قیمت سئو سایت چگونه محاسبه می شود؟

تعرفه بهینه سازی سئو,تعرفه سئو,تعرفه سئوی سایت

قیمت سئو چگونه محاسبه می شود؟ امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و روی آوردن بسیاری از کسب و کار ها به سمت اینترنتی شدن، این سوال هم برای کارفرمایان و هم کارشناسان و خدمات دهندگان سئو بسیار پیش می آید. تعرفه بهینه سازی سایت یا همان سئو، می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

بر اساس تحقیقات حدود 90 درصد از مردم، قبل از خرید یک کالا یا استفاده از خدماتی خاص، تحقیقات خود را در موتور جستجوگر گوگل به عمل می آورند و همین امر یکی مهم ترین دلایل اهمیت سئو سایت است. هر کسب و کاری که بتواند صفحات محصول یا سایر صفحات سایت خود را در نتایج برتر گوگل قرار دهد، متقابلا ورودی و احتمال کسب درآمد بیشتری خواهد داشت. اما اگر سئو را انجام ندهد، مطمئنا فرصت های فروشی که می توانست برای آن ها ایجاد شوند را در اختیار رقبایی که از سئو بهره مند شده اند، قرار خواهد داد.

اهمیت اطلاع از قیمت سئو

دانستن قیمت و تعرفه سئو، برای کارفرمایانی که قصد دارند بهینه سازی سایت خود را به شخص، گروه یا یک شرکت بسپارند، امری ضروری است؛ زیرا با دانستن میزان این هزینه ها، می توانند بهترین تصمیم را مطابق با استراتژی ها و بودجه خود اتخاذ کنند. همچنین سئوکارانی که قصد دارند پروژه های بهینه سازی سایت را برای سایرین انجام دهند، باید از قیمت خدمات سئو با خبر باشند تا نه هزینه های بالای غیر معقول را ارائه دهند، نه با دریافت دستمزد پایین متضرر شوند.

انواع مدل قیمت گذاری پروژه های سئو

تعرفه سئوی سایت با استفاده از روشهای گوناگون و مدل های مختلفی تعیین می شود که متداول ترین آن ها مدل های ساعتی و ماهانه می باشند. تعرفه سئو به صورت فعالیت ساعتی بین 40 تا 150 هزارتومان و به صورت ماهانه بین 3 تا 15 میلیون تومان می باشد. البته لازم به ذکر است که برای برخی از برند های بزرگ، ارقام مذکور صدق نمی کنند و ممکن است هزینه سئو آن ها به صد ها میلیون تومان در ماه نیز برسد.

قیمت سئو به صورت ساعتی

همانطور که گفته شد، در بین قیمت های سئو مدل ساعتی یکی از متداول ترین روش های تعیین تعرفه سئو است، اما به اندازه مدل ماهانه رایج نیست. برخی از سئوکاران در محل کار شما حاضر می شوند و روی سئو سایت شما فعالیت هایی انجام می دهند، برای این نوع افراد اغلب دستمزد به صورت ساعتی محاسبه خواهد شد.

اگر در حوزه سئو به میزان کافی اطلاعات دارید، پیشنهاد می شود خودتان روی سئو سایت خود کار کرده و از یک متخصص سئو که به صورت ساعتی دستمزد دریافت می کند، جهت مشاوره و انجام موارد فنی و تخصصی کمک بگیرید. در این حالت، کنترل هزینه ها نیز بسیار ساده تر می شود.

قیمت سئو به صورت ماهانه

همانطور که ذکر شد، پرداخت قیمت افزایش سئو به صورت ماهانه، متداول ترین حالت در انجام پروژه ها می باشد و بر اساس مواردی مانند تعداد کلمات کلیدی هدف، میزان تخصص و تجربه انجام دهنده پروژه، میزان رقابت در حوزه مدنظر و… محاسبه می شود.

در این حالت تقریبا تمامی امور سئو سایت خود را بر عهده یک شخص یا تیم متخصص سئو قرار می دهید و دیگر دغدغه و درگیری بابت سئو سایت خود نخواهید داشت. اما از سویی دیگر، به این دلیل که برای حاصل شدن نتایج سئو به صورت مشهود، حداقل شش ماه زمان لازم است، ممکن است هزینه های شما در این روش افزایش یابند.

همچنین اغلب سئوکاران حرفه‌ای، به صورت نتیجه محور و بر اساس عملکرد، پروژه‌ای را قبول نمی کنند؛ زیرا برای رسیدن به لینک 1 گوگل هیچ تضمینی وجود ندارد. (درست مثل یک مربی حرفه ای فوتبال که هیچگاه قول قهرمانی به مدیران و هواداران تیم خود نمی دهد). به همین دلیل در مدل پرداخت هزینه سئو به صورت ماهانه، ممکن است نتیجه حاصل شده مطابق با هزینه های پرداختی شما نباشد و انتظارات شما را برآورده نسازد.

بنابراین توصیه می شود اگر می خواهید پروژه سئو سایت خود را به صورت پرداخت ماهانه انجام دهید، حتما قبل از عقد قرارداد از کیفیت رزومه شخص یا شرکت سئو کار اطمینان حاصل کرده و تحقیقات کافی را به عمل آورید.

قیمت سئو به صورت پروژه ای

در روش از انواع قیمت های سئو پروژه‌ای ابتدا فهرستی از فعالیت های مختلف به همراه هزینه هر یک از آن ها ارائه می شود و کارفرما می تواند هرکدام از آن ها را سفارش دهد. کارفرمایی که این روش پرداخت را انتخاب می کند باید درحد کافی اطلاعاتی در حوزه سئو داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد انجام کدام یک از فرآیند ها برای وب سایتش ضروری تر است.

عوامل موثر بر قیمت سئو و بهینه سازی سایت

تعرفه بهینه سازی سئو,تعرفه سئو,تعرفه سئوی سایت

با توجه به طیف گسترده ای از کمپین ها، اکثر پروژه های SEO بسته به سطح خدمات در ماه هزینه متفاوتی پیشنهاد می دهند. این پروژه ها می توانند از همکاری با مشاور ساعتی گرفته تا استخدام نمایندگی برای سئو ماهانه متغیر باشند.

از نظر این میانگین، یک تجارت کوچک با وب سایت 15 صفحه ای معمولاً در انتهای پایین طیف قرار می گیرد، در حالی که یک فروشگاه تجارت الکترونیک با بیش از 50،000 محصول باید بودجه بیشتری برای سئو برنامه ریزی کند.

همچنین نرخ پروژه سئو و برنامه های آن از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، به این دلیل که هر کسب و کار نیازهای متفاوتی دارد. تعیین بازاریابی جستجو و هزینه SEO برای کسب و کار سازمانی شما مستلزم سنجش دقیق گزینه های مختلف در کنار ارزش بالقوه آنها می باشد.

به این ترتیب، می توانید مقیاس ایجاد کرده یا طرحی را که متناسب با کسب و کار شما است، پیاده سازی کنید.

همانطور که گفته شد، تعیین قیمت های سئو و پروژه های بهینه سازی سایت، بستگی به عوامل مختلفی نظیر نوع و شیوه همکاری دارد. در ادامه برخی از مهمترین عوامل موثر در قیمت سئو را بیان خواهیم کرد:

  • میزان تجربه و کیفیت رزومه کاری شخص یا شرکت سئوکار
  • مدل قیمت گذاری (ساعتی، ماهانه و…)
  • وسعت سایتی که قرار است سئو شود.
  • استراتژی های سئو مانند تعداد و سختی کلمات کلیدی مورد هدف
  • وضعیت فاکتور های موجود قبل از تقبل پروژه، مانند تعداد و کیفیت بک لینک ها و محتوا ها
  • اهداف سئو

در ادامه هر کدام از این موارد را برای شما شرح می دهیم:

میزان تجربه و کیفیت رزومه کاری شخص یا شرکت سئوکار

رزومه و تجربه کاری همیشه حرف اول را در تعیین هزینه های سئو می زند. زمانی که شما قصد دارید سئو سایت خود را به یک فرد یا مجموعه بسپارید، بهتر است که قبل از هر چیز رزومه کاری آن ها را بررسی کنید. معمولا یک سئوکار باتجربه باید پروژه های زیادی را با موفقیت به پایان رسانده باشد. بهتر است اولویت را به فردی دهید که پروژه ای در حوزه کاری شما داشته و به لینک های اول گوگل رسانده باشد.

در این صورت شما مطمئن خواهید شد که سئوکار مدنظر شما، به عنوان مثال یکبار تجربه رساندن یک سایت با کلمه خرید موبایل، به لینک های اول را داشته است.

بک شرکت سئو نیز باید تجربه های متفاوتی با پروژه های مختلف داشته باشد، در غیر این صورت با توجه به هزینه های بالایی که یک شرکت برای سئو سایت، در نظر دارد، اصلا منطقی نیست که سئو سایت خود را به آن ها بسپارید.

پیشنهاد می شود سئو سایت خود را به مجموعه یا فردی بسپارید که حداقل 3 پروژه سئو با موضوعات مختلف را به انجام رسانده باشد.

معمولا کسانی که رزومه قوی در زمینه سئو دارند یا حداقل در یک دوره جامع آموزش سئو شرکت کرده اند، مبالغ بالایی درخواست می کنند.

مدل قیمت گذاری سئو (ساعتی، ماهانه و…)

مدل قیمت گذاری را در بخش قبل به طور کامل برای شما شرح دادیم. امروزه واگذاری سئو سایت خود به صورت پروژه ای بازدهی بیشتری داشته و به مراتب هزینه های کمتری برای شما خواهد داشت. در این مدل قیمت گذاری ها مدل ساعتی معمولا به سمتی پیش خواهد رفت که هزینه بیشتری نسبت به قیمت گذاری ماهانه و پروژه ای دارد. در نتیجه این نکته را در تعیین قیمت سئو سایت، هیچگاه فراموش نکنید.

موضوع و حوزه کاری سایت

هر سئوکاری می داند که سئو سایت های گردشگری کار ساده ای نیست. همچنین سایت های مهاجرتی که معمولا بازدید زیادی داشته و متقاضیان و کاربران این سایت ها، قصد دارند مبلغ زیادی را برای دریافت خدمات و خرید، پرداخت کنند. سایت های فروشگاهی نیز بستگی به نوع محصول دارد. سایت با محصولات پرجستجو سئو سخت‎‌تری نسبت به دیگر سایت های فروشگاهی دارند. در نتیجه موضوع و حوزه کاری سایت شما، تاثیر زیادی روی قیمت پروژه سئو خواهد داشت.

استراتژی سئو

یکی دیگر از عواملی که در قیمت پروژه سئو اثرگذار است، استراتژی سئو سایت شماست. اینکه شما از سئو چه انتظاری دارید، موردی است که قطعا روی قیمت و مقدار فعالیت سئو اثرگذار خواهد بود. اگر هدف شما تنها افزایش بازدید صفحات باشد، سئو سایت یک قیمت مشخصی دارد و اگر هدفگذاری شما افزایش بازدید همراه با خرید باشد، نیز سئو سایت ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد.

به عنوان استراتژی، برای یک پروژه سئو ممکن است هدفگذاری های زیر را در نظر بگیرند:

  1. بهینه سازی تمامی صفحات سایت و رفع باگ ها و رسیدن به یک تجربه کاربری ویژه
  2. رسیدن به صفحه اول گوگل برای دیده شدن در کنار رقبا
  3. رسیدن به لینک اول گوگل برای افزایش بازدید
  4. افزایش بازدید یکسری صفحه خاص سایت
  5. افزایش بازدید و افزایش فروش
  6. رسیدن به لینک های اول تا سوم گوگل
  7. برندینگ و مطرح شدن در بین رقبا

معمولا در پروژه های سئو یک یا چند مورد از اهداف بالا را در قرارداد قید کرده و براساس این موارد، قیمت پروژه را تعیین می کنند.

 

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود