چک لیست بارگذاری محتوای وب سایت 2023

آموزش مطلب نویسی در سایت,بارگذاری محتوا,بارگذاری محتوا در سایت

یکی از معمول ترین مهارت هایی که نویسندگان باید آن داشته باشند، بارگذاری محتوا در سایت است. شاید در نگاه اول این تسک ساده و بدون دغدغه به نظر برسد، اما نکات و اصولی دارد و ما در این مقاله قصد داریم تمامی نکات بارگذاری محتوا در سایت را برای شما شرح دهیم.

ما فرض را بر این می گیریم که شما به واسطه شرکت در دوره های آموزش تولید محتوا، تمامی نکات مربوط به این مهارت را می دانید. در ادامه برای اینکه در مهارت نویسندگی محتوا، حرفه ای تر شوید، نکات مهمی را در آموزش مطلب نویسی در سایت به شما شرح می دهیم:

چک لیست نگارش و جذابیت محتوا

اولین مرحله بعد از تولید محتوا، بررسی نگارش و جذابیت محتواست. شما باید محتوا را براساس اصول مختلفی که در ادامه شرح می دهیم، بررسی کرده و موارد لازم را قبل از بارگذاری محتوا در سایت اصطلاح کنید.

1- بررسی مقدمه

مقدمه اولین و مهم ترین بخش محتواست که باید بررسی شود. تمامی کاربران وب، ابتدا مقدمه یک محتوا را می خوانند و اگر برایشان کاربردی و جذاب بود، به بررسی ادامه محتوا می پردازند. در نتیجه بهتر است تمرکز بیشتری روی مقدمه محتوا داشته باشید. یک مقدمه اصولی و جذاب باید شامل موارد زیر باشد:

  1. یک شروع کنجکاو کننده و جذاب باشد
  2. سوالاتی را در ذهن کاربر ایجاد کند
  3. مختصر و مفید بگویید که این مقاله چه موضوعاتی را در برمی گیرد

برای بارگذاری محتوا در سایت بهتر است بدانید که مقدمه شامل یکسری نکات فنی سئو است که در بخش چک لیست سئو محتوا، به طور کامل شرح می دهیم.

2- کم و زیاد کردن حجم پاراگراف ها

در حین روخوانی محتوا، حجم پاراگراف ها را نیز بررسی کنید. بهتر است در حین خواندن محتوا، خود را جای کاربر بگذارید. در این صورت خیلی راحت ایرادات و مشکلات محتوا را شناسایی می کنید.

فراموش نکنید که یک محتوای کاربر پسند باید دارای پاراگراف ها با حجم های مختلف باشد.

3- استفاده از لیست نشانه دار و فهرست عددی

در زمان روخوانی محتوا، ممکن است با مواردی روبرو شوید که به صورت گزینه ای، بررسی شده یا مراحلی از انجام یک کار را توضیح داده است. شما می توانید از ویژگی “لیست نشانه دار” یا “فهرست عددی” وردپرس استفاده کرده و آن موارد را داخل فهرست یا لیست قرار دهید. در تصویر زیر این آیتم ها را برای شما مشخص کردیم

آموزش مطلب نویسی در سایت,بارگذاری محتوا,بارگذاری محتوا در سایت

4- اندازه جملات

یک محتوای کاربر پسند باید شامل جملات با تعداد کلمات مختلف باشد. برخی از نویسنده ها بر حسب عادت، تمامی جملاتشان، طولانی است و برخی نیز خیلی کوتاه. در نتیجه در کنار بررسی حجم پاراگراف ها، باید به طول جملات نیز توجه کنید. این آموزش نحوه قرار دادن مقاله در سایت به شما کمک می کند تا محتوایی کاربردی و جذاب تولید کنید.

5- هدینگ های جذاب و کنجکاو کننده

یکی از عادات بد کاربران وب این است که پس از باز کردن صفحه سایت، ابتدا پاراگراف اول (مقدمه) و سپس هدینگ ها را چک می کنند، در صورتی که مطابق نیاز و یا کلمه کلیدی مورد جستجو آن ها باشد، کل محتوا را مطالعه می کنند. حال اگر این هدینگ ها جذاب و کنجکاو کننده نباشد، کاربران سریعا صفحه سایت را ترک می کنند.

در نتیجه پس از تولید محتوا یکی از مهم ترین اقدامات، تغییرات لازم روی هدینگ ها و ساب هدینگ هاست.

6- نتیجه گیری کاربردی و اصولی

هر محتوایی باید در انتها یک نتیجه گیری کاربردی داشته باشد. اینجاست که می توانید کاربران که خط به خط محتوای شما را مطالعه کردند، را به کاربران وفادار و مشتریان ثابت خود، تبدیل کنید. عملا بخش آخر محتوا باید یک یا دو جمله اقدام به عمل (Call-to-Action) کاملا اصولی داشته باشد.

بارگزاری محتوا,چک لیست بارگزاری محتوا,چگونه در سایت پست بگذاریم

7- بررسی تصاویر محتوا

تا اینجای کار متوجه شدیم که چگونه در سایت پست بگذاریم و به طور کلی پست سایت، باید چه ویژگی هایی داشته باشد، اما تمام این نکات زمانی ارزشمند و کاربردی است که محتوای بصری سایت نیز جذاب و بهینه شده باشد. در این بخش از محتوا، به بهینه سازی تصاویر کاری نداریم. نکته این بخش از آموزش مطلب نویسی در سایت این است که از کنار تصاویر محتوا به سادگی گذر نکنید.

سریعا می رویم سر اصل مطلب. تصاویری که برای محتواهای سایت در نظر می گیرید، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  1. مرتبط با موضوع محتوا و البته مرتبط با موضوع سرتیتر داخل محتوا باشد
  2. تصاویر باید کیفیت استاندارد را داشته باشد.
  3. استفاده از اینفوگرافیک ها را فراموش نکنید.
  4. هر محتوای 1000 کلمه ای باید حداقل 2 عکس داشته باشد.
  5. بهتر است که یک یا دو عکس محتوا، دارای Call-to-Action باشد.

با رعایت تمامی نکات بالا، یک محتوای جذاب را برای بارگذاری در سایت، آماده کردید. حال به سراغ بهینه سازی محتوا می رویم. مواردی که در ادامه به عنوان چک لیست سئو محتوا، برای شما بررسی می کنیم، شامل تکنیک هایی است که محتوای شما را برای رسیدن به رتبه های برتر موتور جستجو گوگل، کمک می کند.

8- استفاده از الگو داستان نویسی و جذاب نویسی

متن های ساده و رسمی، مثل موجودات بی روح و بی احساس هستند. قطعا می دانید که محتوا یا کتاب به راحتی می تواند با کاربر ارتباط برقرار کنند، همانند یک فیلم. اما این تماما بستگی به نوع نوشته، نگارش و اصول نویسندگی دارد. معمولا یک محتوای کاربردی باید شامل مثال های امروزی باشد و داستان گونه نکات، تکنیک ها و حتی خدمات را به کاربران معرفی کند.

نیازی نیست که نوشتن و بارگذاری محتوا در سایت برای خود دشوار کنید. گاهی اوقات یک لحن ساده و ذکر مثال ها و حتی به کار بردن طنز، در بخش هایی از متن، محتوا را جذاب و کاربر پسند می کند.

نحوه قرار دادن مقاله در سایت

چک لیست سئو محتوا

پس از رعایت اصول جذاب نویسی و نگارش، باید محتوا را از لحاظ فنی به وضعیت مطلوب خود برسانید. تمامی اصولی که در ادامه لیست شده است، برگرفته از جدیدترین نکات دوره آموزش سئو سایت نیوسئو است.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1- سئو عنوان

  1. انتخاب عنوان مرتبط با موضوع
  2. عدم تکراری بودن عنوان
  3. استفاده نکردن از نیم فاصله
  4. حداقل 30 و حداکثر 70 کارکتر
  5. استفاده از عبارات جذاب
  6. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان

2- سئو متن محتوا

  1. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در پاراگراف اول
  2. استفاده از تگ Strong برای مشخص کردن کلمات کلیدی (هر کلمه کلیدی یک بار)
  3. استفاده از دو تا چهار کلمه کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی و تکرار آن براساس چگالی مشخص
  4. تکرار حداقل 5 و حداکثر 7 بار کلمه کلیدی اصلی برای محتوای 1200 تا 1500 کلمه
  5. تکرار کلمات کلیدی مرتبط با یک نسبت مشخص، کمتر از کلمه کلیدی اصلی
  6. تعیین تگ هدینگ h2 برای سرتیترهای اصلی
  7. تعیین تگ هدینگ h3 برای سرتیترهای زیرمجموعه هدینگ های h2
  8. استفاده از لینک های داخلی به صورت کاملا اصولی و برنامه ریزی شده

3- سئو تصاویر محتوا

  1. کاهش حجم تصاویر به کمتر از 100 kb
  2. نام تصاویر انگلیسی و مرتبط با موضوع تصویر
  3. بهینه سازی تگ آلت برای تصاویر

4- سئو متا تگ دیسکریپشن

  1. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در ابتدای متن
  2. حداقل 120 و حداکثر 160 کارکتر
  3. ترجیحا استفاده از تمامی کلمات کلیدی محتوا در دیسکریپشن
  4. عدم استفاده از عنوان در متن

5- سئو آدرس صفحه

  1. انگلیسی و معنادار
  2. عدم استفاده از حروف اضافه
  3. براساس الگوریتم مشخص آدرس دهی صفحات
  4. تکراری نبودن آدرس
  5. حداکثر 8 کلمه
  6. عدم استفاده از کارکترهای ممنوعه: !@#$%^&*

رعایت موارد بالا برای بهینه سازی یک محتوا و حضور موفق در نتایج جستجو کاربران در گوگل، الزامی است. رعایت نکردن موارد بالا در بارگذاری محتوا در سایت ممکن است باعث عدم ایندکس محتوا توسط ربات های گوگل شود.

چک لیست ویراستاری محتوا

به عنوان مرحله آخر در آموزش مطلب نویسی در سایت باید محتوا از لحاظ ویراستاری به طور کامل بررسی شود. وجود مشکلات ویراستاری نه تنها روی ماندگاری کاربر در صفحه سایت، اثرگذار است. بلکه اعتبار شما را نیز زیر سوال می برد، زیرا به نوعی، غیرحرفه ای بودن سایت را نشان می دهد.

1- حذف غلط املایی و نگارشی

اولین نکته ای که در ویراستاری محتوا باید در نظر بگیرید، حذف غلط های املایی و نگارشی است. معمولا نویسندگان محتوا به خاطر سرعت بخشیدن به کار ممکن است که از برخی عبارت به درستی استفاده نکنند. شما باید این موارد را پیدا کرده و اصلاح کنید.

2- بررسی خوانایی محتوا

در کنار اصلاح غلط های املایی، خوانایی محتوا نیز باید به طور کامل بررسی شود. فراموش نکنید که هر محتوایی باید دارای یک لحن یکسان باشد. در غیر این صورت نمی تواند مخاطب را جذب سایت کند. قطعا این مورد به چشمتان خورده است که برخی از نویسندگان در محتواها، در بخش هایی از محتوا لحن عامیانه را استفاده می کنند و در برخی بخش ها، از لحن رسمی. این کار کاملا اشتباه است.

در بررسی خوانایی محتوا باید چنین مشکلاتی رفع شود و به طور کلی جملات یک پاراگراف، با هم انسجام داشته باشند.

نتیجه گیری

در این محتوا آموختیم که چگونه در سایت پست بگذاریم و نحوه قرار دادن مقاله در سایت را به طور کامل متوجه شدیم. این نکات یک محتوای ساده را به یک محتوای کاربرپسند و درآمدزا تبدیل می کند. پیشنهاد می شود که به عنوان گام اول، محتواهای صفحات هدف (لندینگ پیج) خود را براساس این نکات بهینه سازی و بروز کنید تا متوجه شوید که پس از مدتی، چقدر برای شما بازدهی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود