آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل مزایای متعددی برای کسب و کارهای مختلف دارد و یک ابزار کمک کننده برای رسیدن به اهدافتان در دنیای وب است. زمانی که مطلبی را در سایت خود منتشر می‌ کنید قطعا تمایل دارید آن صفحه زودتر توسط گوگل کراول و ایندکس شود. اما گاهی حتی با گذشت مدت طولانی چنین اتفاقی نمی‌ افتد. این مسئله برای مدیران سایت‌ ها بسیار ناخوشایند است؛ زیرا باعث می‌ شود رتبه مربوط به آن صفحه را از دست بدهند و زحماتشان برای تولید محتوا به هدر برود.

برای اینکه از این مسئله پیشگیری کنید و بتوانید کسب‌ و کار خود را بهتر به گوگل معرفی کنید، می‌ توانید از طریق اتصال سایت به گوگل ترافیک صفحات خود را افزایش دهید. ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد اما در این مقاله از نیوسئو آموزش تصویری و آسان اتصال سایت به ابزار پیشرفته گوگل را خواهید دید. پس اگر شما هم می‌خواهید میزان فروش سایت خود را بیشتر کنید و به افزایش بازدید سایت دست بیابید، مطالب زیر را از دست ندهید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

قبل از اینکه به آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل بپردازیم، ابتدا باید تعریفی جامع از این ابزار داشته باشیم و بدانیم گوگل سرچ کنسول چیست. این یک ابزار است که به صورت رایگان و توسط شرکت گوگل در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفته است و کاربرد فراوانی برای مدیران سایت‌ها دارد.

اگرچه ثبت در سرچ گوگل برای وب‌ سایت‌ ها الزامی نیست، اما در اکثر موارد انجام آن می‌ تواند سئو سایت شما را بهبود ببخشد. موتور جستجوی گوگل با کمک خزنده‌ ها و ربات‌ ها، روزانه تعداد زیادی از سایت‌های موجود در اینترنت را بررسی کرده و آن‌ها را بر اساس محتوا اولویت‌ بندی می‌ کند. خزنده‌ های گوگل در سراسر اینترنت کاوش می‌ کنند، فهرست تمام سایت‌ ها را جمع‌آوری می‌ کنند و وب‌سایت‌ های جدید را شناسایی می‌ نمایند.

به همین خاطر غالبا نیازی نیست سایت‌ ها به طور دستی در گوگل ثبت شوند، زیرا خزنده‌ها به صورت خودکار همه سایت‌ها را یافته و ثبت می‌ کنند.

با اینحال درصورتی که وب‌ سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌ اید و دوست دارید زودتر توسط خزنده‌ های گوگل کراول شوید، ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل کمک‌ کننده خواهد بود؛ همچنین ممکن است متوجه شوید که علیرغم گذشت مدت زمانی از ایجاد صفحات جدید، این صفحات هنوز توسط ربات‌های گوگل ایندکس نشده‌اند؛ در چنین مواقعی با نصب گوگل سرچ کنسول و ثبت کردن سایت خود می‌توانید از شناسایی سایت توسط موتور جستجوی گوگل اطمینان حاصل کنید.(البته روش های دیگری نیز برای اطلاع از ایندکس شدن سایت وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم.)

ابزار سرچ کنسول گوگل همچنین امکان مشاهده اطلاعات مهمی از سایت را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید به داده‌هایی نظیر لینک‌های داخلی و خارجی،‌ ارورهای سایت و… دسترسی داشته باشید. با استفاده از این اطلاعات قادر خواهید بود وب‌ سایت خود را بهتر مدیریت کنید و در نتیجه‌ آن رتبه سایت را در نتایج جستجو بالا ببرید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: دوره آموزش سرچ کنسول گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

کاربرد سرچ کنسول گوگل در سئو

در صورتی که قصد دارید کسب‌ و کار اینترنتی خود را ارتقا دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، در گام اول بهتر است زمانی را برای آموزش سئو اختصاص داده و مهارت‌ های خود را برای بهینه‌ سازی سایت بالا ببرید. ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل نیاز به مهارت و دانش خاصی ندارد و تقریبا هر فردی می‌ تواند این کار را انجام دهد. اما آنچه اهمیت دارد فعالیت‌هایی است که پس از ثبت در سرچ گوگل برای افزایش ترافیک سایت خود عملی می‌ کنید.

برای دستیابی به این منظور باید اصول سئو را به کار بگیرید و به خوبی ساختار سایت خود را بررسی کرده و نواقص را رفع کنید. بخش‌ هایی از سایت که نقش قدرتمندی در رتبه‌ گیری دارند را تقویت کنید و به اصلاح ایرادات و کاستی‌ ها بپردازید؛ بنابراین پس از اینکه موفق به گرفتن کد تایید گوگل در کنسول شدید و کسب‌ و کار خود را به گوگل معرفی کردید، لازم است راهنمای سرچ کنسول را مطالعه کنید و با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. سپس می‌ توانید با آگاهی کامل در خصوص شیوه کار موتور جستجوی گوگل، استراتژی سئو خود را مشخص کرده و اقدامات خود را برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان آغاز کنید.

چگونه متوجه شویم که سایت ما در گوگل ثبت شده است؟

اگر از اتصال سایت به گوگل مطمئن نیستید و فکر می‌ کنید خزنده‌ های گوگل هنوز وب‌ سایت شما را ایندکس نکرده‌ اند، با یک روش ساده می‌ توانید خودتان این موضوع را بررسی کنید.

کافی است نام وب‌سایت خود را با استفاده از فرمول زیر در نوار جستجوی گوگل وارد کنید و نتایج را ببینید:

site:mywebsite.com

فهرستی از صفحات سایت شما که توسط گوگل شناسایی شده است، در این بخش قابل مشاهده هستند.

اگر هیچ نتیجه‌ای دریافت نکردید احتمالا به این معناست که موتور جستجوی گوگل هنوز موفق به کشف و ایندکس صفحات سایت شما نشده است. پس در این حالت پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریع‌تر کسب‌ و کار آنلاین خود را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید. به این ترتیب موتور جستجو زودتر متوجه سایت شما خواهد شد و برای ایندکس و رتبه‌ بندی آن اقدام می‌ کند.

آموزش تصویری ثبت سایت در کنسول گوگل

برای اینکه تعامل سایت خود با گوگل را کنترل کنید و بر تمام عملکردهای وب‌ سایتتان نظارت داشته باشید، ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل به شما کمک می‌ کند. اتصال سایت به گوگل از طریق سرچ کنسول به سادگی و به صورت رایگان انجام می‌ پذیرد. اگر شما هم قصد دارید کسب و کار خود را با ثبت در سرچ کنسول توسعه دهید، با دنبال کردن آموزش تصویری زیر، طبق مراحل گفته شده پیش بروید:

برای شروع لازم است ابتدا وارد حساب گوگل خود شوید. مرورگر را باز کنید و لینک زیر را وارد کنید و سپس روی گزینه Start now کلیک کنید:

https://search.google.com/search-console/about

 

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

در گام بعدی باید آدرس وب‌ سایت خود را وارد کنید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد:

  1. در روش اول کافی است آدرس سایت را داخل کادری که در قسمت URL prefix قرار دارد وارد کنید و گزینه Continue را انتخاب کنید.
  2. در روش دوم آدرس سایت باید در قسمت Domain و در داخل کادر جایگذاری شود. تفاوت روش اول با روش دوم این است که نیازی به افزودن زیردامنه‌های دیگر سایت نیست.

تصویر پاییت دو روش ثبت آدرس را نشان می دهد.

ثبت در سرچ گوگل,ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل,گرفتن کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل

انواع روش های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

برای اینکه عملیات اتصال سایت به گوگل را به درستی به پایان برسانید و موفق به گرفتن کد تایید گوگل در کنسول شوید، باید مراحلی را برای ثبت سایت خود طی کنید. همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد، آخرین مرحله از فرآیند ثبت در سرچ گوگل این است که موتور جستجو از اینکه شما مالک سایت هستید اطمینان حاصل کند. برای VERIFY کردن سایت چندین راه پیشنهادی وجود دارد و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای اثبات مالکیت خود انتخاب کنید. با همه این روش‌ها در زیر آشنا شوید:

1- دانلود فایل HTML

برای اینکه بتوانید فایل HTML را دانلود کرده و از طریق آن سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید، باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و روی گزینه File Maneger کلیک کنید. حالا فایل HTML که سرچ کنسول ارائه کرده است را دانلود کرده و در فایل منیجر آپلود کنید؛ سپس به سرچ کنسول برگردید و دکمه VERIFY را بزنید.

نصب گوگل سرچ کنسول

2- استفاده از تگ HTML

اگر شما امکان ویرایش HTML خود را دارید، این شما برای اثبات مالکیت سایت برایتان مناسب خواهد بود. برای VERIFY کردن سایت، لینکی که در shared box درج شده است را کپی کنید، سپس وارد ویرایشگر مورد نظر خود شده و صفحه اصلی سایت را باز کنید. اکنون لینک کپی شده را در بخش Head صفحه اصلی قرار دهید و هنگامی که یک متا تگ جدید ایجاد شد تغییرات را ذخیره کنید. در نهایت به صفحه ثبت در سرچ گوگل بازگردید و روی عبارت Verify کلیک کنید.

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

3- کمک گرفتن از گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزار دیگری است که می‌تواند به شما در روند ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل کمک کند. برای این کار گزینه Google Analytics را انتخاب کنید و روی دکمه Verify بزنید. به همین سادگی فرآیند احراز مالکیت شما انجام گرفت. البته توجه داشته باشید در صورتی می‌ توانید از این روش استفاده کنید که قبلا در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کرده باشید.

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

4- ثبت سایت از طریق حساب Google Tag Maneger

یکی دیگر از راه‌های اثبات مالکیت سایت به سرچ کنسول گوگل استفاده از حساب Google Tag Maneger است. برای به کار گرفتن این روش باید از قبل در Google Tag Maneger حساب داشته و سطح دسترسی مدیریتی را کسب کرده باشید. با داشتن این شرایط می‌توانید روی گزینه Verify کلیک کنید و روند ثبت سایت شما در سرچ کنسول گوگل به اتمام می‌رسد.

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

5- روش Domain name provider

در این راهکار پس از انتخاب گزینه Domain name provider باید تکست ارائه شده در کنسول را کپی کنید و پس از آن وارد کنترل پنل هاست خود شوید. حالا یک رکورد TXT تعریف کنید و متن کپی شده را در کادر مربوط به DNS configuration درج کنید. در آخر مجددا به صفحه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل بازگشته و دکمه Verify کلیک کنید.

آموزش سرچ کنس,اتصال سایت به گوگل,اتصال گوگل کنسول

نتیجه گیری

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل مزیت های فراوانی برای شما دارد و داده های کاربردی زیادی را می توانید از این ابزار ارزشمند، دریافت کنید. از آنجا که احتمالا زمان، انرژی و هزینه زیادی را صرف تولید محتوا برای صفحات سایت خود می‌ کنید، بدون شک نمی‌ خواهید رتبه مربوط به آن صفحه را از دست دهید.

اتصال گوگل سرچ کنسول به ویژه برای کسب‌ و کارهایی که به تازگی شروع به راه اندازی سایت و فعالیت در اینترنت کرده‌ اند، اهمیت زیادی دارد. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا خزنده‌ های گوگل متوجه وجود یک وب‌ سایت جدید شوند و به اسکن محتواهای آن بپردازند، پس راه مطمئن‌تر این است که خودتان را به گوگل معرفی کنید تا زودتر در معرض دید مخاطبان قرار بگیرید و به تدریج سئو سایت خود را نیز بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود