لید چیست؟ | همه چیز درباره تولید لید

آموزش تولید محتوای آموزشی,ابزار تحلیل رفتار کاربران,ارتباط با مخاطب

لید یا همان سرنخ اصطلاحی مربوط به حوزه بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. اما می خواهیم بدانیم لید در بازاریابی چه کمکی به ما می کند و چه مفهمومی دارد. اگر می خواهید بدانید لید چیست تا پایان مقاله همراه ما باشید.

لید چیست؟

به طور کلی سرنخ می تواند معنای شروع اولیه را بدهد و با استفاده از همین معنی می توان به مفهوم کلی آن پی برد. لید به معنای افرادی می باشد که از قبل با برند و حوزه فروش ما آشنایی داشته باشند و براساس شناختی که دارند به صفحه ما سر بزنند.

لید در بازاریابی از افرادی صحبت می کند که شانس فروش محصولاتمان به آنان بیشتر است و ما می توانیم از هر طریقی آن ها را ترغیب به خرید محصول کنیم.

تولید لید چیست و چه اهمیتی دارد؟

شما می توانید از راه های مختلف بر روی برندتان کار کنید و آن را به نمایش بگذارید تا کاربران با نوع و چگونگی فعالیت شما آشنا شوند. اگر شما طوری تبلیغات را انجام دهید که کاربر مشتاق شود در مورد برند شما بیشتر بداند، به این عمل تولید لید گفته می شود. به یاد داشته باشید، هنگامی که پیام خود را به مخاطب فهماندید باید طوری عمل کنید که کاربر کنجکاو شود و بیشتر به سمت شما آید.

اهمیت لید در بازاریابی

حال که با معنی لید آشنا شدید وقت آن رسیده که بدانید لید در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟ تولید لید یا همان سرنخ از اهمیت بالایی در بازاریابی برخوردار است، زیرا هرچه خلاقیت بیشتری به خرج دهیم و محصول خود را بیشتر به نمایش بگذاریم، شانس بیشتری در تبدیل کاربر به مشتری داریم و می توانیم یک فروش عالی را تجربه کنیم. بنابراین به شما توصیه می کنیم از راه های اصولی و واقعی سعی کنید محصول خود را به مشتری نشان داده و آن را مشتاق به خرید کنید.

آموزش تولید محتوای آموزشی,ابزار تحلیل رفتار کاربران,ارتباط با مخاطب

بهترین راه تولید لید چیست؟

برای اینکه بتوانید یک لید باکیفیت تولید کنید، بهتر است چند نکته را به خوبی رعایت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

1. محتوای رایگان ارائه دهید

یکی از بهترین راه های ارائه محتوای رایگان این است هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود، از طریق پاپ آپ مشخصات کاربر را ثبت کرده و محتوایی که مورد نیاز کاربر است به صورت رایگان در اختیارش قرار دهید. با این کار کاربر بیشتر به سایت شما سر میزند و احتمال اینکه به خریدار تبدیل شود خیلی بیشتر می شود.

محتوای رایگان می تواند یک کتاب باشد یا یک فایل صوتی و یا حتی یک محصول در کنار محصولی که کاربر خریداری می کند. ایده های زیادی برای ارائه محتوا رایگان وجود دارد که باید با توجه به حوزه کاری خود، این موارد را بررسی و در وب سایت خود استفاده کنید.

2. استفاده از کد تخفیف

از دیگر راه های تولید لید این است که وقتی مخاطب از سایت شما بازدید می کند، با وارد کردن ایمیل و شماره موبایل بتواند از کد تخفیف برخوردار شود. شما می توانید برای کسانیکه می خواهند برای اولین بار از سایت شما خرید کنند، تخفیف های ویژه ای در نظر بگیرید. برای ارائه کد تخفیف نیز باید ایده خاصی داشته باشید. در ادامه برخی از ایده هایی که می تواند در این زمینه در نظر گرفت را برای شما شرح می دهیم:

  1. در نظر گرفتن کد تخفیف برای کسانی که عضو وب سایت شما شوند.
  2. در نظر گرفتن کد تخفیف برای کسانی که بیش از یک مبلغ مشخص خرید کنند.
  3. در نظر گرفتن کد تخفیف برای برخی محصولات خاص
  4. در نظر گرفتن کد تخفیف مناسبتی
  5. در نظر گرفتن کد تخفیف برای افراد خاص

3. عرضه نسخه رایگان و یا آزمایشی

به عنوان مثال اگر در سایت خود نرم افزاری دارید که کاربر برای استفاده از آن باید مبلغی را پرداخت کند، می توانید اطلاعات شخصی کاربر را ثبت کنید و برای مدت کوتاهی بگذارید از آن نرم افزار به صورت رایگان بهره مند شود. ارائه یک خدمات به صورت رایگان یکی از ایده های جذاب برای تولید لید است. در صورتی که بتوانید به درستی و با برنامه ریزی از قبل، این کار را انجام دهید، قطعا بازخوردهای فوق العاده ای را دریافت می کنید.

تولید لید,لید,لید چیست

4. دسترسی محدود ایجاد کنید

یکی از بهترین راه های تولید لید می توان به ایجاد دسترسی محدود اشاره کرد. بعضی از مطالب هستند که از ارزش بالایی برخوردار بوده و شما زحمات زیادی برای تولید آن کشیده اید. وقتی کاربر ببیند شما آن مطالب ارزشمند را در سایت خود ارائه داده اید، حاضر است اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارد تا بتواند به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.

5. کانال های لید در دیجیتال مارکتینگ

در فضای دیجیتال مارکتینگ ابزارها و کانال های زیادی برای تولید لید وجود دارند که در ادامه به چند مورد از آن ها پرداخته ایم:

  • استفاده از شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… یکی از مهم ترین کانال هایی است که می تواند کمک زیادی برای تولید لید کند. هر یک از شما می توانید با برگزاری مسابقات، منشن کردن و دیگر کمپین های مناسبتی، برای به دست آوردن سرنخ از کاربران استفاده کنید.
  • سایت: اگر برای کسب و کار خود سایت راه اندازی کرده اید، با گذاشتن مطالب رایگان و کاربردی و همچنین کد تخفیف می توانید به راحتی لید تولید کنید.
  • صفحه لندیدنگ: صفحه های مهمی که برای کمپین های مناسبتی خود طراحی می کنید می تواند از دیگر را های تولید لید باشد. برای مثال می توانید در صفحه فرود خود یک محصول را پیش فروش کنید.
  • استفاده از فرم های مختلف: اگر برای سایت خود فرم های نظر سنجی، مسابقه و فرم تماس طراحی کنید، به راحتی می توانی اطلاعات کاربران را دریافت کنید.

حال که پاسخ سوال لید چیست را دریافت نمودید، بهتر است دست به کار شوید و همین حالا برای کسب و کار خود لید تولید کنید.

 تولید لید در بازاریابی کمک زیادی به چند برابر شدن فروش شما می کند. فقط باید کمی خلاقیت به خرج داده تا بتوانید بهترین لید را تولید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود