مهم

آموزش مفاهیم سئو مخصوص مبتدیان

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش مفاهیم سئو,مفاهیم اولیه سئو

مفاهیم سئو یکی از اصلی ترین موضوعاتی هستند که هر فردی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، باید در مورد آن ها اطلاعات خوب و جامعی داشته باشد.

برای اینکه شما بتوانید به صورت بهتری در زمینه سئو سایت خود فعالیت داشته باشید و ارتباط با ارزش تری با تیم بهینه سازی وب سایتتان داشته باشید، قبل از هر چزی نیاز است که به طور کامل، مفاهیم اولیه سئو را بیاموزید و آن ها را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید.

دقت داشته باشید که اگر شما یک وب سایت داشته و اطلاعاتی در مورد روند بهینه سازی آن ندارید، این مسئله در آینده ممکن است برای کسب و کار اینترنتی شما مشکلات عمده ای را به وجود بیاورد.

چه شما شخصا قصد بهینه سازی سایتتان را داشته باشید یا اینکه از یک تیم بهینه سازی استفاده می کنید، ضرری ندارد که اطلاعات خود در زمینه مفاهیم کلی سئو را افزایش دهید و درک کنید که مفاهیم سئو چیست و چه ماهیتی دارند. به هر حال حتی ممکن است که در صورت کمبود اطلاعات شما، برخی از افراد سودجو، به اسم سئوکاران حرفه ای، از شما و وب سایتتان سوء استفاده کنند.

به همین دلیل در این مقاله آموزش مفاهیم سئو، قصد داریم تا مهم ترین و بهترین مفاهیمی که به شما کمک می کنند را به طور کامل شرح دهیم و به شما کمک کنیم تا متوجه شوید که مفاهیم سئو چیست. پس پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را با دقت بیشتری مطالعه بفرمائید.

نگاهی به محتوای صفحه در جهت شناسایی مفاهیم سئو

فاکتورهای زیادی در محتوای یک صفجه سایت وجود دارد که بخش عمده ای از مفاهیم سئو را به خود اختصاص می دهند. در این بخش از آموزش مفاهیم سئو قصد داریم تا اصلی ترین آن ها را بیان کنیم.

متن محتوای صفحه داخلی

محتوا در واقع به آن متن از صفحه گفته می شود که توسط خود شما یا تیم تولید محتوا منتشر شده است؛ یکی از ویژگی های اصلی آن این است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار دهد تا آن ها بتوانند اصطلاحا با دست پر از وب سایت شما خارج شوند.

محتوای صفحه به تنهایی، شامل چندین مفهوم کلی سئو در زیرشاخه خود می باشد که در ادامه نیاز است تا در مورد آن ها نیز نکاتی گفته شود؛ چراکه این موارد برای ربات گوگل اهمیت زیادی داشته و این خزنده به هنگام کراول کردن صفحه سایت شما، به این مفاهیم و بهینه بودن آن ها، توجه ویژه ای دارد.

تعداد کلمات

با اینکه عدد واحدی برای تعداد کلمه هایی که در یک محتوای صفحه به کار برده می شود، هنوز به صورت رسمی تایید نشده است؛ اما بر اساس تجربه هایی که در نیوسئو به دست آورده ایم، تعداد کلمه های محتوای شما نباید به هیچ وجه کمتر از 500 و بیشتر از 3000 کلمه باشد.

البته دقت داشته باشید که این اعداد، استثنا نیز داشته و در برخی زمان ها شما می توانید با استناد به شرایطی که دارید، آن ها را تا حدودی تغییر دهید.

عبارت های کلیدی

عبارت های کلیدی به آن دسته از کلمات گفته می شود که شما آن ها را در متن محتوای خود به کار می برید؛ به این علت که کاربران گوگل با استفاده از این متن ها، سعی می کنند به موضوعات مورد نظر خود برسند.

برخی تصور می کنند که عبارت های کلیدی تنها در موتور جستجوگر گوگل دیده می شوند؛ در صورتی که شما می توانید کاربرد عبارت های کلیدی را در موتورهای جستجوگر دیگر نیز به کرات مشاهده کنید.

البته دقت داشته باشید که این عبارت های کلیدی تنها در متن محتوای صفحه نباید به کار روند؛ یکی از نکات مهم سئو سایت همین است که شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از عبارت های کلیدی اصلی و فرعی خود در بخش های مختلف صفحه که برای سئو اهمیت دارند، استفاده کنید.

اینکه چطور می شود از عبارت های کلیدی در محتوای صفحات استفاده کرد، به گونه ای که گوگل رنک بالایی برای شما در نظر بگیرد را می توانید از مقاله های آموزش کلمات کلیدی نیوسئو استفاده کنید.

عبارت های کلیدی طولانی

اگر به تازگی با صنعت بهینه سازی وب سایت آشنا شده اید و یا اینکه به تازگی می خواهید صفحات سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، به احتمال زیاد تا کنون توجهی به عبارت های کلیدی طولانی نداشته اید.

در حالی که استفاده عبارت های کلیدی طولانی می تواند به ارتقا وب سایت شما به شدت کمک کند و رنک کلی آن را ارتقا دهد.

در بیشتر دوره های معتبر آموزش سئو، عبارات کلیدی طولانی یکی از مفاهیم اولیه سئو است که جایگاه بالایی برای آن در نظر گرفته می شود.

محتوای تکراری یا  duplicate content

یکی از نکات مهم در درک مفاهیم سئو این است که محتوای تکراری را با محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر، اشتباه نگیرید.

محتوای تکراری در واقع به آن دسته از محتواها گفته می شود که عینا در داخل وب سایت شما با دو URL متفاوت حضور داشته باشند.

داشتن محتوای تکراری در سایت موجب جریمه شدن شما نمی شود؛ اما دقت داشته باشید که اگر بر اثر اشتباه یا سهوا، از این نوع محتواها دارید، باید سریعا برای حذف آن ها اقدام کنید. به این دلیل که از افزایش رنک صفحه و دریافت ورودی اصلی گوگل صفحه مادر به شدت جلوگیری می کند. بنابراین، در این قسمت دو کار بسیار مهم وجود دارد که شما باید انجام دهید:

  • تغییر متن محتوای تکراری
  • لینک دادن از محتوای تکراری به محتوای مادر
  • استفاده از تگ canonical

اگر این سه مرحله بسیار مهم مفاهیم اولیه سئو را به خوبی انجام دهید، مطمئن باشید که مشکلی در افزایش رنک و ترافیک وب سایت شما به وجود نخواهد آمد.

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش مفاهیم سئو,مفاهیم اولیه سئو

آشنایی با مفاهیم سئو در مورد اطلاعات متا

این قسمت نیز شامل برخی از مفاهیم مهم سئو می شود که شما باید به آن ها توجه داشته باشید.

اطلاعات متا

اطلاعات متا که با عنوان متا دیتا نیز در بین سئوکاران معروف می باشد، به خزنده موتور جستجو کمک می کند تا متوجه شود که موضوع صفحه سایت شما در مورد چه چیزی است و به چه مطلبی پرداخته است.

هنگامی که گوگل درک کند که موضوع صفحه شما درباره چیست، می تواند به بهترین شکل ممکن، تصمیم بگیرد که سایت شما را در SERP های خود برای چه نوع عبارت هایی، نشان دهد.

دو بخش اصلی متا دیتا به شرح زیر است:

  • عناوین
  • توضیحات متا

عنوان صفحه یا meta title tag

عنوان صفحه در واقع یک جمله در مورد موضوع آن صفحه است که شما آن را شخصا می توانید تولید کنید. عنوان صفحه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند؛ چراکه در SERP ها نمایش داده می شود و در واقع همان لینکی است که شما را با کاربران وب سایتتان، مرتبط می سازد.

بر اساس آماری که به دست ما رسیده است، از هر 10 نفری که لینک وب سایت را مشاهده می کنند، تنها 2 نفر بر روی آن کلیک خواهند کرد. برای اینکه شما بتوانید این عدد را به بیشترین حالت ممکن برسانید، باید به شدت بر روی بهینه سازی عنوان صفحه خود کار کنید.

Meta title tag که شما می توانید برای صفحه خود داشته باشید، از طرف گوگل به میزان حدودا 55 کاراکتر تعیین شده است. این موتور جستجو عناوینی که بیشتر از این تعداد کلمه داشته باشند را به صورت کامل در صفحات نتایج جستجوی خود نشان نمی دهد

ممکن است این نکته را به کرات شنیده باشید؛ اما یکی از تکنیک های اصلی سئو سایت که شما باید آن را برای بهینه کردن عناوین خود به کار ببرید، استفاده از عبارت کلیدی اصلی و در حد توان دیگر عبارت های فرعی صفحه؛ می باشد.

توضیحات متا

توضیحات متا یا همان meta description در واقع یک متن است که بعد از عنوان صفحه در SERP ها نشان داده می شود. گوگل برای آن حدودا 156 کاراکتر در نظر گرفته و متن های بیشتر را نشان نخواهد داد.

دقت کنید که متن توضیحات متا هر صفحه باید خلاصه جذابی باشد که بیشتر عبارت های کلیدی را در خود جای داده است.

برچسب ها

برچسب ها یک لیست از همان عبارت های کلیدی هستند که شما از آن ها در متن خود استفاده کرده اید؛ البته در بیشتر مواقع، این عبارت ها می توانند از عبارت های کلیدی مرتبط دیگر باشند که شما از آن ها استفاده نکرده اید.

این عبارت ها در صفحه، با (,) از یکدیگر جدا شده و به عنوان برچسب های سایت در نظر گرفته می شوند.

مفاهیم سئو,مفاهیم سئو چیست,مفاهیم کلی سئو

تگ های heading

تگ های H به بهبود ساختار محتوای سایت کمک می کنند. این تگ ها هم برای موتور جستجوگر و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای خواهند داشت. بنابراین جزو یکی از مهم ترین مفاهیم سئو به شمار رفته و شما نیز باید از آن ها در تولید محتوای خود استفاده کنید.

به طور کلی آشنایی با مفاهیم سئو که در ارتباط با تگ های H هستند، به فعالیت های بعدی بهینه سازی وب سایت شما کمک زیادی خواهد کرد.

این مقاله ادامه دارد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود