راهنمای جامع بک لینک – قسمت چهارم

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت، در مقالات بسیاری از سایت نیوسئو اشاره شده است. راهنمای بک لینک به صورت جامع و کامل در سلسله مباحث آموزش سئو مطرح شده است که این قسمت پایانی آن می باشد. در صورتی که قسمت های قبل را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد میکنم حتما قبل از مطالعه این قسمت، سری به این مقالات بزنید:

راهنمای جامع بک لینک – قسمت اول 

راهنمای جامع بک لینک – قسمت دوم

راهنمای جامع بک لینک – قسمت سوم

احیای لینک

روند احیای لینک (Link Reclamation) کار ساده ای است.

اول شما باید ببینید کدام سایت ها از نام شما یا نام محصولات شما استفاده کرده اند اما بک لینکی به سایت شما نداده اند.

مثلا نمونه زیر را در نظر بگیرید:

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

سپس به این افراد ایمیل دهید و خیلی دوستانه به آن ها یادآوری کنید که لینک شما را در سایت خودشان قرار دهند.

این کار خیلی ساده است…. اما بسیار موثر است.

دیدید که مثلا نویسنده مثال بالا چطور سایت backlinko.com را در متن محتوای خودش ذکر کرده است اما لینکی به آن نداده است؟

شما در این شرایط می توانید از روش بازیابی لینک استفاده کنید.

به جای این که به خودتان بگویید “ای وای! کاش لینک سایت مرا هم در سایت خودشان قرار داده بودند!”، می توانید خودتان دست به کار شوید و از آن ها بخواهید که لینک سایت شما را در سایت خودشان قرار دهند.

مشخص است که وقتی افراد نام شما یا محصولات شما را در یک مقاله می آورند، معمولا از شما خوششان می آید.

(حتی اگر به سایت شما بک لینک نداده باشند باز هم احتمالا از سایت شما خوششان می آید).

یک یادآوری دوستانه معمولا کافی است تا این افراد وارد سایت وردپرس خودشان بشوند و لینک شما را به سایت خودشان اضافه کنند.

در قسمت زیر، به صورت گام به گام روند انجام کار را به شما نشان می دهیم.

  1. سایت هایی که نام شما را ذکر کرده اند اما لینک شما را در سایت نگذاشته اند را پیدا کنید

شما می توانید از ابزارهایی مانند BuzzSumo و Mention.com استفاده کنید تا مشخص کنید در چه سایت هایی نام برند شما ذکر شده است.

زمانی که این کار را انجام دادید، هر کسی که نامی از شما برده باشد را می توانید به راحتی شناسایی کنید.

  1. بررسی کنید آیا این فردی که نام شما را ذکر کرده است، به شما لینک هم داده است یا خیر

در صورتی که آن ها به سایت شما لینک داده باشند، قضیه حل است.

اما اگر لینکی به سایت شما نداده بودند، گام بعدی را بخوانید …

  1. با آن ها ارتباط برقرار کنید و لینک دریافت کنید

در نهایت، یک متن ایمیل به صورت زیر برای آن ها ارسال کنید:

سلام [ نام صاحب سایت].

من می خواستم با شما ارتباط برقرار کنم و از شما تشکر کنم که نام برند ما را در مقاله عالی خودتان دیروز ذکر کردید.

ما واقعا از شما ممنون هستیم.

حقیقتش من امروز به شما ایمیل دادم که بپرسم اگر احیانا امکان دارد لینک ما را هم در سایت خودتان قرار دهید. به این صورت، افراد می توانند وقتی مقاله شما را مطالعه می کنند، ما را هم به راحتی پیدا کنند.

در هر صورت، ممنون که از ما اسمی برده اید و امید وارم که به کار عالی خودتان ادامه دهید.

با تشکر.

[نام کوچک خودتان].

بر اساس تجربه ام می گویم که این لینک ها، یکی از ساده ترین لینک هایی هستند که می توانید به دست بیاورید.

بخش ششم:

نکات اضافی، استراتژی ها و نمونه های واقعی

خب حالا می خواهیم در این فصل آخر راهنمای بک لینک، نکات عملی، تاکتیک ها و استراتژی ها و مورد پژوهی های مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • دریافت لینک از سایت های خبری با استفاده از HARO

HARO (که مخفف کمک به گزارشگرها می باشد)، یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک از سایت های معتبر خبری می باشد.

یک HARO به صورت زیر کار می کند:

  • به عنوان یک منبع خبری، در HARO با استفاده از این لینک ثبت نام کنید.
  • شما سه ایمیل هر روز از گزارشگر هایی دریافت می کنید که به دنبال منبع و کمک هستند، مانند مورد زیر:

جستجوی تصویر معکوس,راهنمای بک لینک

  • سپس با ارائه اطلاعات و نکاتی که در اختیار دارید، به آن ها پاسخ دهید.

کار راحتی است مگر نه؟ شما یک پاسخ دقیق به یک گزارشگر می دهید و آن ها هم با یک لینک جواب می دهند. کل کاری که باید انجام دهید همین است! پس به هیچ وجه از HARO غافل نشوید.

من اخیرا یک لینک بسیار عالی از Entrepreneur.com دریافت کردم آن هم فقط با پاسخ دادن به یک درخواست HARO!

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

  • مهندسی معکوس بهترین لینک های رقبای خودتان

بله! استراتژی هایی که در این مقاله هستند واقعا معرکه اند!

با این وجود، منابع بی شماری از بک لینک ها وجود دارند که من در این مقاله به آن ها اشاره ای نکردم.

چرا به آن ها اشاره نکردم؟

دلیلش بسیار ساده است: در زمینه هر فعالیتی، بررسی بک لینک رقبا، فرصت های لینک سازی خاص خودش را می سازد.

به همین دلیل شما باید گاهی تلاش کنید تا استراتژی های رقبای خودتان را به صورت مهندسی معکوس ارزیابی کنید. به این روش، شما می توانید فرصت های لینک سازی را پیدا کنید که فقط در زمینه فعالیت شما وجود دارند.

فکر کنم خوب است که یک مثال در این باره ببینید.

فرض می کنیم که شما یک وبلاگ تناسب اندام و سلامتی دارید.

و یکی از رقبای شما، سایت Nerd Fitness است.

خب، وقتی که شما مشخصات لینک این سایت را در یک ابزار ارزیابی بک لینک بررسی می کنید، متوجه می شوید که کلی از لینک های آن ها، از پادکست ها می آید.

به صورت خاص، افرادی که در این شرکت فعالیت دارند (به صورت خاص موسس این شرکت یعنی Steve Kamb) در پادکست های دیگران به صورت مهمان حضور پیدا می کنند.

درست مانند این است که شما لیستی از مکان های عالی را پیدا می کنید که می توانید از آن ها لینک دریافت کنید! درست مانند معدن طلا.

(کاملا مشخص است که شما باید با کسانی که این پادکست ها را منتشر می کنند ارتباط برقرار کنید و خودتان را به عنوان یک مهمان، در محتوای آن ها جای دهید).

من تنها با یک جستجوی 10 دقیقه ای در یک سایت، 50 فرصت لینک سازی را پیدا کردم. فرض کنید اگر شما بتوانید 15 تا 20 رقیب خودتان را به این روش مهندسی معکوس بررسی کنید، چقدر می توانید فرصت لینک سازی پیدا کنید؟؟! قطعا خیلی خیلی زیاد.

  • تولید محتوای لینک ساز

یکی از تکنیک ها که ما در این راهنمای بک لینک به شما میگوییم این است که محتوایی ایجاد کنید که بتواند در سال 2018 (و حتی بعد از آن) برای شما لینک ایجاد کند.

BuzzSumo اخیرا 100 میلیون پست را بررسی کرد. آن ها نشان دادند که بسیاری از محتوای آنلاین اصلا توسط افراد دیده نمی شود.

شما کاملا درست متوجه شدید: 70% از تمام محتوای آنلاین هیچ لینکی دریافت نمی کنند.

بنابراین شما چطور می توانید محتوایی ایجاد کنید که واقعا در سال 2018 بتواند لینک دریافت کند؟

بر اساس همین مطالعه، محتوایی که الان می توانند لینک دریافت کنند ویژگی های زیر را دارند:

  • معتبر هستند (به بیان دیگر، توسط افراد متخصص نوشته شده اند)
  • همیشه مفید هستند (یعنی در طول سال ها، باز هم ارزشمند هستند)
  • شامل اطلاعات منحصر به فردی هستند که باعث برجستگی آن می شود.
  • اطلاعات عملی فراهم می کنند.
  • فقط یک طعمه کلیک نیست (یعنی بر اساس مطالعه انجام شده، کارایی ندارد)

به عنوان مثال، یک راهنما که اخیرا من منتشر کردم، 1.8 هزار بک لینک جدید را ایجاد کرد:

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

آیا ایجاد کردن این محتوا آسان بوده؟ قطعا خیر! این محتوا و مطالعه، یکی از بزرگترین کار هایی بوده که تیم ما بر روی آن کار کرده است.

اما در نهایت، به دلیل این که این محتوا تمام ویژگی های مطرح شده در قسمت بالا را دارا می باشد، توانست توجه افراد بسیار زیادی را به خودش جلب کند و لینک های فراوانی به دست بیاورد.

  • استفاده از جستجوی تصویر معکوس برای پست مهمان

فرصت های پست گذاری به صورت مهمان را با جستجوی تصویر معکوس، پیدا کنید

پیدا کردن مکان هایی که می توانید در آن به عنوان مهمان پست بنویسید واقعا زجرآور است.

اما یک روش ساده تر وجود دارد …

به صورت زیر:

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

اول، کسی که در زمینه کاری شما کلی پست مهمان می نویسد را پیدا کنید.

سپس، به یکی از پست های مهمان منتشر شده آن ها بروید. عکس چهره آن ها را که کنار پست است را بردارید.

سپس URL این تصویر را در جستجوی معکوس تصویری گوگل قرار دهید:

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

بوووم! حالا شما کلی لیست URL دارید که این فرد در آن سایت ها به عنوان مهمان پست نوشته است:

آموزش ساخت بک لینک با کیفیت,احیای لینک,بررسی بک لینک رقبا

خیلی هم عالی!

حالا نوبت شماست…

امیدوارم این راهنمای جامع به شما نشان داده باشد که چگونه می توانید در 2018 بک لینک ایجاد کنید.

حالا نوبت شماست:

آیا از این مقاله چیز مفیدی یا گرفتید؟

شاید هم سوالی برای شما ایجاد شده باشد.

در هر صورت، حتما نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود