استراتژی جامع و کاربردی سئو محلی وب سایت

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

استراتژی سئو محلی مناسب، جهت بهبود تجارت محلی، از واجبات اول سئو است. شما وب سایت خود را برای شهر اصلی خود بهینه سازی می کنید. شهری که احتمالا به صورت فیزیکی در آن جا قرار دارید و مایل هستید که در آنجا شناخته شده و فروش داشته باشید. در یک استراتژی سئو محلی دقیق، صفحه های سایت شما در تیتر اصلی خود، نام شهر مورد نظرتان را دارند و به صورت طبیعی در محتوای سایت به شهر اصلی شما اشاره میکنند.

این کار به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند کلمات کلیدی و «شهر مورد نظر شما» را درک کنند. رتبه سایت در موتورهای جستجو، کم کم بهتر می شود و اوضاع کسب و کارتان هم همینطور! اما اگر بخواهید در شهرهای دیگر که به آن خدمات میدهید یا مشتریانی را در گذشته از آن شهرها داشته اید رتبه بندی شوید چطور؟

متاسفانه، این کار صرفا به سادگی اضافه کردن چند مکان به وبسایت نیست. آیا تا به حال تلاش کرده اید که لیست  Google My Business  خودتان را خارج از مکان فیزیکی ( یعنی مکانی که کسب و کار شما در آن جا قرار دارد) رتبه بندی کنید؟ بله قطعا کار سختی در پیش خواهید داشت. خب پس باید چه کنید؟

ما می خواهیم در این مقاله، بهترین استراتژی سئو محلی را برای رتبه بندی در مکان های مختلف، مکان هایی که کسب و کار شما به صورت فیزیکی در آن جا حضور دارد یا ندارد را آموزش دهیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو اینستاگرامپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

سئو محلی چیست؟

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

سئو محلی یا Local Seo، بهینه سازی خصوصیات آنلاین وب سایت شما در جستجوهای محلی است. SEO محلی، در مورد انواع جستجوهایی که بومی سازی می شوند صحبت می کند. با استفاده از منابع و استراتژی سئو محلی در این راهنما، می توانید اطمینان حاصل کنید که هنگام جستجوی آنلاین مشتریان هدف، کسب و کار شما پیدا خواهد شد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئو محلیپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بهینه سازی صفحات محلی

خب بگذارید اول یکی از مهم ترین موضوعات را بررسی کنیم. صفحات فرود یکی از مهم ترین موضوعات منع شده توسط گوگل هستند. خب اول باید ببینیم که این صفحات  بر اساس آموزش سرچ کنسول گوگل، چه چیزی هستند.

«صفحات فرود یا لندینگ پیج ها، سایت ها یا صفحاتی هستند که برای رتبه بندی برای عبارات جستجوی خاص طراحی شده اند. این صفحات برای کاربر مضر هستند زیرا ممکن است در نتایج جستجوی کاربر، چند صفحه مشابه را ایجاد کنند که هر کدام از این صفحه ها در نهایت کاربر را به یک مقصد هدایت می کند. این صفحات باعث می شوند که کاربران وارد صفحات واسطه ای شوند که کاربردی ندارند جز این که به یک مقصد مشابه ختم می شوند.»

جان مولر نیز از گوگل، در رابطه با ساختن این نوع از صفحات گفته است که: «به نظر می رسد صفحات لندینگ خیلی مطابق میل ما نباشد!»

اما اگر شما در خدمات حقوقی، پزشکی یا حرفه ای جستجوی محلی انجام دهید مشاهده می کنید که این صفحات رتبه بندی شده اند. خب پس باید چه کار کنیم؟ حالا ما می توانیم ببینیم صفحات این چنینی از نظر تکنیک های سئو، سیاه هستند یا سفید! یا ببینیم که دستور های ارائه شده توسط گوگل چقدر معتبر هستند اما خب به نظرم می توانیم این موضوعات را یک روز دیگر بررسی کنیم.

اگر شما تلاش کنید که 1000 صفحه مکانی درست کنید که هر کدام آن ها بر اساس یک عبارت جستجو باشند، احتمالا در دسته بندی صفحات فرود قرار می گیرند. اما اگر شما یک جستجوی کلمات کلیدی انجام داده باشید و صفحات مکانی خودتان را بر اساس آن ها به صورت مناسب ایجاد کنید، کلا قضیه عوض می شود.

مثال کاربردی بهینه سازی صفحات سایت برای مکان های مختلف

من در این مقاله از نام ساختگی یک فرد یعنی باب به عنوان نمونه ای از مالک یک کسب و کار محلی استفاده می کنم. باب کسب و کار HVAC را ده سال پیش در دنور شروع کرد. او شهرت خوبی داشته و در یک مکان فعالیت می کند. او در نهایت بعد از این که دید سرمایه گذاری هایش در تبلیغات سنتی تاثیری ندارد، در سئو محلی سرمایه گذاری کرد.

رتبه بندی او بهبود پیدا کرد اما دنور واقعا بازار دشواری دارد و او میداند که نواحی مانند انگلوود، لیتلتون و گرینوود یکی از بهترین مکان ها برای او هستند زیرا مکان فعالیت او در جنوب غربی دنور است. او می تواند به سادگی به این مکان ها برود زیرا این مکان ها بازارهای بسیار خوبی برای او دارند . خب او باید چه کند؟

اهمیت استراتژی سئو محلی

باب ممکن است تا حدی بداند که مکان هایی که او می خواهد کسب و کارش را در آن جا هم معرفی کند در چه شرایطی هستند اما بدون داشتن داده های کافی، تمام این ها فرضیات بی اعتبار هستند. باب واقعا می خواهد بر روی کار گرمایش تمرکز داشته باشد. تابستان رو به اتمام است و زمستان پیش رو. به همین دلیل احتمالا تقاضا برای خدمات گرمایش افزایش پیدا می کند.

اگر شما یک روز صبح بیدار شوید و ببینید که سیستم گرمایش خانه خراب شده است، دنبال چه چیزی می گردید؟ شخصا من به دنبال «تعمیرکار سیستم گرمایش در شهر» جستجو خواهم کرد. به عنوان یک کسب و کار، شما باید در نظر بگیرید که خودتان قرار نیست مشتری خودتان باشید، در نتیجه حتما باید ببینید مردم چطور به دنبال خدمات شما خواهند بود، اینجاست که نیازمند یک استراتژی سئو محلی دقیق و به درد بخور هستید.

تحقیق کلمات کلیدی برای استراتژی سئو محلی

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو محلی,تولید محتوا برای سئو محلی,راهنمای جامع برای مشاغل محلی

راهنمای قطعی تحقیق و سازمان دهی کلمات کلیدی جستجو، سرچ کنسول گوگل و Search Analytics for Sheets است. Search Analytics for Sheets به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تمام جستجوهای کلمات کلیدی خودتان را وارد Google sheet یا صفحات دیگر بکنید. این کار باعث می شود که فرآیند بررسی یک شهر [یک عبارت جستجو] در یک زمان برای شناسایی کردن کلمات کلیدی هدف، سریع تر شود.

مراحل جستجوی کلمات کلیدی محلی

  1. یک Google Sheet جدید با همان آدرس ایمیل که برای سرچ کنسول گوگل خودتان دارید، درست کنید.
  2. هر نامی که می خواهید برای این صفحه انتخاب کنید.
  3. در قسمت منو، بر روی Add-ons کلیک کرده و سپس بر روی Get add-ons کلیک کنید.
  4. سپس بر روی ابزار بزرگنمایی کلیک کرده و به دنبال “search analytics for sheets” باشید.
  5. آن را نصب کنید.
  6. حالا ابزاری که قرار است اضافه شود را تایید کنید.

حالا که افزونه مورد نظر شما نصب شده است، باید داده های مورد نظر خودتان را به دست بیاورید.

  • بر روی افزونه های موجود در نوار مسیر یابی دوباره کلیک کنید این دفعه شما “Search Analytics for Sheets” را مشاهده می کنید.
  • به سمت پایین آمده و بر روی “Open sidebar” کلیک کنید.
  • شما باید نوار جانبی را پیکربندی کنیم تا بتوانیم داده های تاریخی برای مکان هایی که قرار است مورد هدف قرار دهیم را به دست بیاوریم.

حالا باید سایت مورد نظر خودتان که قرار است داده هایش را بررسی کنیم را انتخاب کنید.

گام های جستجوی محلی

  • بازه داده ها: من معمولا 12 ماه گذشته را بررسی می کنم زیرا به صورت کلی تغییرات فصلی در عبارات جستجو را هم نشان میدهد.
  • نوع جستجو: به صورت پیش فرض ( وبسایت)
  • گروه بندی بر اساس: عبارت جستجو/ صفحه
  • فیلتر مناسب: ما باید چند فیلتر اضافه کنیم تا داده های مورد نیاز خودمان را به دست بیاوریم.
  • اضافه کردن فیلتر: ما باید فیلترهای مختلف را اضافه کنیم و سپس کلمات کلیدی مورد هدف خودمان را بر اساس مکان، بررسی کنیم.

من هر عبارت جستجوی مرتبط با هر مکان را در یک صفحه قرار می دهم. در این حالت، ما یک فیلتر برای هر مکان مورد هدف داریم. تمام قسمت های دیگر مشابه هستند.حالا باید افزونه را اجرا کنید.

نکته مهم: این اطلاعات حجم های واقعی برای شرکت فرضی نیستند. داده ها از یک شرکت در شمال آمریکا به دست آمده است. ما برای محرمانه بودن اطلاعات، نام مکان ها را عوض کردیم.

صفحه جدید دارای ستون های Query | Page | Clicks | Impressions | CTR | Position است که در تصویر نمایش داده شده است. در این مرحله، من ترجیح  میدهم که کمی صفحه را منظم کنم و به همین دلیل ستون های Clicks, CTR,  و Position را حذف می کنم. حالا ما صفحه ای داریم که کلمات کلیدی و حجم جستجوی آن ها را برای 12 ماه گذشته نشان میدهد. به دلیل این که باب می خواهد بر روی عبارات جستجوی مرتبط با گرمایش تمرکز داشته باشد، ما می توانیم تمام کلمات کلیدی دیگر که ارتباطی با گرمایش ندارند را حذف کنیم.چرا کلمات کلیدی تکراری در این نمونه دیده می شوند؟

سوال خوبی است، صفحات مختلف در این مثال، در بازه های زمانی مختلف در 12 ماه گذشته در نتایج جستجو نمایش داده شده اند. چیزی که برای ما مشخص نیست، این است که آیا صفحات دیگر هم همزمان در صفحات نتایج جستجو نمایش داده شده اند یا خیر. در صورتی که قرار باشد ما تمام این جستجوها را در یک سلول ترکیب کنیم، احتمالا عددی بزرگتر از عدد واقعی مشاهده می کنیم. می توانیم صفحات دیگر که باعث شکل گیری impression شده اند را هم بررسی کنیم. این صفحات می تواند هدف های اصلی لینک سازی داخلی در زمان اجرای استراتژی های سئو باشند. بعد از این که لیست ما منظم شد، در نهایت یک لیست مانند زیر داریم.

دسته بندی کلمات کلیدی بر اساس impression ها

ما حالا کلمات کلیدی مان بر اساس بیشترین حجم جستجو دسته بندی شده است. یادتان است که در ابتدای این مقاله گفتم قرار است جستجوی برای «تعمیرکار سیستم گرمایش در شهر» انجام دهیم؟ خب، این عبارات جستجو 425 جستجو در 12 ماه اخیر داشته است؛ در واقع جایگاه 4 ام در این لیست را در اختیار دارد. بیشترین کلمه کلیدی جستجو شده «تعمیرکار کوره گرمایش در انگلوود» بوده و 1052 جستجو را به خودش در 12 ماه اخیر اختصاص داده است.

به همین دلیل اعتبار سنجی اهمیت بسیار زیادی دارد! اگر ما صرفا بر اساس فرضیات خودمان برای جستجوهای افراد پیش می رفتیم، احتمالا عبارات جستجویی که شاید حجم جستجوی دو برابر از فرض ما داشتند را از دست میدادیم.

دسته بندی کلمات کلیدی در استراتژی سئو محلی

حالا ما باید هر کدام از این کلمات کلیدی را در دسته بندی های مختلف قرار داده و آن ها را بر اساس معانی، گروه بندی کنیم. کاری که ما در واقع می خواهیم انجام دهیم این است که قرار است صفحه مورد نظر خودمان را چطور بسازیم. ما باید صفحات مختلفی را بر اساس هدف جستجوی کاربران ایجاد کنیم یا می توانیم یک صفحه بهینه را ایجاد کنیم که تمام دسته بندی های مورد نظر را در یک صفحه دارد؟

داشتن دانش کافی نسبت به صنعت مورد نظر، به شما در این مرحله کمک بسیار زیادی می کند. می توانیم عبارات جستجو را به صورت زیر دسته بندی کنیم:

  • خدمات، تعویض، تعمیر گرمایش/ سیستم های کوره ای
  • نصب/ تعمیر پمپ های گرمایشی
  • خدمات/ تعمیرات گرمایش آبی
  • تعمیرات دیگ بخار

بر اساس داده هایی که در دست داریم، ما می دانیم که باید یک صفحه برای گرمایش کوره ای، گرمایش آب، و دیگ های بخار داشته باشیم. خب پمپ های گرمایشی چطور؟ پمپ های گرمایشی معمولا در کوره ها مورد استفاده قرار می گیرند اما در گرمایش های آبی نیز مهم هستند. در این شرایط، ما باید نتایج جستجو را برای عبارات جستجوی مهم در این دسته بندی بررسی کنیم، یعنی باید «تعمیر پمپ های گرمایشی در انگلوود» را بررسی کنیم.

شش مورد از نه نتیجه نمایش داده شده ( شامل سه جایگاه ارگانیک برتر) مرتبط با پمپ های گرمایشی هستند. دو مورد از این نتایج صفحه اصلی سایت را نشان می دهند و نتایج بعدی نیز صفحه های مکان HVAC هستند. نتیجه در جایگاه شماره 10 که در تصویر نشان داده نشده است، یک صفحه اختصاصی برای پمپ های گرمایشی می باشد. بر این اساس، ما متوجه می شویم که اگر قرار است رقابتی برای این عبارات جستجو داشته باشیم، حتما باید یک صفحه اختصاصی برای پمپ های گرمایشی داشته باشیم.

استفاده از کلمات کلیدی در سئو محلی

برای این که شما بتوانید رقابت خوبی داشته باشید، نیازمند سه صفحه جدید هستیم. ما کلمات کلیدی داریم که به لطف سرچ کنسول گوگل و  Search Analytics آن ها را شناسایی کرده ایم. باب می خواهد در شهر های لیتلتون و گرینوود هم رتبه بندی شود. خب پس ما باید دوباره این فرآیند را برای هر کدام از این مکان ها انجام دهیم. مردم در این نواحی ممکن است نیازهای متفاوتی داشته و به صورت متفاوت جستجو کنند!

لیتلتون شباهت های بسیار زیادی با انگلوود دارد اما روستای گرینوود کاملا متفاوت است؛ حجم جستجوی کمتر، تنوع کلمات کلیدی کمتر اما حجم نسبتا خوب برای کلمه کلیدی «خدمات گرمایش اورژانسی». کلمه «اورژانسی» در عبارات جستجوی مکان های دیگر دیده نشده بود؛ ما حتما باید خدمات فوری را به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های کاری خودمان در صفحه مرتبط با روستای گرینوود در نظر بگیریم.

اگر ما عبارات جستجو و حجم های مرتبط با آن ها را بررسی نکرده بودیم، به هیچ وجه متوجه نمی شدیم که این کلمه در گرینوود اهمیت زیادی دارد. حالا ما کلمات کلیدی و حجم های جستجو را در اختیار داریم و می توانیم کار خودمان را بر اساس آن ها انجام دهیم درست است؟

تجزیه و تحلیل صفحه نتایج گوگل

سئو محلی چیست؟,فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو محلی,نحوه انجام سئو محلیقبل از این که برای صفحات نتایج گوگل، محتوا بنویسیم، ما باید متوجه شویم قرار است با چه کسانی رقابت داشته باشیم، ویژگی های SERP ها یا همان صفحه نتایج گوگل را شناسایی کرده و هدف کلی عبارات جستجو را درک کنیم. در نمونه مرتبط با انگلوود، 36 عبارت جستجو وجود دارد که می توانیم برای آن ها رتبه بندی شویم و نیازمند ساختن 3 صفحه هستیم.

البته نیازی نیست که ما تمام SERP های عبارات جستجو را بررسی کنیم؛ در حالت ایده آل، می توانیم 2-5 نتیجه جستجو را بررسی کنیم. در این قسمت ما صفحات نتایج گوگل که می خواهیم برای «تعمیرات کوره گرمایش در انگلوود» بسازیم، دیده می شود.

ویژگی های صفحات نتایج گوگل

شما چه ویژگی هایی در صفحات نتایج گوگل می بینید؟ من این موارد را دیدم:

  • جعبه People Also Ask (PPA)
  • اسکیما سوال و جواب
  • جمع بندی امتیازاسکیما

جعبه PPA، شامل سوالات سطح گسترده در رابطه با کوره می باشد اما این موارد، موضوعات و ملاحظات خوبی برای صفحات جدید ما هستند. اسکیمای سوال و جواب یکی از بهترین روش ها برای به دست آوردن جایگاه قوی در SERP ها می باشد. در این جایگاه، تنها نتایجی نمایش داده می شوند که اسکیمای سوال و جواب دارند. اسکیمای نظرات همیشه در rich result های نمایش داده شده در گوگل برای  Local Business نمایش داده نمی شوند. روش های مختلفی جود دارد که بر اساس آن، مشخص می شود یک شرکت از نظر Aggregate Rating در چه وضعیتی است.

محتوای استراتژی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

ما باید برای عبارات هدف مورد نظر خودمان در مقایسه با رقبا، محتوای بهتری را ارائه کنیم. ما نمی توانیم قبل از بررسی دقیق محتوایی که در حال حاضر رتبه بندی شده اند، محتوای خوبی را بنویسیم. با بررسی مجدد مثال SERP های مرتبط با انگلوود، می توانیم صفحات رتبه بندی بالا را بررسی کنیم تا ساختار آن ها، محتوای آن ها و ویژگی های آن ها را بررسی کنیم تا بتوانیم راهی را پیدا کنیم تا از آن ها رتبه بندی بهتری به دست بیاوریم.

اهمیت ارائه استراتژی سئو محلی

با در نظر داشتن انواع عبارات جستجویی که در انگلوود به دنبال آن هستیم، به نظر می رسد که هدف جستجوی کاربران بیشتر تعمیر، سرویس کاری و تعویض کوره ها می باشد.نتایج این موضوع را به خوبی نشان میدهد. جعبه هایPeople Also Ask  در دو نتیجه به ما کمک می کند که بتوانیم هدف جستجوی کاربران را به خوبی شناسایی کنیم. معمولا، افراد می خواهند بدانند که تعمیر یک کوره چقدر هزینه دارد، کی باید یک کوره را عوض کنند و موارد دیگر.

اهداف استراتژی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

خب ما از باب در رابطه با موضوعات و نکات معمول برای کوره ها که معمولا در کارش با آن مواجه می شود سوال می پرسیم و او به ما این طور جواب می دهد:

باورتان نمی شود که چقدر کوره ها صرفا به دلیل عدم تعویض فیلتر حتی در طول سال، خراب می شوند. همین الان خیلی از کوره ها با مصرف کربن مونوکسید آتش تولید می کنند و کیفیت هوا را خراب می کنند. مردم باید هر دو هفته فیلتر کوره خودشان را عوض کنند.» در صورتی که شما نماینده یک شرکت هستید، این نکته قطعا به شما کمک می کند.

به صورت کلی، هدف اصلی استراتژی سئو محلی این است که نشان دهد خدمات محلی جستجوگرها چیست، چرا ضروری است که سایت مربوط به کسب و کار شما، ابتدا در منطقه ای که در آن قرار دارد شناخته شود و به مراتب آن، سعی کند هر چیزی که به صورت محلی با موضوع کار وب سایت مرتبط است را پوشش دهد.

بخش People Also Asked اطلاعات خوبی را در اختیار ما قرار می دهد، اما چیزی که باب به ما گفت مثل یک نکته طلایی است. در این حالت، ما احتمالا باید یک پست در رابطه با اهمیت کیفیت هوا و اهمیت استفاده درست از کوره های گرمایشی بنویسیم.

تولید محتوا در استراتژی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلیبعد از جستجو، ما چیزی که می خواستیم را به دست آوردیم و حالا باید محتوای لازم برای سئو محلی را بنویسیم. سربرگ ها به ما کمک می کنند تا محتوا را به قطعه های کوچک تری تقسیم کنیم و به کاربران این امکان را می دهد تا قسمت های مختلف صفحه را بررسی کنند تا بتوانند چیزی که به دنبالش هستند را پیدا کنند.

تصاویر نیز برای ما بسیار مفید هستند. به لطف اینترنت، مردم معمولا تصویر ذخیره نمی کنند. بطور مثال، یک فردی به نام باب و تیم کوچک اش 1000 تصویر در طول سال ها از کوره های خراب و تعمیر شده گرفته اند. شما قبل از این که از این تصاویر در صفحه خودتان استفاده کنید، باید کمی آن ها را ویرایش و اصلاح کنید.

روش تولید محتوا در استراتژی سئو محلی

تقسیم کردن محتوا به قسمت های مختلف به شما کمک می کند که سازمان دهی بهتری در صفحه داشته باشید و باعث می شود که صفحه شما برای عبارات کلیدی مربوطه، بهتر بهینه سازی شود. برای اضافه کردن کلمات کلیدی به تگ های سربرگ، صرفا نباید از این ترکیب [شهر مورد نظر + کلمه کلیدی مورد نظر] استفاده کنید. این کار خیلی احمقانه است! مثلا اولین تیتر ساده شما ممکن است «تعمیر کوره در انگلوود» باشد.

  • باب چرا باید برای این کلمه رتبه بندی شود؟
  • چه چیزی باعث می شود که باب نسبت به بقیه متمایز شود؟

نحوه انجام استراتژی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

قدم اول در بهبود سئو محلی، ایجاد کردن تیترهایی که باعث شکل گیری اعتماد و به دست آوردن کلیک می شود. باب شهرت خوبی دارد، منصف است و آدم خوبی هم است. خب پس می توانیم از عبارت کلیدی «متخصص، معتمد تعمیرات کوره های گرمایشی در انگلوود» استفاده کنیم. در این عبارت، کلمه کلیدی باز هم مورد استفاده قرار می گیرد اما نسبت به مورد قبلی ظاهر بهتری دارد.

زمانی که شما تگ های تیتر خودتان را می نویسید، حتما بخش هایی را به آن اضافه کنید که باعث تمایز کسب و کار شما شود. وقتی یک نسخه از محتوا را می نویسید، برای تعداد استفاده از کلمات کلیدی تمرکز نکنید. اگر باب با یکی از مشتریان خودش گفت گو داشته باشد، این گفت گو چطور پیش می رود؟ کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی در محتوای شما قرار بگیرد تا کاربران نسبت به اطلاعات اعتماد داشته باشند و اطلاعات برای آن ها مفید باشد.

بعد از این که هر کدام از بخش ها را نوشتید، برای خودتان این بخش ها را با صدای بلند بخوانید. اگر این متن حالت طبیعی و محاوره ای دارد، خب عالی است! اگر نه که شما باید محتوای خودتان را کمی اصلاح کنید.

  1. ما قبلا از باب پرسیدیم معمولا با چه مشکلاتی مواجه می شود؛ ما باید از هم بپرسیم که رایج ترین سوالاتی که از او پرسیده می شود، چیست.
  2. شما می توانید از سایت com استفاده کنید که یک ابزار رایگان و عالی است.

ابزار SEMrush’s Topic Research هم به شما این امکان را میدهد که یک کلمه کلیدی را وارد کنید، کلمات کلیدی با ارتباط معنایی را دریافت کرده و تمام سوالات افراد همراه را تیترهای جدید را مشاهده کنید. با استفاده از داده هایی که به دست آورده اید، شما می توانید بخش FAQ را درست کرده و یک لیست از سوالات را در آن قرار دهید یا می توانید یک بخش برای هر کدام از این سوالات درست کنید. شما می توانید سوالات مشابه و مرتبط با هم را گروه بندی کنید. سپس سوال بعدی فرد را پیش بینی کرده و سپس آن را به لیست خودتان اضافه کنید.

گام دوم: ایجاد کردن اسکیمای سوال و جواب

زمانی که شما محتوای مورد نظر خودتان را نوشتید، این فرصت را داریم تا بعضی از FAQ های خودمان را به SERP ها برسانیم. برای انجام این کار، ما باید داده های ساختار یافته را ایجاد کنیم. ما می توانیم از FAQ Page JSON-LD Schema Generator برای انجام این کار استفاده کنیم. برای این کار تنها باید سوال را اضافه کرده و سپس به آن جواب دهید و سپس سوال و جواب های بعدی را اضافه کنید. زمانی که شما تمام سوالات و جواب های خودتان را اضافه کردید، می توانید کد را برداشته و تا زمانی که قرار است از آن استفاده کنید، در Notepad آن را ذخیره کنید.

گام سوم: استفاده از  Google Tag Manager به منظور استفاده از اسکیمای سوال و جواب

حالا که ما سوالات مد نظر خودمان را همراه با اسکیمای مربوطه ایجاد کرده ایم، می توانیم از Google Tag Manager استفاده کنیم تا در صفحات مورد نظر خودمان، اسکیما را اعمال کنیم. قبل از این که جلوتر برویم، احتمالا کدهایی را در نشانه گذاری های صفحه خودتان مشاهده می کنید. مثلا در قسمت زیر یک نمونه از این کدها را مشاهده می کنید:

با وجود این که این کد اصلا ضرری ندارد اما معمولا ما این کد را از سایت مراجعین خودمان حذف می کنیم. خب حالا می خواهیم ببینیم چطور باید این کار را انجام دهیم.

  • وارد Google Tag Manager شوید: اگر قبلا فرآیند نصب این ابزار را انجام داده باشید این کار ساده است.
  • به سربرگ سمت چپ رفته و بر روی”Tags” کلیک کنید.
  • بر روی «New» کلیک کنید تا یک تگ جدید ایجاد کنید.
  • ما این تگ را با نام «Q&A Schema Tag» درست می کنیم تا بتوانیم بعدا آن را راحت تر پیدا کنیم سپس بر روی «Tag Configuration» کلیک کنید تا بتوانید کدهای آن را تنظیم کنید.
  • زیر قسمت دوم، «Custom»، می توانید «Custom HTML» را مشاهده کنید؛ بر روی آن کلیک کنید.
  • کدی که ما ایجاد کردیم را اضافه کرده سپس بر روی «Triggering» کلیک کنید تا صفحه ای که قرار است اسکیمای سوال و جواب بر روی آن اعمال شود، تنظیمات لازم را دریافت کند.
  • Google Tag Manager به صورت خودکار، فعال سازی «All Pages» یا تمام صفحات را اجرا می کند اما اگر قرار نیست که طرح اسکیمای سوال و جواب بر روی تمام صفحات اعمال شود، نیازی نیست که این فعال سازی را بر روی تمام صفحات انجام دهیم.
  • برای مثال، فرض می کنیم که قرار استQ&A Markup Tag ما بر روی صفحه تماس با ما در سایت اعمال شود، در نتیجه ما باید از بالا سمت راست بر روی «+» کلیک کنیم تا بتوانیم صفحه تماس با ما را فعال کنیم.
  • در این قسمت جدید بر روی «Trigger Configuration» کلیک کنید و سپس «Page View» را زیر این صفحه انتخاب کنید.
  • حالا شما باید فعال سازی را بر روی «Some Page Views» قرار دهید و تنظیمات دیگر را به صورت Page Path Equals /contact برای هر صفحه قرار دهید.
  • حالا فقط باید این فعال سازی را ذخیره کرده، تگ های مربوطه را ذخیره کنید و سپس آن را بر روی سایت منتشر کنید ( دکمه آبی در بالای سمت راست که نوشته Publish) و سپس نتیجه کار را ببینید.
  • برای بررسی کردن محیط کار Google Tag Manager Workspace  در سایت، می توانید بر روی دکمه Preview کلیک کرده و سپس به صفحه مورد نظر خودتان در سایت بروید در این حالت حتما یک بنر نارنجی را می بینید.
  • در صورتی که تگ های شما بعد از باز شدن صفحه نمایش داده شدند، کار شما عالی بوده است!

بهبود سئو محلی در راستای استراتژی سئو محلی

صفحات جدید ما نیازمند میزبانی در وب سایت باب هستند ( فرض می کنیم که صفحات دیگر از قبل ساخته شده اند). اگر شما با ساختن ساختار خوب URL  برای سئو محلی خیلی آشنا نیستید، می توانید از مقاله آموزشی همین سایت برای کسب اطلاعات اضافه کنید. صفحات جدید بر روی گرمایش متمرکز هستند. باب یک صفحه در وبسایت خودش دارد که در رابطه با خدمات گرمایشی صحبت میکند. صفحات جدید باید زیر مجموعه ای از صفحه مرتبط با گرمایش باشند. مثلا می تواند این حالت را داشته باشد:

  • com/heating <– Heating parent page
  • com/heating/englewood
  • com/heating/littleton
  • com/heating/greenwood-village

سازماندهی استراتژی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلیدر صفحه گرمایش در سایت باب، ما باید لینک های متنی به صفحات جدید اضافه کنیم. این لینک ها باید به سادگی در پاراگراف اول صفحه قابل مشاهده باشند. اما هنوز کار ما تمام نشده است. مراحلی زیر را در سازماندهی استراتژی سئو محلی پیش برید.

  • فوتر یا پاورقی
  • جهت یابی

فوتر سایت یا پاورقی

شما می توانید یک ستون فوتر یا پاورقی  «نقاط تحت خدمات» را به صفحات سایت اضافه کرده و لینک های دارای کلمات کلیدی را به این قسمت از صفحه اضافه کنید. گوگل گفته که این کار کمکی به رتبه بندی شما نمی کند اما من در برندهای بسیار مهم دیده ام که این کار خیلی هم موثر است. شرکت های طراحی وب سایت، لینک های پر از کلمات کلیدی را در کسب و کارهایی که در چند شهر فعالیت می کنند، به این قسمت اضافه میکنند. در نتیجه با کمی احتیاط نسبت به توصیه گوگل می توانید از این فرصت استفاده کنید.

شما صفحات جدید خودتان را اضافه کنید اما لینک های پاورقی را اضافه نکنید. بعد از 4 تا 6 هفته احتمالا رتبه بندی می شوید. سپس این لینک های پاورقی را اضافه کنید و ببینید چه تغییری ایجاد می شود!

جهت یابی سایت

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

در جهت یابی سایت باب، یک لینک اصلی برای گرمایش وجود دارد. ما می خواهیم یک لیست کشویی اضافه کرده و لینک صفحات جدید خودمان را هم به این قسمت اضافه کنیم. مردم باید به سادگی خدمات مورد نیاز خودشان را پیدا کنند.

کاربران جستجوی محلی

Search operators یا عاملین جستجو محلی، کاربران شهر شما یا دوستان شما هستند. به عنوان مثال شما می توانید به صورت زیر از آن ها استفاده کنید:

Site:domain.com “location”

ممکن است صفحات دیگری هم باشند که مکان را ذکر کرده باشند، یا پست های وبلاگ که شامل مکان باشند.

راهنمای لینک سازی در استراتژی سئو محلی

یک مثال عملی برای درک روش لینک سازی در استراتژی سئو محلی به شرح زیر است.  

  • باب یک پست وبلاگ 4 سال پیش در رابطه با یک پروژه گرمایش بسیار بزرگ در انگوود نوشت (در واقع یک پست وبلاگ نیست، بلکه 100 تصویر و یک جمله در بالای آن است).
  • نه تنها حالا ما می خواهیم یک لینک از صفحه جدید مرتبط با «انگلوود» به این پست اضافه کنیم، بلکه می خواهیم محتوای بیشتری را بر روی صفحه انگلوود ارائه کنیم.
  • همچنین باید بر روی پست قدیمی هم محتوای منحصر به فرد تری را ارائه کنیم.

وقتی که از انجام تمام این کار ها بر روی وب سایت خسته شدید، می توانید سایت خودتان را بررسی کرده و ببینید آیا فرصت لینک سازی داخلی در سایت وجود دارد یا خیر.

فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو محلی

اهداف استراتژی سئو محلی,بهترین استراتژی کاربردی سئو محلی وب سایت,بهینه سازی صفحات محلی

چقدر زمان می برد تا پست ما رتبه بندی شود؟ سوال خوبی است و به شما می گویم که اصلا پاسخی برای آن نداریم!

فرض کنیم، بعد از این که صفحات سایت شما ایجاد و تمام لینک سازی های داخلی انجام شد و شما XML sitemap خودتان را به روز رسانی کردید، همچنین آن را در سرچ کنسول گوگل ایندکس کردید. لازم به ذکر است که اگر این پروسه را انجام نداده اید، قبل از این که از گوگل گله کنید، این کارها را حتما انجام دهید. عوامل زیادی بر روی ایندکس شدن سایت شما و رتبه بندی آن موثر است. در صورتی که می خواهید واقعا بر روی این عوامل تاثیر بگذارید، باید بک لینک هی خوبی را برای این صفحات به دست بیاورید.

بک لینک های به دست آمده از سایت های اجتماعی، لیست های بهینه سازی شده بر اساس سئو یا دامنه های فرعی وبلاگ ها به شما کمک نمی کند. بک لینک های موضوعی و محلی، جایی هستند که شما باید زمان و هزینه های خودتان را در آن سرمایه گذاری کنید. من چند پیشنهاد برای شما دارم.

لینک های موضوعی:

  • انجمن های صنعتی
  • وبسایت های متمرکز بر روی موضوعات خاص

لینک های محلی:

  • پشتیبانی های محلی
  • سازمان های محلی (انجمن های تجاری)
  • تاییدیه های فروشنده های محلی

راهنمای جامع برای مشاغل محلی

همه کسب و کارها نیازمند یک استراتژی سئو محلی قوی هستند و اگر شما بودجه زیادی برای آن ندارید، گام ها و استراتژی هایی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود، می تواند به شما کمک کند که بهترین نتایج مهم را در موتورهای جستجو کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود