مهم ترین مزایا و معایب شغل فریلنسر چیست؟

آموزش رایگان فریلنسری,برای فریلنسر شدن چه باید کرد,چگونه فریلنسر شویم

قطعا یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، این است که فریلنسر چیست. فریلنسری فرصتی فوق العاده برای کنترل کارها و برنامه ریزی شخصی برای انجام تسک ها و پروژه هاست. به عنوان یک فریلنسر، شما این آزادی را دارید که در هر کجا و هر زمان، کار کنید و درآمد داشته باشید. چنین امتیازات جذابی منجر به رشد صنعت فریلنسینگ می شود.

بر اساس مطالعه اخیر سایت نیوسئو در زمینه فریلنسری، در واقع، بیش از یک سوم از نیروی کار کشورهای غربی و آمریکایی، در حال حاضر در برخی از ظرفیت ها به صورت آزاد و فریلنسری کار می کنند.

اما برای فریلنسر شدن چه باید کرد؟

اگر می خواهید اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک فریلنسر بردارید اما نمی دانید که چگونه فریلنسر شویم، این مقاله مخصوص شماست. در این مقاله به طور کامل متوجه می شوید که فریلنسر یعنی چه، با مزایا و معایب آن آشنا می شوید و  7 مرحله برای تبدیل شدن به یک فریلنسر در سال 2023 را مطالعه می کنید.

منظور از فریلنسر چیست؟

فریلنسری انجام کار خاص برای مشتریان بدون تعهد به کار تمام وقت روزانه است. فریلنسرها اغلب چندین پروژه را با مشتریان مختلف به طور همزمان انجام می دهند. به طور کلی فریلنسرها افرادی خوداشتغال هستند که بدون داشتن تعهد زمانی و مکانی خاصی مانند کار روزانه در یک تایم مشخص و حضور به موقع در یک مکان، تسک ها و پروژه های مختلف را به انجام می رسانند.

فریلنسرها معمولا با نوشتن یک یا چند قرارداد با پروژه های مختلف، بر اساس نتایج آینده و گزارشکار هفتگی یا ماهانه، تسک های خود را انجام می دهند.

پروژه‌های فریلنسری معمولاً شامل وظایف کوتاه‌مدت می‌شوند، اگرچه مشتریان راضی اغلب کارهای بعدی را درخواست می‌کنند. اکثر مشاغل آزاد در بخش های مهارتی، خدماتی و خلاقانه مانند کپی رایتینگ، برنامه نویسی، مهندسی و بازاریابی در دسترس هستند.

اگر به خوبی متوجه شوید که فریلنسر چیست و به چه کارهایی فریلنسری گفته می شود، کم کم با مزیت های این نوع مشاغل نیز آشنا می شوید. معمولا پروژه های فریلنسری مدت زمان کمی دارد و کارفرماها کمتر اعتماد می کنند که قراردادهای بلند مدت با افراد فریلنسر بنویسند. این خود یک مزیت است که شما می توانید پروژه های متعدد با درآمدهای مختلفی را تجربه کنید و متعهد به انجام کار طولانی مدت برای یک پروژه نیستید.

نمونه مثال هایی از فریلنسری

در ادامه چند مثال را بررسی می کنیم تا به خوبی بفهمید که فریلنسر یعنی چه:

مثال 1: کسانی که مهارت طراحی سایت دارند، می توانند پروژه طراحی سایت بگیرند و یک قرارداد فریلنسری امضا کرده و در قرارداد زمان تحویل پروژه را مشخص کرده و قیمت را نیز بر این اساس تعیین کنند. معمولا طراحان سایت فریلنسر قیمت کار خود را به صورت پروژه ای مشخص می کنند.

مثال 2: گرافیست های فریلنسر معمولا تسک هایی مانند طراحی بنر، طراحی لوگو، طراحی استوری اینستاگرام و… قبول کرده، برای این موارد قرارداد نوشته و برای هر تسک یک عدد مشخص دریافت می کنند.

مثال 3: فریلنسر سئو معمولا یا به صورت یکجا، یک یا چند پروژه سئو گرفته و برای هر کدام، ماهانه مبلغی را دریافت می کنند و یا تسک هایی مانند نوشتن محتوای سئو شده، تدوین استراتژی محتوا یا استراتژی سئو، برنامه ریزی تقویم محتوایی و… را با مبلغی مشخص انجام می دهند.

وجه اشتراک همه موارد بالا، نداشتن تعهد کاری برای انجام تسک های در یک ساعت خاص از روز است، دقیقا برخلاف کارمند یک شرکت که موظف است در یک ساعت خاص از روز وارد شرکت شده، تسک هایی را انجام دهد و در یک ساعت مشخص نیز از شرکت خارج شود.

آموزش رایگان فریلنسری,برای فریلنسر شدن چه باید کرد,چگونه فریلنسر شویم

مزیت های شغل فریلنسر چیست؟

تا اینجای کار قطعا متوجه شدید که کار فریلنسر یعنی چه. اینکه چرا بیشتر کسانی که امروزه به سمت مشاغل فریلنسری سوق پیدا می کنند، مواردی است که در ادامه برای شما شرح می دهیم:

انعطاف پذیری شغل فریلنسری

به عنوان یک فریلنسر، می توانید ساعات کاری خود را خودتان انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی و کجا کار کنید. به عنوان مثال، می توانید در خانه یا زمانی که در سفر هستید، کار کنید. انعطاف پذیری فریلنسری به ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی کمک می کند.

کسانی که فریلنسر هستند، زندگی متنوع تری دارند. راحت تر می توانند به خود استراحت دهند، یک روز بیش از حد استاندارد، کار کنند و یک روز کمتر از حد استاندارد. تمام این موارد نشان دهنده انعطاف پذیری زیاد شغل های فریلنسری است.

انتخاب مشتریان و پروژه ها

کار به عنوان فریلنسر به شما این امکان را می دهد پروژه هایی را انتخاب کنید که با مهارت ها و علایق شما مطابقت دارند. شما همچنین می توانید مشتریانی را انتخاب کنید که به معیارهای خاص شما نزدیک هستند.

به عنوان مثال شما به صنعت خودرو علاقه زیادی دارید. به عنوان یک فریلنسر سئو می توانید به دنبال اخذ پروژه های سئو سایت های خودرو باشید و در این حوزه فعالیت کنید یا به عنوان یک طراح گرافیست اگر به طبیعت علاقه دارید، می توانید به دنبال پروژه تدوین کلیپ های طبیعت باشید.

تعیین قیمت پروژه ها

در مشاغل فریلنسری کنترل بهتری به میزان درآمد خود دارید، زیرا معمولاً فریلنسرها، خودشان نرخ انجام کار را تعیین می کنند. میزان کاری که می توانید روزانه یا هفتگی انجام دهید عامل دیگری است که احتمالاً درآمد شما را تعیین می کند.

مثلا شما قصد دارید که ماه آینده یک گوشی موبایل خریداری کنید. می توانید به دنبال یک پروژه مبلغ بالا باشید و مدت زمانی را بیشتر کار کنید و درآمد بیشتری نیز کسب کنید.

بهبود مهارت های فردی و درآمدی

به عنوان یک فریلنسر، ممکن است این فرصت را داشته باشید که روی پروژه های تخصصی تر کار کنید و تجربه بیشتری در زمینه های مختلف حوزه های کاری خود، بدست آوردید. یک سئوکار معمولا تلاش می کند که در پروژه ها با چالش های بیشتری روبرو شود تا بتواند در آینده پروژه ها را با دغدغه کمتری پیش ببرد و با یادگیری مهارت های پیشرفته سئو سایت، درآمد خود را نیز افزایش  دهد.

برندینگ و بین المللی شدن

زمانی که متوجه شوید فریلنسر چیست به این نتیجه می رسید که یکی از مشاغلی که امکان مهاجرت و درآمد دلاری دارد، مشاغل فریلنسری است. ظهور واژه فریلنسری از ایالات متهده آمریکا بوده و به همین دلیل اگر مهارت خوبی در زمینه های مختلف داشته باشید، به وسیله های سایت های بزرگ مشاغل فریلنسری، می توانید پروژه های دلاری بگیرید، روی برندینگ خود کار کنید و در مسیر پیشرفت گام های بزرگی بردارید.

فریلنسر چیست,فریلنسر سئو,فریلنسر یعنی چه

معایب شغل فریلنسری چیست؟

اکنون تا حدودی متوجه شدیم که چگونه فریلنسر شویم، اما این حوزه کاری نیز همانند دیگر حوزه ها، معایبی نیز دارد. در ادامه به معایب شغل های فریلنسری می پردازیم:

انزوا

برخلاف شغل پاره وقت یا تمام وقت، با داشتن یک کسب و کار فریلنسری ممکن است احساس تنهایی کند، به خصوص به طور کامل دورکار باشید. معمولا کسانی که به صورت فریلنسری کار می کنند، اگر فرآیند اخذ پروژه را نیز به شخص دیگری واگذار کنند، به مرور زمان روابط اجتماعی آن ها ضعیف و ضعیف‌تر می شود.

زمانی که به عنوان یک فریلنسر فعالیت می کنید، بهتر است که با کارفرماهای مختلف، ارتباط برقرار کنید و سعی کنید گزارشات خود را در قالب یک جلسه حضوری، برای کارفرمایان ارائه دهید.

امنیت شغلی نامشخص

کار فریلنسری معمولا نامنظم است و ممکن است در برخی مواقع بیشتر از آنچه که انتظارش را دارید تسک و پروژه داشته باشید، اما در مواقع دیگر حتی یک پروژه هم نداشته باشید. به همین دلیل برخی افراد، داشتن یک درآمد ثابت ماهانه را به درآمدهای بالا با مشاغل فریلنسری را ترجیح می دهند.

مسئولیت های اداری

به عنوان یک رئیس، باید اسناد قانونی، صورتحساب، بازاریابی و سایر وظایف اداری مرتبط با پروژه های خود را خودتان انجام دهید. این مسئولیت ها ممکن است نیاز به دانش قابل توجهی از حسابداری، مقررات مالیاتی و فناوری اداری داشته باشد و از حوزه تمرکز شما بیرون باشد.

 

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود