بازاریابی در یوتیوب | 8 راهکار شگفت انگیز

افزایش فروش در یوتیوب,بازاریابی در یوتیوب,تبلیغات یوتیوب

بازاریابی در یوتیوب یکی از جنجالی ترین موضوعاتی است که این روزها سرمایه داران و بازاریاب های بزرگ، در پی تکنیک ها و ترفندهای آن هستند. تولید ویدیوهای خاص و جهانی شدن هدف اصلی همه کاربران این شبکه اجتماعی است. با 2 میلیارد کاربر منحصر به فرد که هر روز 1 میلیارد ساعت ویدیو تماشا می کنند، یوتیوب یک بستر عالی برای بازاریابی تجارت شما است. این را به ماهیت جذاب ویدئو در بازاریابی اضافه کنید که می تواند برگ برنده شما باشد. در حقیقت، بازاریابی ویدئویی به بازاریابان کمک کرده است تا میزان بازدید، یافتن ایده هایی خاص برای تولید محتوای قوی تر و فروش بیشتر است.

بنابراین شکی نیست که استفاده از یوتیوب برای دستیابی به همه این اهداف و حتی اهداف دیگر به شما کمک می کند. ما در این پست می خواهیم نکاتی را در قالب یوتیوب مارکتینگ، که شامل نکات و تکنیک های کاربردی سال 2021 است، برای شما عزیزان بررسی کنیم.

1) ساخت کانال یوتیوب؛ سرآغاز بازاریابی و کسب درآمد

قدم اول ساخت یک کانال یوتیوب است برای استارت بازاریابی در یوتیوب است. البته شاید قبلا این کار را کرده باشید، اما آیا کانال شما، یک کانال بیزینسی است یا خیر. بله، درست متوجه شدید، لازمه حضور موفق در این شبکه اجتماعی، داشتن یک کانال یوتیوب بیزینسی است.

در حالت ایده آل، نام کانالی را انتخاب کنید که با نام تجاری یا همان برند شما مشابه یا سازگار باشد تا کاربران به راحتی شما را بیابند و فراموش نکنید که بنر مناسبی را برای سردر ورودی چنل خود انتخاب کنید. کیفیت و زیبایی چشم نواز این تصویر، می تواند اقتدار شما را نشان دهد.

افزایش فروش در یوتیوب,بازاریابی در یوتیوب,تبلیغات یوتیوب

2) شناخت کامل کاربران و نیاز آن ها

بازاریابی در یوتیوب عمدتاً تولید محتوا برای جلب توجه و جذب مخاطبان هدف است. بهتر است برای سوالات زیر پاسخی را بیابید:

مخاطبان شما به چیزهایی علاقه دارند؟

مخاطبان شما به چیزی نیاز دارند؟

مخاطبان شما به چیزی واکنش نشان می دهد؟

مخاطبان شما چه نوع محتوایی را از شما می خواهند؟

مخاطبان شما چه زمانی بیشتر فعال هستند؟

مخاطبان شما بیشتر در کجا مستقر هستند؟

هر چند وقت یک بار انتظار دارند ویدیوهای جدیدی از شما ببینند؟

همه اینها و موارد دیگر به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی در یوتیوب را ایجاد کرده و مسیر موفقیت در این شبکه اجتماعی را برای خود، هموار کنید.

خب چگونه به این سوالات پاسخ دهیم؟

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ساخت کانال یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

برگ برنده شما یوتیوب آنالیتیک (آنالیز کانال یوتیوب) است در پستی مربوط به آن در روزهای آینده، منتشر خواهد شد. آنالیز یوتیوب، بینش ارزشمندی از اطلاعات جمعیتی و زمانی که مخاطبان برای تماشا ویدیوهای شما، صرف می کنند. این به شما کمک می کند که بفهمید کاربران کدام شهرها و مناطق جغرافیایی، ویدیوهای شما را بازدید می کنند، چندساله هستند، چه جنسیتی دارند و … . از این اطلاعات برای برنامه ریزی قوی ستراتژی محتوای یوتیوب خود استفاده کنید.

ما یک راهکار کاربردی به شما معرفی می کنیم. شما می توانید یک نظرسنجی در یوتیوب خود، برگزار کنید. سوالی که در نظرسنجی قرار می دهید، به شما کمک می کند که برای سوالات بالا پاسخ بهتری بیابید. این نظرسنجی هم می تواند در پلت فرم یوتیوب ایجاد شود و هم اینکه می توانید این نظرسنجی را در شبکه های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، ایجاد کنید.

3) از بهترین رقبا الگو بگیرید!

یوتیوب مارکتینگ

اگرچه درک مخاطبان به شما ایده می دهد که چه محتوایی تولید کنید، اما لزوما به شما کمک نمی کند به طور کامل، از رقبا سبقت بگیرید. برای آن، باید مستقیماً به رقبا نگاه کنید و از استراتژی های یوتیوب مارکتینگ آنها بیاموزید. آنها چه کاری را درست انجام می دهند و شما چگونه می توانید آن را تکرار کنید بدون اینکه کاملا مشابه کار آن ها باشد؟ آنها چه اشتباهاتی مرتکب می شوند و چه کار کنیم که ما دچار این اشتباهات نشویم و از این نقطه ضعف به بهترین شکل، استفاده کنیم؟

کانال های رقبای خود را پیدا کنید و پربازدیدترین و کم بازدیدترین فیلم های آنها را تماشا کنید. سعی کنید آنچه را که مورد توجه مخاطب قرار دارد و چه شکایتی از او در مورد آن ویدیوها دارند، را شناسایی کنید. فراتر از قضاوت درباره محتوا برای خود، حتی می توانید نظرات کاربران را مرور کنید تا ببینید مردم چه می گویند. همچنین، به محتوایی که برای شما جالب و آموزنده است، را با یک بررسی ویژه از آن الهام بگیرید.

آیا فیلم های رقیب خود را تماشا می کنید و محتوای آن ها را با ارزش می دانید؟

برای ایجاد یک استراتژی حرفه ای بازاریابی در یوتیوب، شما به این فاکتور نیاز دارید. به عنوان مثال شما در زمینه دکوراسیون داخلی قصد فعالیت در یوتیوب را دارید. بهتر است که به دنبال پربازدیدترین ویدیوها بگردید. ببینید که کدام ویدیوها برای کاربران جالب تر بوده، چه ایده های خاصی در ویدیوهای پربازدید وجود دارد. در کل یک آنالیز دقیق، کمک ویژه ای به شما می کند تا بتوانید در این شبکه اجتماعی موفق تر عمل کنید.

این مقاله ادامه دارد …

1 نظر در مورد مقاله “ بازاریابی در یوتیوب | 8 راهکار شگفت انگیز ” ثبت شده است
  1. alimohamd

    علی محمد زینالپور از ایران خوی بدل اباد


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود