بازاریابی وابسته یا همان Affiliate Marketing چیست؟

Affiliate Marketing,Affiliate Marketing چیست,بازاریاب وابسته

بازاریابی وابسته یکی از انواع بسیار کارآمد بازاریابی است، این روش بازاریابی فرایندی است که طی آن یک شرکت وابسته در قبال بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگر و فروش آن ها، کمیسیون دریافت می کند. این شرکت محصولی را که می تواند برای آن بازاریابی کند را پیدا می کند، سپس آن محصول را تبلیغ می کند و از هر فروش آن درصدی از سود را به عنوان کمیسیون دریافت می کند. بازاریابی وابسته اینترنتی می تواند از طریق لینک هایی بین وب سایت های دو شرکت ارائه دهنده محصول و شرکت بازاریاب انجام شود، این روش یک تاکتیک محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد قابل توجه آنلاین است.

از آنجا که بازاریابی وابسته با تقسیم مسئولیت های بازاریابی محصول و ایجاد آن در بین عوامل مختلف صورت می گیرد، می تواند از توانایی های افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی موثرتر استفاده کند، در حالی که سهمی از سود را به مشارکت کنندگان در فروش ارائه می دهد.

سه رکن اصلی بازاریابی وابسته

Affiliate Marketing,Affiliate Marketing چیست,بازاریاب وابسته

  • ارائه دهنده یا سازنده محصول
  • بازاریاب وابسته (شخص یا شرکت تبلیغ کننده)
  • مشتری یا مصرف کننده

ارائه دهنده یا سازنده محصول (فروشنده)

فروشنده، به معنی یک کارآفرین یا یک شرکت بزرگ، بازرگان، خالق اثر یا خرده فروش است که محصولی را ارائه می کند، این محصول می تواند یک کالا فیزیکی باشد، مانند کالاهای خانگی ، یا یک سرویس، مانند آموزش های گوناگون.

فروشنده نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ کننده نیز باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابان وابسته سود ببرد.

به عنوان مثال، فروشنده می تواند یک صاحب تجارت الکترونیکی باشد که سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی دارد و می خواهد با پرداختن مبالغی به وب سایت هایی که بازاریابی وابسته اینترنتی انجام می دهند، در قبال تبلیغ محصولاتش، به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کند.

بازاریاب وابسته

به عنوان ناشر و تبلیغ محصول شناخته می شود، بازاریاب وابسته می تواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شکلی جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه به بازار عرضه می کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته محصول را تبلیغ می کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که برای آن ها ارزشمند و مفید است و آن ها را تشویق به خرید محصول کند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را خریداری کند، شرکت وابسته بخشی از سود حاصل شده را دریافت می کند.

شرکت های بازاریابی واسطه ای اغلب دارای مخاطبان بسیار خاصی هستند و عموماً به علایق آن مخاطب پایبند می باشند. این موقعیت یا برند شخصی معروف به شرکت وابسته کمک می کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد خرید خواهند کرد.

مصرف کننده (مشتری)

بازاریابی وابسته,بازاریابی وابسته اینترنتی,بازاریابی وابسته در ایران

ممکن است خود مصرف کننده نداند که محرک خریدهای او بازاریابی وابسته است. بازاریابان وابسته این محصولات را در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایت ها با مصرف کنندگان به اشتراک می گذارند و ممکن است مشتریان بی آن که بدانند این اشتراک گذاری هدفمند بوده، محصولات را خریداری می کنند.

وقتی مصرف کنندگان محصول را خریداری می کنند، فروشنده و بازاریاب وابسته سود آن را تقسیم می کنند. گاهی اوقات شرکت وابسته تصمیم می گیرد که به مصرف کننده اعلام کند که برای فروش خود کمیسیون دریافت می کند. در موارد دیگر ممکن است مصرف کننده نسبت به زیرساخت های بازاریابی وابسته در پشت پرده خرید خود بی اطلاع باشد.

اما مشتریان به ندرت هزینه بیشتری بابت محصول خریداری شده از طریق این روش پرداخت می کنند زیرا سهم شرکت وابسته از سود، در قیمت خرده فروشی گنجانده می شود. مصرف کننده فرآیند خرید را تکمیل می کند و محصول را به طور عادی دریافت می کند، بدون آنکه هزینه ای اضافه تحت تأثیر سیستم بازاریابی پرداخت کند.

دستمزد بازاریابی وابسته اینترنتی چگونه پرداخت می شود

بازاریابی واسطه ای,همکاری در فروش

یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر از فروش یک محصول، برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد خود به صورت آنلاین هستند بازاریابی واسطه ای است، این روش دارای منافع غیرقابل انکاری است. اما چگونه یک شرکت واسطه فروش پس از ارجاع مشتری به فروشنده، دستمزد خود را دریافت می کند؟ پاسخ به این سؤال می تواند کمی پیچیده باشد.

دستمزد بازاریابان وابسته به روش های زیر می تواند پرداخت شود:

پرداخت به ازای فروش

این روش پرداخت، روش استاندارد بازاریابی واسطه ای است. در این برنامه، فروشنده درصدی از سود فروش محصول را پس از پرداخت مصرف کننده ای که در نتیجه استراتژی های بازاریابی واسطه ای خرید کرده است را به شرکت وابسته می پردازد.

پرداخت به ازای هدایت مشتری

Affiliate Marketing,Affiliate Marketing چیست,بازاریاب وابسته

سیستم پرداخت پیچیده تر، پرداخت به ازای هر هدایت مشتری به سمت محصول است، شرکت وابسته باید مصرف کننده را متقاعد کند که از وب سایت فروشنده دیدن کرده و اقدام مورد نظر را انجام دهد، این اقدام می تواند مواردی مثل پر کردن فرم تماس، ثبت نام برای آزمایش محصول، اشتراک در خبرنامه یا بارگیری نرم افزار یا فایل ها باشد.

پرداخت به ازای کلیک (Pay Per click)

به این روش PPC هم گفته می شود که یکی از روش های متداول در بازاریابی وابسته اینترنتی است، این سیستم مبتنی بر پرداخت به شرکت واسطه برای هدایت مصرف کنندگان از پلت فرم بازاریابی خود به وب سایت فروشنده تمرکز دارد. به عبارت دیگر شرکت وابسته باید مصرف کننده را تا حدی درگیر کند که از سایت خود به سایت فروشنده منتقل شود. دستمزد بازاریابان وابسته در این روش بر اساس افزایش ترافیک وبسایت فروشنده از طریق ورودی های وبسایت شرکت وابسته پرداخت می شود، این روش پرداخت بازاریابی وابسته در ایران چند سالی است که باب شده است

مزایای بازاریاب وابسته بودن

این روش یکی از بهترین روش های کسب درآمد در از اینترنت است، برخی از دلایل و مزایایی که می توان در اثبات این ادعا بیان کرد به شرح زیر می باشند.

درآمد نامحدود

در حالی که هر شغل “معمولی” مستلزم این است که در محل کار باشید تا بتوانید پول در بیاورید، همکاری در فروش به شما این امکان را می دهد که در هنگام خواب درآمد کسب کنید. با سرمایه گذاری در کمپین های فروش، سودآوری مداوم آن را مشاهده خواهید کرد زیرا مصرف کنندگان محصول را در روزها و هفته های بعد هم خریداری می کنند و تا مدت زیادی پس از اتمام کار، پول دریافت می کنید. حتی وقتی مشغول استراحت هستید، مهارت های بازاریابی شما باعث ایجاد درآمد برای شما می شود.

عدم نیاز به پشتیبانی مشتری

Affiliate Marketing,Affiliate Marketing چیست,بازاریاب وابسته

فروشندگان و شرکت های ارائه دهنده محصولات یا خدمات باید با مصرف کنندگان خود برخورد کنند و اطمینان حاصل کنند که از آنچه خریده اند راضی هستند. با تشکر از ساختار بازاریابی وابسته، هرگز نیازی به پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری نخواهید داشت. تمام وظیفه کسی که همکاری در فروش را انجام می دهد این است که فروشنده را با مصرف کننده پیوند دهد. فروشنده پس از دریافت کارمزد از فروش، باید هر گونه شکایت مصرف کننده برخورد می کند و هیچ مسئولیتی پس از آن بر عهده شما نیست.

دورکاری

اگر از افرادی هستید که از هرروز رفتن به محل کار متنفرید، همکاری در فروش بهترین راه حل است. کافی است شما کمپین های فروش محصولات دیگران را راه اندازی کرده و فروش آن ها در حالی که پشت میز یا روی تخت خوابتان در حال کار با کامپیوتر خود هستید، کسب درآمد کنید. این کاری است که می توانید بدون بیرون آمدن از خانه انجام دهید.

مقرون به صرفه بودن

اکثر مشاغل برای تأمین هزینه های تبلیغات و فروش محصولات خود نیاز به جریان نقدی زیادی دارند. با این حال، بازاریابی واسطه ای می تواند با هزینه کم انجام شود، به این معنی که می توانید سریع و بدون دردسر زیاد کارتان را شروع کنید و هیچ گونه نگرانی بابت هزینه های مربوط به ایجاد برنامه های فروش و یا ایجاد تبلیغات نداشته باشید. شروع این کار، نسبتاً ساده است.

سهولت و انعطاف پذیری

Affiliate Marketing,Affiliate Marketing چیست,بازاریاب وابسته

از آنجا که شما اساساً به صورت مستقل در حال انجام کار هستید، هر زمان در جهت رسیدن به اهداف خود، حساس نیاز به تغییر مسیر کردید می توانید به راحتی آن را انجام دهید، همچنین با انتخاب محصولات مورد علاقه خود و حتی تعیین ساعت کاری ، استقلال نهایی را کسب می کنید. این راحتی به این معنی است که اگر دوست دارید می توانید تنها بر کمپین های ساده و مستقیم تمرکز کنید، همچنین از محدودیت ها و مقررات شرکت و یا تیم های نامناسب در امان خواهید بود.

درآمد وابسته به کیفیت عملکرد

در مشاغل دیگر، ممکن است هفته ای 80 ساعت کار کنید و همچنان همان حقوق را دریافت کنید. اما همکاری ر فروش صرفاً بر اساس عملکرد شما است. هرچه بیشتر کار کنید درآمد بیشتری خواهید داشت. تقویت مهارت های بازبینی و نوشتن کمپین های جذاب به بهبود مستقیم درآمد شما منجر می شود. و برای کار برجسته ای که انجام می دهید، دستمزد دریافت خواهید کرد!

بازاریابی وابسته در ایران مدتی است که درحال رشد است، این روش به دلیل مزایای فراوانی که دارد بسیار مورد استقبال عمومی و افرادی که مهارت ها و توانایی انجام آن را داند قرار گفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود