انتخاب یک موضوع خاص برای افزایش رتبه سایت

پخش ویدئو

در این کلیپ در مورد نکته بسیار مهم می خواهم صحبت کنم که هم نتیجه تجربه بنده برای افزایش رتبه سایت می باشد و هم در بسیاری از وب سایت های بزرگ دنیا در رابطه با آن صحبت شده است. سایت شما باید یک موضوع مشخص داشته باشد و این موضوع مشخص باید برای کاربران شما مقالات و محتوای مشخصی داشته باشد. این موضوع برای گوگل بسیار اهمیت دارد که شما یک محتوای خاص را به کاربران خود ارائه دهید. این جریان بعد از پدیدار شدن یکی از الگوریتم های گوگل مورد اهمیت قرار گرفت. ممکن است شما در داخل وب سایت خود ده موضوع مختلف را داشته باشید و روی یکی از این موضوعات بیشتر از موضوعات دیگری کار کنید، آنگاه همان موضوع باعث افزایش رتبه سایت می شود.

حال امکان دارد با آن نه موضوع دیگر حتی در صفحه اول نیز قرار نگیرید. اکنون ما به سوال پرتکرار شما که در رابطه با این موضوع بوده است، پاسخ داده ایم. سوال به این صورت است که چرا ما در یک دسته عبارت کلیدی رتبه خوبی کسب کرده ایم و در یک دسته از عبارات کلیدی اصلا رتبه ای نداریم؟ دقیقا دلیلش همین است که شما باید دقت خود را بر روی یک موضوع خاص برای بالا آمدن رتبه سایت در گوگل بگذارید.

مثلا وب سایت نیوسئو می تواند در رابطه با سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ مطالبی را منتشر کند. چرا ما حیطه های خاصی را مشخص کرده ایم؟ به این دلیل که ما می خواهیم به گوگل نشان دهیم که ما برای کاربران خود ارزش زیادی قائل هستیم و تخصصی کار می کنیم. با توجه به اینکه گوگل گفته است که اول برای کاربران بسازید بعد برای من، ما به گوگل نشان می دهیم که قبل از تو، کاربر برای ما اهمیت بیشتری دارد. چگونه نشان دهیم که کاربر برای ما اهمیت بیشتری دارد؟ بدین گونه که ما در تمام وب سایت خود به نکات مسائلی که کاربران نیاز دارند و به سایت ما مراجعه می کنند، پرداخته ایم. مثلا امیر قمصری که در رابطه با سئو صحبت می کند، باید به سوالات پرتکرار سئو پاسخ دهد، ویدیو نکات کلیدی بسازد، محتوا تولید کند و … .

در نتیجه یک موضوع را انتخاب کنید و روی آن کار کنید، مطمئن باشید که خیلی بهتر از کار کردن روی 50 موضوع مختلف است. امیدوارم این فیلم آموزش سئو برای شما کاربردی باشد.

10 نظر در مورد مقاله “ انتخاب یک موضوع خاص برای افزایش رتبه سایت ” ثبت شده است
  1. سعید

    با تشکر از سایت خوبتون. آیا تخصصی کارکردن ما رو در حوزه فروش محصولات محدود نمیکنه؟ مثلا من هم فروش قرنیز هم دیوارپوش کفپوش سقف کاذب و هم کاغذ دیواری دارم آیا باید خودم و محدود کنم به فقط یکی از این ها؟ اگر بله مثلا توی زمینه دیوارپوش مثلا چقدر محتوا هست که من بتونم همواره سایت رو بروز رسانی کنم. بنظرتون محدود نمیشم؟


    • مهدی گنجعلی

      درود و عرض ادب. اشتباه نکنید! منظور این هست که اگر در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت می کنید، به یکباره نیاید در مورد اتاق سرور هم محتوا و مطلب نشر بدید. در این صورته که شما گوگل رو گیج می کنید.


  2. رضا نکوئی

    متشکرم از شما برای پاسخگویی و سایت خوبتون
    این لطف شما در سرعت پاسخگویی منو مشتاق کرد برای هر مطلب آموزشی شما کامنت بزارم و سوال بپرسم
    امیدوارم باعث اذیت شما نشم
    باز هم تشکر


    • مهدی گنجعلی

      نظر لطفتونه. وظیفه ماست که بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم و خوشحالیم اگر کمکی کرده باشیم


  3. رضا نکوئی

    سلام مجدد و سپاس از پاسخگویی سریع شما :

    من از توضیحات شما این طور متوجه شدم که فعالیت در یک (حوزه مشابه همزمان) مثل طراحی سایت ، سئو ، دیجیتال مارکتینگ و موارد این حوزه با هم ایراد نداره ، اما نباید بیایم در کنار این حوزه یک حوزه بی ربط هم داخل سایتمون داشته باشیم مثل همون مثال کابینت سازی شما ، که کاملا بی ربط است به حوزه دیجیتال مارکتیگ است .
    درست متوجه شدم ؟


    • مهدی گنجعلی

      بله همینطوره. حالا اگر در همون حوزه دیجیتال مارکتینگ به عنوان مثال برای سئو سایت کار کنید، نتیجه بهتری می گیرید.


  4. رضا نکوئی

    جناب گنجعلی درود بر شما
    فرمایش شما کاملا متین
    اما در ویدئو این صفحه استاد قمصری میفرمایند یک حوزه خاص رو انتخاب کنین تا بتونین نتیجه بهتری بگیرین و مثال زدن اگر در یک حوزه بیشتر کار کنین به صفحه اول میاین و در بقیه موارد ممکنه به صفحه اول نیاین
    همان طور که در مثال دیجی کالا برای رسیدن محصولات متفاوت به صفحه اول باید تلاش مضاعفی داشت چون خیلی از محصولات ارتباطی با هم ندارن ، اگر من هم تلاش مضاعفی داشته باشم و در زمینه هایی که استاد فرمودن کار کنم مثل طراحی سایت ، سئو ، دیجیتال مارکتینگ ، به هیچ وجه امکان توانمندی و رسیدن به صفحه 1 گوگل در همه موارد من نیست ؟
    یا این بستگی به میزان تلاش من داره ؟


    • مهدی گنجعلی

      این دسته از مواردی که فرمودبد، همگی مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگه. منظور مهندس قمصری اینه که شمایی که در حال بهینه سازی برای این حوزه هستید، اگر بخواهید برای بحث آموزش کابینت سازی کار کنید، گوگل به شما رنک نخواهد داد. ربات گوگل از فاکتورهای مختلف استفاده میکنه تا متوجه بشه برند شما در چه زمینه ای فعالیت داره؛ شما نباید به هیچ عنوان ربات رو گیج کنید. در کل هرچه اختصاصی تر کار کنید،، زودتر به نتیجه می رسید


  5. رضا نکوئی

    استاد قمصری سلام
    سوالی برام پیش اومد پس چطور فروشگاه های عظیمی چون دیجی کالا در اون همه محصول رتبه خوبی دارن که بعضا محصولات اصلا به هم ارتباطی ندارن ؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما
      محصولات دیجی کالا با هم فرق دارند؛ اما به این مسئله هم دقت داشته باشید که ماهیت کار این مجموعه تغییر نکرده و هدف اصلی همون فروش محصول از طرق مختلفه. البته اعتبار نام برند رو هم باید در نظر داشت. مقاله زیر می تونه به درک بهتر این موضوع که افزایش رتبه سایت دیجی کالا به چه صورته، کمک کنه:
      https://www.newseo.ir/blog/illusion-product-service-business


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود