ضروری

افزایش رتبه گوگل در 30 روز

افزایش بازدید گوگل,افزایش رتبه سایت,افزایش رتبه گوگل

افزایش رتبه گوگل برای بسیاری از سایت ها مهمترین عامل پیشرفت و توسعه بوده و هست. بنابراین صاحبان و مدیران سایت های کوچک و بزرگ همواره به فکر سئو سایت خویش آن هم به صورت کاملا حرفه ای هستند.

بالا بردن سئو سایت یا در واقع بهبود رنک در گوگل روش های مختلفی دارد و همانطور که احتمالا می دانید گوگل برای این اتفاق 200 فاکتور دارد که باید تعداد زیادی از آن ها را رعایت کنید تا در صدر نتایج گوگل قرار گرفته و درآمد اینترنتی خود را 100 ها برابر کنید. نیوسئو و امیر قمصری سال هاست که سعی کرده اند در این عرصه شما دوستان عزیز را یاری کنند. این مقاله هم یکی از مهمترین مقالات آموزشی سئو در تمام دنیاست؛ پس با دقت و تمرکز به مطالعه آن بپردازید.

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل مهمترین قسمت سئو سایت می باشد و بیشترین سوالی که همیشه در این حوزه پرسیده می شود این سوال است: 

آیا واقعا امکان دارد که بتوان در عرض یک ماه به صفحه اول گوگل رسید؟ پاسخ امیر قمصری: گاهی اوقات بله (فقط باید حوصله کنید و تا پایان این مقاله در کنار ما باشید)

به عنوان یک قانون، هیچگاه نباید انتظار داشته باشید که در ماه های ابتدایی فعالیت، برند سایتی جدید را در 10 نتیجه اول گوگل ببینید (یا حتی بیشتر). اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد؛ اگر تمامی شرایط مهیا باشد. هیچ ضمانتی وجود ندارد که سایت شما برای زمان طولانی موقعیت خوبی داشته باشد. به همین علت فضا برای سایت های جدید که می خواهند بالاتر بیایند باز می شود. بنابراین صفحه اول گوگل تضمینی در این زمان کم بدون شرایط امکان پذیر نیست!

🔵 آیا امکان بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل با شرایط گفته شده است؟

تولید محتوا و انتشار آن به اندازه حفظ نام دامنه به پیشرفت سایت و افزایش رتبه گوگل کمک می کند. سایتی کوچک که فقط صفحه اول، درباره ما و صفحه قوانین و شرایط دارد، شروع خوبی خواهد بود و آزمایشها نشان می دهد که این گونه سایت ها کمترین نیازها را برای آزمایش شدن دارند. اخیراً، بنده دامنه ای را در تاریخ بیستم اردیبهشت ماه خریداری نموده ام و با استفاده از این تکنیک در عرض 45 روز به رنک خوبی رسیدم. یکی از بزرگترین اشتباهات مشتریان سئو (آنهایی که سایتی را طراحی کرده اند) این است که قبل از اینکه تولید محتوای سایت را انجام بدهند و حفره های آن را پر کنند آن را بالا آورده اند.

گوگل می آید و دامنه ای جدید را می بیند. خب بالطبع شروع به جستجوی محتوای سایت می کند و بهترین حالت این است که با زمان آغاز بکار سایتتان شروع کند تا در آینده نسبت به گرفتن ترافیک جستجو امیدوار باشید.

به همین دلیل است که بارها گفته ام قبل از اینکه در سایت خود محصول یا محتوا قرار دهید آن را از دید گوگل مخفی نگاه دارید.

مخفی کردن سایت برای گوگل را باید به صورت دقیق انجام بدهید و اینکه حتما جلوگیری از ایندکس شدن سایت را انجام دهید تا صفحات بیهوده در نتایج گوگل از سایت شما وجود نداشته باشد.

در طول چند سال گذشته، مشخص شده که نیازی به ثبت سایت در گوگل نیست یا حتی لینک به سایت خود بدهید، تا بتوانید آن را مجاب به جستجو، ذخیره سازی و ایندکس کردن سایتتان کنید.

بک لینک گرفتن ایده خوبی است و شاید ثبت کردن سایت باعث تلنگر زدن به جستجوگر باشد که یعنی شما هم هستید. خصوصا اگر برای مدتی دامنه ای بدون محتوا یا صفر دارید. اگر دامنه تان را از کسی خریده اید و برای مدتی غیرفعال بوده است، ثبت سایت در گوگل وبمستر شدیدا توصیه می گردد. چراکه امکان دارد گوگل فکر کند سایت دسته ای از تبلیغات را ذخیره کرده است. همچنین ممکن است ابزار وبمستر نشان دهد که سایت ایندکس نمی شود و در این لحظه شما می توانید خود را مجددا آماده ورود کنید.

Niche site و عناوین خاص بهترین کاندیداها برای رشد یکباره رنک هستند، خصوصا لحاظ کردن استفاده از نام دامنه دقیق و کامل. اگر می توانید نام هایی را پیدا کنید که حجم خوبی دارند یا نرخ همگرایی موضوعی خوبی دارند، حتی می توانید گروهی از سایت های با عناوین خاص را برای فروش الکترونیک ایجاد کنید. با صبر و تلاش می توانید مزرعه ای از سایت های متنوع و دارای رنک خوب برای کلمات کلیدی شاخص ایجاد کنید.

🔵 نقشه راه سئو و تاثیر آن بر افزایش رتبه سایت در گوگل

اگرچه بسیاری از سازمان ها و صاحبان وب سایت ها از اهمیت سئو و برنامه ریزی آن آگاه هستند، ولی تعداد کمی از این افراد درک کاملی از سئو دارند یا در جهت ایجاد یک نقشه راه برای موفقیت در سئو کوششی می کنند. در حقیقت بر اساس بعضی از آمارها چیزی در حدود 85 درصد از مدیران کسب و کارها، ماهیانه فقط یک ساعت زمان برای اینکار اختصاص می دهند

در این بخش از مقاله قصد داریم به صورت جامع به این موضوع بپردازیم. بخشی از پاسخ به این موضوع هم آشنایی با نقشه راه سئو خواهد بود.

قبل از هر چیز باید مسیر یادگیری سئو، یعنی نقشه راه سئو را بدانید و از آن در راستای افزایش رتبه سایت در گوگل بهره مند شوید.

نقشه راه سئو چیست؟

نقشه راه سئو سند نوشتاری است که سازمان ها برای هماهنگ نگه داشتن همه فعالیت های مختلف سئو با یکدیگر، حذف اشتباهات و تصمیم گیری سریع استفاده می کنند.

نقشه راه ضمن اینکه جزئیات مرتبط با همه تاکتیک های مورد استفاده شرکتها در زمینه سئو را مشخص می کند، مسئولیت های اصلی و کلیدی و جریان های کاری مختلف و رویه های عملیاتی استاندارد مرتبط با هر تاکتیک را هم توصیف می کند.

در صورتی که نقشه راه سئو را بدانید به راحتی و بدون دغدغه می توانید در مسیر رشد سایت در نتایج و رتبه بندی های گوگل، گام بردارید.

نقشه راه سئو یا استراتژی سئو؟!

نقشه راه سئو، برنامه گام به گام برای اجرای استراتژی سئو است. به بیان دیگر، استراتژی سئو به پرسش های «چه چیزی» و «چرا» می پردازد، در حالیکه نقشه راه پاسخ به سوال «چگونه» است.

حال در ادامه این بخش می پردازیم به دلایل اهمیت سئو برای کسب و کارها. این جریان قبل از هر چیز برای شروع اقداماتی در راستای افزایش رتبه گوگل، بسیار مهم و حیاتی است.

اهمیت نقشه راه سئو

نقشه های راه سئو، یک ابزار لازم و ضروری برای رسیدن و دستیابی به اهداف بازاریابی سئو هستند. این نقشه های راه علاوه بر اینکه سلسله مراتب الویت انجام وظایف مختلف را مشخص می کنند، وظیفه مشخص کردن نحوه هماهنگی و تطابق یک موضوع خاص با کل استراژی و همچنین کسب اطمینان از درک قسمت های مختلف پروژه توسط اعضا را هم بر عهده دارد.

مزیت و اهمیت دیگر نقشه های راه سئو، کمک آنها در زمینه انعطاف پذیری است. از آنجا که نقشه راه باعث روان تر شدن وظایف و روش های استراتژی می شود، در نتیجه تیم های بازاریابی و سئو می توانند به سرعت تغییرات یا اقدامات جدید لازم را در استراژی انجام دهند.

اما شاید مهمترین مزیتی که نقشه راه سئو در اختیار دست اندر کاران سئو قرار می دهد، آرامش خیال این افراد در کنار آزادی ذاتی موجود در بطن آن برای برنامه ریزی در عین حفظ کارایی بالا است.

در این بخش باید به موضوع الزامات یک نقشه راه و موارد مهم آن بپردازیم که باید در آن راستای افزایش رتبه در گوگل، از آن استفاده کنید.

ایجاد نقشه راه

در بعضی از اوقات با نقشه های راه سئو مواجهه می شویم که تنها شامل ویژگی ها و الزامات فنی سئو هستند، اما به اعتقاد اکثر متخصصان سئو این نقشه های راه باید همه بخش های مهم و تاثیرگذار سئو را شامل شوند.

با این همه و صرفنظر از اهداف شما در خصوص سئو و نقشه راه آن، نقشه تدوینی و مورد استفاده شما باید شامل عناصر و فاکتورهای زیر باشد.

  • نیازها و الزمات فنی برای سئوی موفق.
  • نیازها و الزامات مورد ارتباط با عملکرد سایت و میزان قابل استفاده بودن آن.
  • نیازها و الزامات مرتبط با ایجاد لینک (که شامل انواع برنامه های مرتبط با ایجاد ارتباط در رسانه های اجتماعی مانند لینکدن و یا ایجاد بک لینک با استفاده از پست های مهمان در بلاگ ها می شود)
  • نیازها و الزامات مرتبط با بازاریابی محتوای سئو
  • نیازها و الزامات مرتبط با سایر کانال های دیجیتال (برای مثال مواردی که می توان با استفاده از راه حل های مشترک برای دو یا چند کال، ضمن ایجاد کارایی و بهره وری بیشتر، در زمان/تلاش هم صرفه جویی کرد.)

اکنون که به صورت کامل متوجه شدید منظور از نقشه راه سئو چیست، آمادگی آن را دارید که با تکنیک های افزایش رتبه گوگل، آشنا شوید و آن ها را بیاموزید. خبر خوبی که می توانیم در اختیار شما قرار دهیم، امکان استفاده از نمونه ها و تمپلت های رایگان نقشه راه سئو موجود در فضای وب است که می توانید متناسب با نیازهای کسب و کار خود، بهترین گزینه را از میان آنها انتخاب کنید.

🔵 آیا انتظار افزایش رتبه سئو سایت در گوگل را داشته باشیم؟

تحت شرایط عادی، شما نباید انتظار داشته باشید که سایتتان در ماه اول فعالیت به رده بالا و صفحه اول گوگل برسد اما این افزایش رتبه گوگل شدنی است و ممکن است بتوانید دسته ای از شرایط دلخواهتان را نیز اعمال کنید. فرض کنید که می توانید نام دامنه کاملا منطبقی را بدست آورده، تولید محتوا کرده و شروع به دریافت لینک های مفید کنید. همیشه بدست آوردن رتبه بالا سایت در گوگل در یک ماه، ماندن شما در آن را تضمین نمی کند. ما مواردی داشته ایم که به رتبه یک گوگل رسیده اند و سپس برای شش ماه به رتبه 30 سقوط کرده و مجددا به صفحه اول موتور جستجو رسیده اند.

در دراز مدت همچنان ظرفیت زیادی وجود دارد که بتوان سایت هایی با موضوعات متمرکز داشت. اما هنوز هم بسیار هیجان انگیز است که ببینید سایت جدیدتان در رتبه بندی گوگل به رنک خوبی رسیده است.

افزایش بازدید گوگل,افزایش رتبه سایت,افزایش رتبه گوگل

پس هیچ گاه برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل دست به کارهای عجیب و غریب نزنید. چرا که دچار جریمه های گوگل می شوید و نمی توانید به راحتی دیدگاه گوگل را به سایت خودتان تغییر دهید. همیشه این جمله را در ذهن خود هنگام بهینه سازی سایت داشته باشید.

🔵 انتخاب درست نام دامنه (اگر تازه اول راه هستید، نام درستی را برای دامنه، انتخاب کنید)

اولین و مهمترین قدم در شروع بالا بردن رتبه سایت در گوگل، نام دامنه ای است که دقیقا با کلمات کلیدی مد نظر شما برای بهبود رتبه منطبق باشد. این امر یکی از دلایل این است که دامنه‌ های با انطباق کامل نام، از قیمت بالایی در سایت های فروش دامنه برخوردارند. این نکته مهمی است که ما همیشه در دوره جامع آموزش سئو خود به دانشجویان یادآوری می کنیم.

پیشنهاد بنده این است که بهتر است بجای دامنه های .info و .biz دامنه های .com ، .net و .org انتخاب شوند، چراکه موتورهای جستجو نسبت به دامنه های مشابه و جایگزین دید خوبی ندارند. جدا از این شرایط عجیب و غریب، Bing مشکلی با انواع دامنه ها ندارد و حتی دامنه های .cc ، .ws و .tv را نیز بخوبی ایندکس می کند؛ لذا حجم بیشتری از کلمات کلیدی شامل ترافیک آمده از این موتور می شود.

البته موتور جستجوی بینگ که مربوط به شرکت مایکروسافت است در ایران طرفدار زیادی ندارد، پس نیاز نیست روی آن سرمایه گذاری کنید.

نکته جالب دیگری که در مورد نام دامنه کاملا منطبق وجود دارد این است که گوگل ممکن است فرض کند کاربرانی که یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند، واقعا دنبال سایت شما می گردند؛ لذا به سایت شما اولویت بیشتری نسبت به عمر، لینک، سئو و … می دهد. از سوی فعالان سئو، سایت شما برای یک جستجوی راهبردی و مشخص سئو می شود و در خارج از آن بسیاری از فاکتورهای سئو لازم است. اگر تاکنون متعجب بوده اید که چرا سایت هایی با محتوای کم در نتایج جستجو بخوبی ظاهر می شوند، پاسخ جستجوی راهبردی است.

و حالا بریم سر اصل مطلب. حاضرید؟

🔵 افزایش رتبه گوگل و سئو تنها در 30 روز یا کمتر

روش های بسیار زیادی برای بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه در گوگل وجود دارد که به شما کمک میکند تا ترافیک وبسایت تان را افزایش دهید. بعضی از این روشها رایگان و بعضی از آن ها پولی هستند. اگر شما یک کمپین پولی برای به دست آوردن ترافیک اجرا کنید، شاید خیلی ایده خوبی نباشد. برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک، سئو برای هر وبسایتی ضروری است. اگر شما وبسایت خودتان را از همین امروز بهینه سازی کنید قطعا وبسایت شما رتبه بالاتری را در صفحه اول گوگل به دست می آورد و در نتیجه باعث می شود که ترافیک زیادی به وبسایت شما بیاید. در طولانی مدت، شما می توانید نتایج بسیار بهتری را به دست بیاورید و اثرات فوق العاده بالا بردن سئو سایت ها را ببینید.

امروز ما می خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می توانید اقداماتی را در نظر بگیرید که باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شود. امیدواریم که این آموزش باعث افزایش ترافیک سئو شما شده و در مقابل باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل شود. فهرست محتوای این دوره، به صورت زیر است:

  1. بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن
  2. استفاده از تگ ALT برای بهینه سازی تصاویر
  3. شناسایی، تقویت و ترمیم لینک های خراب
  4. مرور ریدایرکت ها
  5. استاندارد سازی ساختار URL ها
  6. کوتاه کردن URL ها
  7. لینک سازی داخلی
  8. استفاده از انکر تکست برای افزایش وابستگی بین صفحات
  9. کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک ها
  10. جستجوی کلمات کلیدی
  11. بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج)
  12. مشخص کردن محتوا برای بررسی توسط موتورهای جستجو
  13. بهبود دسترسی به وبسایت
  14. بهبود سرعت بارگذاری سایت
  15. بهینه سازی وبسایت برای موبایل
  16. شناسایی محتوای تکراری
  17. حذف کردن محتوای تکراری
  18. استفاده از TFIDF برای تحلیل کردن محتوا
  19. ایجاد کردن تیتر های منحصر به فرد
  20. تالیف محتوا
  21. بازیابی محتوا
  22. حفظ نسبت بالا بین محتوا نسبت به کد
  23. شناسایی محتوای جدید
  24. بین المللی سازی وبسایت
  25. بهینه سازی وبسایت برای جستجوی محلی
  26. استفاده از شبکه های اجتماعی
  27. اجرای تعامل با کاربر
  28. ثبت نام برای سرچ کنسول گوگل
  29. ثبت نام در گوگل آنالتیک
  30. نظارت بر پیشرفت

روز 1: بهینه سازی عنوان و دیسکریپشن

اولین چیزی که یک کاربر در زمان جستجو برای کلمات کلیدی می بیند، چکیده ای بر روی صفحه جستجوی گوگل می باشد. این چکیده شامل عنوان صفحه، URL و متا دیسکریپشن می باشد. این عنوان باید کوتاه و خلاصه باشد. این عنوان بر روی رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی و افزایش رتبه در گوگل به شدت تاثیر دارد. متا دیسکریپشن شما باید به صورت دقیق محتوایی که شما در این صفحه ارائه می کنید را توصیف کند.

با وجود این که متا دیسکریپشن به صورت مستقیم بر روی رتبه بندی شما در جستجو تاثیر ندارد، اما بر روی نرخ کلیک سایت شما بسیار موثر است.

نکات بهینه سازی عنوان

  • سعی کنید عنوان صفحه کوتاه باشد. گوگل معمولا عناوینی که طولانی تر از 70 کاراکتر هستند را کوتاه می کند.
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید که می خواهید برای آن کلمات رتبه بالاتری به دست بیاورید.
  • اگر صفحه ای عنوان ندارد، حتما عنوان مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. صفحات بدون عنوان سبب کاهش رتبه گوگل می شوند.

نکات بهینه سازی دیسکریپشن ها

  • توصیف خودتان را به کمتر از 165 کاراکتر محدود کنید. در غیر این صورت، گوگل بقیه آن را حذف می کند.
  • سعی کنید در دیسکریپشن خودتان یک call to action یا CTA یا متن جذاب تبدیل کاربر موقت به دائمی قرار دهید که باعث شود کاربران بر روی صفحه سایت شما کلیک کنند.
  • کاربر با بازدید از صفحه شما چه چیزی به دست میاورد؟ این موضوع را به صورت شفاف توضیح دهید.
  • از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید تا افزایش رتبه گوگل داشته باشید.

نکاتی که گفته شده به راحتی در بالا بردن رتبه سایت در گوگل اثرگذار است. در نظر داشته باشید که تمامی صفحات سایت شما باید دارای دیسکریپشن و عنوان سئو باشد.

روز 2: استفاده از ALT برای بهینه سازی تصاویر

موتورهای جستجو نمی توانند به صورت کامل محتوای تصاویر را بدون پشتیبانی از متن، درک کنند (البته گوگل امروزه به شدت در این زمینه پیشرفت کرده است …). به همین دلیل استفاده از متن جایگزین تصویر یا همان ALT برای توصیف تصویر اهمیت بسیار زیادی دارد. این متن باعث می شود که موتورهای جستجو بتوانند محتوای تصویر را درک کنند و در صورتی که تصویر بارگذاری نشود، این توصیف های جایگزین متن را به جای تصویر نمایش می دهند که از قبل مشخص شده است.

پس اگر دقت کنیم طبیعتا بر روی تجربه کاربری و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل نیز اثرگذار است.

متن جایگزین یا alt به کاربرانی که از نظر بصری مشکل دارند، این امکان را می دهد تا با استفاده از نرم افزارهای تبدیل متن به صوت، محتوای تصویر را بهتر درک کنند.

شما باید همیشه محتوای وبسایت خودتان را برای همه کاربران و رسیدن به صفحه اول گوگل بهینه سازی کنید! توصیف های جایگزین، داخل لینک تصویر در یک کد منبع HTML قرار می گیرد.

نکات کاربردی تگ ALT تصاویر

  • وبسایت خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا تمام تصاویر در وبسایت شما ALT صحیح و سئو شده دارند یاخیر.
  • برای تمام تصاویر در وبسایت خودتان، ALT تصویر وارد کنید. تاکید می کنم؛ برای تمام تصاویر!
  • از کلمات کلیدی مهم برای متن های جایگزین تصاویر استفاده کنید. نه اینکه کل محتوای ALT را پر از عبارت کلیدی کنید؛ بلکه باید یک جمله هشت کلمه ای شامل 3 عبارت کلیدی بسازید.

در نظر داشته باشید که برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل باید تمامی تصاویر سایت شما، دارای تگ آلت باشند.

روز 3: شناسایی و ترمیم لینک های خراب

زمانی که یک کاربر URL را بررسی می کند که در سرور قرار ندارد، این مرورگر به او خطای 404 را نشان می دهد (وقتی که فایل پیدا نمی شود). زمانی که این موضوع رخ می دهد، ممکن است باعث شکل گیری تجربه کاربری منفی نشود، اما باعث می شود که موتور جستجو به خوبی نتواند سایت شما را بررسی کند.

در صورتی که موتور جستجو خطاهای 404 زیادی را در وبسایت شما پیدا کند، آن ها این مشکل را بدین معنی تفسیر می کنند که شما به خوبی از سایت خودتان مراقبت نمی کنید. اما معمولا خطاهای 404 به دلیل لینک های خراب شکل می گیرند. به بیان دیگر، ممکن است شما در قسمتی از سایت خودتان لینکی را قرار داده باشید که به صفحه ای ختم می شود که دیگر وجود ندارد. این موضوع معمولا زمانی رخ میدهد که URL های مقصد تغییر پیدا کرده اند و یا این که به صورت اشتباه نوشت شده اند.

شما باید حتما مطمئن شوید که سایت شما هیچ لینک خرابی ندارد. بنابراین باید این مورد را در بازه های زمانی مختلف، با ابزارهای بخصوص، بررسی کنید تا از این فاکتور نیز بتوانید در جهت افزایش رتبه گوگل استفاده کنید.

در صورتی که این مانع برای افزایش رتبه گوگل صفحات و کلمات کلیدی خود را به موقع از بین نبرید، طبیعتا اثرگذاری منفی روی وب سایت خواهد گذاشت.

نکات کاربردی برای حل خطای 404:

  • شما باید بررسی کنید که آیا وبسایت شما خطای 404 دارد یا خیر. برای این منظور، می توانید از پلاگین Broken Link Checker در وردپرس استفاده کنید.
  • می توانید با استفاده از ریدایرکت های 301، URL های خراب را به مقصد صحیح هدایت کنید.
  • باید از وبمسترهای دیگر بخواهید تا لینک های خرابی که به سمت سایت شما می آیند را درست کنند.
  • حتما لینک های منوی ناوبری را بررسی کنید. این لینک ها علاوه بر افزایش بازدید گوگل می توانند باعث کاهش بازدید گوگل نیز بشوند.

روز 4: مرور ریدارکت ها

گاهی جابجایی سرور باعث می شود که شما URL های سایت خودتان را ریدارکت کنید. این ریدایرکت ها (کد وضعیت 302) تضمین می کند که گوگل URL های قبلی را در لیست ایندکس خودش حفظ کند و به کاربران این امکان را بدهد که به URL های قبلی دسترسی داشته باشند؛ حتی زمانی که سرور جابجا می شود. شما باید فقط برای دوره زمانی محدود، از ریدارکت 302 استفاده کنید.

برای ریدایرکت کردن دائمی لینک ها، باید از کد وضعیت 301 استفاده کنید که به صورت دائم، URL ها را به آدرس جدیدی منتقل می کند.

بخشی از ارزش لینک در این فرآیند منتقل می شود. در واقع زمانی که می خواهید در تغییر URLها با کاهش رتبه در گوگل مواجه نشوید، باید از redirect 301 استفاده نمایید. در این صورت شاید مدتی افزایش رتبه گوگل نداشته باشید، اما پس از گذشت زمان، بالا بردن رتبه سایت در گوگل ساده‌تر خواهد شد.

نکات ریدایرکت ها

  • قبل از هر چیز بهتر است که کامل بدانید، ریدایرکت چیست و چند نوع ریدایرکت در دنیای وب داریم.
  • تمام ریدایرکت های وبسایت خودتان را بررسی کنید.
  • مشخص کنید که آیا تمام ریدایرکت های 302 در وبسایت شما ضروری هستند یا خیر و آیا می شود با ریدایرکت های 301، آن ها را جایگزین کرد یا خیر.
  • افزایش رنک گوگل به فاکتورهایی ساده ای مثل این فاکتور هم مربوط است. پس ساده از کنارشان نگذرید…

روز 5: استانداردسازی ساختارهای URL

URLهایی که در وبسایت شما هستند، مانند تابلوی راهنما برای محتوای مدنظر کاربران می باشد. هر چه ساختار وبسایت شما یکنواخت تر باشد، کاربران سریع تر می توانند به مقصد خودشان برسند. ایجاد یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود که نرخ پرش (بانس ریت) کاربران کمتر و زمان سپری شده توسط آن ها در سایت بیشتر شود. این خود باعث افزایش رتبه گوگل سایت شما خواهد شد.

یک ساختار URL یکنواخت یا ساده به موتورهای جستجو هم کمک می کند تا بتوانند سایت شما را بهتر بررسی کنند. هر چه بات ها بتوانند سریع تر به تمام URL ها دسترسی داشته باشند، صفحات بیشتری را بررسی می کنند و بودجه محدودتری را برای بررسی وبسایت شما استفاده می کنند.

یک ساختار یکنواخت برای فهرست محتوای وبسایت یعنی استفاده از URL های توصیفی مناسب. این کار به کاربران کمک می کند تا خودشان را مطابق با سایت شما وفق دهند. URL های توصیفی برای فعالیت های بازاریابی یا اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی نیز مناسب هستند، زیرا URL ها می توانند به کاربران کمک کنند تا نسبت به محتوای هر صفحه اطلاعات بیشتری داشته باشند.

یک نمونه از URL توصیفی:

Domain.com/Category/Sub-Category/Page-URL

نکات سئو آدرس صفحات URL

  • بررسی این که آیا URL های شما توصیفی هستند یا خیر
  • بررسی مسیر کلیک و کاهش ساختار URL؛ نهایت با 4 مسیر
  • تضمین این که مسیرها به صورت منطقی، پوشه های سرپرست را نشان میدهند، مثلا mywebsite.com/main-folder/subfolder/product
  • استفاده از ریدایرکت های 301 ، برای ریدایرکت کردن URL های قدیمی به URL های جدید در زمان اعمال تغییرات.

به عنوان راهکار عملی، ابتدا ساختار URL صفحات هدف خود را بهینه سازی کنید و سپس به مرور زمان، ساختار آدرس دیگر صفحات را بهینه کنید. در نظر داشته باشید که اگر تا الان رتبه ای در نتایج گوگل دارید، این اقدام در شروع کار، جلو افزایش رتبه سایت در گوگل را می گیرد، اما پس از مدتی متوجه می شوید که صفحات بهینه شده، بهتر در نتایج گوگل رتبه می گیرند و به اصطلاح، رشد بهتری دارند.

روز 6: کوتاه کردن URL ها

گوگل می تواند URL هایی تا 2000 کاراکتر را بررسی کند و در این زمینه مشکلی ندارد. این یعنی طول URL شما اثر مستقیم بر روی کاهش یا افزایش رتبه گوگل شما ندارد. اما، طول URL بر روی تجربه کاربری تاثیر دارد (که در نهایت  این موضوع بر روی سئو شما تاثیر دارد).

URL های کوتاه تر، بهتر در خاطر کاربر می نشینند، در رسانه های اجتماعی راحت تر به اشتراک گذاشته می شوند و می توان راحت تر این URL ها را تبلیغ کرد.

یک تاثیر مثبت دیگر: URL های کوتاه با کمتر از 74 کاراکتر را می توان به صورت کامل در چکیده های SERP گوگل، نمایش داد.

  • بهتر است در URL از کلمات توقف (مانند آن، یک و …) و یا کلمات ربط (و ، یا و …) زیاد استفاده نکنید.
  • URL های خودتان را تا حد امکان به دامنه اصلی نزدیک نگاه دارید.
  • برحسب تجربه امیر قمصری این مورد به صورت مستقیم بر بالا بردن سئو سایت اثر می گذارد.

روز 7: لینک سازی داخلی صفحات

یکی دیگر از فاکتورهایی که روی بالا بردن رتبه سایت در گوگل اثرگذار است، لینک سازی داخلی می باشد. صفحه اصلی شما مهم ترین صفحه شما و احتمالا قوی ترین صفحه وبسایت شما می باشد. قدرت لینک (یعنی ارزش لینک) از صفحه اصلی به تمام صفحات فرعی توزیع می شود. در حالت ایده آل، شما باید با استفاده از لینک های داخلی ارزش لینک را به صورت یکنواخت به تمام صفحات فرعی توزیع کنید.

لینک سازی های داخلی به صورت یکنواخت باعث می شود که شما بتوانید بات موتور جستجو را بهتر کنترل کنید. یک ساختار منطقی لینک باعث می شود ربات های موتور جستجو بتوانند به صورت سیستمی وبسایت شما را بررسی کرده و آن را ایندکس کنند.

کنترل کردن قدرت لینک به شما کمک می کند تا به موتور جستجو بگویید که کدام صفحات اهمیت بیشتری دارند. بعضی از صفحات وبسایت شما ممکن است به هیچ صفحه دیگری لینک نشده باشند. این صفحات با نام «صفحات یتیم» شناخته می شوند و در صورتی که موتور جستجو این چنین صفحه ای را پیدا کند، مجبور می شود که این صفحه را بررسی نکند زیرا ربات ها فقط می توانند از یک لینک به لینک دیگر بروند تا صفحات وبسایت شما را پیدا کنند.

تاثیر لینک سازی داخلی بر روی افزایش رتبه گوگل صفحات هدف بیشتر از دیگر صفحات است. چون شما با لینک سازی داخلی اصولی، صفحات هدف را به ربات های گوگل نشان می دهید.

نکات عملی:

  • شما باید لینک هایی که به صفحات معیوب (کد وضعیت 404) یا صفحاتی که دیگر در دسترس نیستند (کد وضعیت 500) ختم می شوند را حذف کنید.
  • شما باید صفحات بدون لینک داخلی را پیدا کنید و به صورت مناسب، آن ها را به صفحه های فرعی دیگر لینک کنید.
  • لینک سازی داخلی اگر به صورت حرفه ای صورت پذیرد، می تواند سبب افزایش رنک صفحات جدید سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل شود.

به طور کلی بهتر است برای سایت خود از قبل برنامه ریزی کنید و با یک استراتژی مشخص، عملیات لینک سازی داخلی را انجام دهید.

روز 8: استفاده از انکر تکست درست

انکر تکست ها یک لینک را به صورت دقیق توصیف کرده و به کاربر اطلاع می دهند که قرار است چه محتوایی را در یک لینک خاص مشاهده کنند. به جای این که شما مجبور باشید بر روی یک URL زشت و الکی! کلیک کنید، انکر تکست ها به افراد این امکان را میدهند تا بر روی کلمات کلیدی مهم کلیک کنند که معنی آن را درک می کنند و سپس به URL ای منتقل می شوند که پشت این انکر تکست قرار گرفته است و کاملا به آن مربوط است.

بهترین انتخاب برای انکرتکست، استفاده از کلمه کلیدی صفحه مقصد لینک است. این امر موجب می شود که صفحه مقصد با کلمه کلیدی هدف خود، رتبه بهتری در نتایج گوگل، کسب کند.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی متناظر با صفحه  های فرود باید همیشه در انکر تکست لینک های داخلی مورد استفاده قرار گیرد. هر چه صفحات وبسایت به کلمات کلیدی مرتبط بیشتری برای اشاره به یک صفحه فرعی ختم شوند، موتور جستجو احساس می کند که صفحه اصلی احتمالا با کلمه کلیدی مربوطه، ارتباط قوی تری دارد. این موضوع به نوبه خود، به این معنی است که این صفحه میتواند برای این کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مشابه، رتبه بهتری در نتایج داشته باشد، در نتیجه روی افزایش رتبه سایت در گوگل نیز اثر می شود. شما نباید از انکر تکست های غیر توصیفی استفاده کنید ( مثلا « اینجا»، « بیشتر»، و غیره) و بهتر است که بر روی کلمات کلیدی متمرکز باشید.

نکات عملی:

  • شما باید در زمان لینک سازی به یک صفحه فرود، از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط استفاده کنید.
  • حتما مطمئن شوید که انکر تکست شما مطابق با محتوای صفحه فرود می باشد.
  • انتخاب انکرتکست مناسب برای ساخت لینک، یکی از مهمترین اقدامات افزایش رتبه گوگل است.

پیشنهاد می شود که در یک جدول یا شیت گوگل، صفحات هدف خود همراه با انکرتکست های قابل استفاده برای این صفحات را دسته بندی کنید. این امر موجب می شود که در زمان لینک سازی داخلی یا ساخت بک لینک، بهترین انکرتکست را برای این فرآیند در نظر بگیرید.

روز 9: کوتاه نگاه داشتن مسیر کلیک

یکی دیگر از مواردی که میتواند به صورت غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه گوگل صفحات، کمک کند، کوتاه کردن مسیر کلیک برای رسیدن به صفحه هدف است. کاربران وبسایت می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به صفحه مدنظر خودشان برسند. این یعنی شما باید مسیرهای کلیک را تا حد امکان کوتاه نگاه دارید.

مسیر کلیک، مسیری است که کاربر باید برای رسیدن به صفحه مدنظر خودش، طی کند. مثلا فرض کنید که کاربر می خواهد به صورت آنلاین خرید کند. کاربر ممکن است از صفحه خرید شروع کرده و در نهایت به سبد خرید خودش برسد. مسیر کلیک آن ها ساده بوده و تعداد صفحاتی که کاربر باید طی کند تا به محصول نهایی خودشان برسند کوتاه است. طول مسیر کلیک نقش بسیار زیادی در اجربه کاربری وبسایت دارد.

موتورهای جستجو می توانند در زمان بررسی وبسایت، از مسیر های کوتاه کلیک بهره ببرند. در صورتی که گوگل بات ها وبسایت شما را بررسی کنند و بتوانند به تمام صفحات فرعی تنها با چند کلیک دسترسی پیدا کنند، در نتیجه گوگل بات ها از بودجه بررسی سایت کمتری برای اسکن کردن و ایندکس کردن صفحات استفاده میکنند.

بهینه سازی مسیر کلیک می تواند برای بهبود سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل مفید و موثر واقع شود.

به عنوان یک قانون ساده، هر صفحه فرعی نهایت باید سه کلیک با صفحه اصلی سایت فاصله داشته باشد.

نکات عملی:

  • اضافه کردن یک Breadcrumb navigation باعث می شود که کاربران شما بتوانند با مسیر کلیک کوتاهی به صفحات مد نظر خودشان برسند.
  • شما باید مسیر کلیک را نهایت به 4 کلیک محدود کنید.
  • می توانید از یک فیلتر هوشمند و عملکرد جستجو استفاده کنید تا مسیر کلیک طولانی در سایت شما مشکل آفرین نباشد.
  • از منظر بهبود تجربه کاربری و نظر شخصی امیر قمصری؛ باید بگویم که بحث کاهش سرعت به نتیجه رسیدن کاربران به صورت مستقیم در افزایش کلیک و افزایش رتبه گوگل سایت شما موثر است.
  • شما برای بالا بردن سئو سایت خود روش های آسانی پیشرو دارید که یکی از این روش ها رعایت کوتاهی مسیر کلیک است.

روز 10: جستجو کلمات کلیدی به صورت حرفه ای برای صفحات مهم

یکی از اقداماتی که برای افزایش رتبه گوگل باید در نظر بگیرید، تحقیق و جستجو برای پیدا کردن کردن کلمات کلیدی مناسب صفحات سایت است. ممکن است این اقدام را در گذشته انجام داده باشید، اما بهتر است که دوباره با توجه به نکاتی در ادامه بررسی می کنیم این کار را انجام داده تا متوجه شوید که چه تعداد کلمات کلیدی را از دست داده اید و بدین وسیله بهترین کلمات را برای صفحات خود در نظر بگیرید.

نکات مهم برای انتخاب کلمات کلیدی

فرض کنید شما دارای یک وب سایت هستید و قصد دارید بخشی از آن را به عنوان فروشگاه در اختیار کاربران قرار دهید. برای پیش بردن این هدف خود باید محتواهایی درون وب سایت خود قرار دهید و محصولات را به کاربران معرفی نمایید، همچنین درون این محتواها باید از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کرد تا رتبه خوبی در صفحه اول گوگل به دست آورد.

برای انتخاب کلمه کلیدی از بین انبوهی از کلمات، پیشنهاد می شود که از راهکارهای آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل به شرح زیر استفاده کنید:

مطالعه در مورد کسب و کار: زمانی که شما به طراحی یک وب سایت می پردازید مطمعنا فعالیتی را در نظر دارید که در ذهن خود به گسترش آن فکر می کنید، بنابراین باید در آن زمینه اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. به هر اندازه که اطلاعات شما افزایش پیدا کند می توانید ایده های بهتری را ارائه دهید. با تحقیق در مورد کار خود می توانید با خواسته های کاربران هم آشنا شوید  و تصمیم گیری های بهتری را انجام دهید.

مشخص نمودن اهداف: برای تحقیق کلمات کلیدی باید این را در نظر داشته باشید که کسب و کار شما دقیقا چه هدفی را دنبال می کند، یا اینکه موضوع وب سایت شما در مورد چیست؟ چه کاراهایی در وب سایت باید انجام دهید؟ تمامی این سوال ها دارای جواب های مناسبی هستند که با پیدا کردن آن ها می توانید کلمات کلیدی مناسبی را تهیه نمایید.

شناخت مخاطبان: در مرحله اول باید خود را جای کاربران بگذارید و این تصور را در ذهن خود ایجاد کنید که آن ها به چه چیزهایی نیاز دارند، به عنوان مثال فردی که دارای یک رستوران است، اگر بخواهد کار خود را گسترش دهد، باید در مورد کلمات کلیدی که در وب سایت خود قرار می دهد، تحقیقات زیادی انجام دهد، چرا که افرادی که به جستجو در اینترنت می پردازند با کلمات کلیدی می توانند وب سایت شما را بیابند.

تهیه لیستی از کلمات کلیدی: از دیگر کارهایی که در تحقیق کلمات کلیدی می توان انجام داد این است که کلمات کلیدی که مد نظر دارید را در لیستی قرار دهید و از بین آن ها بهترین را انتخاب نمایید. بهینه سازی صفحات با بهترین کلمات کلیدی سبب بالا آمدن سایت در گوگل با سرعت بیشتری می شود.

به کار بردن ابزار های گوگل: گوگل Adwords از ابزارهایی به شمار می رود که می توان از آن برای تبلیغات در گوگل بهره برد. در این ابزار از گوگل ابزار دیگری به اسم keyword planner وجود دارد که می توانید لیستی از کلمات آماده شد را در آن قرار دهید، از این طریق متوجه خواهید شد که این کلمه ها در چه بازه های زمانی استفاده شده اند  و در آخر نتیجه را جلوی شما قرار خواهد داد و کلمات کلیدی مهم را برای شما دسته بندی می کند و استفاده از آن سبب افزایش رتبه گوگل خواهد شد.

به روز رسانی کلمه کلیدی ها: به احتمال زیاد زمانی که به انتخاب کلمات کلیدی می پردازید نگران این هستید که بهترین آن ها را انتخاب نمایید، اما باید بگوییم شما در هر زمانی می توانید کلمات کلیدی را تغییر دهید. آمارگیرهایی وجود دارند که با نصب آن ها بر روی سایت می توانید متوجه شوید که کاربران در سایت از چه کلمه هایی برای جستجو استفاده می کنند. با این کار کلمات کلیدی مناسب تری پیدا خواهید کرد و در آینده برای بهینه سازی سایت می توانید از آن ها استفاده نمایید.

انتخاب بهترین مورد: افرادی که برای افزایش رتبه گوگل خود، در تحقیق کلمات کلیدی خبره هستند هیچگاه به انتخاب صدها کلمه کلیدی نمی پردازند، بلکه تنها چند مورد را انتخاب خواهند کرد که از تمامی کلمات کلیدی مناسب تر هستند. از طرفی هم انتخاب تنها یک کلمه کلیدی می تواند شما را با ترافیک خیلی کمتری رو به رو نماید، چرا که جستجوها در فضای اینترنت از طریق کلمه کلیدی های مختلفی انجام می شود. می توانید چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید و تمرکز خود را برای بهینه سازی وب سایت تنها بر روی این چند کلمه کلیدی قرار دهید.

بررسی رقبا: شاید با خود تصور کنید که توانسته اید هنگام تحقیق کلمات کلیدی بهترین عملکرد را ارائه دهید، اما تنها زمانی می توانید اطمینان داشته باشید که عملکرد مناسبی را برای افزایش رتبه گوگل ارائه داده اید که رقبای خود را بسنجید. شما باید تحقیقات زیادی در مورد رقیبان خود انجام دهید. با شناسایی رقیبان خود می توانید کلمات کلیدی مهم را هم پیدا نمایید.

روز 11: بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج)

قطعا با ویژگی های لندینگ پیج آشنا هستید. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان لندینگ پیج یک سایت را بهینه سازی کرد و باعث افزایش رتبه گوگل این صفحات شوید؟

آیا تفاوت خاصی بین بهینه سازی صفحه فرود با دیگر صفحه ها وجود دارد؟

چه نکاتی در بهینه سازی لندینگ پیج باید رعایت کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم تمامی فعالیت هایی که برای بهینه سازی صفحه های فرود انجام می شود، سئو لندینگ پیج می باشند و تفاوت خاصی با دیگر صفحات ندارد. زمانی که صفحه های لندینگ را برای بازاریابی ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که در آن صفحه چه محتواهایی را قرار دهید و هدف خود را از ایجاد کمپین مشخص نمایید.

تمامی مدیران صفحه های لندینگی که ایجاد می کنند را بهینه سازی می کنند، چرا که قصد دارند این صفحه از بازدید کنندگان بیشتری برخوردار شود. البته دقت داشته باشید که صفحه هایی که تنها به صورت خبرنامه ای عمل می کنند، تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت ندارند. با قرار دادن لینک های داخلی می توانید در رتبه بندی وب سایت تاثیر ناچیزی را اعمال نمایید. در نهایت باید تمامی فاکتورهایی که می تواند باعث بهینه سازی یک صفحه شوند را به خوبی رعایت نمایید.

در ادامه مطالب نکات و مواردی که باید برای بهینه سازی صفحه فرود علاوه بر نکات سئو محتوای یک صفحه، در نظر بگیرید را برای شما شرح می دهیم:

هر وب سایت باید دارای یک صفحه فرود باشد که بتواند کاربران را متقاعد نماید که در زمانی خاص مشارکت هایی داشته باشند. هنگام ساخت لندینگ پیج باید با مخاطبین خود آشنایی داشته باشید. در صفحه های فرود باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهید. این اطلاعات شامل عناوینی که پیام ها را انتقال می دهند، فراخوانی، تعیین زمان و مکان و رویداد، تصویری از رویدادی که انجام می شود، گزینه های پرداخت و … می شود.

صفحه های فرود نباید از مطالب زیادی برخوردار باشند، حتی گاهی اوقات باید فهرست صفحه های فرود را حذف نمایید تا حواس کاربران از مطالب اصلی پرت نشود. صفحه فرودی که ایجاد می شود باید مورد آزمایش قرار گیرد.

انواع لندینگ پیج

بهتر است قبل از هر چیز با انواع صفحه لندینگ آشنا شوید تا به راحتی بتوانید یک صفحه فرود را برای وب سایت خود ایجاد کنید. صفحه های لندینگ از بخش هایی چون هدر، فوتر، سایدبار و … برخوردار نیستند، بلکه مخاطبان به وسیله تبلیغات و برندها و … با این صفحه ها آشنا خواهند شد. شما می توانید علاوه بر یاد گرفتن انواع لندینگ با چند نمونه از لندینگ پیج هم آشنا شوید.

Opt-in page: یکی از صفحه های فرود Opt-in page نام دارد که هنگام طراحی مانند صفحه های اصلی سایت عناصری چون هدر، فوتر و … را برای آن طراحی می کنند.

lead generation: از دیگر صفحه های فرود می باشد که از نام و آدرس ایمیل بازدید کنندگان استفاده می کند. هدف از ایجاد این نوع از صفحه های فرود به دست آوردن اطالاعات کاربران و اطلاع رسانی به آن ها می باشد.

Click Through: از دیگر صفحه های لندینگ می باشد که می توان در این بخش از محتوا افزایش رتبه گوگل به آن اشاره کرد. کاربران زمانی که بر روی این صفحه ها کلیک نمایند، به صفحه ای دیگر منتقل می شوند. هدف از ایجاد این نوع از صفحه های لندینگ این است که قصد دارند کاربران را متقاعد نمایند که بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایند و آن ها را به صفحه هایی دیگر هدایت نمایند، این باعث بالا بردن نرخ تبدیل می شود.

از این صفحه ها می توان برای معرفی محصولات استفاده کرد و اگر قصد فروش هر چه بیشتر محصولات خود را داشته باشید به راحتی می توانید از طریق این گونه از صفحه های فرود مشتریان زیادی را به دست آورید.

روز 12: بهینه سازی نقشه سایت (sitemap)

برای رعایت اصول براساس نکات آموزش سئو و افزایش رتبه وب سایت در نتایج گوگل، باید مواردی را در همان ابتدای کار آماده سازی و بهینه کنید. یکی از این فاکتورها ثبت نقشه سایت می باشد. زمانی که شما به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید، باید نقشه آن را در گوگل مپ ثبت نمایید تا موتورجتسجوگر گوگل بتواند صفحه شما را به بهترین شکل ممکن کراول و ایندکس کند.

ساخت نقشه سایت کار را برای ربات های کراولر گوگل راحت می کند و روند ایندکس شدن صفحات نیز بهبود می یابد. در نتیجه بهتر است که این فرآیند را به نحو احسن انجام دهید و هیچ نکته و راهکار برای بهینه سازی نقشه سایت را از قلم نیاندازید.

یک نقشه سایت بهینه شده سرعت ایندکس شدن صفحه هات را بالا می برد. نقشه سایت را تا حدی که می توانید با اندازه کوچک ایجاد نمایید که ایندکس کردن آن سریع تر انجام شود، تمامی صفحه هایی که در وب سایت قرار دارند و از مطالب مهمی برخوردار هستند، باید درون نقشه سایت قرار داشته باشند. شاید بسیاری از شما به دنبال ثبت رایگان سایت در گوگل باشید یا اینکه به فکر ساخت نقشه سایت باشید. در ادامه مطالب اطلاعات دقیقی را در مورد نقشه سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید در جهت افزایش رتبه گوگل صفحات از آن، بهره مند شوید.

نحوه ثبت نقشه سایت

ایجاد نقشه سایت در واقع به قرار دادن آدرس تمامی صفحه های وب سایت گفته می شود و اطلاعات دقیقی را در مورد این صفحه ها در اختیار گوگل قرار خواهد داد. به صورت مستقیم نمی توان اطلاعات وب سایت خود را در اختیار گوگل قرار داد به همین علت باید به ساخت سایت مپ بپردازیم.

مرحله اول: مدیرانی که هنگام ایجاد سایت از وردپرس بهره برده اند، به راحتی می توانند نقشه وب سایت خود را به گوگل معرفی نمایند. شما بعد از اینکه وب سایت خود را ثبت کردید، می توانید به راحتی افزونه مورد نیاز ثبت نقشه سایت را دانلود نمایید و آن را برروی وب سایت خود فعال کنید. این افزونه قادر خواهد بود تمامی صفحه های شما را مورد بررسی قرار دهد و آدرسی را در اختیار شما قرار دهد. شما این آدرس را باید در سرچ کنسول ثبت نمایید.

گاهی اوقات برای ساخت نقشه سایت ممکن است با مشکلاتی همراه شوید، بسیاری از افراد ممکن است از افزونه های وردپرس استفاده نکنند که در این شرایط باید به سایت های کمکی مراجعه نمایید و آدرس وب سایت خود را در این سایت ها وارد نمایید. سایت های موجود می توانند تمامی صفحه های وب سایت شما را مورد بررسی قرار دهند  و آن ها را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مرحله دوم: زمانی که بررسی صفحات وب سایت شما به اتمام رسید باید از طریق سرچ کنسول آدرس موجود را ثبت نمایید. آدرسی که در اختیار دارید را می توانید در قسمت sitemap ثبت نمایید. سپس اطلاعات دقیقی مانند زمان ساخت نقشه سایت، تاریخ بررسی صفحه های وب سایت، تعداد صفحه های بررسی شده و… را باید وارد کنید. فراموش نکنید که دقت انجام این فرآیند تاثیر غیرمستقیم و عملی روی افزایش رتبه گوگل خواهد داشت.

قالب های مورد استفاده برای نقشه سایت

هنگام ایجاد نقشه سایت می توانید از قالب های مختلفی استفاده نمایید. در این شرایط خود گوگل قالب هایی را به صورت رایگان قرار داده است که می توانید برای نقشه سایت از آن ها استفاده نمایید. از نظر گوگل باید تمامی مراحل ساخت نقشه سایت به درستی انجام شوند و استانداردها را در تمامی قالب ها رعایت کرد. تمامی قالب هایی که برای یک نقشه سایت مورد استفاده قرار می دهند، در حد 50 مگابایت ظرفیت دارند، اگر شما دارای فایل های بزرگتری باشید، باید از چندین قالب استفاده نمایید.

محدودیت ها در نقشه سایت

هنگام ساخت نقشه سایت بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که قوانین برای ایجاد نقشه سایت ها وجود دارد که نباید آن ها را فراموش یا دست کم بگیرید.

نقشه سایتی که ایجاد می شود، حتما باید از یک نام برخوردار باشد و نام پیش فرض انتخابی را به خوبی به نمایش گذاشت. فایلی که برای نقشه مورد استفاده قرار داده می شود همان طور که گفته شد نباید از 50 هزار آدرس بیشتر باشید.

آدرس هایی که در نقشه سایت به ثبت می رسد باید دارای فرمت های یکسانی باشند، به عنوان مثال آدرس هایی که از پسوند www استفاده می کنند به هیچ وجه نمی توانند با آدرس هایی بدون پسوند همراه شوند.

فایل هایی که در ساخت نقشه سایت مورد استفاده قرار می گیرند تنها شامل آدرس هایی می شوند که در دایرکتوری ذخیره شده اند. نقشه های سایت نباید از خطای لینک برخوردار باشد، یعنی باید از تغییر مسیرهای 404 دور باشد. استفاده از لینک هایی که به درستی عمل می کنند در اصول سئو بسیار مهم واقع می شوند.

شما می توانید با استفاده از لینک های داخلی رتبه وب سایت خود را افزایش دهید و با قراردادن آدرس صفحه هایی که از لینک های درستی برخوردار هستند گوگل را متوجه وب سایت خود نمایید.

روز 13: بهبود دسترسی به وبسایت

یکی دیگر از مواردی که باعث بالا بردن رتبه سایت در گوگل می شود، بهبود دسترسی به وبسایت است. شما باید هر اقدامی را برای دسترسی راحت تر کاربران به وب سایت انجام دهید. یعنی هر کاربر با هر دستگاهی و سرویس دهنده وب بتواند به راحتی وارد وب سایت شما شود. در ادامه در جهت افزایش رنک گوگل و میزان ورودی وب سایت، 10 روش کاربردی برای بهبود دسترسی پذیری به وب سایت را برای شما شرح می دهیم:

  1. نوع ناوبری وب سایت شما باید به شکلی باشد که کاربران بتوانند با کیبورد نیز در صفحات سایت شما جستجو کنند.
  2. صفحه اصلی سایت، منو و صفحات هدف با توجه به اینکه اهمیت زیادی برای بهبود رتبه سایت در گوگل برای شما دارند، باید در دسترسی کامل کاربران باشند.
  3. متن جایگزین تصویر (تگ Alt تصاویر) فاکتور بسیار مهمی در بهبود دسترسی به وبسایت است. برخی از کاربران ممکن است سرعت نت کافی برای لود تمامی تصاویر یک صفحه نداشته باشند. همین متن جایگزین تصویر به شدت می تواند روی تجربه کاربری اثرگذار باشد.
  4. ترکیب رنگ هایی که برای وب سایت در نظر می گیرید، بهتر است که برای هر کاربری جذاب یا حداقل قابل تحمل باشد. برخی از کاربران پس از ورود به یک سایت، در صورتی که رنگ قالب صفحات سایت، چشم آن ها را اذیت کند، به سرعت از سایت خارج میشوند و ضربه سهمگینی به رتبه سایت در گوگل، می زنند.
  5. پخش خودکار ویدیوهای خود را غیرفعال کنید

روز 14: بهبود سرعت بارگذاری سایت

یکی از مهم ترین فاکتورها در بهینه سازی سایت، سرعت لود شدن صفحات است. اگر سایت در کسری از زمان و به موقع لود و بارگزاری شود، هم از نظر گوگل یک سایت ایده آل است و هم از نظر کاربران. این مورد را فراموش نکنید که اگر سایتی سرعت لود شدن آن کم باشد، کاربران در کسری از زمان، تصمیم به ترک سایت می گیرند؛ اینجاست که بزرگترین ضربه به سایت وارد شده و به مرور زمان، رتبه سایت در نتایج گوگل، کاهش پیدا می کند.

برای افزایش رتبه سایت در گوگل و به عنوان یکی از تسک های مهم در بهینه سازی سورس، از سرعت سایت نباید فراموش کنید.

اقداماتی که برای بهینه سازی سرعت سایت باید انجام دهید، به شرح زیر است:

  1. تست سرعت سایت با ابزار حرفه ای: ابتدا باید سرعت سایت را با یک یا چند ابزار تست و تحلیل سرعت، آنالیز کنید. کاربردی ترین ابزار در این حوزه، page speed insights است.(برای استفاده از این ابزار باید از ابزارهای تغییر آی پی استفاده کنید، چون با آی پی های ایران، غیرقابل دسترس است.)
  2. بهینه سازی سورس و رفع خطاهای اعلامی ابزار تست سرعت سایت: بعد از این سرعت سایت را با این ابزار آنالیز کردید، می بایست داده های مشخص شده در این ابزار را بررسی کرده و خطاها را رفع کنید.(پیشنهاد می شود که تحلیل داده های ابزار تست سرعت سایت را به یک برنامه نویس حرفه ای، بسپارید)
  3. بهینه سازی تصاویر: تصاویر سایت باید حجم بهینه ای داشته باشند. معمولا یکی از خطاهای ابزارهای تحلیل سرعت سایت، مربوط به تصاویر محتواهاست. تا جایی که امکان دارد، حجم تصاویر را کاهش دهید، اما حواستان به افت کیفیت تصاویر نیز باشد.
  4. بررسی افزونه های سایت وردپرسی: اگر وب سایت وردپرسی دارید، حتما بخش افزونه ها را بررسی کنید. برخی از قالب ها و سایت ها، یکسری افزونه کم کاربرد و بلااستفاده دارند. برای بهبود سرعت سایت و البته بالا بردن رتبه سایت در گوگل بهتر است که این افزونه ها را حذف کنید.

افزایش رنک گوگل,بالا بردن سئو سایت,ثبت سایت در گوگل

روز 15: بهینه سازی وبسایت برای موبایل

یکی از مهم ترین مواردی که در سئو سایت باید مدنظر داشته باشید، بهینه سازی سایت برای مرورگرهای موبایل است.

سئو موبایل چیست؟

منظور از سئو موبایل، بهینه سازی سایت برای نمایش بهتر و کامل‎‌تر در مرورگرهای موبایل است. امروزه بیشتر جستجوهای گوگل، با موبایل انجام می گیرد، به همین منظور، این موضوع برای گوگل بسیار بسیار مهم است. در نتیجه شما نیز نباید از این بخش سئو، غافل شوید.

نکات و موارد مهم در رابطه با این موضوع که موجب افزایش رتبه در گوگل می شود، مواردی است که در ادامه برای شما شرح می دهیم. شما می توانید این موارد را هم مراحل سئو موبایل در نظر بگیرید و همین طور، نکاتی برای بهبود موبایل فرندلی سایت:

  1. تست موبایل فرندلی سایت: اولین قدم برای سئو موبایل این است که وضعیت وب سایت خود را در نمایش برای مرورگرهای موبایل را بررسی کنید. ابزار Mobile-Friendly test کاربردی ترین ابزار برای تست موبایل فرندلی بودن سایت است. در نتیجه به عنوان اولین قدم، بهتر است که وب سایت خود را با این ابزار تست کنید.
  2. تست سرعت لود صفحات در مرورگر موبایل: در بخش قبل، ابزاری را برای تست سرعت سایت معرفی کردیم. شما باید از این ابزار استفاده کرده و سرعت لود صفحات سایت خود را با این ابزار آنالیز کنید. بهتر است بدانید که اگر سرعت لود صفحات شما در مرورگر موبایل، مناسب باشد، بیشتر مسیر بهینه سازی سایت برای مرورگرهای موبایل را طی کردید.
  3. بررسی ابزار سرچ کنسول گوگل: در سرچ کنسول گوگل، بخشی وجود دارد به نام Mobile Usability. شما می توانید از این بخش متوجه شوید که دقیقا چه صفحاتی، نیاز جدی به بهینه سازی برای موبایل دارد.
  4. بررسی ریسپانسیو صفحات سایت: یکی دیگر از بخش هایی که بر روی رتبه سایت در نتایج گوگل، اثرگذار است، ریسپانسیو بودن صفحات است. بررسی این موضوع کاملا به تجربه کاربری مرتبط است و باید نگاه ویژه ای از سمت کاربر به سایت داشته باشید تا برای ریسپانسیو بودن صفحات سایت، نظر دهید. (به تصویر بالا دقت کنید)

روز 16: شناسایی محتوای تکراری

یکی از اقداماتی که بر افزایش رتبه گوگل اثرگذار است، شناسایی محتوای تکراری و رفع مشکلات این خطا از سایت است. به طور کلی گوگل نمی خواهد صفحات با محتوای تکراری را در نتایج خود، نشان دهد و در ایندکس کردن صفحات یک سایت، در تلاش است که محتواهایی که کمترین شباهت را با هم دارند، کراول و ایندکس کند.

در نتیجه اگر صفحات محصول با محتوای تکراری دارید، اگر صفحات دسته بندی شما دارای محتوای تکراری است، اگر لندینگ های مشابه‌تان، دارای محتوای تکراری و مشابه است، به نظر من، اصلا انتظار افزایش رتبه سایت در گوگل را نداشته باشید.

برای بهبود رتبه سایت در گوگل اولین اقدام این است که تمامی این محتواها را پیدا کنید و اقدامات لازم را برای حذف محتوای تکراری و جایگزینی آن، انجام دهید.

امروزه ابزارهای زیادی برای شناسایی محتوای تکراری یا به اصطلاح داپلیکیت کانتنت وجود دارد، اما بهتر است که برای پیدا کردن این محتواها، خودتان دست به کار شوید، چون تاکنون ابزار دقیقی برای این موضوع، شناسایی نشده است.(اگر هم باشد، مناسب وب سایت های ایرانی نیست.)

نکته مهم: در بخش Page ابزار سرچ کنسول گوگل، خطایی وجود دارد به نام Duplicate without user-selected canonical warnings. صفحاتی که در لیست این خطا قرار می گیرند، دارای محتوای کپی هستند و باید محتوای آن ها در اسرع وقت، ویرایش یا با یک محتوای یونیک، جایگزین شود.

روز 17: حذف و جایگزین کردن محتوای تکراری

در مرحله قبل محتواهای تکراری شناسایی کردید، حالا ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که اکنون با این محتواهای تکراری چه کنیم؟

فقط حذف کردن این محتواها، کافیست یا باید اقدام دیگری انجام دهیم؟

بهترین راهکار برای مقابله با محتواهای تکراری، این است که پس از حذف کردن، آن را با محتوای جذاب و یونیک جایگزین کنید. گوگل این اقدام را می پسندد و شما قطعا در کوتاه ترین زمان ممکن، جریمه سایت روی صفحات با محتوای تکراری را کنسل می کند.

در نظر داشته باشید که برای نوشتن محتوای جدید در صفحاتی که محتوای تکراری دارند، بهتر است که یک برنامه مشخص داشته باشید. به عنوان مثال برای یک سایت فروشگاهی که در تمامی صفحات یک دسته محصول، دارای محتوای تکراری است، پیشنهاد می شود که چندین محتوای یونیک تولید کنید و هر کدام را چندین بار بازنویسی کنید تا از لحاظ فنی، کپی و تکراری محسوب نشود.

شما با حذف و جایگزین کردن محتوای تکراری به طور مستقیم روی افزایش رتبه گوگل صفحات سایت خود، تاثیر می گذارید.

فراموش نکنید که برای مقابله با محتواهای تکراری، روش ها و راهکارهای زیادی وجود دارد. بهترین راهکار جایگزینی آن با محتوای جدید و ارزشمند است، اما اگر توانایی این کار را ندارید، می توانید از روش هایی مانند استفاده از تگ کنونیکال یا ریدایرکت کردن آدرس روی یک آدرس مرجع از صفحات سایت خود، اثر محتوای کپی این صفحات را از بین ببرید.

این مقاله ادامه دارد …

131 نظر در مورد مقاله “ افزایش رتبه گوگل در 30 روز ” ثبت شده است
  1. ویکی

    خیلی مفید بود


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز
      پست رو برای دوستانتون هم ارسال کنید


  2. علیرضا تحریری

    با سلام ممنون از مطالب مفیدتون


  3. بابایی

    سلام وقت بخیر
    ممنون از مطالب مفیدتون …
    ادامه مقاله رو هم میخواستم بخونم، بقیش رو هم میذارید رو سایت ؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سلام روزتون به خیر
      بله در حال آماده سازی مطالبش هستیم
      در روزهای آینده، بروز میشه


  4. سقف کاذب GST

    سلام خیلی ممنون بسیار مفید و مختصر توضیح دادید url ها رو ممنونم تشکر کاربردی بود برام.


  5. فاطمه

    سلام . یک سوال داشتم یه ساله یه سایت زدم ولی بازدید ندارم نمیدونم اشتباه از کجاس


    • ناظر سایت

      سلام
      تنها راه افزایش ورودی و ترافیک سایت، سئو هست
      پیشنهاد می کنم در دوره های آموزش سئو نیوسئو شرکت کنید تا راه‌خودتون رو پیدا کنید


  6. رستمی

    عالی بود کاش من هم سئو رو یاد بگیرم


  7. شاهین

    سلام ممنون
    یک سوال داشتم من در عنوان هام برای خط فاصله از دایره پر رنگ که خود سایت یواست اگه دیده باشید رویه سایتش استفاده کرده استفاده کردم مثل یک نقطه خیلی پر رنگ است بعد به خط فاصله – تغییر دادم رتبه اول بودم ولی بعد تغییر به دایره یا تقطه پررنگ رتبم پایین اومده آیا به نظر شما صبر کنم تا رتبم برگرده یا تغییر بدم به خط فاصله –
    ۲- به نظر شما برای خط فاصله از کدام مدل بهتره استفاده کنیم یا فرقی رویه رتبه گوگل ندارد از این نمونه ها مثلا خوبه استفاده کنیم | – +


    • سعید قائمی

      درود بر شما وقت بخیر
      ایراد اصلی در فرایندی که انجام دادید اینه که شما فقط همین کارو در بروز رسانی محتوا انجام دادید و بهتر بود حداقل یک پاراگراف حداقل 300 کلمه ای به سایت اضافه میکردید تا این بروز رسانی از دید گوگل منطقی تر به نظر برسه.
      پیشنهاد ما اینه مقالتون و با یک پاراگراف جدید بروز رسانی کنید.
      مدتی صبر کنید و بررسی کنید.
      موفق باشید


  8. حسینی

    سلام مطالب خوبی بار گذاری شده ممنون


    • ناظر سایت

      درورد بر شما
      خوش حالیم که مطالب براتون مفید بودند.


  9. atisang

    عالی


  10. شایان

    حدودا فکر کنم یک ماه یا یک و نیم ماه که از همون اول که درستش کردم خودم شروع کردم به انجام کار های سئوش ولی میخواستم بدونم حدودا برای بالا اومدن سایت چند وقت باید بگذره یا بهتره اینطوری بگم چند وقت طول میکشه؟


    • ناظر سایت

      اگر منظور رسیدن به صفحه اول است، در صورت اجرای صحیح موارد سئو معمولا بین شش تا نه ماه زمان لازم است.


  11. شایان

    سلام
    من اینکارو هایی که گفتید رو انجام دادم ولی در هنگام سرچ اسم سایت , سایتم تو صفحه دوم نشان داده میشه و یک سری از پست هایی که سایت های کمی اون رو گذاشتند رو هم سرچ کردم تو صفحه اول و دوم بازم نبودم


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      اول بفرمایید که وب سایتتون چند وقته راه اندازی شده؟ و سئو آن را چند وقته شروع کردید


  12. Mojtaba

    با سلام من دامنه انتخاب کردم برای سایتم به نام کهن دانلودو یک سایت در زمینه دانلودی است به نظرتون میتونم اون رو توی کلمه کلیدی کهن دانلود رو به صفحه اول بیارم به نظرتون کار کردن روی سئو این دامنه خوب است ؟


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      اینکه کار کردن روی این دامنه خوب هست یا نه، تماما به علمکرد شما بستگی داره
      به نظر بنده دامنه خوبی هست


  13. هادی

    من خودم از سایت چنج کن خیلی خوشم اومده


  14. سعید اصلانی

    با سلام خدمت مدیر محترم سایت
    من وبلاگی با نام tejaratclicki.rozblog.com درست کردم و سایتهای کلیکی ایرانی رو که پول پرداخت میکنند رو در وبلاگم معرفی میکنم، خودم هم از این سایتها ماهانه تا ۴۰۰.۰۰۰ تومن برداشت دارم.
    میخواستم از شما خواهش کنم وبلاگم رو برسی کنید و ایراداتش رو بهم بگید
    با تشکر از شما


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      لطف کنید در بخش تحلیل سئو سایت ما سفارش تحلیل بدین تا به طور کامل سایتتون رو بررسی و تحلیل کنیم


  15. مصطفی

    ممنون از مقاله خیلی خوبتون یک سوال داشتم سئو در حوزه گردشگری کار مشکلیه من یک مجله گردشگری دارم 100 محتوا تا الان درج کردم ولی هیچکدومشون جایگاه نگرفتن یک مقاله داخل سایت ژاکت خوندم سئو سایت گردشگری ایا با تبعیت از مقاله شما و اون می تونم نتیجه خوبی بگیرم احساس می کنم تا الان وقتم رو تلف کردم و می خوام قید سایت رو بزنم


    • ناظر سایت

      اگر اصولی روی سئو سایتتون کار کنید و از یک منبع برای بهینه سازی سایت، آموزش ببینید، قطعا نتیجه میگیرید
      اون موردی که گفتید هم موردی نداره فقط باید به صورت اصولی بهینه سازی بشه


  16. hamed

    سلام و ممنون از شما
    میشه بفرمایید برای اینکه بین چند صفحه با موضوعات مرتبط و مشابه چطور یکیشون رو بعنوان اصلی انتخاب کنیم که سئوی قویتری داشته باشه؟


    • ناظر سایت

      سلام دوست عزیز
      این هدف تمام وب سایت ها هست، که یک صفحه رو هدف قرار می دهند
      تکنیک های مختلفی برای این کار وجود داره
      یکی از این تکنیک ها، لینک سازی داخلی هست، که باید جوری باشه که ربات های گوگل و البته، کاربران، متوجه بشن که صفحه هدف شما چیه


  17. خلیلی

    باسلام وعرض ادب وتشکرازاطلاعات ارزنده شما آرزومندتوفیقات حضرتعالی


    • امیر قمصری

      درود و سپاس از لطف شما


  18. میعاد

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم ازتون
    من یه سایت شخصی زدم برای خودم
    میخوام به عنوان مثال اسم من رو سرچ کردن اولین نتیجه بیاد


    • مهدی گنجعلی

      عرض ادب. بعد از اینکه مطمئن شدید سئو داخلی شما هیچ مشکلی نداره، شروع کنید به ساخت بک لینک با انکر تکستی که در واقع اسم خود شماست و این لینک باید به صفحه ای در سایتتون که درباره شماست، داده شده باشه.


  19. سارا

    عالی بود ممنون


  20. طاعتی

    سلام وقتتون بخیر باشه مقاله بسیار عالی و کاربردی بود حد اقل منو نجات داد ممنون لطفا ادامه مقاله رو هم بزارید


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. خوشحالیم که براتون مفید بوده. حتما ادامه اش رو هم قرار می دیم. تا اون موقع پیشنهاد می کنم از این صفحه استفاده کنید:
      افزایش بازدید گوگل


  21. محمد

    سلام ، مطلب خوبی بود استفاده کردم ممنون. سوالی دارم اگر پاسخ بدید ممنون میشم. بنده یک وب سایتی زدم رو یک موضوع نود۳۲ کار میکنه سن وب سایتم ۴ یا ۵ ماه میشه دامنه هم خام هست و خودم ثبتش کردم یعنی آزاد شده نبود که ثبت کنم، الان گوگل یکجوری میکنه در سرچ کلمات کلیدی اصلی هی میاره هی میبره عقب اوضاع برام بسیار خسته کننده شده یکماهه اینجور میکنه مثلا در یسری سرچ ها صفحه دو هست البته سرچ هایی کم بازدید اما در سرچ هایی که زیاده هی میبره عقب میاره خط ده فلان اینجورا ، خلاصه مغزم هنگیده ، من قبلناهم سایت رو این موضوع بالا آوردم ، برای این سایتم خودم دستی وبلاگ بعنوان بک لینک فالو ساختم و از سایت های اشتراک گذاری ویدیو برای معرفی وب سایت استفاده کردم و لینک سایتمو در زیر ویدیو میزارم بعنوان لینک نوفالو که طبیعی بنظر برسه دیدم نسبت فالو به نوفالو الان ۵۰ به ۵۰ هست ، الان اون وبلاگ ها دو سه تاش در سرچ کلمه کلیدی صفحه یکه اما اون هی میاره میبره، سایتمو به کامنت الصاق کردم آدرسشواگر شما راجب این معضل بگید چی شده و راه حلش چیه ممنون میشم؟ اینجا پاسخ نخوایید بدید ایمیل کنید هر جور دلتون بخواد پاسخمو بدید مزسی عذر طولانی شد.


    • مهدی گنجعلی

      درود و عرض ادب محمد عزیز. نگران نباشید مشکلی نیست. به این وضعیت میگن گوگل دنس. گوگل شمارو که در ابتدای راه هستید، در بعضی مواقع در بین رنک های برترش قرار میده تا بازخورد کاربران رو بررسی کنه. همین روند رو با قدرت ادامه بدید و یک پیشنهاد برای سرعت بخشیدن به این جریان؛ در حال حاضر بر روی عبارات کلیدی long-tail تمرکز کنید که آسون تر هستند و رفته رفته عبارات سخت تری رو سئو کنید. به امید موفقیت روزافزون شما


  22. جلی

    سلام
    ایا urlها فارسی باشن یا انگلیسی تاثیری داره؟
    من توی سایتم در عرض چند سال بیشتر از 350تا پست فرستادم با url فارسی با عنوان نوشته. الان همه رو انگلیسی کنم و ریدایرکت کنم خوبه یا نه دستشون نزنم؟
    واینکه بقیه رو مثل قبل فارسی کار کنم یا انگلیسیشون کنم؟
    نظرتون چیه؟ممنون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقت بخیر. نخیر به هیچ وجه این کارو نکنید. URL انگلیسی تاثیر داره ولی نه اونقدری که بخواید تمام آدرس هاتونو تغییر بدید. با همین استراتژی که جلو رفتید، ادامه بدید.


  23. طراحی سایت

    ممنون
    لذت بردیم.


  24. Abolfazl1chakani@gmail.com

    سلام
    خوب بود اما بقیشو کی میزاری؟؟¿


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقت بخیر. به زودی…
      پیشنهاد می کنم از مطلب زیر هم استفاده کنید؛ خالی از لطف نیست:
      افزایش بازدید گوگل رایگان


  25. امير

    سلام خسته نباشید
    چرا انقدر تاکید بر روی این هست که حتما در دامنه اشاره ای به فعالیت سایت بشه؟ میخواستم بدونم از نظر سئو چقدر کمک کننده هست؟ آخه الان هم در ایران و هم در بسیاری از کشورهای دیگر برندهایی رشد کرده اند که اصلا نام آن ها ربطی به فعالیتشان ندارد. به علاوه بعضی از دامنه ها اصلا مخفف هستند که خب اصلا نمیشه چیزی متوجه شد از فعالیتشون اما خب موفق هستند.
    یک سوال دیگه هم داشتم… مثلا اگر توی یک دامنه کلمه کوییز باشه، مشکل داره؟ چون کاربرای ایرانی هم ممکنه کوییز سرچ کنن و هم کوئیز؟!!؟
    متشکرم


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما وقت بخیر. بله وب سایت هایی هستند که نام دامینشون ارتباطی با حوزه فعالیتشون نداره و در حال حاضر بالا هم هستن؛ اما اگر همین وب سایت ها نام دامنه مرتبطی داشتند، می تونستن خیلی راحت تر بیان بالا. با این حال پیشنهاد می کنم مقاله آموزش انتخاب نام دامنه سایت مارو یک نگاهی بندازید.


  26. تهران بلیط

    سلام وقت بخیر مطلب خیلی خوب و عالی بود.


  27. لطفی

    سلام ادامه مطلب رو کی قرار میدین؟ این تا روز 8 بود


    • امیر قمصری

      درود

      به زودی قرار میدیم دوست عزیزم


  28. تجهیزات شهربازی

    سلام
    اول ممنون بابت مطالب مفید و با ارزشتون

    دوم سوال داشتم که:
    من سایتی رو حدود یکی دو ماهی بالا اوردم ولی به دلیل بی تجربگی به گوگل اجازه ایندکس کردن محتوای سایتم رو دادم درحالی که سایتم تا به اموز هنوز به چهارچوب درستی نرسیده و این طور که من بعد فهمیدا باید اول سایتم رو به یک حد نسابی (به یک حالت استاندارتی) میرسوندم و بعد اجازه ایندکس شدن رو میدادم

    حالا سوالم اینه که بهتره بزارم زمان هاست تموم بشه (که تا اونجایی که من خبر دارم باعث میشه گوگل فکر کنه سایتی دیگه با این دامنه وجود نداره و اطلاعات سایت رو از دیتابیس پاک میکنه) یا نه دیگه با همین منوال پیش برم (و به حساب دیگه خرم از پل گذشته و دیگه فایده ای نداره) یا نه اصلا خودتون راه حل بهتری بلدید

    این نکته رو هم بگم که چون سایتم خارجی هستش و کلی هزینه براش دادم نمی تونم نام دامنه رو تغییر بدم

    خیلی ممنون میشم اگر بتونید پاسخ بدید


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      اصلاح کنید و از پایه ویران نکنید دوست عزیز.


  29. M.b

    ممنون از مطالب مفیدتون.
    برای تهیه ریپورتاژ آگهی خوب و باکیفیت مقاله ای ندارید توی ساییتتون؟


  30. M.Zocker

    ببخشید که دوباره پیام میدم

    یعنی شما با این مخالف هستید که الان سایت رو از دسترس خارج کنم؟ ( اگر نه = اجازه بدم زمان هاستم تموم بشه یا سایت باشه ولی از ایندکس شدن جلوگیری کنم)
    شما میگید الان اگر ساختار سایت رو درست کنم و محتوا اضافه کنم میتونم اون اشتباه رو جبران کنم و با سئوی درست جایگاه خوبی در نتایج کسب کنم؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      بله باید ساختار سایتتون اصلاح کنید و از دسترس خارج کردن سایت به معنای پاک کردن صورت مسئله است.


  31. M.Zocker

    سلام
    اول ممنون بابت مطالب مفید و با ارزشتون

    دوم سوال داشتم که:
    من سایتی رو حدود یکی دو ماهی بالا اوردم ولی به دلیل بی تجربگی به گوگل اجازه ایندکس کردن محتوای سایتم رو دادم درحالی که سایتم تا به اموز هنوز به چهارچوب درستی نرسیده و این طور که من بعد فهمیدا باید اول سایتم رو به یک حد نسابی (به یک حالت استاندارتی) میرسوندم و بعد اجازه ایندکس شدن رو میدادم

    حالا سوالم اینه که بهتره بزارم زمان هاست تموم بشه (که تا اونجایی که من خبر دارم باعث میشه گوگل فکر کنه سایتی دیگه با این دامنه وجود نداره و اطلاعات سایت رو از دیتابیس پاک میکنه) یا نه دیگه با همین منوال پیش برم (و به حساب دیگه خرم از پل گذشته و دیگه فایده ای نداره) یا نه اصلا خودتون راه حل بهتری بلدید

    این نکته رو هم بگم که چون سایتم خارجی هستش و کلی هزینه براش دادم نمی تونم نام دامنه رو تغییر بدم

    خیلی ممنون میشم اگر بتونید پاسخ بدید


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      افزایش رتبه سئو سایت به 200 فاکتور گوگل بستگی دارد. شما با توجه به توضیحاتی که دادید ابتدا باید برای سایت خود یک MVP (کوچکترین محصول قابل ارائه) تعیین کنید. هرچه سریعتر سایت خود را به یک ساختار مناسب برسانید.
      اولین کاری که باید انجام بدهید تنها صفحاتی که نیاز دارید را در سایت داشته باشید و مابقی صفحات را حذف کرده و با استفاده از ابزار Remove Urls گوگل از نتایج گوگل نیز حذف کنید.
      محتواهای تکراری را اصلاح کنید و عمل بروزرسانی محتوا را برای آن صفحات انجام دهید.(دقت تمامی مراحل را باید با صبر و حوصله انجام دهید و به صورت یکباره تمامی بروزرسانی ها نباید انجام شود.)


  32. سیامک

    سلام ممنون از راهنمایی


  33. m-v

    سلام میشه آموزش ایندکس نشدن توسط گوگل رو بزارید.
    ممنونم


    • محمد نصیری

      سلام وقت بخیر
      بله لینک ایندکس نشدن در محتوا قرار داده شده است.


  34. ریحان

    سلام من این مورد مقاله : ( یکی از بزرگترین اشتباهات مشتریان سئو (آنهایی که سایتی را طراحی کرده اند) این است که قبل از اینکه تولید محتوای سایت را انجام بدهند و حفره های آن را پر کنند آن را بالا آورده اند.) را اجرا کردم واقعا موثر بود ممنونم از مقاله خوبتون


    • محمد نصیری

      درود بر شما موفق باشید


  35. m-r

    درود آیا بهتر نیست اسم دامنه ما مطابق اسم برندمون باشه؟ آخه شما فرموده اید در جایی از این مقاله که:(اولین و مهمترین آن، نام دامنه ای است که دقیقا با کلمات کلیدی مدنظر شما برای بهبود رتبه منطبق باشد.) و ما ممکن است چندین کلمه ی کلیدی داشته باشیم . در این صورت بهترین کار چیست؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      خب بله بهتر که برندتون شامل کلمه کلیدی مهم و کاربری حوزه خودتون باش مثل نیوسئو که کلمه سئو مهم ترین عبارت برند ما هست.


  36. واله

    سلام یک قسمت از مقاله نوشته اید (اما گاهی اوقات امکان دسترسی به این رتبه در عرض 30 روز وجود دارد اگر تمامی شرایط مهیا باشد.) میشه بفرمایید چندتا از این شرایط رو که تاثیر خیلی خیلی بیشتری داره و به این روند سرعت میده.
    ممنونم


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      بله مقاله رو دقیقتر مطالعه کنید متوجه این نکات میشید. اولین نکته این که حتما در حین طراحی سایت و قبل از اینکه سایتتون بالا بیا برنامه ریزی برای محتوا رو انجام بدید و استراتژی محتوا رو برای سئو سایت در 60 روز آیندتون رو حداقل در نظر داشته باشید.


  37. مقدم

    سلام پیشنهاد شما برای نام دامنه معادل انگلیسی نام برند است یا فینگلیش نام برند ؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      قطعا نام های انگلیسی مفهوم را به راحتی به گوگل انتقال می دهند.


  38. روح اله

    سلام
    ممنون.مطلب جالب بود.
    وب سایت بسیار خوبی دارید.


  39. یونس

    سلام همکار محترم جناب قمصری
    من دو سالی میشه که به سئو علاقه پیدا کردم و دارم کار میکنم و ادامه میدم ولی متاسفانه بی نتیجه میمونم.
    چند باری از ناچاری از سئو کلاه سیاه استفاده کردم در صورتی که آگاه بودم اما الان 2ماهی هست روی پروژه ای کار میکنم تا صفحه 3هم امده ولی بالا تر نمیره
    ممنون میشم از تجربه هاتون در اختیار ما سئو کاران جوان بزارین
    با سپاس فراوان اصغرزاده هستم از شرکت سنادیتا


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      خوشحال میشم بتونم به شما عزیزان کمک کنم. پیشنهاد بنده استفاده از اپلیکیشن نیوسئو است. هم کاملا به روز است و هم به صورت حرفه ای محتوا سازی می کنیم


  40. احمد کاظمی

    استاد دیدگاه درست در مورد راه اندازی سایت چیست ؟
    یک جا گفتید یکهو یک سایت با کلی مطلب بالا نیاریم باعث میشه تو قرنطینه گوگل بریم . یک جا هم گفتید سایت را تکمیل نکرده اید بالا نیارید لطفا عملی تر توضیح بدهید !
    اگر من یک سایت دارم صفحه نخست و تماس با ما ، درباره ما با 10 تا مطلب سئو شده بالا بیاریم و هفته ای سه مرتبه مطلب در آن بگذارم اشکالی دارد ؟
    بعد دکمه مخفی نشدن از موتورهای جستجوگر را بزنیم ؟


    • محمد نصیری

      سلام و درود بر شما
      منظور از اینکه سایت تکمیل نشده و بالا نیارید منظور این است که شما برای کسب بهترین نتیجه در گوگل در مدت کوتاه باید از ایندکس شده صفحات بیهوده در گوگل جلوگیری کنید و اینکه سایت را با صفحات تست در گوگل ایندکس نکنید و بعد تغییر دهید.
      امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.


  41. زهرا یونسی

    با تشکر از مطالب خوب سایت تون


  42. علی

    عالی بود


  43. hosein

    مطلب خوبی بود


  44. mona t

    نظرتون درباره این سایت چیه؟
    آیا راهکاری برای بهبود رنک یا سئوی بهتر دارید؟
    daneshop.ir


    • ناظر سایت

      با سلام
      لطفا از طریق صفحه https://www.newseo.ir/website-seo-analysis درخواست خود را پیگیری کنید.


  45. نیوزکالا

    با سلام و عرض ادب
    مطلب جون دار و خوبی بود سپاس فراوان.
    یک سوال مدتی ذهنم را آماس میدهد و اون منبع مطلب هاییس ک ب رسم اخلاق و ب رسم گوگل باید ذکر بشه اگر این منبع بدون لینک باشه مشکلی متوجه ماس . یعنی تنها ب نام منبع اکتفا کنیم.؟؟؟
    پیشاپیش از جواب از سر لطفتون ممنون.


    • ناظر سایت

      با سلام
      منبع بدون لینک همان ادامه محتوای پست است و مبنع مقاله برای گوگل محسوب نمیشود.


  46. مجید

    خیلی خوب بود


  47. کیوان حسینی

    سلام خسته نباشید
    واقعا اطلاعاتتون واسم مهم بود خیلی ممنون من یک درخواست دارم
    میتونید یه سری به این سایت بزنید و اشکالات سایت رو بهم بگید خیلی ممنون میشم


    • ناظر سایت

      با سلام تحلیل سایت خود را از طریق صفحه زیر پیگیری نمایید :
      https://www.newseo.ir/website-seo-analysis


  48. محمد

    با سلام و تشکر از مطالب جذابتون
    میشه خواهش کنم به سایت زیر یر بزنین و از لحاظ فنی و ساختاری بررسیش کنین؟
    abzar724.com
    متشکرم


    • ناظر سایت

      با سلام
      لطفا درخواست خود را از طریق صفحه تحلیل سئو سایت دنبال کنید
      متشکرم
      https://www.newseo.ir/website-seo-analysis


  49. مهران

    مطلب بسیار عالی و مفیدی بود.لطفا در این زمینه و اینکه چگونه میتوان از سایت های باDAبالا لینک گرفت هم مطلب بگدارید.
    یک سوال دیگه هم اینکه ایا اکر دامنه ما.ir باشد و ایا ددز نطر گوگل داشتن لینک از دامنه های .ir وزن بیشتری نسبت به .com خواهتد داشت؟
    ممنون از راهنمایی شما.


    • ناظر سایت

      سلام. مقالات بک لینک به زودی منتشر می شود. برای سوال دوم تون به مقاله آیا سایت های .com رنک بالاتری بدست می آورند مراجعه کنید


  50. محسن

    سلام
    آیا استفاده از نام فینگلیش در اسم دامین درست میباشد؟
    مثلا ghaza.ir برای یک رستوران
    یا ghazakhori.com
    ایا استفاده از این اسم ها درست میباشد؟ مشکلی از بابت سئو دارد؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      خیر
      مشکلی ندارد اما یک پوئن مثبت را از دست می دهید


  51. حسن

    سلام – این مطلب خیلی ارزشمندی بود من لذت بردم و اینکه سایتتون هم عالیه خدا قوت …


  52. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر
    صفحه اصلی سایت من متن داره ولی اول عکسه و برای خواندن متن بیشتر بخوانید زده شده،این مناسبه یا باید متن بصورت کامل دیده بشه؟؟؟


    • امیر قمصری

      درود

      لطفا روی صفحه اول سایت خود خیلی کار کنید


  53. سعادت

    به نظرم هیچکسی نباید انتظار بالا اومدن سایت تو همون ماه اول رو داشته باشه حداقل 6 ماه اول رو نباید به این موضوع فکر کنه فقط باید فعالیت مداوم داشته باشه و بهینه سازی رو انجام بده و تولید محتوا کنه بهرحال هیچ زحمتی بدون جواب نمی مونه و در نهایت سایت بالا میاد. اما تازه به نظر اون موقع کار اصلی شروع میشه چون باید جایگاهی رو که بدست آورده بتونه حفظ و ارتقاع بده


  54. شاداب

    به نظر من این مهم نیست که سایت حتما در همون ماه اول به رتبه های بالای گوگل برسه. مهمتر از اون اینکه مدام فعالیت مون رو ادامه بدیم و نکات بهینه سازی رو رعایت کنیم با این کار در نهایت سایت به رده های بالا میرسه


  55. سایت تفریحی

    ممنون بسیار عالی و مفید بود


  56. MelanieLip

    XRumer 12.0.19 is the BEST


  57. اس ام اس

    ممنون مطلب خوبی بود


  58. محمدرضا

    سلام.
    یه سؤال دارم:
    واسه افزایش رتبه ی سایت تو الکسا از طریق جستجو، اگر تعداد زیادی از افراد مطالبی که در سایت وجود داره رو همراه با ذکر آدرس سایت، در گوگل جستجو کنن تاثیری داره؟
    مثلا به این صورت:
    «متن جستجو site:www.mysite.com»


    • امیر قمصری

      درود

      قطعاااا نه

      گوگل را چی فرض کرده اید ؟!!!
      الکسا را چی ؟!!!


  59. MA

    سلام

    من فک می کردم سایت های جدید تا یه مدتی قرنطینه میشن . و حداقل باید 3 تا 4 ماهی از عمر دامنه بگذره


  60. my virtual world

    برخی از سایت ها رو میشه در کمتر از 2 ماه بالا آورد ولی 30 روز خیلی جالبه!!
    متشکرم از وقتی که گذاشتید.


  61. سایبان خودرو

    ممنون اطلاعات خیلی خوبی بود


  62. ali

    ممنون از مطالب خوبتان
    موفق باشید


  63. khosravian

    سلام،ممنونم از مطلب خوبتون.ممکنه یکمی بیشتر در مورد روش های بالا امدن سایت در یک ماه توضیح بدید
    متشکرم.


  64. باربری تهران

    مطالب خوبی بود

    با تشکر باربری تهران


  65. علیرضا صبورروح

    من سایتم یه زمانی خودم کار میکردم خوب میمومد بالا ولی چند وقتی هست نمیتونم کاری کنم کمک میخواستم


  66. دانلود آهنگ

    سلام خیلی مفید بود ممنون


  67. امین

    سلام
    مطلب جالبی بود ممنون


  68. محمد

    با سلام ضمن تشکر بابت مطلب مفید حدود سه هفته ای است یک سایت در حوزه ضمیر ناخوداگاه راه اندازی کرده ام اما با توجه به محتویات خوبی که دارم نمیدانم چطور میتوانم باز دید کنده بیشتری را به سایتم جذب کنم ممنون میشم اگر vاهنمایی بفرمایید اسم سایتم این است
    با تشکر


  69. سعیدی

    ممنون جالب بود


  70. اسماعیل

    عالیییییییی بود ممنون


  71. هادی پور

    بسیار زیبا بود
    ممنون از مطالب خوبتان
    مشتری پرو پاقرص وبسایت زیبای شما آگهی90


  72. طراحی سایت

    ممنون عالی بود. استفاده کردیم


  73. محمد

    خیلی ممنون


  74. مهندس میرزایی

    بازم مثل همیشه عالی بود
    سایت بسیار زیبایی دارید


  75. مهندس میرزایی

    ممنون
    عالی بود
    سایت بسیار زیبایی دارید
    از کسایی که تو کارشون جدی هستن خیلی خوشم میاد


  76. الهام

    سلام
    ممنون بابت مطالب مفید که در اختیار ما گذاشتین
    به وب منم سر بزنید منتظر راهنمایی های شما هستم


  77. رامین

    سلام
    اگر نام وبسایت ما فارسی باشه و دامینش رو فینگلیش همین نام بنویسیم خوب نیست از نظر سئو؟


    • امیر قمصری

      با سلام.متاسفانه متوجه نشدم چی فرمودید !!


  78. تیجانی

    سلام.
    کامل مطالعه کردم. ممنون.


  79. مرجان

    شاید بشه با تولید محتوای خالص و با بهترین کیفیت بشه سایتی رو در کمتر از 2 ماه اورد بالا.


  80. آسیا تهران

    سلام
    به نظر من حداقل 6 ماه لازم هستش.


  81. ساجد

    نظر من اینه که فکر کنم به این راحتی الان بشه در یک ماه بشه سایتی رو اورد بالا.


  82. یاسین

    سلام یه سوال داشتم؟
    اگه همه قوانین و درست رعایت کنیم بنظرتون میشه ادرس یه وبلاگ رو در صفحه اول گوگل بیاوریم یغنی ریک بالایی بدست اوریم یا حتما باید سایت و دوماین مستقل باشد؟


    • امیر قمصری

      با سلام.
      یک وبلاگ هم می تواند برتر باشد


  83. Mj

    منم دقیقا نظر شخصیتون رو میخوام
    البته اگر مایل باشید


  84. Mj

    خیلی ممنون
    ولی من گفتم نظر شخصیتون رو هم میخواستم شما خودتون از دامنه 3zarmusic سزار موزیک خوشتون میاد ؟
    چون وقتی میبینم یه سئوکار حرفه ای از دامنم خوشش بیاد خیلی امیدوار میشم و وقتی ببینم که خوشش نیاد میرم دنبال یه دامنه دیگه


    • امیر قمصری

      بنده بر اساس سئو عرض کردم خوب است.اما اینکه می تواند یک برند خوب باشد یا نه یک نظر شخصی است


  85. Mj

    مطالب شما بی نظیر هست
    یه سوال شخصی داشتم
    وقتی شروع به کاره سایت (موزیک) کردم جدی نبود و یه دامنه ای که زیاد جالب نبود انتخاب کردم اما حالا میخوام دامنه مناسبی انتخاب کنم که
    3zarmusic.com هست میخواستم نظرتون رو بدونم دامنه مناسبیه ؟
    بعدها که موفق انشاالله موفق شدم میخوام دامنه 3zarmovie و 3zartext رو هم برای سایت فیلم و متن آهنگ ثبت و شروع به فعالیت کنم
    به نظر شما مناسبه ؟
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام
      با توجه به اینکه زمینه فعالیت سایت شما موزیک است و در دامنه خود هم از موزیک استفاده کرده اید به نظر دامنه خوبی برای سئوست


  86. osam

    عالی بود،ممنون بابت مطلب مفیدتون


  87. معین فتحی نیا

    سلام
    ممنون.مطلب جالب بود.
    به کارتون ادامه بدید.وبسایت بسیار خوبی دارید.


  88. محمد حسن

    مطلب جالبی بود … استفاده کردیم


    • امیر قمصری

      خوشحالم که استفاده کردید دوست عزیزم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود