آموزش تعمیر و نگهداری سئو

آخر سئو,آموزش ارتقا سئو سایت,تعمیر سئو

برای کارآمد بودن سئو لازم است به طور روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی هایی برای نگهداری سئو صورت بگیرد؛ در غیر این صورت تمام هزینه و زمانی که صرف شرکت در کلاس های آموزش سئو کرده اید، تلف خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که رتبه سایت شما در گوگل دائمی نیست و همواره متغیر خواهد بود. به دلیل تعدد وب سایت های موجود در اینترنت، مدیران وب سایت ها در تلاش هستند تا رتبه سایت خود ارتقا بدهند؛ بنابراین پس از این که رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آوردید، حفظ و بهبود این رتبه مهم ترین کاری است که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا توضیحات مفصلی راجع به تعمیر و نگهداری سئو سایت به شما ارائه کنیم.

نظارت روزانه سئو سایت

سئو جزو آن دسته استراتژی های بازاریابی است که یکبار مصرف نبوده و نتایج بلند مدت دارد؛ به همین خاطر باید به طور مرتب از سئو نگهداری کنید.

اگر می خواهید کسب و کار شما رقابتی باقی بماند و از سایر وب سایت ها سبقت بگیرید توصیه می کنیم آپدیت و تعمیرات روزانه را در برنامه کار خود قرار دهید. برای این کار می توانید به صورت روزانه اخبار مرتبط با کسب و کارتان را در صفحه خود منتشر کنید یا به آپدیت کردن برگه ها و مطالب سایت بپردازید.

همین تغییرات جزئی در سایت اگر مداوم باشند و مطابق با اصول سئو انجام شوند، پس از مدتی اثر خود را نشان داده و موجب افزایش ترافیک سایت شما خواهند شد؛ بنابراین ساعاتی از روز خود را برای بروزرسانی صفحات قدیمی سایت اختصاص دهید و آن ها را با تاکتیک های جدید سئو بهبود ببخشید.

شناسایی معیارهای فعلی

حداقل یکبار در روز به بررسی معیارهای کلیدی کسب و کار خود بپردازید و در مورد برندها یا شرکت هایی که به معاملات تجارت الکترونیک متکی هستند، نگاهی بیندازید. ممکن است وب سایت شما پس از مدتی با مشکل افت ترافیک یا کاهش فروش مواجه شود که باید علت آن را ریشه یابی کنید. برای کشف دلیل این اتفاق می توانید از ابزارهای رایگان Google Analytics و Google Search Console استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها به اطلاعاتی نظیر FAQها، CTR، کلیک ها و مواردی از این قبیل دسترسی خواهید داشت. در نهایت می توانید با سیری در وب سایت های مختلف از نحوه جستجوی کاربران اطلاع پیدا کنید و متوجه شوید که اخیرا کاربران با چه کلمات کلیدی به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود می گردند.

نظارت هفتگی سئو سایت

یکی از راهکارهای اساسی برای تعمیر و نگهداری سئو این است که به صورت هفتگی عملکردهای سایت را بررسی و نقاط ضعف را شناسایی کنید. شناسایی مشکلات به محض وقوع آن ها می تواند به حفظ رتبه سایت شما کمک شایانی کند. از همین رو شما باید قادر باشید که هر روند منفی را پیش از اینکه بر اهداف کلی بازاریابی دیجیتال شما تاثیر بگذارد شناسایی و برطرف نمایید.

با بررسی هفتگی عملکرد واقعی و مقایسه آن با معیارهای پایه ای سایت، می توانید مطمئن شوید که پیش از آسیب جدی به ترافیک و بازدید صفحه وب، مشکل را رفع کرده اید.

اگر وقت کافی برای بروزرسانی و نظارت بر سایت خود را ندارید، می توانید از متخصصان سئو و شرکت های سئوکار کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهند.

آخر سئو,آموزش ارتقا سئو سایت,تعمیر سئو

نظارت ماهانه سئو سایت

با تهیه گزارش عملکرد ماهانه می توانید مقیاس بزرگتری از سایت خود را برای نظارت مشاهده کنید و یک بررسی گسترده تر انجام دهید. در نظارت ماهانه ممکن است روندها و مشکلاتی را کشف کنید که در نظارت های کوتاه مدت مثل هفتگی یا روزانه چندان به چشم نمی آمدند. بنابراین هر ماه زمان مشخصی را برای بازبینی عملکرد سایت خود معین کنید و به تکرار منظم این کار ادامه دهید.

نظارت ماهانه می تواند از طریق بررسی بخش performance سرچ کنسول گوگل انجام شود. همچنین بخش pages در سرچ کنسول گوگل، برای بررسی روند ایندکس صفحات، کاملا کاربردی و مناسب است.

مواردی که با ارور ۴۰۴ مواجه می شوند و کاربر قادر به مشاهده آن صفحات نیست را در این بخش شناسایی و برطرف کنید؛ همچنین توصیه می شود در نظارت ماهانه بر فهرست محلی و اطلاعات درج شده در نمایه گوگل توجه داشته باشید. اگر کسب و کار شما جزو مشاغل محلی محسوب می شود، مطمئن شوید که اطلاعات موجود از قبیل ساعات کاری، آدرس و شماره تلفن شما به درستی ثبت شده باشد تا مشتریان دچار اشتباه نشوند.

به عنوان مثال اگر به تازگی تغییری در ساعات کاری خود ایجاد کرده اید، هنگام نظارت ماهانه این تغییر را در صفحه نمایه گوگل نیز اعمال کنید.

برنامه ریزی اقدامات ماه آینده

هدف از نگهداری سئو این است که تصویر کلی از عملکرد سایت خود به دست آورید و با بکارگیری استراتژی سئو، رتبه سایت خود را در نتایج جستجو حفظ کنید. پس از انجام نظارت ماهانه و برطرف کردن فرایندهای منفی و انحرافات، باید برای ماه آینده نیز برنامه ریزی داشته باشید.

از الگوریتم های گوگل و جدیدترین آپدیت ها مطلع شوید، عملکرد رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و از ایده های خلاقانه برای عملکرد آینده سایت خود بهره بگیرید. به روزرسانی ماهانه در شیوه استفاده از کلمات کلیدی، تغییرات جذاب در سایت و به کار گرفتن تاکتیک های جدید می تواند به شما در دستیابی به اهداف کسب و کارتان کمک کند.

نظارت سه ماهه سئو سایت

هر سه ماه یکبار انجام حسابرسی مسائل فنی برای وب سایت ضروری است و به حفظ رتبه سایت شما کمک می کند. با نظارت سه ماه یکبار دید گسترده تری نسبت به بررسی های قبلی خواهید داشت و می توانید جهت برطرف کردن مشکلات فنی سایت اقدام کنید.

این مشکلات ممکن است شامل گزارش های کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ باشد. علاوه بر این باید زمانی را نیز برای رسیدگی به مواردی مثل اعتبارسنجی داده های ساختاریافته، سرعت سایت و قابلیت سازگاری با موبایل که کمتر به آن ها توجه می شود اختصاص بدهید. برای اطمینان از اینکه برچسب ها یا محتوای تکراری روی سایت شما وجود نداشته باشد باید به طور منظم در نظارت سه ماهه، پایگاه داده ها و کدها را بررسی کنید.

ساخت بک لینک یک استراتژی سئو عالی برای افزایش رتبه سایت است اما صاحبان کسب و کارها باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که امکان دارد برخی لینک ها اسپم بوده یا بعد از مدتی شکسته شوند. لذا یکی از وظایفی که در حسابرسی سه ماه یکبار باید صورت بگیرد نظارت بر کیفیت لینک ها، تعداد لینک ها، مرتبط بودن محتوای لینک شده و مقایسه با معیارها است.

نظارت سه ماهه باعث می شود بررسی عمیق تری نسبت به جزئیات وب سایت خود انجام دهید و بر اهداف کسب و کارتان متمرکز بمانید.

تعمیر و نگهداری سئو,سئو سایت,گزارش سئو

نظارت سالانه سئو سایت

با توجه به تحولاتی که به مرور در جستجوی کاربران اینترنت ایجاد می شود، موتورهای جستجو نیز به صورت مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهند. به عبارتی می توان گفت موتور جستجوی گوگل حداقل ۳ بار در سال الگوریتم اصلی خود را بروزرسانی می کند. برای یک بازاریاب دیجیتال لازم است که همگام با این تغییر و تحولات حرکت کند و از اتفاقات جدید عقب نماند.

اندازه گیری عملکرد به طور سالانه راهی مناسب برای آپدیت کردن وب سایت خود مبنی بر تغییرات جدید است. دریافت گزارش کاملی از داده های یک سال و ارزیابی آن ها، به شما کمک می کند تا استراتژی مفیدی را برای پیشرفت در سال آینده پیدا کنید. همانطور که اشاره شد، نتایج سئو در طولانی مدت نمایان می شوند بنابراین صرف هزینه و زمان برای انجام نظارت های دوره ای بر سئو سایت یک سرمایه گذاری ارزشمند خواهد بود.

برای اینکه به هدف افزایش فروش و ارتقای رتبه سایت دست پیدا کنید لازم است به طور سالانه عملکرد وب سایت را مورد ارزیابی قرار دهید؛ روی نقاط مثبت تاکید کنید و نقاط ضعف را برطرف سازید. به یاد داشته باشید موفقیت در سئو از عناصر بسیار زیادی ناشی می شود که هر یک به تنهایی ساده و جزئی به نظر می رسند اما دقت و ظرافت در انجام تک تک آن ها شما را به اهداف نهایی خواهد رساند. در حقیقت سئو مانند یک پازل از تکه های مختلفی تشکیل شده است که همگی با هم می توانند نتیجه کلی را به شما ارائه کنند. پس با برنامه ریزی صحیح تلاش کنید تا تمام نظارت های لازم را در دوره های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه و سالانه به درستی پشت سر بگذارید.

سخن پایانی

سئو سایت و رسیدن به ترافیک مطلوب سایت، هدفی است که همه صاحبان کسب و کار در اینترنت به دنبال آن هستند اما نکته اساسی این است که پس از دست یافتن به این هدف، باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن بکنید. رتبه جستجوی گوگل یک فاکتور دائمی نیست و همانطور که شما از رقبای خود سبقت گرفته اید، افراد دیگری نیز می توانند با ارتقای سایت خود جای شما را در رتبه بندی بگیرند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم از راه هایی مثل شرکت در دوره آموزش سئو، مطالعه مطالب تخصصی در این حوزه، کمک گرفتن از یک سئوکار باتجربه یا تجزیه و تحلیل رقبا نسبت به نگهداری سئو وب سایت خود اقدام کنید. برای رشد و گسترش دامنه مخاطبان سایت خود می توانید از استراتژی سئو بهره مند شوید و محتوای بهینه سازی شده تولید کنید. اگرچه در این بین نباید از اهمیت نظارت های دوره ای بر بخش های مختلف وب سایت غافل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود