راهکارهای طلایی برای noindex کردن صفحات

پخش ویدئو

بسیاری از شما زمانی که اقدام به noindex کردن صفحات خود می کنید، ممکن است با مشکل روبرو شوید و صفحات شما باز هم ایندکس شود. زمانی که شما صفحه ای را در Robot.txt قرار می دهید، قرار نیست که حتما آن صفحه را ایندکس نکند.

نکته بسیار مهم: در صورتی که محتوایی که برای ایندکس نشدن به robot.txt معرفی کرده اید، یک بک لینک بگیرد، آنگاه آن صفحه ایندکس می شود. این معمولا زمانی رخ می دهد که رقبای شما قصد کارشکنی داشته و می خواهند سئو سایت شما را خراب کنند.

2 راهکار مهم

1) از تگ noindex برای این نوع صفحات استفاده کنید.

2) از پسورد htaccess یا فولدر استفاده کنید.

امیدوارم این موارد که در این فیلم آموزش سئو برای بررسی شده است کاربردی باشد.

 

6 نظر در مورد مقاله “ راهکارهای طلایی برای noindex کردن صفحات ” ثبت شده است
  1. میلاد

    سلام
    من میخام سابت وردپرسی رو کلا نو ایندکس کنم ولی بعضی مطالب یا جاهی خاص رو استثنا کنم، راهنمایی میکنید؟


    • ناظر سایت

      سلام
      اگر سایت کلا نوایندکس بشه دیگه امکان استثنا قرار دادن برخی از صفحات برای ایندکس شدن وجود نداره.


  2. رضا

    با سلام وقتتون بخیر .
    سوالی داشتم از حضورتون
    من یک سایت آموزشی دارم که قصد دارم دوره هام رو به صورت قسطی بفروشم به این شکل که مثلا یک دوره که 900 هزار تومن قیمت داره رو در سه قسط 300 هزار تومنی به این شکل بفروشم که فرد با پرداخت قسط اول یک سوم فیلم ها رو دریافت کنه با پرداخت قسط دوم ، یک سوم دیگه و در نهایت یک سوم اخر هم با پرداخت قسط اخر و با توجه به اینکه هیچ افزونه ای برای اتوماسیون این روش در وردپرس نیست تا زمانی که سفارش ساخت این افزونه رو بدم و تکمیل شه مجبورم که دستی انجامش بدم . یعنی اون محصولی که دارم که مثلا 9 قسمته بیام بجز اون سه تا محصول دیگه بسازم که هر کدوم سه قسمتن و با محصول اولی برابرن . مثلا قسمت های یک تا سه یک محصول کامل رو در قالب یک محصول دیگه که سه قسمت داره اما توضیحات و محتواش با محصول کامل یکی هست منتشر کنم و همینطور برای دو سوم قسمت های دیگه
    با توجه به این برای جلوگیری از محتوای تکراری به نظر شما بهتره که محصولاتی که قسطی خرید میشن رو کنونیکال بدم به محصول کامل و یا صفحات قسطی رو noindex کنم ؟ اگر تعداد این noindex ها زیاد بشه ممکنه که به سئوی سایتم اسیب بزنه ؟
    عذر میخوام که سوالم طولانی شد


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیز. نوایندکس کنید مشکلی پیش نمیاد. مگر اینکه بخواید این محصولات قسطی هم رنک بگیرن که پیشنهاد می کنم این کارو نکنید. اگرم چنین برنامه ای دارید، همون کنونیکال و لینک داخلی به صفحه محصول اصلی تون، کفایت می کنه.


  3. امید

    فکر کنم منظورتون از پسورد پسوند باشه . چون htaccess پسورد نداره که


    • مهدی گنجعلی

      درود وقت بخیر. برای htaccess خودتون می تونید پسورد ایجاد کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود