مهم

آموزش مفاهیم سئو مخصوص مبتدیان

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش مفاهیم سئو,مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم سئو یکی از اصلی ترین موضوعاتی هستند که هر فردی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، باید در مورد آن ها اطلاعات خوب و جامعی داشته باشد.

برای اینکه شما بتوانید به صورت بهتری در زمینه سئو سایت خود فعالیت داشته باشید و ارتباط با ارزش تری با تیم بهینه سازی وب سایتتان داشته باشید، قبل از هر چزی نیاز است که به طور کامل، مفاهیم اولیه سئو را بیاموزید و آن ها را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید.

دقت داشته باشید که اگر شما یک وب سایت داشته و اطلاعاتی در مورد روند بهینه سازی آن ندارید، این مسئله در آینده ممکن است برای کسب و کار اینترنتی شما مشکلات عمده ای را به وجود بیاورد.

چه شما شخصا قصد بهینه سازی سایتتان را داشته باشید یا اینکه از یک تیم بهینه سازی استفاده می کنید، ضرری ندارد که اطلاعات خود در زمینه مفاهیم کلی سئو را افزایش دهید و درک کنید که مفاهیم سئو چیست و چه ماهیتی دارند. به هر حال حتی ممکن است که در صورت کمبود اطلاعات شما، برخی از افراد سودجو، به اسم سئوکاران حرفه ای، از شما و وب سایتتان سوء استفاده کنند.

به همین دلیل در این مقاله آموزش مفاهیم سئو، قصد داریم تا مهم ترین و بهترین مفاهیمی که به شما کمک می کنند را به طور کامل شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا متوجه شوید که مفاهیم سئو چیست. پس پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمائید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

ما مفاهیم سئو را به بخش های زیر تقسیم بندی می کنیم:

  1. سئو داخلی
  2. سئو خارجی
  3. سئو تکنیکال

هر کدام از موارد بالا، دارای مفاهیم و اصطلاحاتی هستند که در ادامه برای شما بررسی می کنیم:

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش مفاهیم سئو,مفاهیم اولیه سئو

سئو داخلی

تمامی اقدامات داخلی سایت برای بهبود سئو را سئو داخلی یا همان سئو On-page گفته می شود. در مفاهیم سئو سایت سئو داخلی شامل فاکتورهای مختلفی است که در ادامه هر یک را برای شما بررسی می کنیم:

1- عنوان صفحه یا meta title tag

عنوان صفحه در واقع یک جمله در مورد موضوع آن صفحه است که شما آن را شخصا می توانید تولید کنید. عنوان صفحه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند؛ چراکه در SERP ها نمایش داده می شود و در واقع همان لینکی است که شما را با کاربران وب سایتتان، مرتبط می سازد.

بر اساس آماری که به دست ما رسیده است، از هر 10 نفری که لینک وب سایت را مشاهده می کنند، تنها 2 نفر بر روی آن کلیک خواهند کرد. برای اینکه شما بتوانید این عدد را به بیشترین حالت ممکن برسانید، باید به شدت بر روی بهینه سازی عنوان صفحه خود کار کنید.

Meta title tag که شما می توانید برای صفحه خود داشته باشید، از طرف گوگل به میزان حدودا 55 کاراکتر تعیین شده است. این موتور جستجو عناوینی که بیشتر از این تعداد کلمه داشته باشند را به صورت کامل در صفحات نتایج جستجوی خود نشان نمی دهد

ممکن است این نکته را به کرات شنیده باشید؛ اما یکی از تکنیک های اصلی سئو سایت که شما باید آن را برای بهینه کردن عناوین خود به کار ببرید، استفاده از عبارت کلیدی اصلی و در حد توان دیگر عبارت های فرعی صفحه؛ می باشد.

2- توضیحات متا (متا تگ دیسکریپشن)

توضیحات متا یا همان meta description در واقع یک متن است که بعد از عنوان صفحه در SERP ها نشان داده می شود. گوگل برای آن حدودا 156 کاراکتر در نظر گرفته و متن های بیشتر را نشان نخواهد داد.

دقت کنید که متن توضیحات متا هر صفحه باید خلاصه جذابی باشد که بیشتر عبارت های کلیدی را در خود جای داده است.

3- برچسب ها

برچسب ها یک لیست از همان عبارت های کلیدی هستند که شما از آن ها در متن خود استفاده کرده اید؛ البته در بیشتر مواقع، این عبارت ها می توانند از عبارت های کلیدی مرتبط دیگر باشند که شما از آن ها استفاده نکرده اید.

این عبارت ها در صفحه، با (,) از یکدیگر جدا شده و به عنوان برچسب های سایت در نظر گرفته می شوند.

مفاهیم سئو,مفاهیم سئو چیست,مفاهیم کلی سئو

4- تگ های heading

تگ های H به بهبود ساختار محتوای سایت کمک می کنند. این تگ ها هم برای موتور جستجوگر و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای خواهند داشت. بنابراین جزو یکی از مهم ترین مفاهیم سئو به شمار رفته و شما نیز باید از آن ها در تولید محتوای خود استفاده کنید.

به طور کلی آشنایی با مفاهیم سئو که در ارتباط با تگ های H هستند، به فعالیت های بعدی بهینه سازی وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

5- محتوا صفحه

اصلی ترین بخش هر صفحه سایت، محتوا است. تمامی مفاهیم سئو بهینه سازی می شوند تا محتوای صفحه بهترین شکل به کاربران نمایش داده شود و همچنین در نتایج گوگل، صفحه با محتوای بهینه شده در رتبه های برتر قرار گیرد. محتوای یک صفحه تمامی اجزای داخلی صفحه است؛ متن نوشتاری، تصاویر، ویدیوها، پادکست ها و… همگی محتوای صفحه محسوب می شوند. حال این محتوا باید طبق اصول سئو بهینه سازی شود تا در نتایج گوگل به رتبه های برتر برسد.

مهم ترین کاری که برای محتوای یک صفحه باید انجام دهید، این است که آن را برای یک یا چندین کلمه کلیدی هدفمند، بهینه سازی کنید.

6- کلمات کلیدی

یکی از مهم ترین مفاهیم سئو، آشنایی کامل با کلمات کلیدی است. هر صفحه سایت باید با کلمات کلیدی مشخصی بهینه سازی شود. در غیر این صورت به موقع و به درستی، در نتایج گوگل قرار نمی گیرد. هر کاربری در گوگل عباراتی را برای رفع نیاز خود، یا پیدا کردن محصول خود، جستجو می کند. این عبارات را کلمات کلیدی نام گذاری می کنیم، چون این ها کلماتی هستند که اگر برای صفحه درستی، بهینه سازی شوند، کاربران هدف را به سمت وب سایت ما می کشانند و نتیجه این عمل، فروش و به دنبال آن افزایش درآمد است.

مهم ترین نکته ای که درباره کلمات کلیدی به عنوان یکی از مفاهیم سئو باید بدانید این است که کلمات کلیدی باید برای صفحه درستی بهینه سازی شوند. بهتر است که قبل از بکارگیری کلمات کلیدی، آن ها را دسته بندی کنید تا متوجه شوید، کدام کلمه مناسب کدام صفحه است.

7- لینک داخلی

راه سازی بین صفحات سایت. این مهم ترین هدف لینک سازی داخلی است. لینک های داخلی همانند جاده و راه عمل می کنند و صفحات سایت را به هم متصل می کنند. این فرآیند از این جهت به عنوان یک مفهوم سئو شناخته می شود چون کاربر را در مسیر درستی از سایت قرار می دهد.

هدف ما از راه اندازی سایت تبدیل کردن کاربران هدف به مشتریان و کاربران وفادار است. برای تحقق این هدف، باید مسیر را به کاربران نشان دهیم. برای این موضوع، می بایست لینک سازی داخلی سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

حال که متوجه اهمیت لینک سازی داخلی شدید، در ادامه آموزش مفاهیم سئو این نکته را فراموش نکنید که لینک داخلی باید با انکرتکست درستی به صفحه مقصد لینک شود در غیر این صورت، اثرگذاری خاصی روی سئو سایت نخواهد داشت و اعتبار صفحه را منتقل نمی کند.

این مقاله ادامه دارد…

2 نظر در مورد مقاله “ آموزش مفاهیم سئو مخصوص مبتدیان ” ثبت شده است
  1. حسینی

    سلام آقای قمصری عزیز :
    اگر در سایت هایی مثل تریبون یا سایتهای مشابه ثبت نام کنیم و از این سایت ها اقدام به دریافت سفارش ریپورتاژ بکنیم, یعنی سفارش ریپورتاژ متعدد بگیریم و در سایت خودمون منتشر کنیم از نظر گوگل و سئو برای سایت ما مشکلی پیش نمیاد ؟ افت نمیکنه سایتمون >؟؟ این کار از نظر شما ایرادی نداره ؟
    ممنون میشم یه توضیحی در این خصوص بدید؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود دوست عزیز
      در صورتی که سایتتون این ظرفیت رو داشته، هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد
      زمانی سایتتون به این ظرفیت می رسه یا میشه گفت که این ظرفیت رو داره که اعتبار دامنه بالایی داشته باشه، تو کلمات کلیدی پررقابت، رتبه های یک تا سه باشه، روزانه بازدید بسیار زیادی داشته باشه و…


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود