ضروری

افزایش سئو سایت و مزایای شگفت انگیز آن

آموزش افزایش سئو سایت,افزایش سئو سایت,افزایش سئو سایت وردپرس

سئو سایت یک مبحث بسیار گسترده می باشد. همانطور که می دانید، تعداد بسیار زیادی مقاله درباره افزایش سئو سایت و بهبود عملکرد آن در گوگل وجود دارد. آمارها نشان می دهد که از هر 5 جستجو، 4 مورد از آن ها در گوگل انجام می شود و همانطور که واضح است در بین تمامی نتایج جستجو گوگل، این رتبه های اول تا پنجم هستند که حدود 65 درصد از کلیک ها را دریافت می کنند.

بنابراین قطعا متوجه شده اید که بهبود سئو وب سایت از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. خوشبختانه نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که شما نیازی ندارید که سال ها برای این موضوع تحصیل کنید تا بتوانید عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشید. به همین منظور در این مقاله بهترین روش های افزایش سئو سایت را آماده سازی کرده ایم تا با استفاده از آن ها در استراتژی سئو، رتبه خود را به خوبی در SERP ها بهبود بخشید. اما قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که Google Analytics خود را به خوبی تنظیم کرده اید.

اطمینان ایجاد کنید که اصول اولیه Google Analytics را به خوبی انجام داده باشید

گوگل آنالیتیکس کمبودی در قسمت گزارش ها، ابزارها و داده هایش ندارد و حتی در برخی از موارد احساس شده که اطلاعات بیشتری نسبت به نیاز کاربر ارائه کرده است. دقت داشته باشید که زمان هایی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما کمی گمراه کننده باشد. خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد که شما را با تنظیمات پیشرفته Google Analytics آشنا کنیم. امروز در این مقاله می خواهیم به نکاتی بپردازیم که سریعا باعث بهبود عملکرد شما شود. با استفاده از این نکات شما می توانید نتایج کار خود را تا 80 درصد بهبود بخشید.

به هر حال قبل از ارائه این نکات باید از صحیح بودن تنظیمات اولیه گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس خود مطمئن شوید. اگر اکانت گوگل آنالیتیکس را ندارید، بهتر است قبل از مطالعه ادامه این مقاله برای درست کردن آن اقدام کنید.

  • نقشه سایت XML خود را چک کنید

شما باید نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید تا به طی این روند به گوگل کمک کنید تا تجزیه و تحلیل وب سایت شما را بهتر انجام دهد. یک sitemap استاندارد به شکل زیر می باشد:

آموزش افزایش سئو سایت,افزایش سئو سایت,افزایش سئو سایت وردپرس

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید افزونه Google XML Sitemap را نصب کنید. با این حال، تنها همگام سازی sitemap برای تقویت سئو سایت کافی نیست؛ چراکه شما حتما باید اطمینان حاصل کنید که گوگل به خوبی بتواند نقشه سایت را بخواند بدون آنکه اخطاری اخطاری مشاهده کند. خطاهای ایندکس شدن صفحات سایت شما می تواند برای گزارش Analytics شما تاثیر بگذارد و عملکرد شما را تضعیف کند.

  • مطمئن شوید که گوگل سایت شما را کراول می کند

اول از همه باید وارد حساب کاربری گوگل سرچ کنسول خود شده و در قسمت Fetch as Google وارد شده و بر روی Crawl کلیک کنید. سپس می توانید مسیر مورد نظر خود را در قسمت متن وارد کنید.  Desktop یا mobile را از فهرست انتخاب کرده و سپس بر روی Fetch کلیک کنید. این مورد هم برای دسکتاپ هم برای تلفن همراه باید بررسی شود. هنگامی که این پروسه در حال اتمام می باشد، می تواند درخواست ایندکس شدن سایت خود را ارائه دهید. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که گوگل سایت شما را کراول می کند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، می توانید از ابزار Google’s robots.txt Tester استفاده کنید تا به وسیله آن متوجه شوید که آیا فایل robot.txt را برای تمامی صفحاتی که می خواهید گوگل آن ها را کراول کند، تنظیم کرده اید یا خیر. شما حتی می توانید Crawler مخصوص خود را به سایتتان بفرستید. همچنین ابزارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید مطمئن شوید که ربات های گوگل با مشکلی در روند فعالیت خود روبرو نمی شوند؛ Screaming Frog یکی از این ابزارهاست.

حالا وقتشه!   اینو بخون: ده نکته افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگلپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • ایندکس شدن سایت را بررسی کنید

شما با استفاده از دو روش می توانید ایندکس شدن سایت خود را مورد بررسی قرا دهید. اولین کار این است که وارد گوگل شده و دامنه خود را جستجو کنید. با استفاده از این روش متوجه می شوید که گوگل چه تعدادی از صفحات سایت شما را ایندکس کرده و نمایش می دهد. روش دیگری که می توانید از آن استفاده کنید این است که به گوگل سرچ کنسول رفته و وارد قسمت Index Status شوید. در این قسمت شما تعداد صفحاتی را مشاده می کنید که توسط گوگل ایندکس شده اند.

توجه داشته باشید که تعداد این صفحات باید با اعدادی که در روش اول به دست آوردید، یکی باشد.

اگر در این قسمت تعداد کمتری صفحه سایت مشاهده کردید، این یعنی که گوگل هنور محتوای جدید سایت شما را مورد بررسی قرار نداده است و به همین دلیل شما نمی توانید که اطلاعاتی در مورد تجزیه و تحلیل آن به دست بیاورید.

اما اگر شما در این قسمت تعداد صفحات بیشتری را مشاهده کردید، به این معنا است که گوگل می خواهد به شما اعلام کند که مشکلاتی در زمینه محتوای کپی شده یا تکراری دارید. شما می توانید از ابزارهایی مثل Copyscape یا Screaming Frog استفاده کنید تا آن دسته از محتواهایی که از نظر گوگل کپی شده می باشند را شناسایی کرده و آن ها را تغییر دهید تا در روند افزایش سئو سایت شما اثر منفی نگذارد.

حال اگر تمامی مراحل ذکر شده را به خوبی طی کردید، تها یک مرحله می ماند که باید برای تنظیم گوگل آنالیتیکس خود باید آن را پیاده سازی کنید.

  • اهداف یا Goals سایت خود را مشخص کنید

گوگل اهداف یک وب سایت را به عنوان یک ویژگی مناسب برای بهبود سئو وب سایت می شناسد. به عنوان مثال هدف اصلی یک صاحب وب سایت بهتر است جلب رضایت کاربران خود و در عین حال بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باشد. داشتن اهداف مشخص به شما کمک می کند که داده های GA را در کنار نتایجی که برای شما مهم است، اندازه گیری کنید. برای دسترسی به این اهداف می توانید به قسمت تب ادمین در Google Analytics بروید. سپس در قسمت Goals می توانید اهداف جدیدی را اضافه کنید.

حال اگر به خوبی تمامی موارد بالا را درک کرده اید، وقت آن است که راه های افزایش سئو سایت را به شما معرفی می کنیم تا سریعا به نتیجه دلخواه خود برسید.

1- پیدا کردن بهترین محتوای سایت خود

به طور طبیعی در هر وب سایتی، محتواهایی وجود دارند که نسبت به بقیه محتواهای تولید شده، رنک و رتبه بالاتری از گوگل دریافت کرده اند. با استفاده از GA شما سریعا می توانید صفحاتی که عملکرد مناسبی از خود نشان داده اند را مشاهده کرده و تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارید.

حال بهتر است که دقیق تر بررسی کنیم که چگونه می توان بهترین محتوای سایت  را استخراج کرد. در واقع دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

اول از همه می توانید ویژگی های مختلف محتواهای سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. گوگل تعدادی نمونه برای محتوای برتر ارائه کرده است که می توانید با استناد به آن ها بهترین محتوای سایت خود که بیشترین مخاطب را جذب کرده است شناسایی کنید. شما باید به این نکته دقت داشته باشید که آن محتوایی بیشتر از بقیه ارزش دارد که مطابق با جدیدترین به روز رسانی های گوگل باشد.

راه دوم که شما با استفاده از آن می توانید بهترین محتوای سایت خود را شناسایی کنید، این است که به قسمت Reverse Goal Path بروید. در این قسمت تنها کافیست هدفی که می خواهید آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید را انتخاب کنید.

در این قسمت شما صفحات بهینه سازی شده خود را مشاهده می کنید و می توانید متوجه شوید که کدام یک از صفحات ترافیک بیشتری برای سایت شما جذب کرده است. معمولاً این صفحات جزوه لندینگ پیج های سایت شما می باشند اما باز هم دیده شده است که صفحات دیگر سایت بازدید بسیار بالایی داشته اند. بعد از اینکه صفحه مورد نظر خود را پیدا کرده اید می دانید که محتوای آن محتوایی بهینه شده و خوب بوده است؛ بنابراین بهتر است که آن را به روز کنید تا عملکرد بسیار بهتری داشته باشند. همچنین می توانید چند لینک داخلی در این صفحه ایجاد کنید که این مورد می تواند کیفیت بازدیدهای سایت شما را افزایش دهد.

انجام سئو,بهبود سئو وب سایت,ترفندهای سئو

با استفاده از روش که گفته شد شما محتوایی را پیدا می کنید که بازدید بسیار بالایی دارد اما ممکن است این محتوا بهترین رنک را در بین صفحات سایت شما نداشته باشد. در نتیجه برای پیدا کردن محتوایی با رنک بهتر نسبت به دیگر صفحات، از روش زیر استفاده کنید:

در حساب کاربری Google Analytics خود وارد شده در قسمت Search Console گزینه queries را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید تمام کلمات کلیدی که صفحات سایت شما برای آن ها رنک گرفته اند را مشاهده کنید. در نتیجه به راحتی می توانیم محتواهایی که در رتبه های برتر نتایج جستجوگر هستند را شناسایی کنید. در این قسمت بهتر است برای بهبود وضعیت صفحات خود از لینک های داخلی بیشتری و با کیفیت تری استفاده کنید.

2- بهینه سازی محتواهایی که رنک پایینی دارند

در قسمت قبل به شما آموزش دادیم که بهترین محتوای سایت خود را شناسایی کنید. حال در این قسمت نیز شما می توانید برای تشخیص محتوای کم ارزش سایت خود از همان روش قبلی استفاده کنید. اکنون باید بفهمید که هدف از این کار چیست.

علت این است که پیدا کردن محتوای ضعیف و قدیمی سایت و بهبود و بروز رسانی آن یک قدم اصلی در زمینه افزایش سئو سایت می باشد. در بسیاری از موارد دیده شده است که سایت های مختلف چندین هفته مقاله جدید منتشر نکرده اند و فقط به بروز رسانی مقاله های قدیمی خود پرداخته اند که این یکی از بهترین راه های افزایش سئو سایت می باشد.

حال سوالی که ممکن است به وجود بیاید این است که اگر تعداد محتواهای مورد نظر ما زیاد باشد، باید کدام یک را انتخاب کنیم؟

در اینجا باز هم google Analytics به کار شما می آید. شما با استفاده از آن می توانید بهترین محتوایی که پتانسیل بهتر عمل کردن را برای سایت شما دارد را شناسایی کنید. باید همیشه به این نکته دقت داشته باشید که تفاوت بسیار زیادی بین رنک یک و دو نتایج جستجو گوگل وجود دارد و همچنین همانطوری که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، حدود 65 درصد از کل کلیک های کاربران، به رتبه های یک تا پنج SERP ها اختصاص داده می شود. نتیجه ای که می خواهیم از این نکته بگیریم این است که آن دسته از محتواهایی پتانسیل بهبود عملکرد بیشتری دارند که در بین 5 رتبه برتر صفحات نتایج جستجو باشند.

3- کاهش بی توجهی کردن به صفحات با ترافیک زیاد

نرخ پرش برخی از صفحات سایت به این علت است که صاحبان وب سایت ها بعد از اینکه به ترافیک بالایی رسیدند، صفحه مورد نظر خود را رها کرده و اقدامی برای بهبود و بروز رسانی آن انجام نداده اند. البته باید به این دقت داشته باشید که نرخ پرش به عوامل بسیار زیادی وابسته است.

4- بهبود وضعیت mobile-friendly

گوگل امروزه در روند ایندکس کردن سایت های مختلف، موبایل فرندلی بودن را جزو اصلی ترین فاکتورهای مدنظر خود برای رنک دادن به صفحات قرار داده است؛ چراکه هر روزه بر تعداد استفاده کنندگان از تلفن همراه برای جستجو در اینترنت در حال افزایش می باشد و در نتیجه وب سایت ها نیز اگر می خواهند قدمی در تقویت سئو سایت خود بردارند، باید این مورد را جزو اولویت های خود قرار بدهند. آمارها نشان می دهد که حدود 50 درصد از جستجوها در تلفن های همراه انجام می شود.

اولین کاری که در زمینه بهبود سئو وب سایت خود باید انجام دهید این است که استراتژی های سئو خود را مطابق با جدیدترین بروز رسانی های mobile-friendly بودن گوگل، تطابق دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود