آموزش ترفندهای تلگرام

ترفندهای تلگرام,ترفندهای جالب تلگرام,ترفندهای حرفه ای تلگرام

زمانی که سخن از ترفندهای تلگرام می شود، ذهن شما درگیر ترفندهای زیرکانه و هکری می شود. اما هدف ما در این مقاله فراتر از این هاست. سرعت، امنیت و سادگی چند مورد از ویژگی های مثبت است که تلگرام را به یک رسانه ارتباطی بسیار عالی تبدیل می کند. این پیامرسان، به قدری ویژگی های خاص و خارق العاده داشته که می تواند نقش یک ابزار قدرتمند و کاربردی در طول روز را برای شما خواهد داشت.

یک فضای ابری برای ذخیره سازی داده ها، یک دفترچه یادداشت کاربردی و … تماما از ویژگی های این شبکه اجتماعی است. از همه مهم تر، تلگرام کاملا رایگان است و حتی هزینه های جانبی نیز برای شما ندارد. در هر زمینه ای، تلگرام یک سر و گردن، از دیگر شبکه های اجتماعی، قوی تر است.

ما در این مقاله می خواهیم به معرفی ترفندهای جالب تلگرام، بپردازیم. ترفندهایی که نه تنها باعث بهبود روند استفاده کاربران می شود، بلکه می تواند شما را به درآمدزایی در این شبکه اجتماعی، نزدیک تر کند

1) خاموش کردن گزینه پیش نمایش پیام

خاموش کردن گزینه نمایش پیام ها یکی دیگه از ترفندهای تلگرام است. بعضی اوقات ممکن است نخواهیم پیام های ارسال شده بر روی صفحه نمایش تلفن همراه دیده شود. برای این کار می توانیم به قسمت تنظیمات (settings) قسمت اعلانات و صداها(Notifications and sounds)  گزینه پیش نمایش درون اپلیکیشن (In-App preview) را غیر فعال کنید .

2) غیر فعال کردن صدای اعلانات برای برخی از مخاطبین

آیا تا حالا برای شما پیش امده که از طرف مخاطبین شما یا از طرف گروهی بیش از حد پیام بیاید و شما را کلافه کرده باشد؟ برای این که از این نوع پیام ها و صدای اعلانات در امان باشید، میتوانید از روش زیر اعلانات را خاموش کنید. مخاطب را انتخاب کرده و گزینه اطلاعات (info) را انتخاب کنید. سپس به قسمت اعلانات  (Notifications) و گزینه(Deactivate) را غیر فعال کنید.

3) ریپلای کردن پیام ها از طریق ظاهر شدن اعلانات بر روی صفحه

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام این است که بتوانید پیام ها را در لحظه در همان بخش اعلانات، ریپلای کنید. ارسال پیام از طریق اعلانات ظاهر شده در صفحه از ترفندهای مهم و کاربردی تلگرام بشمار می رود و از روش زیر میتوانید این قابلیت را فعال کنید.

به قسمت تظیمات (settings) رفته گزینه اعلانات و صداها(Notifications and sounds) و گزینه (Popup notifications) را فعال کنید.

ترفندهای تلگرام,ترفندهای جالب تلگرام,ترفندهای حرفه ای تلگرام

4) سفارشی سازی پس زمینه چت

برخی اوقات ما میخواهیم تصویر پس زمینه چتمان را با دوست، همسر، مادر و … تغییر دهیم. ما می توانیم با استفاده از روش زیر این کار راه به راحتی انجام دهیم. به قسمت تنطیمات settings و به قسمت پس زمینه چت chat Background را انتخاب می کنیم و یکی از تصاویر موجود در گالری را انتخاب می کنیم.

5) قابلیت های تلگرام برای مدیریت دانلود فایل ها

ما در پیام رسان تلگرام می توانیم فایل های با حداکثر حجم یک و نیم گیگا بایت را ارسال کنیم. این ویژگی پیام رسان تلگرام بسیار عالی است . ولی خیلی زیاد حافطه گوشی یا کامپیوتر را پر می کند و حجم اینترنت کم میشود. خب حالا در این مطلب می خواهیم ببینم چه کاری باید انجام داد تا بتوانیم کنترل کنیم.

به قسمت تنطیمات رفته(settings)  و سپس داده ها و حافظه داخلی (data and storage) و در قسمت استفاده از اینترنت موبایل (When using mobile) و یا هنگام اتصال به اینترنت وای فای (When connected to Wi-fi) و یا هنگام اتصال به شبکه رومینگ(When roming)  می توانیم مشخص کنیم به هنگام متصل شدن به کدام شبکه اینترنتی دانلود شود.

6) قابلیت غیر فعال کردن ذخیره رسانه ها در گالری

اگر نمی خواهید که تصاویر ویدئو ها در گاری ذخیره شود، کافیست به قسمت تنظیمات (settings) و گزینه ذخیره شدن در گالری ( Save to gallery) را خاموش کنید.

ترفندهای کانال تلگرام,رازهای تلگرام

7) ترفندهای تلگرام برای مخفی کردن آنلاین بودن

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستین که دوست ندارن زمان آنلاین یا آخرین بازدید آنها دیده شود؟ پیام رسان تلگرام در این باره هم چاره ای اندیشیده است و با استفاده از این ترفندهای جالب تلگرام می توانیم این گزینه رو غیر فعال کنیم و یا تعیین کنیم چه کسانی بتوانند آخرین بازدید ما را ببیند.

برای غیر فعال سازی میتوانید به بخش تنطیمات رفته (settings)حریم شخصی و امنیت (Privacy and securtty) و آخرین بازدید (last seen) بروید.

8) ترفندهای تلگرام برای خواندن پیام ها به صورت مخفی

اگر میخواهید پیام شخصی را بخوانیم و ان طرف متوجه خوانده شدن پیام نشود میتوانیم با ترفتد زیر این کار را انجام دهیم، گوشی را در حالت پرواز قرار داده و داخل پیام رسان تلگرام شوید و پیام را بخوانید. وقتی پیام را خوانید پیام رسان را ببندیدو

گوشی را از حالت پرواز خارج کنید با این قابلیت تلگرام آن شخص هیچ گاه نخواهد فهمید که شما پیام آن را خوانده اید.

9) ترفندهای تلگرام برای پاک کردن خودکار پیام های ارسالی

 یکی دیگر از قابلیت های تلگرام، زمانبندی کردن پیام ها برای ارسال است. با استفاده از تلگرام میتوانیم پیام و یا تصاویر را ارسال کنیم و به صورت خودکار حذف شود. بدین صورت که به قسمت سکرت چت رفت. برای استفاده از این ترفند بعد از رفتن به قسمت چت سه نقطه بالا سمت راست بزنیدو گزینه تایمر خودکار را انتخاب کرده و باره زمانی 1 ثانیه تا یک هفته را تعیین کنید . بعد از پایان یافتن زمان تعیین شده مشاهده خواهید کرد که عکس یا پیام پاک شده است.

این مقاله ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود