گوگل اسکولار چیست؟ | همه چیز درباره جستجوگر مقالات علمی

آموزش کار با گوگل اسکولار,امکانات گوگل اسکولار,جستجوگر مقالات علمی

در جستجو بین اپلیکیشن ها و ابزارهای جستجو گوگل قطعا با اسکولار روبرو شده است. ما در این محتوا قصد داریم به شما بگوییم که گوگل اسکولار چیست و چه قابلیت هایی را برای کاربران فراهم می کند.

درواقع گوگل اسکولار بهترین موتور جستجو کاملا رایگان جهت تحقیقات علمی و پژوهشی می باشد. البته راه های زیادی جهت انجام دادن تحقیقات علمی وجود دارد اما گوگل اسکولار در گروه بهترین ها و آسان ترین ها قرار دارد.

همه ما می دانیم مطالبی که هر روز در حال انتشار در فضای مجازی هستند، ممکن است صحت نداشته باشند، حتی بعضی از آن ها مورد تایید استادان قرار نمی گیرد. با رونمایی از گوگل اسکولار باعث شد که برای هر مطلب علمی جستجو شده، مطالب یونیک و دسته اول وجود داشته باشد. به اصطلاح می توان به گوگل اسکولار نقطه آغاز کار پژوهشی گفت که مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

به این نکته توجه کنید: هنگامی که در مورد مطلبی در گوگل اسکولار اطلاعاتی یافتید، هرگز به اطلاعات به دست آمده اکتفا نکنید و از دیگر مقالات هم کمک بگیرید. اگر تا به حال با گوگل اسکولار آشنایی نداشته اید و یا اصلا اسم آن را هم نشنیده اید، نگران نباشید ما اینجا هستیم تا اطلاعات جامعی با موضوع آموزش کار با گوگل اسکولار و ویژگی های آن برایتان به اشتراک بگذاریم.

مهم ترین امکانات گوگل اسکولار

گوگل اسکولار از قابلیت های فراوانی برخوردار است که باعث می شود کارهای تحقیقاتی شما با سرعت و به سهولت انجام شوند. این کاربردها عبارت اند از:

  • بررسی تعداد آمار و اسناد
  • یافتن متن کامل اسناد و مقالات علمی مفید
  • قابلیت ایجاد پروفایل برای هر نویسنده
  • کنترل چکیده ای از وضعیت پژوهشی نویسندگان
  • آگاهی یافتن از بروز ترین دستاورد های علمی
  • یافتن نقل قول های نویسندگان
  • دیدن رفرنس های مقالات
  • ذخیره کردن اطلاعات بدست آمده
  • جستجو کردن مقالات درخواستی با توجه به سال انتشار
  • قابلیت نشان دادن مقاله های مورد نظر به چندین زبان مختلف
  • و …

آموزش کار با گوگل اسکولار

حال که فهمیده اید کاربرد گوگل اسکولار چیست و در چه زمینه هایی کاربرد دارد، بهتر است آموزش کار با گوگل اسکولار فرا گیرید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

جهت استفاده از گوگل اسکولار باید به آدرس اصلی آن بروید یا آن را در بین محصولات و ابزارهای گوگل بیابید:

آموزش کار با گوگل اسکولار,امکانات گوگل اسکولار,جستجوگر مقالات علمی

با کلیک روی آیکن مشخص شده، با صفحه زیر روبرو می شوید:

گوگل اسکولار,گوگل اسکولار چیست,مهم ترین امکانات گوگل اسکولار

سپس به صفحه ای همانند صفحه گوگل برخورد می کنید:

آموزش کار با گوگل اسکولار,امکانات گوگل اسکولار,جستجوگر مقالات علمی

در قسمت جستجو می توانید کلیدواژه یا عنوان مورد نظر خود را سرچ کنید. به این نکته دقت کنید که در پایان هر مطلب بخش هایی به نام های  Cited by و Related Articles  نوشته شده است که می توانند اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهند و بسیار کاربردی هستند.

نمونه از جستجو عبارت “گیاه شناسی” در ابزار اسکالر گوگل برای یافتن مقالات علمی در رابطه به آن:

آموزش کار با گوگل اسکولار,امکانات گوگل اسکولار,جستجوگر مقالات علمی

حال شاید بپرسید دو کلمه Cited by و Related Articles به چه معناست و چه کاربردی دارند:

Cited by: مقدار استناد شدن مقالات توسط دیگر مقالات را نشان می دهد. با استفاده از عددی که نمایش داده می شود می توان فهمید که آن مقاله چقدر قابل اعتماد و درست است. به یاد داشته باشید که هرچقدر عدد نمایش داده بزرگ تر باشد، میزان قابل اعتماد بودن آن هم بیشتر است.

Related Articles: در این بخش تمامی مقالاتی که با آن عنوان مرتبط هستند را نشان می دهد که از ارزش بالایی برای پایان نامه برخوردار می باشد.

ترفندها و نکات کلیدی در استفادن از اسکولار گوگل

در گوگل اسکولار اصلا مبحث بزرگ و کوچکی حروف مطرح نمی باشد. پس یعنی هر طور که می خواهید می توانید کلیدواژه مورد نظر خود را سرچ کنید. فول تکست منابع جهت پیدا کردن نتایج، جستجو می شوند و کلیدواژه ها توسط AND با یکدیگر ادغام خواهند شد.

به کار بردن کاراکتر ” در ابتدا و انتهای کلمه باعث می شود تمامی منابعی که کل عبارت را شامل می شود را نمایش دهد.

استفاده از کلمه OR در میان دو کلمه، منابع مربوط به یکی از آن کلیدواژه ها را نشان می دهد.

چگونه می توان در گوگل اسکولار جدیدترین منابع را پیدا کرد؟

جالب است بدانید نتایج جستجو در گوگل اسکولار به ترتیب زمان و تاریخ نمایش داده نمی شوند بلکه میزان مرتبط بودن مطالب با یکدیگر ملاک است. اگر می خواهید مطالبی که در یک بازه زمانی منتشر شده اند را ببیند کافیست آیکون Since year در سمت چپ را انتخاب کنید.

چگونگی پیدا کردن متن یک مقاله به صورت کامل

در گوگل اسکولار معمولا خلاصه ای از یک متن به صورت رایگان نمایش داده می شود زیرا در اکثر اوقات می بایست یک اشتراک برای خود تهیه کنید. در هر صورت ما با ارائه چند روش به شما خواهیم آموخت که چگونه می توان متن کامل یک مقاله را در گوگل اسکولار جستجو کرد.

  • در روی آیکون PDF کلیک کنید
  • استقاده از آیکون All Versions در قسمت پایینی صفحه نتایج
  • کلیک کردن بر روی لینک کتابخانه یا LIBRARY

 امیدواریم با مطالب ارائه شده توانسته باشیم در یادگیری گوگل اسکولار و اینکه اصلا گوگل اسکولار چیست؟ اطلاعات مفیدی در اختیارتان گذاشته باشید از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بوده اید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود