آیا می دانید بهترین ابزار تحلیل اینستاگرام چیست؟

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام,ابزار تحلیل اینستاگرام,ابزار تحلیل پیج اینستاگرام

ابزار تحلیل اینستاگرام توانایی رقم زدن رویاهای کسب درآمد چند 10 میلیونی را دارد. آیا این تفسیر برای ابزارهای تحلیل اینستاگرام، صحت دارد؟ آیا تحلیل هایی که با این ابزار انجام می شود، می تواند روند رو به رشدی را برای کسب درآمد بیشتر، برای ما محقق کند؟ این ها سوالاتی است که شما در انتهای این مقاله به آن خواهید رسید.

این روزها کسب و کارهای اینستاگرامی به قدری رونق گرفته است که باعث ایجاد رقابت تنگاتنگی در بین کسب و کارهای مختلف در دنیای مجازی اینستاگرام شده است. همین رقابت تنگاتنگ شما را نیازمند به راهکارها و تکنیک های خاصی می کند تا بتوانید از رقبای خود سبقت بگیرد. ابزارهای تحلیل اینستاگرام فقط شامل چند نمودار و معیار چند حرفی، نیستند. یک ابزار تحلیل پیج اینستاگرام به شما نشان می دهد که آیا وقت، هزینه و انرژی که برای صفحه خود، صرف می کنید، ارزشش را دارد یا نه. به شما نشان می دهد که راهی که انتخاب کرده اید درست است یا خیر.

اگر تحلیل اینستاگرام به خوبی و درستی انجام بگیرد، به شما نشان می دهد که نیاز کاربران هدف شما چیست و کاربران به چه منظور به شما نیاز دارند. اینستاگرام در بروز رسانی های اخیرش، در تلاش بوده است که جلو هر نامنظمی هایی مانند فالوور فیک، افزایش لایک اینستاگرام به صورت غیر طبیعی، هکرها و … به طور جدی، بگیرد. از این رو، نتایجی که این انواع ابزار تحلیل اینستاگرام به شما می دهند، نتایجی کاملا صحیح و واقعی است.

ما در این مقاله بخش های زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • بررسی انواع ابزار تحلیل اینستاگرام
  • چگونه به بخش آنالیز پیج اینستاگرام خود، دسترسی پیدا کنیم؟
  • نحوه دسترسی به بخش اینستا آنالیزور در محیط دسکتاپ
  • اکانت اینستاگرام با چه معیارهایی سنجیده می شود؟
  • معیارهای بسیار مهم برای تحلیل کاربران
  • معیارهای بسیار مهم برای تحلیل پست های پیج اینستاگرام
  • معیارهای بسیار مهم برای تحلیل استوری های پیج اینستاگرام
  • معیارهای بسیار مهم برای تحلیل تبلیغات پیج

بررسی انواع ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

امروزه ابزار آنالیز پیج اینستاگرام با ویژگی ها و قابلیت های فراوانی در دنیای وب، وجود دارد. اما پیشنهاد ما بر اساس پیشنهاد اساتید باتجربه حوزه اینستاگرام، 5 ابزاری است که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

ابزار Insights در اینستاگرام (Instagram Insights)

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام,ابزار تحلیل اینستاگرام,ابزار تحلیل پیج اینستاگرام

یکی از رایج ترین و پرکاربردترین ابزار تحلیل پیج اینستاگرام، بخش Insights در داخل اپ اینستاگرام است. این بخش کاملا رایگان بوده و به همین جهت در لیست ابزار رایگان تحلیل اینستاگرام قرار می گیرد. سادگی و قابل فهم بودن این ابزار به حدی است که بدون داشتن تخصص و مهارت خاصی، می توانید وضعیت فعلی اکانت خود را بررسی کنید.

این ابزار به سوالاتی که در ادامه مطرح می شود، به سادگی هر چه تمام تر، پاسخ خواهد داد:

کاربران بیشتر از چه طریقی وارد پیج شما شده اند؟

چقدر روی لینک وب سایتتان، کلیک کرده اند؟

کاربران کدام پست شما برایشان جالب تر، بوده است؟

کاربران کدام پست شما را به اشتراک گذاشته اند؟

کاربران کدام پست شما را ذخیره کرده اند؟

کدام پست، باعث شد که کاربر پروفایل شما را بازدید کند؟

در نتیجه اطلاعات دقیق و کاملی را می توانید از بخش Insights اینستاگرام به عنوان یک ابزار تحلیل اینستاگرام، بهره مند شوید.

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام Hootsuite

ابزار رایگان تحلیل اینستاگرام,اینستا آنالیزور

یکی دیگر از ابزارهای تحلیل اینستاگرام، که تحلیل قوی از یک پیج را به شما ارائه می دهد، ابزار Hootsuite است. شما با ثبت نام در سایت Hootsuite می توانید 30 روز اشتراک رایگان برای استفاده از ابزار آن ها، دریافت کنید که خود فرصت خوبی برای تحلیل هایی کارآمد و زودبازده است.

شاید از خود بپرسید که تفاوت این ابزار با بخش Insights چیست؟

ما در ادامه 4 تفاوت اساسی این ابزار با ابزار اینستاگرام را برای شما لیست کرده ایم:

  • اطلاعاتی از گذشته پیج، به شما نشان می دهد که این به شما کمک می کند که با بررسی داده های آماری گذشته پیج، اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
  • قابلیت مقایسه داده های آماری در بازه های زمانی مختلف
  • با معیارهایی که خودتان، تعیین می کنید، یک پست مشخص را بررسی و تحلیل کنید
  • بخش کامنت اینستاگرام را بر اساس نظرات مثبت و منفی دسته بندی و رتبه بندی کنید.

مهم ترین ویژگی که این ابزار نسبت به دیگر ابزارها دارد، این است که از دیگر شبکه های اجتماعی نیز پشتیبانی می کند. حال تصور کنید شما به عنوان یک برند طراحی دکوراسیون داخلی، می تواند داده ها و محتواهای خود را که در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست و … به اشتراک می گذارید، بازخورد آن را با یک دیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید که کدام محتوا برای کدام شبکه اجتماعی، مناسب تر است. این یعنی فرصتی استثنایی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه های خود.

ابزار تحلیل اینستاگرام Iconosquare

ابزار آنالیز پیج اینستاگرام,ابزار تحلیل اینستاگرام,ابزار تحلیل پیج اینستاگرام

اولین ویژگی که باعث شد این ابزار را در لیست ابزار رایگان تحلیل اینستاگرام ببینیم، 14 روز استفاده رایگان از تمام خدمات حوزه ابزار آنالیز پیج اینستاگرام است. شما از زمانی که کار خود را با این ابزار، شروع کنید، فعالیت از 30 روز گذشته تا زمان حال، پیج شما را به طور کلی، بررسی می کند.

از همه مهم تر، این اینستا آنالیزور در طی این 14 روز، دسترسی کامل به بخش ارزیابی حرفه ای آن، خواهید داشت. این بخش شامل تحلیل قوی میزان ورودی و خروجی کاربران، تعامل بیشتر با کاربران، تحلیل قوی استوری ها و … است. این ابزار مخصوص شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است و برای شبکه های اجتماعی دیگر، کاربردی ندارد.

این را فراموش نکنید، تحلیل گران پیج اینستاگرام زمانی از ابزارهایی غیر از ابزار تحلیل اینستاگرام Insights استفاده می کنند که بتوانند دیگر شبکه های اجتماعی یک کسب و کار را، تحلیل کنند تا یک برنامه ریزی قوی برای تولید محتوا و فعالیت در شبکه های اجتماعی را به کارفرما، بدهند.

ابزار تحلیل اینستاگرام Keyhole

لغب این ابزار آنالیز پیج اینستاگرام، ردیاب مکالمه و ارتباطات است. تنها دلیلی که طرفداران و کارشناسان این ابزار آن را به این لغب می خوانند این است که کار این ابزار ردیابی هشتگ ها و کلمات کلیدی است. این ابزار برای ردیابی هشتگ های پرکاربرد و مفید برای کسب و کارهای شما، بسیار کاربردی و مفید است.

این ابزار در صفحه اول وب سایت خود، نوشته است که می تواند به سوالات زیر که شما از یک اینستا آنالیزور، انتظار دارید را پاسخ دهد:

  • چگونه تاثیر یک کمپین تبلیغاتی برای افزایش فالوور را بیشتر کنیم؟
  • چگونه می توان هشتگ ها و معیارهای تأثیرگذار خود را در اینستاگرام ردیابی کرد؟
  • چگونه به گزارش کاملی از کاربران خود، برسیم؟

این ابزار، همانند ابزارهای دیگر، دارای مدت زمان مشخص برای اشتراک رایگان است.

ابزار تحلیل اینستاگرام HypeAuditor

یکی از مهم ترین ویژگی های این ابزار، شناسایی فالوورهای فیک و ربات هایی است که تاثیر چندانی بر روی عملکرد پیج شما نمی گذارد. شما به راحتی می توانید آماری را از این ابزار، دریافت کنید که به شما نشان می دهد چه تعداد از فالوورها و کامنت های شما، فیک یا الکی، هستند و حتی نام کاربری آن ها را نیز مشخص می کند.

در صورتی که بخواهید دسترسی کاملی به امکانات این ابزار داشته باشید، می بایست، 300 دلار در ماه پرداخت کنید که قطعا رقم بسیار بالایی برای ما با دلار 30 هزار تومان آن هم برای یک ماه، است. ولی این می تواند برای برندهای برتر در اینستاگرام که سالانه درآمد بالایی دارند، کاربردی و مفید واقع شود. دسترسی کامل این ابزار می تواند دو فاکتور مهم زیر را برای شما مشخص کند:

  • شناخت کامل کاربران در اینستاگرام
  • راهکارهایی برای افزایش درآمد مطابق با نیاز کاربران و برند مورد نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود