دراپ شیپینگ چیست؟

آموزش دراپ شیپینگ,دراپ شیپینگ,درباره دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یک روش خرده فروشی است که در آن یک کسب و کار، کالا را از شخص ثالثی (تولیدکننده، عمده‌فروش یا خرده‌ فروش دیگر) خریداری کرده و آن را مستقیماً برای مصرف کننده ارسال می‌کند. مدیریت موجودی یک جنبه چالش برانگیز از تجارت محسوب می شود، به خصوص در فضای تجارت اینترنتی. اما اگر کسب درآمد از دراپ شیپینگ را انتخاب کنید، این نگرانی ها در مورد موجودی می تواند تا حد زیادی کاهش یابند.

دراپ شیپینگ چیست و چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفته شد، معنی دراپ شیپینگ را می توان روشی از فروش محصول بیان کرد که در آن محصول از یک شرکت شخص ثالث خریداری شده و برای مشتری نهایی ارسال می شود. دراپ شیپینگ به عنوان ویترینی شناخته می شود که مشتریان از آن بازدید می کنند، محصولات موجود در آن را سفارش می دهند و هزینه آن را نیز پرداخت می کنند. حال شرکت دراپ شیپینگ سفارشات را جمع آوری کرده و آن ها را از منبع تامین خود می خرد، سپس محصولات را برای مشتریان ارسال می کند.

برای مثال اگر قیمت محصولی که منبع تامین کننده ارائه می دهد 80 هزار تومان باشد، دراپ شیپینگ آن را به مشتریان خود به مبلغ 100 هزار تومان می فروشد و 5 هزار تومان نیز هزینه ارسال محصول را پرداخت خواهد کرد و در این بین، 15 هزار تومان باقی مانده سود دراپ شیپینگ محسوب می شود.

این روش به دلیل عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به همین دلیل ما این مقاله آموزش دراپ شیپینگ را ایجاد کرده ایم تا شما با مطالعه آن، هرچه بیشتر در مورد این روش کسب درآمد اینترنتی بدانید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. 

مزایای دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ یک روش مدیریت موجودی در خرده فروشی است که می تواند به کسب و کار شما در کاهش بسیاری از ریسک ها کمک کند. اما مزایای دراپ شیپینگ به همینجا ختم نمیشود. این روش دریافت سفارش، برای مشاغل دارای بازاریابی اینترنتی یا سایر شرکت هایی که به دنبال کاهش ریسک موجودی و افزایش انعطاف پذیری تجاری خود هستند، بسیار محبوب است. در ادامه بیشتر درباره دراپ شیپینگ بحث خواهیم کرد و به بیان مزایای آن خواهیم پرداخت.

کم هزینه بودن

آموزش دراپ شیپینگ,دراپ شیپینگ,درباره دراپ شیپینگ

در این روش برخی از هزینه های اولیه راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به شدت کاهش می یابد؛ زیرا نیازی به سرمایه گذاری برای ساخت اولیه محصولات وجود ندارد. هزینه های ساخت اولیه می تواند برای مشاغل جدید و کوچک بار سنگینی داشته باشد. همچنین در این روش محصولات قبل از تولید به فروش می رسند، پس انبار شما با محصولاتی که طرفدار ندارند و فروش نمی روند، پر نخواهد شد.

عدم نیاز به فروشگاه فیزیکی

در کسب درآمد از دراپ شیپینگ می توان هوشمندانه تر از کسب و کارهای سنتی عمل کرد. از آنجایی که شما موجودی فیزیکی ندارید، می توانید فروشگاه خود را از فقط از طریق یک پلتفرم اینترنتی مانند سایت یا پیج اینستاگرام مدیریت کنید.

محدودیت کمتر در طیف محصولات

از آنجایی که نیازی به سرمایه گذاری برای ساخت محصولات خود ندارید، می توانید به سرعت محصولات جدیدی را که فکر می کنید طرفدار بیشتری بین مخاطبان شما دارند یا بهتر می توانید آن ها را بفروشید، به پلتفرم خود اضافه کنید.

عدم نیاز به مدیریت موجودی

کمبود موجودی می تواند در هر کسب کاری چالش ایجاد کند. مدیریت موجودی ممکن است پیچیده و زمان بر باشد. عدم نیاز به پیگیری موجودی لازم برای سفارشات و پردازش آن به این معنی است که شما با سهولت بیشتری می توانید به سایر جنبه های کسب و کار خود برای کمک به رشد آن بپردازید.

معایب دراپ شیپینگ

کسب درآمد از دراپ شیپینگ,مزایای دراپ شیپینگ,معایب دراپ شیپینگ

مزایای دراپ شیپینگ می توانند برای بسیاری از مشاغل مفید باشند، اما در این روش معایب و چالش هایی نیز وجود دارند که ممکن است در استراتژی کلی کسب و کار شما مشکلاتی ایجاد کنند. در اینجا چند نمونه از معایب دراپ شیپینگ که ممکن است مشکل ساز باشند را ذکر خواهیم کرد:

کاهش حاشیه سود

هر چه زنجیره تامین محصول طولانی تر باشد، سود کاهش می یابد. وقتی هزینه‌های کارمزد و درصد هایی را که واسطه‌ های مختلف دریافت می‌کنند در نظر می‌گیرید، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد که عملیات دراپ شیپینگ را اجرا کنید.

همچنین رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد. از آنجایی که برای شروع کار در این روش به سرمایه گذاری بسیار کمی نیاز است، کسب و کارهای زیادی اغلب محصولات را با قیمت های بسیار پایین ارائه می کنند و شما جهت رقابت، باید قیمت ها را نیز کاهش دهید.

مشکلات موجودی

هنگامی که موجودی محصولات را شخصا مدیریت کنید، بررسی میزان آن ها آسان است. اما وقتی محصولاتی را از چندین تامین‌ کننده دریافت می‌کنید که به نوبه خود با خرده‌ فروش‌ های دیگر نیز کار می‌کنند، اطمینان از اینکه محصولات مورد نیاز شما به راحتی و در موعد تعیین شده به دست شما یا مشتریان برسند، دشوار است.

پیچیدگی فرآیند

اگر یک مشتری دو کالا را از تامین کنندگان مختلف سفارش دهد، هر کدام از تامین کنندگان، با هزینه های حمل و نقل متفاوت محصولات خود را ارسال خواهند کرد. حال این که تعیین کنید چگونه هزینه ارسال را از مشتری دریافت کنید، به گونه ای که مشتری احساس پرداخت هزینه بیش از حد نکند، کمی دشوار و پیچیده است.

عدم کنترل تجربه مشتری

با اتکا به شخص ثالث برای ارسال محصولات به مشتری، اگر آن ها به خوبی وظیفه خود را انجام ندهند، یعنی اقلام را با تأخیر، خراب و… به مشتری تحویل دهند، می‌تواند منجر به تجربه بد مشتری شود که بر شهرت و امتیاز عملکرد شرکت شما نزد مشتریانتان تأثیر منفی می گذارد.

مشکلات با تامین کنندگان

داشتن روابط مستحکم بر اساس اعتماد و احترام متقابل با تامین کنندگان ضروری است. تامین کنندگان هسته اصلی کسب و کار شما در این روش هستند، بنابراین در مورد اینکه با چه کسی شریک می شوید، دقت کنید و هرگز این روابط را با دیرکرد در پرداخت یا سایر موارد منفی خدشه دار نکنید. برای ایجاد شراکت های قوی، مهم است که یاد بگیرید چگونه تامین کنندگان خود را به طور موثر مدیریت کنید تا کارایی خود را به حداکثر برسانید.

نکات کسب درآمد از دراپ شیپینگ

معنی دراپ شیپینگ

لذت بخش کردن خرید آنلاین

برای کسب درآمد از دراپ شیپینگ باید یک تجربه لذت بخش را از هنگام سفارش تا موقع تحویل ایجاد کنید. بنابر این یکی از مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تجربه مشتری است. برای مثال اگر از وب سایت برای فروش محصولات استفاده می کنید باید تا حد ممکن آن را زیبا، ساده و با رابط کاربری جذاب ایجاد کنید.

تمرکز بر کیفیت

همیشه باید مراقب عملکرد تامین کنندگان باشید. به عنوان مثال، اگر چندین مورد از محصولات آسیب دیده، گم شدن بسته ها یا تحویل دیرهنگام گزارش شد، سریعا جهت رفع مشکلات به تامین کننده هشدار دهید و در صورت عدم رفع، همکاری خود را با آن ها خاتمه دهید و جایگزین مناسبی پیدا کنید. در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهید داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود