قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه بهینه سازی سئو,تعرفه سئو,تعرفه سئوی سایت 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

قیمت سئو چگونه محاسبه می شود؟ امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و روی آوردن بسیاری از کسب و کار ها به سمت اینترنتی شدن، این سوال هم برای کارفرمایان و هم کارشناسان و خدمات دهندگان سئو بسیار پیش می آید. تعرفه بهینه سازی سایت یا همان سئو، می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

بر اساس تحقیقات حدود 90 درصد از مردم، قبل از خرید یک کالا یا استفاده از خدماتی خاص، تحقیقات خود را در موتور جستجوگر گوگل به عمل می آورند و همین امر یکی مهم ترین دلایل اهمیت سئو سایت است. هر کسب و کاری که بتواند صفحات محصول یا سایر صفحات سایت خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهد، متقابلا ورودی و احتمال کسب درآمد بیشتری خواهد داشت. اما اگر سئو را انجام ندهد، مطمئنا فرصت های فروشی که می توانست برای آن ها ایجاد شوند را در اختیار رقبایی که از سئو بهره مند شده اند، قرار خواهد داد.

اهمیت اطلاع از قیمت سئو

دانستن قیمت و تعرفه سئو، برای کارفرمایانی که قصد دارند بهینه سازی سایت خود را به شخص، گروه یا یک شرکت بسپارند، امری ضروری است؛ زیرا با دانستن میزان این هزینه ها، می توانند بهترین تصمیم را مطابق با استراتژی ها و بودجه خود اتخاذ کنند.

همچنین سئوکارانی که قصد دارند پروژه های بهینه سازی سایت را برای سایرین انجام دهند، باید از قیمت خدمات سئو با خبر باشند تا نه هزینه های بالای غیر معقول را ارائه دهند، نه با دریافت دستمزد پایین متضرر شوند.

قیمت خدمات سئو چقدر است؟

تعرفه بهینه سازی سئو,تعرفه سئو,تعرفه سئوی سایت

با توجه به طیف گسترده ای از کمپین ها، اکثر پروژه های SEO بسته به سطح خدمات در ماه هزینه متفاوتی پیشنهاد می دهند. این پروژه ها می توانند از همکاری با مشاور ساعتی گرفته تا استخدام نمایندگی برای سئو ماهانه متغیر باشند.

از نظر این میانگین، یک تجارت کوچک با وب سایت 15 صفحه ای معمولاً در انتهای پایین طیف قرار می گیرد در حالی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک با بیش از 50،000 محصول باید بودجه بیشتری برای سئو برنامه ریزی کند.

همچنین نرخ پروژه سئو و برنامه های آن از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، به این دلیل که هر کسب و کار نیازهای متفاوتی دارد. تعیین بازاریابی جستجو و هزینه SEO برای کسب و کار سازمانی شما مستلزم سنجش دقیق گزینه های مختلف در کنار ارزش بالقوه آنها می باشد.

به این ترتیب، می توانید مقیاس ایجاد کرده یا طرحی را که متناسب با کسب و کار شما است، پیاده سازی کنید.

همانطور که گفته شد، تعیین قیمت های سئو و پروژه های بهینه سازی سایت، بستگی به عوامل مختلفی نظیر نوع و شیوه همکاری دارد. در ادامه برخی از مهمترین عوامل موثر در قیمت سئو را بیان خواهیم کرد:

  • میزان تجربه و کیفیت رزومه کاری شخص یا شرکت سئوکار
  • مدل قیمت گذاری (ساعتی، ماهانه و…)
  • وسعت سایتی که قرار است سئو شود.
  • استراتژی های سئو مانند تعداد و سختی کلمات کلیدی مورد هدف
  • وضعیت فاکتور های موجود قبل از تقبل پروژه، مانند تعداد و کیفیت بک لینک ها و محتوا ها
  • اهداف سئو
  • و…

انواع مدل قیمت گذاری پروژه های سئو

تعرفه سئوی سایت با استفاده از روشهای گوناگون و مدل های مختلفی تعیین می شود که متداول ترین آن ها مدل های ساعتی و ماهانه می باشند. تعرفه سئو به صورت فعالیت ساعتی بین 40 تا 150 هزارتومان و به صورت ماهانه بین 3 تا 15 میلیون تومان می باشد. البته لازم به ذکر است که برای برخی از برند های بزرگ، ارقام مذکور صدق نمی کنند و ممکن است هزینه سئو آن ها به صد ها میلیون تومان در ماه نیز برسد.

قیمت سئو به صورت ساعتی

همانطور که گفته شد، مدل ساعتی یکی از متداول ترین روش های تعیین تعرفه سئو است، اما به اندازه مدل ماهانه رایج نیست. برخی از سئوکاران در محل کار شما حاضر می شوند و روی سئو سایت شما فعالیت هایی انجام می دهند، برای این نوع افراد اغلب دستمزد به صورت ساعتی محاسبه خواهد شد.

اگر در حوزه سئو به میزان کافی اطلاعات دارید، پیشنهاد می شود خودتان روی سئو سایت خود کار کرده و از یک متخصص سئو که به صورت ساعتی دستمزد دریافت می کند، جهت مشاوره و انجام موارد فنی و تخصصی کمک بگیرید. در این حالت، کنترل هزینه ها نیز بسیار ساده تر می شود.

قیمت سئو به صورت ماهانه

همانطور که ذکر شد، پرداخت قیمت افزایش سئو به صورت ماهانه، متداول ترین حالت در انجام پروژه ها می باشد و بر اساس مواردی مانند تعداد کلمات کلیدی هدف، میزان تخصص و تجربه انجام دهنده پروژه، میزان رقابت در حوزه مدنظر و… محاسبه می شود.

در این حالت تقریبا تمامی امور سئو سایت خود را بر عهده یک شخص یا تیم متخصص سئو قرار می دهید و دیگر دغدغه و درگیری بابت سئو سایت خود نخواهید داشت. اما از سویی دیگر، به این دلیل که برای حاصل شدن نتایج سئو به صورت مشهود، حداقل شش ماه زمان لازم است، ممکن است هزینه های شما در این روش افزایش یابند.

همچنین اغلب سئوکاران حرفه‌ای، به صورت نتیجه محور و بر اساس عملکرد، پروژه‌ای را قبول نمی کنند؛ زیرا برای رسیدن به لینک 1 گوگل هیچ تضمینی وجود ندارد. (درست مثل یک مربی حرفه ای فوتبال که هیچگاه قول قهرمانی به مدیران و هواداران تیم خود نمی دهد). به همین دلیل در مدل پرداخت هزینه سئو به صورت ماهانه، ممکن است نتیجه حاصل شده مطابق با هزینه های پرداختی شما نباشد و انتظارات شما را برآورده نسازد.

بنابراین توصیه می شود اگر می خواهید پروژه سئو سایت خود را به صورت پرداخت ماهانه انجام دهید، حتما قبل از عقد قرارداد از کیفیت رزومه شخص یا شرکت سئو کار اطمینان حاصل کرده و تحقیقات کافی را به عمل آورید.

قیمت سئو به صورت پروژه ای

در روش پروژه‌ای ابتدا فهرستی از فعالیت های مختلف به همراه هزینه هر یک از آن ها ارائه می شود و کارفرما می تواند هرکدام از آن ها را سفارش دهد. کارفرمایی که این روش پرداخت را انتخاب می کند باید درحد کافی اطلاعاتی در حوزه سئو داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد انجام کدام یک از فرآیند ها برای وب سایتش ضروری تر است.

سئو به عنوان یک سرمایه گذاری

مشتریان بالقوه به دنبال خدمات شما هستند. اگر شما در بازی سئو برنده نشوید، آنها رقیبی را پیدا می کنند تا به سوالات آنها پاسخ دهد و به جای شما محصولات و خدمات را به آنها بفروشند.

بهینه سازی برای کلمات کلیدی که مشتریان احتمالی در جستجوی آن هستند، به تصاحب سهم بازار و افزایش مخاطبان هدف شما کمک می کند. برای دستیابی به این مشتریان احتمالی از طریق جستجوی ارگانیک، باید این تقاضا را با سرمایه گذاری در استراتژی SEO، محتوا و رویکرد کلی برای ایجاد بهترین تجربه جستجو هماهنگ کنید.

هزینه در مقابل ارزش خدمات  SEO

هنگام مقایسه خدمات یک پروژه سئو، با انجام تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل فرصت ها در مورد تقاضای مخاطبان شروع کنید. درآمد پیش بینی شده از سایت خود را با هزینه خدمات بسنجید تا مشخص شود آیا این طرح به سازمان شما ارزش افزوده می دهد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود