ضروری

چک لیست تولید محتوا وب سایت 2023

آموزش تولید محتوا,چک لیست تولید محتوا,چک لیست تولید محتوا 2023

چک لیست تولید محتوا همانند یک نقشه راه برای مدیران سایت‌ ها ضروری است و کمک می‌ کند محتوایی کامل و جامع برای صفحات سایت خود منتشر کنید. قطعا صاحبان کسب‌ و کار های آنلاین تولید محتوا و نوشتن مقاله‌ های سایت خود را برای رسیدن به اهدافی مثل افزایش ترافیک و جذب مشتریان انجام می‌ دهند.

دستیابی به این هدف‌ ها تنها با نوشتن محتواهای سئو شده و رعایت اصول تولید محتوا وب‌ سایت امکان‌ پذیر است و مدیر سایت باید تلاش کند، به طور همزمان توجه کاربران و موتور جستجوی گوگل را جلب کند.

با مطالعه این مطلب می‌ آموزیم که چطور یک محتوای کاربر پسند، جذاب و بهینه‌ سازی شده تولید کنیم. اگر شما هم قصد دارید تولید محتوای سایت خود را بهبود ببخشید و از این طریق بازدید بیشتری دریافت کنید در ادامه با ما همراه باشید.

این چک لیست جامع به صورت مرحله به مرحله برای تولید هر چه بهتر محتواها، به شما کمک ویژه ای می کند.

چک لیست جامع تولید محتوا

برای شروع تولید محتوا یک کاغذ و قلم برداشته و تمامی مراحل زیر را پشت سر هم روی کاغذ یادداشت کنید و نکات هر کدام را بیاموزید:

1. تعیین هدف محتوا با انتخاب یک عنوان مناسب

عنوانی که برای صفحه تعیین می‌ کنید، باید مختصر و مفید باشد. به این معنا که در چند کلمه ایده اصلی متن را به کاربر منتقل کند و به او بفهماند که با خواندن متن به چه اطلاعاتی دست خواهد یافت. از آنجا که عنوان صفحه همان چیزی است که کاربران در صفحه نتایج جستجو مشاهده می‌ کنند، باید ظرافت ویژه‌ای برای انتخاب آن به خرج دهید و عناوینی را برگزینید که مخاطبان را برای کلیک روی سایت شما مشتاق کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: عنوان سئو چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

عنوان صفحه همچنین یکی از مهم‌ترین سیگنال‌های رتبه‌بندی صفحات سایت محسوب می‌شود؛ از همین رو کارشناسانی که سال‌ها در حوزه آموزش سئو فعالیت کرده‌اند، همواره به استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان صفحه تاکید داشته‌اند.

از انتخاب عنوان غیرمرتبط با موضوع متن خود به شدت بپرهیزید؛ زیرا این کار باعث می‌شود کاربران بلافاصله پس از ورود به سایت شما، از آن خارج شوند. این مسئله لطمه جدی به سئو سایت شما خواهد زد.

2. تعیین سرفصل ها قبل از تولید محتوا

هیچکدام از کاربران اینترنت تمایل ندارند متن‌های طولانی و جملاتی که بدون هیچ فاصله‌ای پشت هم قرار گرفته‌اند را بخوانند. داشتن محتوای یکنواخت و بدون سازماندهی مخاطب را خسته می‌کند و علاقه او را به مطالعه ادامه مقاله شما از بین می‌برد. برای اینکه از کسل‌کننده بودن محتوا جلوگیری کنید، قدم اول این است که مطالب را به خوبی طبقه‌بندی کرده و برای هر قسمت سرفصل مناسبی را انتخاب کنید.

نوشتن سرفصل‌های واضح و دقیق می‌تواند روندی که شما در متن خود طی کرده‌اید را به خوبی نشان دهد. انجام این کار باعث می‌شود کاربران به سادگی بخشی از متن که به دنبال آن هستند را پیدا کنند و تجربه بهتری را در سایت شما داشته باشند.

از تگ‌های H2 برای مشخص کردن سرتیترهای مهم‌ استفاده کنید و چنانچه هر سرفصل چندین زیرمجموعه را در خود جای می‌دهد، آن‌ها را در قالب تگ H3 بنویسید. بهتر است سرفصل‌های مختلفی را در محتوای خود بگنجانید و تمام چیزهایی که فکر می‌کنید مخاطب باید در آن مورد بداند را توضیح دهید.

آموزش تولید محتوا,چک لیست تولید محتوا,چک لیست تولید محتوا 2023

3. توجه به طول پاراگراف ها

اگرچه محدودیت خاصی برای طول جملات و پاراگراف‌های متن شما وجود ندارد اما به طور کلی تجربه نشان داده است کاربران اینترنت تمایل دارند متنی را مطالعه کنند که از چندین پاراگراف کوتاه تشکیل شده باشد. اغلب افرادی که در اینترنت به دنبال مطلبی می‌گردند ترجیح می‌دهند به یک پاسخ دقیق و مختصر برسند. بنابراین منظور از کوتاه‌ کردن پاراگراف‌ها این نیست که از پرداختن به نکات اصلی و ضروری متن خودداری کنید تا محتواها را کوتاه نگه دارید. بلکه باید سعی کنید مطالب را به صورت خلاصه و بدون استفاده از جملات تکراری به مخاطب انتقال دهید.

البته در مورد این ویژگی از چک لیست تولید محتوا لازم است به شخصیت، گروه سنی، شغل و سطح دانش مخاطبان نیز توجه داشته باشید. ممکن است افرادی که به طور حرفه‌ای در صنعتی فعالیت می‌کنند، با مراجعه به سایت شما انتظار متن کامل و دقیقی را داشته باشند. در اینصورت خلاصه کردن محتوا و پارگراف‌بندی احتمالا برای او اهمیتی نخواهد داشت.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

4. انجام لینک سازی داخلی در زمان درست

زمانی که کاربری وارد سایت شما می‌شود و مطالعه یک صفحه را به اتمام می‌رساند، دو احتمال وجود دارد. ممکن است از صفحه شما خارج شود یا اینکه روی سایر صفحات سایت نیز کلیک کند و نگاهی به آن‌ها بیندازد. چیزی که برای رتبه‌گیری سایت شما مفید است، قطعا احتمال دوم خواهد بود.

اگر بتوانید مخاطب را ترغیب کنید که در سایت شما باقی بماند و در سرتاسر صفحات سایت گردش کند، نقش موثری در افزایش بازدید و ترافیک وب‌سایت شما خواهد داشت. هنگامی که فرد زمان طولانی را در یک سایت می‌ماند، موتور جستجو آن را به منزله رضایت کاربر از سایت تلقی کرده و رتبه آن صفحه را اضافه می‌کند.

اما چطور می‌توان کاربر را وادار کرد که در صفحات سایت گردش کند و گزینه خروج را نزند؟‌

ایجاد لینک های داخلی راه‌حل این کار است. در هر صفحه می‌ توانید صفحات دیگری از سایت که با آن موضوع ارتباط دارند را به کاربر پیشنهاد کنید و لینک‌ های داخلی را برای دسترسی به سایر صفحات قرار دهید. داشتن چندین صفحه که موضوعات مرتبط دارند باعث می‌ شود گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت مرجع که حاوی اطلاعات زیادی است، شناسایی کند.

چک لیست کارهای روزانه,چک لیست محتوا,چک لیست محتوا نویسی

5. استفاده از تصاویر

به عنوان یکی دیگر از راهکار های موثر برای ایجاد جذابیت در محتوا، می‌توانیم محتواهای بصری،‌ تصاویر و اینفوگرافیک‌ها را به کار بگیریم. اضافه کردن عکس‌های مرتبط با موضوع در لا‌به‌لای متن، یکنواختی مطلب را از بین می‌ برد و مخاطب را دچار خستگی نمی‌ کند؛ همچنین تصاویر و به خصوص اینفوگرافیک‌ ها به درک بهتر متن کمک می‌ کنند.

در انتخاب تصاویر بهتر است سن، جنسیت، شغل و روحیات مخاطبان را مد نظر داشته باشید. برای اینکه از قابلیت جستجوی معکوس نیز بهره‌ مند شوید و رتبه سایت خود را بالا ببرید، تصاویر را با کلمات کلیدی مرتبط نامگذاری کرده و در صفحه خود آپلود کنید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود