج ترین مشکلات صاحبان وب سایت های نوپا می باشد. در بیشتر موارد به نظر می رسد که تمامی نکات سئو سایت را در روند کاری خود پیاده سازی کرده اند، اما باز هم مشکلاتی مربوط به عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل را دارند.

نکته اینجاست که بروز این مشکل، بی دلیل نیست و البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چراکه اگر بتوانید به خوبی از این مقاله آموزش سئو استفاده کنید، می توانید این مشکلات را به راحت ترین شکل ممکن مرتفع کنید. در واقع 8 دلیل وجود دارد که ممکن است باعث شده باشند که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در نیامده باشد. بنابراین اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید که چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید، بهتر است که ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمائید.

قبل از اینکه به بررسی این 8 دلیل بسیار مهم و تاثیرگذار در عدم نمایش سایت در گوگل بپردازیم، بهتر است که بدانید وقتی شما در گوگل می خواهید وب سایت خود را پیدا کنید، در واقع شما به دنبال صفحه ای از سایت خود هستید. اینکه تفاوت پیدا کردن خود سایت و پیدا کردن صفحه ای از سایت را متوجه شوید، اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر گوگل نداند که شما می خواهید یک صفحه از سایت خود را به رتبه بالایی در نتایج جستجو برسانید، طبیعی است که آن را در صفحات نتایج خود نشان ندهد. سه حالت کلی وجود دارد که اساس به نمایش در آمدن یک صفحه سایت در نتایج جستجوی گوگل هستند:

  • گوگل باید بداند که سایت شما به طور کلی وجود داشته و فعالیت می کند و همچنین به تمامی صفحات آن دسترسی کامل داشته باشد.
  • صفحه سایت شما نتیجه مناسبی برای یک کلمه کلیدی است که بهتر است رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد.
  • شما به گوگل ثابت کرده اید که صفحه مورد نظر شما، لیاقت و شرایط حضور در رنک های برتر را دارد که پاسخ مناسبی برای پرسش های کاربران می باشد.

قبل از هر چیز بیایید مطمئن شویم که آیا سایت ما ایندکس شده است یا خیر:

چگونه مطمئن شویم سایتمان ایندکس شده است؟

برای فهمیدن این موضوع که دلیل عدم نمایش سایت در گوگل چیست ابتدا باید مطمئن شوید که آیا سایت ایندکس شده یا خیر. برای این موضوع می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. ابزار سرچ کنسول گوگل: یکی از کاربردی ترین و بهترین ابزارهای سئو سایت برای تحلیل و آنالیز داده های دریافتی از ورودی های گوگل و البته پیدا کردن خطاها و مشکلات سایت، ابزار گوگل سرچ کنسول است. شما توسط بخش Inspection ابزار می توانید پیدا کنید که آیا سایت یا صفحه مدنظرتان ایندکس شده یا خیر.
  2. ابزار ZipTie.dev: ابزاری که به شما این امکان را می دهد ایندکس شدن صفحات را با استفاده از کراول نقشه سایت متوجه شوید. این ابزار به صورت یک لیست این داده ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. به طور کامل این ابزار امکانات مناسبی برای بررسی و تحلیل کراول و ایندکس شدن صفحات دارد.
  3. فرمول “site:”: اگر به ابزارهای بالا دسترسی ندارید یا تصور می کنید که کار کردن با ابزارها، برایتان دشوار است، این روش آخر نیز تا حدودی می تواند کار شما راه بیاندازد. کافیست آدرس وب سایت خود را در فیلد جستجو گوگل با فرمول “site:yourdomain.com” جستجو کنید. اکنون صفحاتی که ایندکس شده باشند، به صورت نتایج گوگل، دیده می شوند.

به وسیله روش ها و ابزارهایی که در این بخش بررسی کردیم، می توانید لیستی از صفحات یا url هایی که ایندکس نشده اند را آماده سازی کنید. سپس با بررسی دلایل ایندکس نشدن صفحات سایت، که در ادامه شرح می دهیم، راهکارهایی را برای رفع این مشکل، بیابید.

مهم ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

تا اینجای کار مطمئن شدید که صفحه مدنظر یا سایتتان ایندکس نشده است. برخی از دلایل زیر بیان کننده دلایل ایندکس نشدن یک سایت است، اما برخی از دلایل و موارد زیر، بیان کننده دلیل ایندکس نشده یک صفحه یا url است. در نتیجه حتما تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید و از مواردی که بررسی می کنیم، نکته برداری کنید:

1- سایت های تازه تاسیس

اگر شما تازه وب سایت خود را تاسیس کرده اید، هنوز زمان لازم است تا گوگل صفحات سایت شما را پیدا کند و تشخیص دهد که آن ها برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو، شرایط مناسبی دارند یا خیر. برای فهمیدن این موضوع می توانید از عبارت site:yourwebsite.com استفاده کنید. اگر حتی یک نتیجه با استفاده این روش نشان داده شود، یعنی که گوگل سایت شما را می شناسد و آن را ایندکس کرده است.

راهکارها:

برای سایت های تازه تاسیس پیشنهاد می شود که با یک برنامه ریزی دقیق و همین طور یک استراتژی محتوا کاملا حرفه ای، کار تولید محتوا سایت خود را شروع کرده با یک زمانبندی مشخص، بخش بلاگ سایت خود را راه اندازی کنید.

در هر حوزه کاری، قطعا مخاطبان و کاربران آن حوزه، با سوالات و چالش هایی در مواجه با خدمات یا محصولات روبرو هستند. شما با راه اندازی بخش بلاگ، هم می توانید به خوبی به سوالات و چالش های آن ها پاسخ دهید و از همه مهم تر، مشکل ایندکس نشدن صفحات سایت خود را رفع کنید.

راه اندازی بخش بلاگ اولین و کاربردی ترین راهکار برای نشان دادن بروز بودن سایت است. شما با بخش بلاگ به ربات های گوگل این را اعلام می کنید که “سایت ما در بازه های زمانی مختلف، بروز رسانی می شود”. همچنین این موضوع نشان می دهد که شما برای کاربران هدف خود، ارزش قائل هستید.

اولین و مهم ترین نکته ای که در راه اندازی بخش بلاگ باید در نظر بگیرید، این است که حتما در یک بازه زمانی مشخصی، محتوای جدید را منتشر کنید.

به عنوان مثال، نیوسئو روزهای زوج ساعت 21 محتوای جدید خود را منتشر می کند. شما نیز باید روز و ساعت دقیق انتشار محتوای خود را دقیق مشخص کنید. این تعیین دقیق زمانبندی، به ربات های گوگل نشان می دهد که بهتر است چه بازه های زمانی، سایت شما را کراول و ایندکس کنند.

2- نوایندکس بودن سایت

یک علت ایندکس نشدن سایت در گوگل ممکن است این باشد که صفحه یا صفحات شما دارای تگ نوایندکس است. اگر شما با استفاده از یک متا تگ noindex به گوگل اعلام کنید که صفحه سایت شما را ایندکس نکند، گوگل نیز مطابق با خواسته شما عمل خواهد کرد. متا تگ noindex یک قطعه از صفحه HTML  می باشد که به این صورت است:

<meta name="robots" content="noindex"/>

شما حتی اگر نقشه سایت خود را ایجاد کرده و آن را در کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console ثبت کرده باشید، اما در صفحه مورد نظرتان تگ noindex وجود داشته باشد، در این صورت گوگل این صفحه سایت شما را شناسایی نخواهد کرد و در نتایج جستجوی خود به نشان نخواهد داد.

اگر قصد دارید پروسه سئو سایت خود را شروع کنید، حتما از این بابت مطمئن شوید که کدام صفحات دارای تگ نوایندکس است.

راهکارها:

برای رفع مشکل ایندکس نشدن صفحات سایت در زمانی که تگ نوایندکس روی صفحات است، باید ابزاری را پیدا کنید که لیست صفحات نوایندکس سایت را به شما نشان دهد. ابزارهای زیادی این لیست را به شما ارائه می دهند، اما پیشنهاد ما ابزار تحلیل سئو سایت اسکریمینگ فراگ است (ما در مقاله آموزش اسکریمینگ فراگ نیوسئو به طور کامل نحوه تحلیل سئو سایت را آموزش دادیم).

این ابزار لیست خطاهای مختلف حوزه سئو را به شما شرح می دهد. بخشی از این ابزار نیز به عنوان خروجی، لیستی از صفحاتی که دارای تگ نوایندکس هستند، را به شما شرح خواهد داد.

3- عدم اجازه دادن به خزنده های گوگل برای کراول کردن سایت

بیشتر سایت ها چیزی به اسم فایل robots.txt دارند. این فایل به موتور جستجو اعلام می کند که به چه قسمت هایی از وب سایت شما می تواند وارد شده و به کدام قسمت ها نمی تواند وارد شود. به همین ترتیب، گوگل نمی تواند URL هایی که در این فایل آن ها را بلاک کرده باشید، را کراول کند و طبیعتا وقتی نتواند صفحه ای را با واسطه خزنده های خود کراول کند، آن را در نتایج جستجوی خود نیز نشان نخواهد داد.

اگر شما حساب Google Search Console داشته باشید، می توانید از بروز چنین مشکلاتی اطلاع پیدا کنید. کنسول جستجوی گوگل به شما اخطار خواهد داد که به عنوان مثال یک URL در فایل robots.txt بلاک شده است. شما با مراجعه به قسمت page می توانید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

راهکارها:

پیشنهاد می شود که برای مطمئن شدن از این موضوع، اکنون فایل ربات سایت خود را دانلود و آنالیز کنید. برای پیدا کردن فایل ربات باید از فرمول زیر استفاده کنید:

https://www.example.com/robots.txt

بعد از پیدا کردن فایل ربات، لینک ها را بررسی کنید، ممکن است لینک صفحه ایندکس نشده سایت شما، در این لیست باشد. بهتر است که تک تک لینک های داخل این لیست را بررسی و ببینید آیا باید در لیست ربات باشند یا خیر و اینکه کلا به چه دلیل، در این لیست قرار گرفته اند. اگر کارشناس سئو هستید و به تازگی پروژه سئو یک سایت را دریافت کردید، حتما در بررسی این فایل با کارفرما ارتباط برقرار کنید.

4- نداشتن بک لینک های باکیفیت

لینک سازی نامناسب می تواند علت ایندکس نشدن سایت در گوگل باشد. حتی اگر مشکلی در مورد عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل نداشته باشید، باز هم شما باید تمام تلاش خود را کنید تا به گوگل ثابت کنید که شایسته کسب رتبه های برتر هستید.

گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود از فاکتورهای زیادی استفاده می کند. بک لینک ها یکی از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی در این بین، به شمار می روند. اگر شما نتوانید عملکرد مناسبی در روند لینک سازی سایت خود داشته باشید، طبیعتا گوگل این مورد را به عنوان یک فاکتور منفی برای وب سایت شما در نظر گرفته و باعث عدم نمایش صفحات سایت شما در SERP می شود.

عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل

برای اینکه تشخیص دهید بک لینک ها مشکل اصلی شما در عدم نمایش سایت در گوگل هستند یا خیر، تنها کافی است که سایت هایی که در رتبه بالایی در زمینه کسب و کار شما هستند را مورد بررسی قرار دهید. اگر آن ها از بک لینک های زیاد و با کیفیتی استفاده کرده باشند، این یعنی که شما باید بر روی بالا بردن ارزش بک لینک های سایت خود متمرکز شوید.

راهکارها:

پیشنهاد می شود که برای بهبود وضعیت سئو خارجی سایت خود و همچنین بهبود روند ایندکس شدن صفحات سایت، حتما با یک استراتژی ساخت بک لینک استاندارد و جامع کار ایجاد بک لینک را شروع کنید. همان طور که در بخش قبل، گفتیم، باید بک لینک های رقبای خود را آنالیز کنید و لیستی مناسب برای ساخت بک لینک تهیه کرده و در بازه های زمانی مختلف، بک لینک بسازید.

5- کم بودن اعتبار صفحات سایت

یکی از مهم ترین مواردی که با سئو سایت وضعیت بهتری پیدا می کند، اعتبار صفحات است. الگوریتم رتبه بندی صفحات سایت گوگل بر اساس چیزی به نام PageRank شکل گرفته است. PageRank لینک هایی که یک صفحه سایت دارد را به عنوان رای هایی برای افزایش اعتبار آن در نظر می گیرد.

بهتر است بدانید که PageRank توسط گوگل از حالت عمومی خارج شده است؛ در نتیجه پس از آن دیگر نمی توان اعتبار صفحه سایت را مشخص کرد. البته دقت داشته باشید که خروج آن از حالت عمومی به منزله عدم وجود آن نیست. شما برای اندازه گیری اعتبار سایتتان می توانید از ابزارهایی که در گوگل وجود دارد، استفاده کنید.

راهکارها:

به طور کلی تمامی اقداماتی که به عنوان بهینه سازی سایت انجام می شود، روی افزایش اعتبار صفحات یا همان domain authority اثرگذار است، اما در کنار بهینه سازی کلی سایت، از ساخت بک لینک غافل نشوید. دریافت لینک از سایت های معتبر، به شدت روی افزایش اعتبار دامنه سایت، بسیار اثرگذار است.

زمانی که domain authority صفحات به مرور زمان افزایش یابد، مشکل ایندکس نشدن صفحات سایت نیز به مرور رفع خواهد شد و به دنبال آن بودجه کراول صفحات نیز افزایش می یابد.

6- عدم هماهنگی موضوع وبسایت با هدف جستجو کاربران

اگر می خواهید که بهترین و مفیدترین محتوا را برای کاربرانتان ارائه کنید، بهتر است که محتوای سایت شما ارتباط خوبی با هدف جستجو داشته باشد. همسو نبودن صفحات سایت با هدف جستجو، یک فاکتور منفی از نظر موتورهای جستجو محسوب شده و باعث عدم نمایش سایت در گوگل می شود.

به عنوان مثال اگر حوزه اصلی کسب و کار شما، فروش محصولات موبایل است، باید محوریت اصلی صفحات سایت شما چه در بخش بلاگ و چه در بخش صفحات محصول و دسته بندی، ارائه نکات مهم برای خرید انواع موبایل باشد. مثلا اگر در این موضوع، درباره تعمیر موبایل و راهکارهای آن صحبت کنید و محوریت اصلی سایت خود را تغییر دهید، بات های گوگل دچار سردرگمی شده و کمتر تمایل پیدا می کنند که صفحات شما را ایندکس کنند.

راهکارها:

این مشکل ایندکس نشدن صفحه سایت را می توان با یک برنامه ریزی درست روی تولید محتوای وب سایت و انتشار منظم محتوا در بازه های زمانی مختلف، برطرف کرد. معمولا صاحبان وب سایت، در این مورد با مشکل عدم ایندکس مجدد گوگل و رتبه بندی صفحه در نتایج را دارند. برای این مورد هم پیشنهاد می کنیم که با بروز رسانی درست و درخواست ایندکس دستی، این مشکل را برطرف کنید.

به طور کلی علت ایندکس نشدن سایت در گوگل به نوع و موضوع محتوای شما ارتباط دارد. مشکلات فنی معمولا به راحتی برطرف می شود و بعید است که کارشناسان سئو مثلا فراموش کنند که تگ نوایندکس یک سایت را بردارند.

7- وجود مشکلات در زمینه duplicate content

Duplicate content یعنی اینکه یک محتوای تکراری زیر شاخه دو URL متفاوت باشد. گوگل سعی می کند تا محتواهای تکراری و کپی شده را ایندکس نکند؛ چراکه این کار باعث می شود که فضای ایندکس گوگل بیهوده پر شود.

تنها در صورتی گوگل این صفحات که محتوای شبیه به هم دارند را ایندکس می کند که شما توانسته باشید از راهنمای جامع و فوق العاده تگ های canonical استفاده کرده باشید. اگر از این تگ های در روند کاری خود استفاده نکرده باشید، گوگل صفحه ای را برای ایندکس کردن انتخاب می کند که ارزش بالاتری داشته و صفحه دیگر که محتوای شبیه به صفحه اولی دارد را در صفحات نتایج جستجوی خود به نمایش در نمی آورد.

راهکارها:

برای رفع مشکل Duplicate content راهکارهای زیر را پیشنهاد می کنیم:

تولید محتوا یونیک برای صفحات با محتوای تکراری: اولین و بهترین راهکار برای شما که فرصت آن را دارید، تولید محتوای یونیک برای صفحات سایت است. اگر علت بالا نیامدن سایت در سرچ گوگل به خاطر وجود محتوای تکراری باشد، با تولید محتوای یونیک به احتمال 100 درصد، مشکل رفع می شود.

معرفی صفحه مرجع: به عنوان مثال در سایت های فروشگاهی ممکن است که گوگل محتوای یک دسته محصول را تکراری تشخیص دهد. برای اینکار بهتر است که یک صفحه از محصولات را به عنوان صفحه مرجع به نسبت صفحات با محتوای مشابه معرفی کنید. مثل برای سری محصولات گوشی سامسونگ s23 که دارای مدل های مختلف است مانند s23 اولترا، s23 با حافظه 512 و… . باید یک صفحه از این سری محصولات را مرجع معرفی کنید و در دیگر صفحات با کنونیکال، به این صفحه مرجع، لینک دهید.

لینک سازی داخلی و بک لینک: برای مشخص کردن یک صفحه مرجع در بین چنین صفحه مشابه، می توانید با لینک داخلی این کار را انجام دهید. به طور کلی شما می توانید با لینک سازی داخلی، صفحات هدف خود را به بات های گوگل معرفی کنید تا در این صورت بودجه کراول صفحات شما نیز به مرور زمان، افزایش یابد.

همچنین با ساختن بک لینک برای صفحه مرجع، می توانید به بات های گوگل نشان دهید که صفحه اصلی محصولات با توجه به چنین صفحه با محتوای مشابه، کدام است.

8- جریمه شدن توسط گوگل

جریمه گوگل از اصلی ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل می باشد. بسیاری از دانشجویان سئو که سوال دارند چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید، باید بررسی کنند که آیا توسط این موتور جستجو جریمه شده اند یا خیر.

گوگل به دو صورت سایت ها را جریمه می کند:

  • به صورت دستی
  • با استفاده از الگوریتم خود

خوشبختانه جریمه های دستی گوگل به ندرت پیش می آیند. با این حال بهتر است که شما از هشدارهای کنسول جستجوی گوگل درباره این موضوع غافل نشوید. معمولا زمانی یک کارمند شرکت گوگل سایتی را به صورت دستی کراول می کند که صاحبان آن سایت کار اشتباهی انجام داده باشند و یا اینکه شکایاتی از سایت مورد نظر انجام شده باشد.

در نهایت باید بگوییم که رتبه بندی گوگل مانند یک بازی ویدئویی است. اگر شما دسته مشکل دار را داشته باشید، هرچقدر هم که تلاش کنید، باز هم نمی توانید در این بازی موفق شوید. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که تمامی موارد گفته شده در بالا را بررسی و بعد از آن شروع کنید به استفاده از اصول سئو در روند فعالیت های خود و خدمات مناسبی برای مخاطب هایتان ارائه کنید.

9- موبایل فرندلی نبودن سایت

یکی دیگر از دلایل عدم نمایش سایت در گوگل می تواند موبایل فرندلی نبودن آن باشد. مهم نیست که محتوای سایت شما چقدر ارزشمند باشد. اگر به درستی در مرورگر موبایل نمایش داده نشود، محتوای شما ایندکس نخواهد شد. حتما لازم نیست که ریزترین جزییات بهینه سازی برای موبایل را برای صفحات سایت خود، اجرا کنید.

کافیست سایت شما براساس اصول اولیه ریسپانسیو موبایل، بهینه سازی شده باشد تا به عنوان یک سایت موبایل فرندلی توسط ربات های گوگل به درستی و در بازه های زمانی مختلف، ایندکس شود.

فراموش نکنید که در کنار پیدا کردن مشکل ایندکس نشدن صفحه سایت باید دلیل دیر ایندکس شدن صفحه را نیز بیابید. معمولا یکی از مهم ترین دلایل دیر ایندکس شدن سایت در گوگل موبایل فرندلی نبودن سایت است.

پیشنهاد می شود که قبل از هر اقدامی، سایت خود را با ابزار Mobile-friendly test تست کنید تا متوجه شوید که سایت شما در مرورگرهای موبایل به صورت استاندارد نمایش داده می شود یا خیر.

10- وجود پیچیدگی یا تنظیمات اشتباه کدنویسی سایت

اگر برنامه نویسی سایت شما به صورت اصولی انجام نشده باشد، ممکن است علت عدم نمایش سایت در گوگل همین موضوع باشد. گوگل سایت های با برنامه نویسی غیراصولی و پیچیده را به سختی ایندکس می کند. مهم نیست که از چه زبانی برای طراحی سایت خود، استفاده کنید، مهم این است که برنامه نویسی سایت شما، به درستی انجام گرفته باشد.

برخی از صاحبان کسب و کارها در تلاشند که یک سایت صفر تا صد کدنویسی شده، داشته باشند تا بتوانند هر قابلیت را با روش یا الگو خاص خود، در سایت، پیاده سازی کنند. اگر این شخصی سازی بیش از حد سایت، به صورت غیراصولی انجام شود، می تواند یکی از دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل باشد.

معمولا یکی از متداول ترین مشکلات این سایت ها، این است که در مرورگر موبایل به درستی نمایش داده نمی شود و یا به اصطلاح، موبایل فرندلی نیستند. در این صورت، دلایل شماره 9 شامل حال این سایت ها، می شود.

11- سرعت پایین لود صفحات

سایتی که سرعت لود پایینی دارند، کمترین جذابیت را برای ربات های گوگل دارند. معمولا یکی از متداول ترین علت ایندکس نشدن سایت در گوگل یا دیر ایندکس شدن سایت، همین موضوع سرعت است. دلایلی زیادی هست که می تواند روی سرعت بارگزاری صفحات، اثرگذار باشد.

ممکن است وجود انواع محتوا در یک صفحه علت سرعت پایین لود آن باشد یا حتی استفاده از سرورهای قدیمی با منابع محدود که به شدت روی سرعت سایت اثرگذار است.

راهکارها:

تست سرعت سایت با ابزار Google Page Speed ​​Insights

این یکی از مهم ترین و کاربردی ابزارهای گوگل برای تست و تحلیل سرعت سایت است. کار کردن با این ابزار بسیار ساده است. تا حدودی می توان تشخیص داد که سرعت بارگزاری صفحه چقدر کم یا زیاد است، اما برای رفع مشکل سرعت بارگزاری صفحه، باید توانایی تحلیل داده های این ابزار را داشته باشید. پیشنهاد می شود که اگر با کندی سرعت سایت روبرو هستید، در اسرع وقت برای پیدا کردن علت بالا نیامدن سایت در سرچ گوگل و تست این مسیر، سرعت سایت خود را با این ابزار تست کنید.

استفاده از ابزار webpagetest.org

این ابزار نیز همانند ابزار بالایی داده های کاربردی برای پیدا کردن علت سرعت پایین لود صفحات، به شما نشان می دهد. با پیگیری راهکارهایی که این دو ابزار به شما نشان می دهند، به راحتی می تواند این مشکل را رفع کنید.

پس از انجام اقدامات لازم برای افزایش سرعت لود صفحات، حتما دوباره سرعت سایت خود را با ابزار Google Page Speed ​​Insights تست کنید تا مطمئن شوید که این مشکل به طور کامل رفع شده است.

پیدا کردن دلیل اصلی عدم نمایش یک صفحه در گوگل

تا اینجای کار توضیح دادیم که چرا یک سایت در نتایج گوگل نیست. اما ممکن است که سایت شما در نتایج گوگل باشد، اما برخی از صفحات در نتایج دیده نشود. برای پیدا کردن علت بالا نیامدن سایت در سرچ گوگل بهترین ابزار پیشنهادی، سرچ کنسول گوگل است. این ابزار بسیار کاربردی این امکان را به مدیران و وبمستران داده است که به سادگی متوجه شوند چرا یک صفحه در نتایج گوگل نیست و همین طور چه صفحاتی در نتایج گوگل نیستند. برای پیدا کردن دلیل ایندکس نشدن یک صفحه توضیحات زیر را دنبال کنید:

حذف شدن سایت از گوگل,عدم نمایش سایت در جستجوی گوگل,عدم نمایش سایت در گوگل

همان طور که در تصویر می بینید، در ابزار سرچ کنسول گوگل بخشی به نام Inspection وجود دارد. این بخش امکان بررسی آدرس صفحه را داده تا شما بتوانید اطلاعات جامعی از یک صفحه اعم از روند Indexing و Crawling و همین طور حضور و عدم حضور آن در نتایج را نیز نشان میدهد.

بخش شماره 1 در تصویر برای قرار دادن لینک و بررسی آن توسط بخش Inspection است. بخش شماره 2 نیز نوعی دیگر از دسترسی به این بخش و سرچ کردن یک url می باشد.

زمانی که URL یک صفحه را در این بخش سرچ کنید، در صورتی که ایندکس شده و در نتایج گوگل باشد، پیام زیر را دریافت می کنید:

علت ایندکس نشدن سایت در گوگل

و در صورتی که صفحه شما در نتایج گوگل با مشکل ایندکس نشدن مواجه شده باشد (صفحه در نتایج گوگل نباشد) با پیغام زیر مواجه می شوید:

ثبت وبلاگ در گوگل,چرا سایت من در گوگل بالا نمی آید,چرا گوگل سایت رو ایندکس نمی کنه

حال می توانید با اطلاعاتی که این پیغام در اختیار شما می گذارد، مشکل ایندکس نشدن صفحه سایت را پیدا کرده و در پی رفع آن، اقدام کنید.

77 نظر در مورد مقاله “ 10 دلیل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل ” ثبت شده است
  1. حسین

    سلام وقت بخیر ما یک وب سایت داریم که حدود 3 ماه میشه فعالیت کردیم و در این سایت برای دو شهر مقاله زدیم به عنوان مثال تعمیرات لباسشویی در پردیس و یک مقاله جدا با عنوان تعمیرات لباسشویی در دماوند و قبل از اینکه مقالات شهر پردیس قرار داده بشه در نتایج گوگل حضور داشتیم اما الان نزدیک به 3 هفته میباشد که هیچ اثری توی نتایج گوگل نداریم و صفحات ایندکس شدن بدون مشکل و ارور فقط در نتایج نیست ممنون میشم راهنمایی کنید.
    https://kajservice .ir/
    اینم وب سایت


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      وقتتون بخیر
      ممکنه که صفحاتتون دچار مشکل کنیبالیزیشن شده باشه
      رقبای سایتتون رو هم بررسی کنید، شاید اون ها عملکرد بهتری داشتند. چون گوگل سایت ها قوی تر رو در نتایج خودش نشون میده


  2. mahdi

    salam mamnun az site khoobetun
    natije zahmate shoma 🙂


  3. حمید شوقی

    سلام جناب قمصری ، سایتم را تازه راه اندازی کرده ام ان را سئو کرده ام عنوان فارسی آن در گوگل سرچ می کنم چیزی نشان نمی دهد ولی با آدرس انگلیسی ان مشکلی ندارد لطفا راهنمایی بفرمایید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      روزتون بخیر
      احتمالا عنوان سایت شما با عناوین سایت های دیگه یکسان هست، حالا چون سایت های همنام با سایت شما یا همنام با برند شما، قدیمی‌تر هستند، اونهارو به جای سایت شما نشان می دهد


  4. علیرضا دالوند

    سلام.وقت بخیر.
    من یه سایت شخصی داشتم برای محصولاتم.حدود ۱سال و نیمه ازش استفاده نکردم.الان حتی توی گوگل پیدا هم نمیشه و اصلا انگار از اول وجود نداشته.میتونید راهنماییم کنید.اینم اسم سایتم
    Www. mihanabyar .ir


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      وقتتون بخیر
      داخل مقاله دلیل ایندکس نشدن سایت کامل توضیح دادیم
      از فرمول site: استفاده کنید و آدرس سایتتون رو بدین صورت در نوار جستجو گوگل وارد کنید و دکمه سرچ رو کلیک کنید:
      site:mihanabyar.ir


  5. مرتضی عابدینی

    سلام وقتتون بخیر و شادی🌹
    doctornano.ir هست سایتمون، ممنون میشم راهنمایی کنید.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام روز شما بخیر
      میتونید از طریق لینک زیر جهت تحلیل سئو سایت، سفارشتون رو ثبت کنید تا نه تنها دلیل عدم ایندکس صفحات، بلکه تمامی بخش های سئو سایتتون رو بررسی و مشکلاتش رو براتون شرح بدیم

      https://www.newseo.ir/website-seo-analysis


  6. pooya panahi

    سلام روز به خیر
    من محصولی دارم که رتبه ۵ گوگل رو داره
    ولی جدیدا بعضی وقتا که کلمه کانونی محصولم رو سرچ می کنم گاهی هستم گاهی اصلا توی نتایج جست و جو نمیاردم .
    باید چی کار کنم؟


    • امیر قمصری

      درود پویای عزیزم
      به نظر میرسه جریمه شدی. اونم از نوع محتوای رقابتی
      در پیج اینستاگرام و در کانال تلگرامی نیوسئو خیلی در موردش گفتم. پاسختون خیلی زیاده. در یک کامنت نمی گنجه


  7. CS

    سلام، وقت بخیر
    سایت ما حدودا هشت ماهی هست که راه اندازی شده و سایت فروش محصولاته، وقتی که با استفاده از روش site: سایتمون رو چک کردم نتایجی رو بالا اورد و خب این یعنی گوگل سایت ما رو میشناسه، ولی خیلی از صفحات سایتمون حتی با سرچ کردن کلمه کلیدی اصلی هم بالا نمیان (حتی در اخرین نتایج همه دیده نمیشن)، در گوگل سرچ کنسول، قسمت URL Inspection هم میزنه URL is not on Google, از یه طرفی هم نمیدونم چرا گوگل سرچ کنسول هیچ اطلاعات دقیقی راجب سایتمون نمیده، مثلا قسمت performance ارقام نمودار صفره، در قسمت indexing هم indexed صفره و not indexed یک هست که نمیفهمم معنیش چیه، قسمتای experience و enhancements که کلا زده no data و هیچی نمیاره، هر کار میکنم اصلا نمیفهمم مشکل سایت چیه، میشه لطفا جواب بدین و کمک کنین، ممنون میشم:)


    • امیر قمصری

      سلام و درود
      عزیزم سایت شما به صورت کلی نیاز به تحلیل داره. اگر صلاح دیدید، با تیم نیوسئو تماس بگیرید


  8. سمیرا

    سلام وقت بخیر
    من یک سایت وردپرسی چند وقته روش کار میکنم
    موقع سرچ با لپ تاپ و ویندوز سایت در سرچ گوگل نمایش داده میشه ولی موقع سرچ با گوشی سایتم اصلا دیده نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرماید


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      وقتتون بخیر
      باگ های موجود در طراحی ریسپانسیو سایتتون رو رفع کنید
      به احتمال قوی، این مشکل رفع میشه


  9. بیمه نشان

    سلام
    از آموزشهای ناب شما سپاسگزارم .
    از راهنمایی های شما در وب سایت زیاد استفاده می کنم .

    ممنون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      سپاس از همراهی شما
      خوشحالم که برای شما مفید واقع شده


  10. لیلا

    هاستم اروپا هست الان موقعیتش ولی کاربرا ایرانی هستن ، به نظرتون استفاده از cdn رو متوقف کنم یا ادامه بدم ؟


    • امیر قمصری

      در حال حاضر و با شرایط کنونی پاسخ دقیق و قطعی در این مورد نداریم متاسفانه


  11. لیلا

    موقعیت هاست ایران هست میتونه به این خاطر باشه ؟ در ضمن غیرفعال کردن سرویس cdn میتونه به سئو سایت ضربه بزنه یا خیر ؟
    ممنون از صبر و شکیبایی شما


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      سرویس CDN سرویسی هست که به صورت غیرمستقیم روی سئو سایت تاثیر گذاره
      ولی چون هاست شما ایران هست و بیشتر کاربران شما هم ایرانی هستند، این سرویس خیلی براتون کارایی نداره


  12. لیلا

    سلام
    برخی از محصولات من با فیلترشکن که سرچ میکنم توی نتایج نمایش داده نمیشن این درحالیه که بدون فیلترشکن توی نتایج بالا هستن و بخوبی نمایش داده میشن؛ مشکل از چیه بنظرتون؟


    • امیر قمصری

      درود عزیزم
      دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. مثل هاست شما، نوع بک لینک هایی که ساختید، cdn و …


  13. استاد واثقی

    سلام من فیلمی آموزشی رو در آپارات بارگذاری کردم
    ولی متوجه شدم به صورت امبد سایتی دیگر فیلمم رو در سایتش قرار داده
    حالا وقتی در گوگل فیلمم رو جستجو میکنم فقط اون سایت واسطه رو نمایش میده
    در صورتی که فیلمی که در آپارات هست اصلا در نتایج گوگل نیست
    علت چیه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام
      احتمال زیاد اون سایت، دارای سئو قوی‌ای نسبت به شما هست
      دلیل دیگه ای نمیتونه داشته باشه


  14. خسرو

    درود
    هنگامی که وارد کروم میشم و قصد باز کردن برنامه اری رو دارم با کلیک کردن روی نام برنامه مورد نظرم مثلا مفید کروم می پره و بسته میشه – ممکنه گوگل بجهت ورود زیاد به این برنامه من رو جریمه کرده باشه؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      خیر
      احتمال زیاد باید کروم رو بروز رسانی کنید


  15. رضا

    سلام
    وقتتون به خیر
    یک نفر اطلاعات شغلی دوست من رو از روزنامه رسمی برداشته و گذاشته داخل سایتش. وقتی توی گوگل اسمش رو سرچ می کنیم این لینک جز اولین لینک ها میاد بالا. ولی دوستم پرونده مهاجرتش در جریانه و نمیخواد اگر اسمش رو سرچ کردن اطلاعات شغلیش بیاد بالا. هر چی هم ایمیل میزنیم جواب نمیده. چکار میتونیم بکنیم؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      از پلیس فتا میتونید اقدام کنید


  16. مرتضی

    درود بر شما وقت بخیر.
    مشکل من اینه که دو تا از صفحات سایتم توی نتایج اصلا نمایش داده نمیشه جالبیش اینه هیچ خطایی تو تست یا لایو تست سرچ کنسول هم نیست و حتی توی سرچ کنسول میانگین رتبه رو میگه 37 که یعنی توی صفحه سوم یا چهارم احتمالا ولی نیست و نکته جالب تر برای من اینه که همین دوتا صفحه با کلمه های کلیدی توی ای پی غیر از ایران رتبه دارن و تو صفحه 5 هستند نمیدونم چرا و چطور درستش کنم ممنون میشم نظرتون رو برام ارسال کنید.
    با تشکر


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      با الگو زیر صفحات ایندکس شده سایتت رو ببینید و وجود اون صفحات در اینجا رو بررسی کنید:
      site:domain.com


  17. سیامک

    سلام وقتتون بخیر
    در مورد سایت ما فقط صفحه اول هست که توی گوگل به نمایش در میاد ، توی گوگل کنسول هم بررسی کردم میگه url روی گوگل هست و اوکیه و مشکلی هم اون پایین به نمایش در نمیاره ، اما به طور کلی 6 ارور توی قسمت کاوریج گوگل کنسول هستش که بعید میدونم به اون خاطر باشه ، فایل Robots.txt هم نداشت سایتمون که بدونم توی اون از تگ خاصی استفاده شده باشه ، چیکار باید بکنم ؟؟
    که مطمئن شم حتما بلاگ هم توی گوگل به نمایش در میاد یا حداقل همون صفحه ی نوشته ی مربوط به کلمه کلیدی اصلی که خیلی مهمه چون که ما فقط رو اون صفحات میتونیم مانور بدیم دیگه..
    ممنون میشم یه راهنمایی بکنید


  18. حامد

    باعرض سلام و خداقوت. من سایت فروشگاهی دارم که دارم محصولات رو داخلش قرار میدم ولی همزمان روی سئو کار نمیکنم. میخوام بعد از اتمام محصولات این کار رو بکنم. بنظرتون الان این اجازه رو بدم که گوگل صفحات رو ایندکس کنه یا نه🌹


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اگر سایت آماده اس و صفحه ناشناخته و 404 ندارید، حتما اجازه ایندکس شدن رو بدین


  19. امیرحسین ترابیان

    سلام و عرض ادب
    وبسایت بنده در یک کلمه کلیدی به مدت حدود یک ماه صفحه اول بود و از هفته گذشته شروع به افت رتبه کرد. به طور مستمر تولید محتوا، بک لینک و رپروتاژ انجام میشد برای کلمه مورد نظرم.
    و از دیروز کلا صفحه مورد نظرم در نتایج گوگل نشون داده نمیشه ولی هنوز ازش کلیک و ایمپرینش دارم و یک صفحه دیگه از سایتم رو در صفحه دوم گوگل میبینم.
    الان درحال حاضر صفحه ای که نه رپروتاژ، نه بکلینک و نه حتی به صورت درست روی محتواش کار شده صفحه دو گوگل داره نمایش داده میشه و صفحه ای که همه موارد بالا رو انجام دادم در هیچ صفحه ای از گوگل نشون داده نمیشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید تا بتونم این مشکل رو برطرف کنم


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اون صفحه ممکنه به خاطر محتوای تکراری یا بک لینک های پیش از حد یا غیراصولی، به این وضع افتاده


  20. Erfan

    سلام
    وقتی من مطلب جدیدی ارسال می‌کنم، اصلا در نتایج جستجو گوگل ظاهر نمی‌شود ولی وقتی عنوان آن مطلب را با عنوان سایت جستجو می‌کنم نمایش می‌دهد!
    این مشکل به تازگی برای سایتم ایجاد شده است.
    علت این مشکل چیست؟


    • سعید قائمی

      پاسخ به این سوال نیاز به بررسی موارد متعددی هست.
      در صورت تمایل میتونید از بخش تحلیل سئو سایت در نیوسئو، پک تحلیل مد نظر رو سفارش بدید تا همکاران ما بررسی کنن و نتیجه به شما اعلام خواهد شد.
      موفق باشید.


  21. مریم

    سلام وقتتون بخیر. یک مشکلی وجود داره برای سایت بنده اون هم این هست که خیلی از صفحات ایندکس شدن ولی تو نتایج سرچ نیستند. دلیلش چی می تونه باشه؟ و یک مشکل دیگه هم این هست که وقتی اسم سایت رو سرچ میکنم اولین نتیجه نمیاد.


    • ناظر سایت

      سلام
      به احتمال زیاد بخاطر یکی از دلایلی که در همین صفحه ذکر شدند این مشکل رخ داده.


  22. رامیار

    سلام و ارادت
    ببخشید من حدود 7 ساله که در گوگل اسکولار عضوم، و همیشه در نتایج گوگل مقاله هام و میدیدم، حدود یک ماهه که گوگل اسکولارم در نتایج گوگل بالا نمیاد، با توجه به اینکه تخصصی در این زمینه ندارم، مطالعاتی کردم در این زمینه و فکر می کنم noindex باشه وضعیت، چطور میتونین کمکم کنین؟


    • سعید قائمی

      درود بر شما دوست عزیزم
      لطفا سوالات تخصصی مرتبط با سئو رو فقط از طریق اپلیکیشن نیوسئو در بخش پرسش و پاسخ بپرسید تا شخص استاد قمصری پاسخ حرفه ای و به شما بدن.


  23. محسن

    سلام وقت بخیر
    از دیروز لینک من از گوگل پریده میشه راهنمایی کنید لطفا
    دامنه رو توی گوگل به انگلیسی میزنی میاره ولی با اسم فارسی سرچ میکنی نمیاره


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      مشکل شما ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه، سایت و سرچ کنسول باید بررسی بشه، میتونید از منو سایت ما و بخش مشاوره، زمان مشاوره دریافت کنید تا سایتون رو بررسی کنیم.


  24. چاه لوله

    سلام و عرض ادب. من یک سایت در زمینه لوله بازکنی در کرج راه اندازی کردم و یک مطلب یونیک و خیلی خوب هم با همین کلمه “لوله باز کنی در کرج” داخلش منتشر کردم و حتی ایندکس هم شده و یک هفته از انتشار محتوا میگذره اما اصلا توی نتایج گوگل حتی صفحه دهم نیست.
    این حوزه به صورت کلی و مخصوصا در کلمات شهر تهران سخت هست اما از اونجا که سایت من بصورت لوکال و محلی و فقط در شهر کرج هست سخت نیست و رقابت زیادی نداره و رقبا هم قدمت و بک لینک زیادی ندارن. طبق سایت های نامرتبط هم که در نتایج میبینم حداقل باید تا صفحه پنجم بیاد. چون من تجربه مدیریت چندین سایت رو هم دارم و اولین باره این مشکل برام پیش میاد. به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟


    • ناظر سایت

      سلام
      به احتمال زیاد با مرور زمان مشکل شما حل میشه


  25. تاپ سنتر

    جناب حمید موسوی سایت حدودا از سال ۸۷ فعال است


    • ناظر سایت

      دلایل زیادی میتونه داشته باشه، برای مشخص شدن دقیق دلیل باید وقت مشاوره بگیرید تا سایت آنالیز بشه، برای ثبت سفارش مشاوره با شماره 09126194196 تماس بگیرید.


  26. تاپ سنتر

    با سلام سایت من در گوگل ایندکس شده ولی مطالبی که میزارم ایندکس نمیشه؟
    لطفا راهنمایی بفرمائید


    • ناظر سایت

      سلام و درود خدمت شما، چه مدت از راه اندازی سایت گذشته است؟


  27. مهدی

    سلام خسته نباشید من داخل سایت یک محتوایی رو تولید کردم و در گوگل سرچ کنسول آن را ثبت کردم و برای دو روز در نتایج جستجو در صفحه اول بودم اما امروز که نگاه میکنم دیگه نیست رتبه ام و حتی با site: هم چک میکنم تو لیست ایندکس شده هام نیست ! خطایی هم تو گوگل سرچ کنسول ندارم تگ noindex هم برای من زده نشده


    • ناظر سایت

      یکی دوبار صفحه رو بروز رسانی کنید
      لینک سازی داخلی براش انجام بدین
      احتمال 95 درصد درست میشه


  28. عارف

    سلام
    من بیش از یکماه هست که سایت vivasanat.ir را راه انداختم ولی در نتایج گوگل نیست . اصلا نمیشناسه . با اون گزینه site:yourwebsite.com امتحان کردم نمیشناسه . چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنمائی کنید.


    • ناظر سایت

      اولین کار اینکه باید به صورت برنامه ریزی شده هر روز تایم های مختلفی، روی سایت فعالیت کنید. من پیشنهاد می کنم که یک ساعت مشخص کنید و همیشه تو اون سایت با یک روند روزانه یا روز در میون، محتوا جدید و اصولی در سایت بارگزاری کنید پس از مدتی گوگل متوجه فعال بودن وب سایت میشه و به شما رنک میده
      البته که اگر بقیه بخش های سایتتون به صورت اصولی سئو شده باشه
      اگر خواستید دقیق تر بررسی بشه میتونید از طریق لینک زیر درخواست مشاوره بدین:
      https://www.newseo.ir/seo-consulting
      و از طریق لینک زیر درخواست تحلیل سایت بدین:
      https://www.newseo.ir/website-seo-analysis


  29. عین حاء

    برای من دلیلی که میاره اینه:
    Could not find your site. Please check that you provided the correct URL for your property.

    الان چیکار کنم که نمیتونه کلا پیدا کنه سایت رو؟ لینک سایت رو درست وارد کردم.


    • ناظر سایت

      url که وارد کردید صحیح نیست


  30. مت

    سلام من یک سایت وردپرسی دارم بعد از این که کار ساختش تمام کردم ، تو وردپرس 4 روز پیش اجازه دادم محتواش توسط موتور های گوگل نشون داده بشه اما هنوز هیچی ازش تو گوگل نیامده و عبارت site:———-.com را هم تو گوگل که میزنم did not match any documents. نشون میده و هیچی نمیاره علت چیست؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      هنوز صفحات شما ایندکس نشده
      ممکنه کمی طول بکشه
      اگر بعد از مدت زمان زیادی مثلا یک ماه دوباره همین نتیجه رو داشتید، باید دقیق تر بررسی کنید
      چون ممکنه دلایل مختلفی داشته باشه


  31. عباس کریمی

    سلام من اسم سایتم این هستpayanehbarbaritehran.com
    چرا وقتی فارسی سرچ میکنم پایانه باربری تهران بالا نمیاد؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      وب سایت شما به احتمال زیاد بر اساس اصول سئو، بهینه سازی نشده
      بهتره که وبسایت شما تحلیل بشه تا دلیل این جریان رو دقیق تر متوجه بشیم


  32. ناظر سایت

    ایندکس نشدن یا دیر ایندکس شدن سایت می تونه دلایل زیادی داشته باشه
    مهم ترین اون، زنده نبودن سایت هست
    سایت که در بازه های زمانی مشخص، بروز رسانی میشه، قطعا زودتر ایندکس میشه
    البته به لینک سازی داخلی و خارجی هم میتونه ارتباط داشته باشه


  33. علی

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون. من صفحاتی دارم که با وجود ایندکس شدن در نتاج سرچ نیستند حتی در آخرین صفحات. در سرچ کنسول هم زمانی که بررسی می کنم لینک ها موجود هستند اما زمانی که عبارت کلیدی مرتبط سرچ میشه صفحه مربوطه وجود نداره. این موضوع فقط برای صفحاتی که در نوشته پیشخوان منتشر کردیم اتفاق افتاده . در ضمن کلمه کلید ی هایی که برای صفحه اول سایت انتخاب کردیم همه در سرپ هستن و فقط نوشته هاست که در سرپ نیستند به نظرتون مشکل از کجا می تونه باشه ؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      دلایل مختلفی برای این جریان وجود داره
      ممکنه بروز رسانی های شما برای اون صفحات ضعیف باشه
      یا اینکه لینک سازی برای اون صفحات، انجام نداده باشید
      یا اینکه رقبای سرسختی دارید که قوی تر از شما در این زمینه، فعالیت دارن
      اگر تمایل داشتید که یک وقت مشاوره هماهنگ کنم براتون تا تخصصی تر، به این موضوع، بپردازیم


  34. شهریار

    با سلام وقت بخیر
    یک سوال داشتم.. من یک سایت ۱۵ ماهه که فعال هست؟ اما وقتی که اسم سایت تو گوگل سرچ میکنم اسم سایت نیست سو عالی هست؟ علت چی هست لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما اگر مطمئن هستید که سایتتون نوایندکس نیست، شروع کنید به ساخت بک لینک با انکر تکست برند.


  35. طاها طالعی

    سلام. من سایتم را ثبت کردم و وارد پنل مدیریت شدم. اما نه زمانی که site: با این سرچ میکنم نشون میده و نه حتی آخرین نتیجه گوگله


    • مهدی گنجعلی

      درود وقت بخیر. سایت شما اگر به صورت نوایندکس نیست و از این قضیه مطمئن هستید، باید شروع به تولید و بروز رسانی محتوا و ساخت بک لینک هایی کنید که با انکر تکست برندتون هستند. گوگل هنوز شمارو نمیشناسه که بخواد رتبه بندی کنه.


  36. Hesam

    سلام خسته نباشید.
    خیلی ممنون از مطلب مفیدتون.
    من دچار یه سردرگمی شدم. وبسایت من حدود 2 ماه هست که راه اندازی شده و با کلمه کلیدی ای که در واقع نام خود سایت هست داخل نتایج گوگل نمایش داده نمیشه و به طور کلی نحوه نمایش وبسایت داخل نتایج گوگل خوب نیست.
    اما چه از نظر سرعت چه سئو و یا هر فاکتور مهم دیگه ای سایت من کاملا از قوانین گوگل پیروی میکنه. میخواستم بدونم دلیل این مشکل چی میتونه باشه؟
    به دلیل تازه تاسیس بودن وبسایت؟ یا نیاز سایت به بک لینک و ریپورتاژ معتبر؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. نوپا بودن سایت شما موثره در این زمینه. شروع کنید به تولید محتوای منظم و از نام برندتون در تمام اون ها استفاده کنید و همچنین بک لینک هایی بسازید که انکر تکست اون ها نام برند شما باشه.


  37. محمدرضا

    سلام و درود. ممنون از مطلب مفیدتون. من صفحاتی دارم که با وجود ایندکس شدن در نتاج سرچ نیستند حتی در آخرین صفحات. در سرچ کنسول هم زمانی که بررسی می کنم لینک ها موجود هستند اما زمانی که عبارت کلیدی مرتبط سرچ میشه صفحه مربوطه وجود نداره. این موضوع برای برخی از صفحات هست و هیچ لینک سازی هم روش انجام نشده. به نظر شما مشکلمی تونه از کجا باشه؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. این مسئله مهمی است و مسائل متعددی می تونه در به وجود آمدنش دخیل باشه. بهترین راهکار این هست که یک آنالیز از وضعیت سئو سایت خودتون داشته باشید. حالا این کار اگر توسط متخصصین مربوطه انجام بشه، خب بسیار مثمر ثمرتر خواهد بود.


  38. حسین

    سلام من ۸ تا ماقله نوشتم که همش ایندکس شده آخریش هم هفته پیش دادم ولی با این وجود وقتی site:domain.com رو چک میکنم فقط ۵ تاش منتشر شده یعنی الان ۳ هفتس که اون ۳ مقاله آخر نشون داده نشدند توی صفحات ایندکس شده جریمه هم نشدم ممنون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. اون سه صفحه رو دقیق بررسی کنید از نظر اینکه نوایندکس نکرده باشیدشون. اگه نوایندکس نبودن، متن محتوا رو بروز کنید و مجددا ریکوئست ایندکسینگ در سرچ کنسول رو بزنید؛ با گذر زمان اون سه صفحه هم میان بالا


  39. hamid hajipoor

    سلام ممنون از مطلب خوبتون به نظر می رسه من توسط گوگل جریمه شدم حالا باید چیکار کنم و به کجا ایمیل بزنم؟


    • مهدی گنجعلی

      درود. اولین کاری که می کنید اینه که حساب کاربری سرچ کنسول رو بررسی می کنید تا اخطار مرتبط با جریمه ای که شدید رو متوجه شوید. بعد سریعا باید اشتباهی که در روند سئو سایت انجام دادید رو مرتفع کنید. با این حال اگر مشکلتون حل نشد، پیشنهاد می کنم که از مقاله جلوگیری از جریمه گوگل ما استفاده کنید.


  40. علی طاعتی مرفه

    سلام
    وقتتون بخیر
    در سرچ کنسول گوگل موقع درخواست ایندکس مجدد یکی از url های سایتم، پیام زیر نمایش داده شد.
    این نشون دهنده چه مشکلی میتونه باشه؟
    با تشکر از مطالب خوبتون
    URL is on Google, but has issues
    It can appear in Google Search results (if not subject to a manual action or removal request). However, some issues prevent it from being eligible for all enhancements.


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما عزیز دل. روی همون خطایی که نشون داده کلیک کنید تا خطا به طور کامل براتون نمایش داده بشه. بعد که مشخص شد خطا از چیه سریعا اقدام کنید برای مرتفع کردنش


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود