نکات کلیدی در نحوه بکارگیری متا تگ noindex

پخش ویدئو

متا تگ noindex در روند بهینه سازی وب سایت، از اهمیت زیادی برخوردار است و استفاده صحیح از آن می تواند مشکلات زیادی را از شما مرتفع کند.

دوستان عزیزم امیدوارم که پر از انرژی و سرحال باشید. در ادامه کلیپ قبلی که در مورد تمرکز کردن بر روی یک موضوع خاص در وب سایتتان با هم صحبت کردیم، این نکته از نکات سئو سایت را خدمت شما تقدیم می کنم که بسیار مهم می باشد. ما زمانی که روی یک موضوع خاص تمرکز می کنیم، طبیعتا کیفیت محتوا و خدماتی که قصد ارائه آن ها را داریم، به شدت افزایش پیدا می کند. خب، در یک وب سایت می تواند صفحاتی وجود داشته باشد که کیفیت مناسبی ندارند؛ علیرغم اینکه 90 درصد محتواهای وب سایت ممکن است بسیار ارزشمند بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

چرا صفحات بی کیفیت ساخته می شوند؟

خب، دلیل ساخت این دسته از صفحات که کیفیت خوبی ندارند، به طور دقیق مشخص نیست؛ اما ممکن است به سبب دلایل مختلف، مجبور شوید که این صفحات را بسازید. من در دوره جامع آموزش سئو که چندین مرتبه به این نکته اشاره کردم، یکسری از دوستان من را قانع کردند که مجبور شدند یک صفحه با یک محتوای بی کیفیت یا کم کیفیت بسازند؛ آن ها از این صفحات برای جذب کاربر استفاده می کنند یا اینکه کارفرما آن ها را مجبور کرده است که چنین صفحاتی که محتوای خوبی ندارند را در سایت قرار دهند.

چه کاری باید برای این صفحات بی کیفیت یا کم کیفیت انجام دهیم تا به سئو سایت آسیبی وارد نشود؟

در اینجا است که کاربرد متا تگ noindex را متوجه خواهید شد؛ شما حتما باید از متا تگ noindex استفاده کنید تا این موارد به طور کلی در گوگل ایندکس نشوند. یعنی تنها محتوای با کیفیت شما است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و در نهایت کاربر می تواند آن ها را ببیند.

اما از متا تگ noindex استفاده نکنید و محتوای بی کیفیت خودتان را با محتوای با کیفیت ادغام کنید، بر حسب تجربه ای که من دارم و بارها این مورد را مشاهده کردم، متاسفانه، نسبت 90 به 10 ارزش قبلی خود را از دست می دهد و حتی ممکن است که میانگین محتوای با کیفیت شما برای گوگل به نسبت 50/50 برسد. یعنی شما به خاطر این 10 درصد، 40 درصد دیگر را هم از دست می دهید.

امیدواریم که فیلم آموزش سئو متا تگ noindex را به طور کامل برای این دسته از محتواها فرا گرفته باشید. پس، محتوای کم کیفیت یا بی کیفیت خودتان را در صورت نیاز به انتشار، باید با استفاده از متا تگ noindex قرار دهید.

6 نظر در مورد مقاله “ نکات کلیدی در نحوه بکارگیری متا تگ noindex ” ثبت شده است
  1. صالح

    سلام وقتتون به خیر، سایت ما یک سایت سبک زندگی هست (محتوا اکثر بخش ها یونیک هست) و بخشی داره به نام اخبار اگر محتوای خبری را از سایت های مرجع توسط ربات جمع آوری کنیم و در این بخش از سایت درج کنیم و برای این نوع محتواها تگ نوایندکس بزنیم، مشکلی داره؟


    • ناظر سایت

      سلام
      نه مشکلی نداره


  2. حسین

    سلام من ۳ صفحه حساب کاربری و سبد خرید و تسویه حساب رو no-index کردم آیا این کار درستیه؟ ممنون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. بله درسته


  3. سیروان

    سلام
    مهندس برچسب ها در سایت من ایندکس میشه و حدود چند سال پیش تگ هایی ایجاد کردم که مشابه عنوان است. الان محتوا را میخام بروز کنم و این تگ ها هم نوایندکس میکنم و همچنین پست هایی که حالت خبری داشته هم نو ایندکس میکنم. این کار درست است؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقتتون بخیر. روند درستی رو انتخاب کردید اما پیشنهاد می کنم برای پست هایی که حالت خبری دارن، یکسری فیلتر قرار بدید؛ یعنی ممکنه برخی از اون ها در افزایش میانگین ورودی و رتبه بندی شما نقش خوبی داشته باشن. این موارد رو از بقیه جدا کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود