آموزش سئو برای موبایل – قسمت سوم

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

آموزش سئو برای موبایل، یکی از مهم ترین موضوعات سئو در روزهای اخیر می باشد. در سایت نیوسئو تاکنون به چهار بخش مفاهیم بهینه سازی موبایل، نحوه پیاده سازی وب سایت در موبایل، نحوه بهینه سازی سایت برای موبایل و نحوه بهینه سازی سایت برای موبایل با سیگنال های UX، در دو مقاله زیر پرداختیم:

آموزش سئو برای موبایل – قسمت اول

آموزش سئو برای موبایل – قسمت دوم

دراینجا قصد داریم راهنمای جامع سئو برای موبایل را کامل نموده و نکات آموزش سئو پیشرفته در موبایل و بهترین روش های اجرای آن را مطرح کنیم:

بخش 5 :

آموزش نکات سئو سایت پیشرفته برای موبایل

حالا که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است، زمان آن رسیده است که همه چیز را به سطح بعدی ببریم.

در آخرین فصل در این راهنمایی، ما می خواهیم چند نکته پیشرفته و استراتژی عملی و بهترین روش های اجرای آن را در خصوص آموزش سئو برای موبایل در اختیار شما قرار دهیم.

  • CTR موبایل خودتان را تثبیت کنید و ترافیک بیشتری را به دست بیاورید

احتمالا نیازی نیست که بگویم نرخ کلیک ارگانیک شما، یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل می باشد! در صورتی که گوگل ببیند که کاربران موبایل بر روی نتایج شما کلیک نمی کنند، آن ها رتبه شما را کاهش می دهند.

اما شما چطور می توانید متوجه شوید که CTR شما در سطح خوبی است؟ روش دقیق انجام این کار، به این صورت است:

نخست، شما باید Performance Report سرچ کنسول گوگل خودتان را بررسی کنید.

سپس، بر روی “New +” کلیک کنید.

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

سپس بر روی “Device” کلیک کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل,سئو سایت برای موبایل,سئو سایت پیشرفته

و سپس بر روی دکمه “Compare” کلیک کنید تا نسخه دسکتاپ و موبایل را مقایسه کنید.

طراحی نسخه amp وب سایت

در نهایت، شما باید نگاهی به این موضوع بیندازید که چطور CTR موبایل و دسکتاپ خودتان را برای سئو موبایل بهبود دهید.

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

در صورتی که شما متوجه شوید که CTR دسکتاپ شما برای یک کلمه کلیدی خاص، از CTR موبایل شما بیشتر است، برای آن کلمه کلیدی در گوگل سرچ کنید (با استفاده از تلفن همراه).

ممکن است تگ title شما موجب کاهش این نرخ کلیک شده است (بعدا این حالت را توضیح میدهیم) و یا ممکن است مشکل این باشد که SERP های موبایل دارای ویژگی هایی می باشد که باعث می شود میزان نتایج ارگانیک شما کاهش پیدا کند (مثلا تبلیغات بیشتر).

در هر صورت، شما با استفاده از این ابزار، می توانید متوجه شوید که چطور می توانید CTR موبایل خودتان را افزایش دهید.

  • بررسی بانس ریت دسکتاپ و موبایل و تبدیل الاغ های موبایل به اسب تک شاخ 

Mobile-first index در گوگل به این معنی است که گوگل، اهمیت بسیار بیشتری به سیگنال های UX موبایل می دهد.

به بیان دیگر، در صورتی که جستجو کننده های موبایل از سایت شما خیلی سریع خارج شوند، قطعا رتبه بندی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

به همین دلیل پیشنهاد من این است که بانس ریت دسکتاپ و موبایل خودتان را با هم مقایسه کنید و زمان ماندن بازدید کننده ها (dwell time) را در Google Analytics بررسی کنید.

در واقع، این کار خیلی ساده است اما ارزش بسیار زیادی دارد.

برای انجام این کار، شما باید وارد حساب Google Analytics خودتان شوید. سپس بر روی “Site Content”–>”Landing Pages” کلیک کنید.

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

این کار باعث می شود که شما محبوب ترین صفحه های سایت خودتان را مشاهده کنید. شما می توانید بر روی یک صفحه که می خواهید ترافیک بیشتری برای آن دریافت کنید، کلیک کنید.

سپس می توانید بر روی “Secondary Dimension” –> “Device Category” کلیک کنید.

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

این قسمت به شما نشان می دهد که سیگنال های UX شما در مقایسه دسکتاپ و موبایل، به چه صورت است.

به عنوان مثال برای این صفحه، بانس ریت و dwell time تقریبا مشابه می باشد. بنابراین این صفحه احتمالا برای کاربران موبایل، به خوبی بهینه سازی شده است.

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

اما در صورتی که GA به شما می گوید که یک تفاوت بزرگ بین بازدید کننده های دسکتاپ و موبایل وجود دارد، باید این صفحه را در تلفن همراه خودتان بررسی کنید.

شما احتمالا متوجه می شوید مشکلی در صفحه شما وجود دارد که باعث می شود کاربران موبایل شما زمان کمتری را در صفحه شما، سپری کنند.

سپس، وقتی که شما کارتان را انجام دادید، باید به سراغ نکته بعدی بروید.

  • سرعت صفحه موبایل خودتان را با سه نکته، سرعت ببخشید

مانند هر چیز دیگری در به روز رسانی Mobile First، گوگل حالا سرعت موبایل سایت شما را بررسی می کند. آیا هنوز سرعت دسکتاپ شما اهمیت دارد؟ شاید.

اما قطعا سرعت دسکتاپ سایت شما مثل سرعت بارگذاری سایت شما بر روی موبایل، اهمیت ندارد.

در این قسمت، شما می توانید با استفاده از نکات زیر، کمی سوخت موشک در سایت خودتان بریزید تا با سرعت نور بر روی موبایل، بارگذاری شود.

نخست، شما باید یک تست سرعت موبایل را با استفاده از سایت ThinkWithGoogle.com استفاده کنید:

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

این تست مشابه با هر ابزار تست سرعت دیگر می باشد، به جز این که این سایت اختصاصی فقط سرعت بارگذاری سایت بر روی موبایل را بررسی می کند. این سایت حتی می تواند سایت شما را بر روی شبکه 3G نیز بارگذاری کند تا دقیقا محیط موبایل را شبیه سازی کند.

و سپس شما یک گزارش بسیار مفید دریافت می کنید که به شما نشان می دهد که سایت شما چقدر زمان لازم دارد تا بر روی یک دستگاه موبایل، بارگذاری شود…

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

همچنین این سایت به شما نشان می دهد که چه چیزهایی بر روی سرعت سایت شما، تاثیر منفی دارد.

همچنین نکات سریع دیگری وجود دارد که می توانید آن ها را بررسی کنید:

  1. تصاویر خودتان را کوچک کنید: در صورتی که شما از وردپرس استفاده می کنید، پیشنهاد من این است که یک بهینه ساز تصویر را بر روی وردپرس خودتان نصب کنید، مانند Smush Image Compression. این پلاگین به صورت محسوس می تواند سایز تصاویر شما را کاهش دهد که این موضوع باعث می شود زمان بارگذاری سایت شما تا حد محسوسی، کاهش پیدا کند.
  2. کش مرورگر را اجرا کنید: گوگل خودش پیشنهاد می کند که سایت خودتان را کش کنید تا زمان بارگذاری سایت شما، تا حد محسوس کاهش پیدا کند.
  3. یک CDN اجرا کنید: CDN ها می توانند باعث شوند المان های صفحه (به خصوص تصاویر) دو تا سه برابر، سریع تر بارگذاری شوند.
  • تگ های title و description را برای SERP های موبایل، بهینه سازی کنید

آیا شما بیشتر ترافیک خودتان را از دستگاه های موبایل دریافت می کنید؟

در این صورت، شما باید تگ های title و description خودتان را به صورت خاص برای نتایج جستجوی موبایل، بهینه سازی کنید.

انجام این کار به صورت زیر است:

باور داشته باشید یا خیر، اما گوگل کاراکترهای تگ title بیشتری در اختیار شما قرار می دهد تا برای موبایل، بهینه سازی کنید.

روند دقیق انجام این کار، به صورت زیر است:

دسکتاپ:

title: تقریبا 70 کاراکتر

description: تقریبا 155 کاراکتر

موبایل:

title: تقریبا 78 کاراکتر

description: تقریبا 155 کاراکتر

به بیان دیگر، در صورتی که تگ title شما 69 کاراکتر یا کمتر باشد، در این صورت title شما بر روی دسکتاپ و موبایل، قطع نمی شود و به صورت کامل نمایش داده می شود.

اما فرض می کنیم که شما ترافیک موبایل بیشتری دریافت می کنید. خب، شما ممکن است بخواهید تگ title خودتان را بیشتر بنویسید تا بتوانید از فضای بیشتری که در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید… حتی، شاید بخواهید از حد تگ title دسکتاپ هم بیشتر بنویسید.

به عنوان مثال، فرض می کنیم که تگ title شما به صورت زیر می باشد:

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

این عنوان 66 کاراکتر دارد. بنابراین، این title به صورت کامل در موبایل و دسکتاپ نمایش داده می شود.

اما فرض می کنیم که شما می خواهید کلمه یا عباراتی را استفاده کنیم که باعث جذابیت و افزایش CTR شود. تگ title شما حالا ظاهری مانند زیر خواهد داشت:

آموزش سئو پیشرفته,آموزش سئو سایت,آموزش نکات سئو

این تگ به صورت 78 کاراکتر می باشد.

بله، 78 کاراکتر به این معنی است که گوگل تگ title شما را در جستجوی دسکتاپ به صورت ناقص نمایش میدهد. اما این تیتر به صورت مناسب بر روی موبایل نمایش داده می شود.

اما اگر دسکتاپ فقط بخش محدودی از ترافیک شما را ایجاد کند، چطور؟ در این صورت، شما می توانید با نوشتن یک عنوان طولانی تر بر روی سایت خودتان، CTR بیشتری را به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود