اصولی ترین راه برای حذف یک صفحه از گوگل

پخش ویدئو

در مورد نکته ای از حذف یک صفحه از گوگل می خواهم برای شما صحبت کنم که متاسفانه خیلی از ما به آن دقت نمی کنیم. در ادامه با مهم ترین نکات آن همراه ما باشید:

با محتوا صفحه ای که می خواهیم حذف کنیم، چه کنیم؟

برخی اوقات ممکن است که شما بخواهید یکی از صفحات وب سایت خود را حذف کنید. در برخی از وب سایت ها به نکته عجیبی در این باره اشاره شده که به نظر بنده نادرست است. شما آن صفحه از وب سایت را که حذف می کنید. ما با ارور 404 سایت کاری نداریم، شما آن را پاک می کنید و ممکن است اصلا ارور 404 پیش نیاید. موردی که ممکن است ایجاد شود که یک مشکل بزرگ نیز محسوب می شود، این است که شما یک صفحه را پاک می کنید که داخل محتوا آن چندین عکس نیز وجود دارد.

شما این چندین عکس را نیز پاک می کنید. خیلی عجیب به نظر خواهد آمد. شما مشکلات آن صفحه را حل می کنید. آن را از صفحه نتایج گوگل حذف می کنید و تمام موارد مربوط به حذف کردن صفحه از سایت را رعایت می کنید اما چه به سر عکس ها می آید. آن عکس ها همگی ارور 404 می گیرد. شما اگر می خواهید یک صفحه را حذف کنید، چرا عکس های آن را حذف می کنید؟ بگذارید عکس ها در سایت باقی بماند. هیچ گونه فایلی را از صفحه پاک نکنید. اگر می خواهید فایل های آن صفحه را حذف کنید باید تمام مواردی که برای حذف یک صفحه از گوگل انجام می دهید، برای آن فایل ها نیز انجام دهید.

با عکس های صفحه ای که قصد حذف کردن آن را داریم، چه کنیم؟

ممکن است برای شما سوالی به وجود آید. گوگل تصاویری که به Google Images می برد، آن را به یک صفحه لینک می دهد که آن صفحه می شود همان صفحه با ارور 404 که ما آن را حذف کرده ایم. در این حالت باید از این استراتژی استفاده کنیم که آن عکس ها را به صفحه ای با مشخصات مشابه ریدایرکت دهیم. این یکی از کاربردهای ریدایرکت صفحات است که در این فیلم آموزش سئو برای شما توضیح داده ایم.

2 نظر در مورد مقاله “ اصولی ترین راه برای حذف یک صفحه از گوگل ” ثبت شده است
  1. Armin

    سلام استاد قمصری عزیز وقتت بخیر
    من یک صفحه در سایتم دارم که دیگه بهش احتیاجی ندارم. دز حقیقت یک محتوای فصلی بود که الان اهمیتی نداره. سوالی که برای حذف یک صفحه از گوگل دارم اینه که مثلا الان محتوای من رنک خوبی داره و ورودی زیادی رو آورده ب سایتم. میتونم با این توصیف حذفش کنم!؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. سعی کنید تا جایی که امکانش هست، متن و عبارت کلیدی رو تغییر بدید و از حالت فصلی خارجش کنید. دقت کنید که تغییر آدرس ندید که رنکش از دست میره.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود