ضروری

میکروبلاگ چیست

micro

میکروبلاگ ابزاری برای وبلاگ نویسی است که به کاربران اجازه نوشتن محتواهای کوتاه بین 140 تا 200 کاراکتر را می دهد. همچنین به کاربران اجازه به اشتراک گذاری عناصر کم حجم مانند فایل و محتوا را می دهد. از جمله انواع شبکه های اجتماعی که سرویس میکروبلاگ را ارئه می دهند می توان به twitter اشاره کرد، علاوه بر آن تعداد شبکه های اجتماعی جدید میکروبلاگ فارسی نیز روز به روز در حال افزایش است. بنابراین ضروری است که صاحبان کسب و کار اینترنتی و همین طور متخصصان بازاریابی اینترنتی به میکروبلاگ که در واقع وبلاگ نویسی حرفه ای است به عنوان یکی از مهمترین روشهای بازاریابی اینترنتی توجه کنند و برای آن برنامه داشته باشند. پس اگر به دنبال یک روش خوب برای توسعه کسب و کار خود می گردید این مقاله آموزش وبلاگ نویسی را با دقت بخوانید.

میکروبلاگها به دلیل استفاده حداکثر از 200 کاراکتر نیاز به داشتن مهارتی بیش تر از تولید محتوا دارند، زیرا شما مجبورید محتوای خود را طوری بهینه کنید تا بتوانید پیام مورد نظر خود را به مخاطبان انتقال دهید. این کار نیازمند این است که بتوانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در محتوا قرار دهید و توجه کنید که محتوای شما نباید صرفا تبلیغاتی باشد و باید تنوع موضوعی را در آن رعایت کنید. برای تولید محتوای میکروبلاگی می توانید از روشهای زیر استفاده کنید تا مخاطب بیشتری جذب کنید و در کنار آن ترافیک بیشتری برای وب سایت خود به ارمغان بیاورید:

  • روش حمله ای یا انتقادی : به دیدگاه یک شخص که در حوزه کاری شما فعالیت دارد و نظری اشتباه دارد، حمله کنید و از آن انتقاد کنید و نظری مخالف آنچه او داده بدهید. البته نباید احترام و ادب و رسمیت را فراموش کنید. شما فقط از این کار قصد دارید آگاهی لازم را به مخاطبان بدهید و فکر آنها را اصلاح کنید. به عنوان مثال: جناب آقای استاد … نظر شما درباره بهتر بودن URL فارسی برای سئو سایت اشتباه می باشد.
  • روش طنز : از محتوای طنز و یا حتی لطیفه برای برخی ارسالهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال: سال جدید شد و گوگل قصد داره دوباره به وب مسترها هدیه بده!!! LOL
  • روش خبری یا اطلاع رسانی : حتما می دانید اخبار فوری و تازه به جذب مخاطب کمک می کند. پس در هر زمینه ای که فعالیت می کنید باید اولین نفری باشید که اخبار جدید را به مخاطبان انتقال می دهید. به عنوان مثال: فوری، گوگل AMP را به عنوان روش استاندارد بهینه سازی سایت برای موبایل معرفی کرد.

به یاد داشته باشید برای تولید محتوای میکروبلاگی باید عجله را کنار بگذارید و کاملا روی محتوای تولیدی خود تمرکز کنید چون شما تعداد کاراکتر محدودی برای تولید محتوا دارید. محتوای میکروبلاگی تولیدی در کنار لینکهایی که به سایت خود می دهید ارزش و اعتبار ایجاد می کنند. پس باید محتوای سایت نیز بروز و با کیفیت باشد. به نوعی باید به مخاطب ثابت کنید که شما منبعی قابل اعتماد و با کیفیت هستید. استفاده از محتوای میکروبلاگ فقط مختص به سرویسهای ارائه دهنده آن نیست. شما می توانید در SMS و وبلاگها و دیگر شبکه های اجتماعی نیز استفاده کنید.

تیم نیوسئو بی صبرانه در انتظار سوالات، انتقالات و پیشنهادات شما عزیزان در مورد این مقاله است.

8 نظر در مورد مقاله “ میکروبلاگ چیست ” ثبت شده است
  1. محمد

    پست خیلی خوبی بود!!!
    میکروبلاگ فارسی پونیشیر رو هم معرفی کنید و آموزش‌های مرتبط با این شبکه اجتماعی رو هم بزارین…
    من دارم استفاده میکنم از پونیشیر خیلی عالی هستش!!!


  2. هادی

    متشکر راهنمایی خوبی بود من تا حالا آشنایی با میکرو بلاگ ها نداشتم اگر میشه در مقاله ای توضیحات بیشتر در این مورد بدید.


  3. هومان

    برما نویس PHP هستم و خیلی دوست دارم یک میکروب بزنم
    اما نمیدونم چه موضوعی باشه و آیا اصلا میگیره یا نه؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما. قطعا میگیره عزیز من. فقط لطفا خلاقیت داشته باشید. هر چیزی که درش خلاقیت وجود داشته باشه طرفدار پیدا میکنه


  4. مهدی

    جالب و مفید بود
    ممنونم


  5. مهسا رئیسی

    شما توییتر رو مثال زدین، میشه بپرسم ایا لینک هایی که در جاهایی مثه توییتر و دیگر میکرو بلاگ ها ثبت میشن، بک لینک محسوب میشن؟ اگر پاسخ مثبت هستش، تاثیرشون چقدر هست؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      بله
      بسیار زیاد


  6. Usher

    مقاله جالبی بود تا به حال چیزی در مورد میکرو بلاگ نشنیده بودم و نمیدونستم همچین چیزی وجود داره!
    tnx


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود