30 ایده برای یوتیوب | پیشنهادات پولساز و رقابتی

ایده برای یوتیوب، ایده های پولساز یوتیوب، بهترین محتوا برای یوتیوب

راه‌اندازی یک کانال یوتیوب کار بسیار زمانبری است. نه تنها باید برای نوشتن، تولید و ویرایش ویدیوها وقت بگذارید، بلکه باید ایده برای یوتیوب هم نیز پیدا کنید که به آن علاقه داشته و مطمئن شوید که با سلایق مردم همخوانی دارد. برای کمک به الهام بخشیدن به شما، بهترین محتوا برای یوتیوب از نگاه کاربران و همچنین ایده‌های پولساز یوتیوب را پیدا کردیم که می‌توانید کانالی درباره آن‌ها راه‌اندازی و به درآمدهای میلیونی برسید.

1. ویدیوهای کمدی

برخی از موفق‌ترین یوتیوبرها ویدیوهای کمدی می‌سازند، مانند سرنا امینی با بیش از 170 هزار دنبال کننده است. وی در مورد مشکلات و یا موضوعات ترند روز ویدیوهای کمدی می‌سازد و از این طریق یکی از نیازهای مردم یعنی خندیدن را برطرف می کند. یکی از ایده های پولساز یوتیوب همین موضوع است. امروزه کمدی ساختن یا کمدین شدن و اشتراک گذاشتن آن با کاربران، می تواند به خوبی شما را به درآمدهای میلیونی برساند.

ویدیو های کمدی بهترین محتوا برای یوتیوب مانند چنل سرنا امینی است.

2. محتوای سریالی

مغز انسان برای پاسخگویی به روایت و داستان‌ها خوب طراحی‌شده است. علم اعصاب ثابت می‌کند که داستان سرایی بهترین راه برای جلب‌توجه افراد و ایجاد اطلاعات در خاطرات آن‌ها و ایجاد روابط نزدیک و شخصی است. ما طوری برنامه‌ریزی شده‌ایم که داستان‌های عالی و محتواهای سریالی بگردیم. این برنامه‌ریزی هرگز تغییر نخواهد کرد.

افراد، تشنه اطلاعات هستند؛ بنابراین در طول داستان‌هایی که می‌سراید دائم در ذهن مخاطب، سؤال و کنجکاوی ایجاد می شود و حتماً تا انتها با شما همراه خواهند بود. درنتیجه می‌توان گفت محتوای سریالی و داستان‌سرایی بهترین محتوا برای یوتیوب است.

اگر بتوانید کانال یوتیوب خود را مانند یک‌فصل تلویزیون ساختار دهید و ویدیوهای خود را در یک سریال داستان محور بسازید، در این صورت می‌توانید بینندگان را به محتوای خود جذب کنید.

سریال‌های ایرانی از این موضوع بسیار استفاده می‌کنند، همیشه در انتهای هر قسمت از فیلم، سازنده سریال، شما را برای قسمت بعدی سریال آماده می‌کند و شما را کاملاً احساسی می‌کند که سؤالاتی برای شما ایجاد شود که در قسمت‌های بعدی چه خواهد شد.

این روش نیاز به داشتن استراتژی و برنامه منظم هست که بتوانید موضوعی را انتخاب کنید که بتوان یک محتوای سریال گونه از آن ایجاد کرد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ساخت کانال یوتیوبپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

3. موسیقی

بارگزاری آهنگ‌ها برخی از سرگرم کننده ترین ویدیوها و ایده برای یوتیوب هستند. مردم عاشق گوش دادن آهنگ‌های موردعلاقه خود هستند؛ بنابراین اگر می‌توانید آواز بخوانید یا ساز بزنید، آهنگ‌های موردعلاقه، پرطرفدار را تهیه کنید و آن‌ها را در یوتیوب آپلود کنید. چه کسی می‌داند، شاید حتی بتوانید کشف شده و یک نوازنده یا خواننده پرطرفدار شوید.

4. بررسی آلبوم‌های موسیقی

این ایده برای یوتیوب بسیار محبوب است، زیرا کانال پر از امکانات بی پایان است و هر روز موسیقی جدید ساخته می‌شود. شما می‌توانید با به اشتراک گذاری نظرات خودتان در مورد آهنگ‌های روز و ایجاد تعامل با افراد، طرفداران بسیار زیادی پیدا کنید. در خارج از کشور ایران این ایده مرسوم است که موزیک‌های کشورهای مختلف را موردبررسی قرار می‌دهند و نظرات خودشان را به اشتراک می‌گذارند.

5. آموزش

چه ایده شما، آموزش گیتار باشند، چه آموزش سئو یا رشته تخصصی خودتان و یا آموزش ساخت کاردستی‌های جذاب. مردم دوست دارند یاد بگیرند که چگونه از زندگی خود بیشتر لذت ببرند. اگر بتوانید موضوعاتی را که مردم به آن علاقه دارند را پوشش دهید و به آن‌ها بیاموزید که چگونه در این موارد بهتر شوند، می توان گفت که بهترین ایده برای یوتیوب را انتخاب کرده‌اید. معمولا این موضوعات از طریق بازاریابی دهان به دهان رشد قابل توجهی برایتان خواهد داشت.

فقط کافی است در زمینه‌ای که به آموزش دادن آن علاقه‌مند هستید، شروع به فعالیت کنید و دغدغه‌های مردم را رفع کنید. همان‌طور که می‌دانید بیشتر افراد برای یادگیری و آموزش دیدن در زمینه‌ای که دوست دارند، به یوتیوب مراجعه می‌کنند. 

به همین دلیل برخی کاربران لغب بزرگ‌ترین دانشگاه مجازی دنیا را به یوتیوب میدهند.

6. آموزش نرم‌افزار

برای ساختن آموزش‌های نرم‌افزار، لازم نیست مهندس نرم‌افزار باشید، اما داشتن درک خوب در مورد نحوه استفاده از آن‌ها می‌تواند آموزش‌های خوبی در یوتیوب ایجاد کند. این نرم‌افزار می‌تواند نرم‌افزارهای کاربردی و سیستمی را در برگیرد، بینندگان یوتیوب می‌توانند از یادگیری نحوه استفاده دقیق از آن‌ها یا نصب نسخه‌های جدیدتر اطلاعات خوبی را از شما دریافت کنند.

7. عکاسی

عکاسی به‌عنوان یک هنر در نظر گرفته می‌شود که اشکال مختلفی به خود می‌گیرد. عکس‌ها می‌توانند منظره، پرتره‌های خانوادگی یا محتوای خلاقانه‌تری را ثبت کنند. یوتیوب یک وب‌سایت عالی برای به اشتراک گذاشتن آموزش‌های نحوه گرفتن بهترین عکس‌ها برای اهداف و تجهیزات مختلف است. به همین ترتیب، برای ایجاد عکس‌های عالی به دوربین‌ها یا نرم‌افزارهای گران‌قیمت هم نیاز ندارید، زیرا برخی ویدیوهای عکاسی به مردم یاد می‌دهند که چگونه عکس‌های عالی با موبایل بگیرند.

یکی از افرادی که به‌صورت تخصصی عکاسی را آموزش می‌دهد، خانم بهاره صالح نیا است که خیلی قدرتمند در اینستاگرام و یوتیوب، در زمینه عکاسی فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی از این طریق به دست آورده‌اند.

عکاسی مناسب‌ترین ایده برای یوتیوب و آموزش عکاسی در چنل بهاره صالح نیا

8. ویرایش ویدئو

ده‌ها نرم‌افزار ویرایش در دسترس کاربران است، اما ممکن است بسیاری از آن‌ها نادیده گرفته شوند، زیرا ممکن است فیلم‌برداران ندانند چگونه از آن‌ها تا حد توان خود استفاده کنند. اگر می‌دانید چگونه از پریمیر یا نرم‌افزارهای باکیفیت دیگر استفاده کنید، ارائه یک آموزش می‌تواند بینندگانتان را به آزمایش محتوایشان به روش‌هایی که قبلاً فکرش را نمی‌کرده‌اند تشویق کند.

نرم‌افزارهایی برای موبایل مانند Inshot و سایر نرم‌افزارها می‌توانند گزینه خوبی باشند، همچنین می‌توانید نرم‌افزارهای دیگری مانند ویرایش عکس و متن هم به حوزه کاری خود اضافه کنید و به افراد دیگر آموزش دهید.

9. تجربه‌های روزمره

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید وفاداری به برند و احساسات کانال خود را افزایش دهید، کمک به مردم برای حل مشکلات شخصی‌شان است. می‌توانید در مورد مسائل رایجی که تجربه کرده‌اید یا افراد در مورد آن‌ها سؤال می‌کنند، به مردم مشاوره دهید؛ اما مطمئن شوید که دانش، تحصیلات یا تجربه شخصی گسترده‌ای در مورد این موضوعات دارید. در غیر این صورت، مردم فکر می‌کنند که شما یک شیاد هستید و اعتمادشان را به شما از دست می‌دهند.

بسیار مهم است که در مورد چیزی که واقعاً اطلاعات دارید، صحبت کنید. به اشتراک گذاشتن تجربه، بهترین ایده برای یوتیوب است؛ اما اگر به‌اشتباه از این تجربیات استفاده کنید، قطعاً به بدترین محتوا برای یوتیوب تبدیل می‌شود.

10. نظافت و سازمان‌دهی

معمولاً برای خانواده‌های بزرگ به بازار عرضه می‌شود، حتی افراد مجرد نیز می‌توانند از مزایای نکات تمیز کردن خانه و سازمان‌دهی مجدد آن برای جذاب‌تر کردن خانه بهره‌مند شوند. ساختن ویدیوهایی برای مقابله با آشفتگی‌های سخت یا تمیز یا سطل‌های لباس نامرتب می‌تواند بینندگان را به همین کار ترغیب کند.

کار بسیار جذابی که در حال حاضر در اینستاگرام بازخوردهای خوبی داشته است، نظافت و سازمان‌دهی بسیار محبوب است؛ بیشتر بلاگرها از اتفاقات داخل خانه از تمیز کردن تا پخت و پز، به طور کلی روزمرگی‌های خودشان را به اشتراک می‌گذارند و کمک می‌کند مردم نسبت به روش‌های جدید بیشتر آشنا شوند. با تهیه کردن همچین ویدیوهایی می‌توانید حتی اسپانسر بگیرید؛ در نتیجه این ایده می‌تواند به یکی از ایده های پولساز یوتیوب تبدیل شود.

11. مینیمالیسم

به اشتراک گذاشتن زندگی مینیمالیسم بهترین محتوا برای یوتیوب است، با این کار کمک می‌کنید به افراد که زندگی را جدی نگیرند. بلکه بتوانند با انجام دادن یکسری کارها زندگی مینیمال خودشان را بسازند.

دنیا در حالی که در سال گذشته تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرد، از جمله این تغییرات، دوره‌های زمانی ماندگاری در خانه افزایش یافته بود. با تلاش مردم برای لذت‌بخش‌تر کردن خانه هایشان، افزایش بی نظمی سر به فلک کشید و فیلم‌برداری از نکات مینیمالیستی شما می‌تواند به مردم در خانه و سفرهایشان کمک کند.

12. استایل و ظاهر

همه می‌خواهند خوب به نظر برسند و با ارزیابی لباس‌های جدید، به‌روز نگه‌داشتن افراد از روند و سبک‌های جدید است. آموزش به آن‌ها که چگونه همیشه بهترین ظاهر خود را داشته باشند، می‌توانید یک دنبال کننده اختصاصی یوتیوب را جذب محتوای خود کنید. اگر توانایی این را دارید که به دیگران کمک کنید که خوب‌تر به نظر برسند و همیشه سطح خودشان را بالاتر ببرند، استایل و ظاهر بهترین محتوا برای یوتیوب است.

ظاهر تنها مربوط به لباس نیست! بلکه می‌توانید از کفش و عطر و ادکلن و لوازم آرایشی گرفته تا موارد دیگر، به افراد کمک کنید که بهتر به نظر برسند، در استایل و ظاهر اسپانسرهای بسیار زیادی وجود دارد؛ اگر بسیار خوب عمل کنید می‌توانید از این رشته به‌عنوان ایده برای یوتیوب استفاده کنید و درآمدهای خوبی کسب کنید. دقت کنید با استفاده از این کارها با یک تیر، دو نشان را خواهید زد، درآمد از یوتیوب و درآمد از اسپانسرها.

آشپزی یکی از ایده های پولساز یوتیوب و درآمد از اسپانسری مانند نواب ابراهیمی

13. آشپزی

عشق انسان به آشپزی و غذا همیشه در اولویت قرار داشته است. منظورم این است که ما برای زنده ماندن به غذا نیاز داریم، بنابراین کاملاً منطقی است که مردم همیشه سعی می‌کنند به غذاهای خاص مسلط شوند و در مورد غذاهای جدید بیاموزند.

برای کمک به آن‌ها در انجام این کار، آن‌ها را از طریق دستور العمل های خود راهنمایی کنید، تکنیک‌هایی را که استفاده می‌کنید بررسی کنید و به آن‌ها نشان دهید که غذای آن‌ها در هر مرحله از دستور پخت شما چگونه باید باشد.

این جریان به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین غذای ممکن را درست کنند. وقتی تکنیک‌های خود را به اشتراک می‌گذارید، از افزودن کمی طنز مانند محتواهای نواب ابراهیمی به آشپزی خود نترسید.

نواب ابراهیمی یکی از مشهورترین آشپزهای اینستاگرام و یوتیوب است، تنها کاری که می‌کند با عشق آموزش می‌دهد. دلیل موفقیت نواب ابراهیمی به دور بودن از حاشیه‌ها و تمرکز کردن بر روی تخصص آشپزی بوده است. اکنون می‌بینید که در اینستاگرام 2.7 میلیون و در یوتیوب 57 هزار دنبال کننده دارد.

این محتوا ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود