7 تکنیک کاربردی برای افزایش کامنت سایت

افزایش کامنت,افزایش کامنت اینستاگرام و سایت,افزایش کامنت سایت

افزایش کامنت سایت از طریق بلاگ می تواند یک حرکت بسیار عالی برای بهبود تعامل با مخاطبین باشد. خوشبختانه محتوا نویسی این روزها بسیار توسعه یافته است؛ هر کسی می خواهد تولید کننده محتوای بهتری باشد. اما کلید موفقیت برای رشد بلاگ سایت چیست؟

پاسخ بسیار ساده است. کامنت کلید این موفقیت است! اما آیا فکر می کنید که افزایش کامنت سایت و بلاگ کار ساده ای است؟

راستش را بخواهید افزایش کامنت سایت اصلا ساده ای نیست! شما باید همیشه اصل 90/10 را در نظر داشته باشید (این اصل به صورت شفاف نشان می دهد که بیشتر کامنت ها از 10% از مخاطبین به دست می آید. بقیه فقط مقاله شما را مطالعه می کنند).

قبل از این که بخواهیم به سمت تکنیک های افزایش کامنت سایت برویم، باید نگاهی به سطح رقابت ها در بین بلاگ های موجود داشته باشیم و ببینم که جایگاه شما کجاست. آیا شما تا به حال فکر کرده اید که در روز، چه تعداد محتوا در بلاگ های مختلف منتشر می شود؟

یک مطالعه جدید توسط Digital Buzz در رابطه با رخدادهای اینترنتی نشان داده است که تقریبا 2 میلیون پست هر روز در اینترنت منتشر می شود. این موضوع واقعا تعجب بر انگیز است؛ اما به یاد داشته باشید که شما هم می توانید جزو این وب سایت ها باشید. به عنوان یک نویسنده، شما همیشه باید یک مطلب مبتکرانه را به خواننده های خودتان ارائه کنید. اما هر پست اگر نتواند پاسخ مناسب از خواننده ها دریافت کند، قطعا این پست بی فایده می شود.

حالا وقتشه!   اینو بخون: 10 ها نکته سئو داخلی سایت که باید بدانید!پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

البته نباید برداشت اشتباهی داشته باشید؛ منظور من این نیست که بلاگ شما خوب نیست و یا روش شما صحیح نیست. قطعا شکی در این موضوع نیست، شما محتوای خودتان را به بهترین شکل ممکن ایجاد کرده اید و مطمئنا این مسئله دلیلی برای عدم افزایش کامنت سایت شما نیست. این محتوا تمام موضوعاتی که خواننده ها به دنبالش هستند را دارد. اما چرا تعداد کامنت ها در وبلاگ شما بالا نیست؟ آیا مشکلی در کار شما وجود دارد؟

بله!

تکنیک های بسیار کاربردی در این زمینه وجود دارند که باید از آن ها استفاده کنید تا بتوانید کامنت های خودتان را افزایش دهید. کامنت ها مانند سوختی هستند که باعث می شوند محتواهای سایت شما به سطح بالاتری بروند. به این صورت، افزایش کامنت سایت می تواند به طور غیر مستقیم بر روند بهبود سئو سایت شما تاثیرگذار باشد.

یک مورد پژوهش جدید توسط Rick Burnes نشان داده است شرکت هایی که کار وبلاگ نویسی را انجام می دهند، نتایج بسیار بهتری را نسبت به رقبای خود ارائه کرده اند. این نتایج نشان می دهد که افزایش کامنت سایت در آخر منجر به افزایش ترافیک سایت به میزان 55 درصد می شود!

حالا بعد از درک این حقایق، مطمئن هستم که شما می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید تا بتوانید کامنت های موجود در بلاگ خودتان را افزایش دهید. بیایید نگاهی به آن ها بیندازیم. جالب است بدانید که 7 تکنیکی که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد، تنها برای وبلاگ ها و وب سایت ها کاربرد نداشته و شما حتی می توانید از آن ها برای افزایش کامنت اینستاگرام نیز استفاده کنید؛ چراکه این ها مفاهیم هستند.

1) ایجاد اشتیاق برای نوشتن

این یک وظیفه دشوار است که شما مخاطبین خودتان را از ابتدا تا انتهای مطالعه محتوا، مشتاق نگاه دارید. نویسندگان حرفه ای وقتی می خواهند محتوایی را در وب سایت خود منتشر کنند، معمولا سعی می کنند تا پست ها را به صورت مکالمه ای بنویسند. شما نیز باید به صورت خیلی ساده تصور کنید که یک تعامل مستقیم بین شما و خواننده متن وجود دارد. این کار به نظر دوستانه می آید مگر نه؟

شما نباید باعث خستگی خواننده شوید. اولویت اول شما باید ارائه محتوایی باشد که کاملا برای خواننده تان مفید و قابل درک است. همیشه این محتوا باید حالت مکالمه ای داشته باشد.

این موضوع تنها در صورتی ایجاد می شود که شما برای نوشتن محتواهای بلاگ، اشتیاق داشته باشید. شما می توانید یک ارتباط قوی با مخاطبین خودتان به این روش ایجاد کنید. مطمئن باشید که در انتهای این محتوای مکالمه ای، مخاطب ترغیب شده است تا با شما ارتباط بگیرد و طبیعی است که اولین قدم برای این کار ارسال کامنت است؛ در اینجا به بهترین شکل، افزایش کامنت سایت برای شما اتفاق می افتد.

2) رفع خلاء ارتباطی

ارتباطات اهمیت بسیار زیادی دارد. یک نویسنده خوب همیشه یک لحن ثابت نسبت به مخاطبین خودش دارد. شما باید یک ارتباط قوی با مخاطبین خودتان ایجاد کنید تا آن ها مشتاق باشند تا نسبت به این ارتباط پاسخ دهند. به عنوان مثال، خواننده به سایت شما می آید، یک پست مفید را پیدا می کند و آن را مطالعه می کند.

بعد از خواندن 3 تا 4 خط، خواننده درگیر متن شما می شود. سپس راه حلی را پیدا می کند که به نظرش ارزشمند است. در نتیجه به راحتی برای شما کامنت می گذارد. به دست آوردن علاقه مخاطب، مکالمه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید سعی کنید از کلمات «تو» و «من» در محتوای خودتان استفاده کنید تا بتوانید مکالمه خوبی با مخاطبین خودتان داشته باشید.

نکته: شما نباید محتوای خودتان را در پاراگراف های بلند بنویسید بلکه محتوای شما باید به صورتی باشد که مطالعه آن راحت باشد.

یک مقاله پژوهشی جدید توسط Larry Ferlazzo نشان داده است که طول میانگین محتوا برای صفحه وبسایت که در 10 نتیجه برتر برای هر کلمه کلیدی در گوگل قرار بگیرد، حداقل 2000 کلمه می باشد. این موضوع به صورت شفاف نشان می دهد که پست سایت شما باید چطور باشد. در صورتی که پست شما بین 1500 تا 2000 کلمه باشد، شانس این که این پست در ده نتیجه اول قرار بگیرد، افزایش پیدا می کند.

در نتیجه، هر زمانی که جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با پست شما توسط فردی در گوگل انجام شود، احتمال این که پست شما در نتایج بالا نمایش داده شود، افزایش پیدا می کند. در نتیجه، خواننده ها ترجیح می دهند که در مقایسه با پست دیگران، از پست شما استفاده کنند که این موضوع در نهایت احتمال افزایش کامنت سایت را افزایش می دهد.

افزایش کامنت,افزایش کامنت اینستاگرام و سایت,افزایش کامنت سایت

3) تمرکز بر روی نرخ تبدیل کاربر به مخاطب دائمی

حضور وبلاگ شما در اینترنت بسیار ضروری است. هر ثانیه یک بازدید کننده جدید وبلاگ شما را مشاهده می کند؛ اما شما چطور می توانید خواننده ها را در وبلاگ خودتان نگاه دارید؟ این کار خیلی ساده است. شما باید این خواننده ها را به مخاطبین دائمی خودتان تبدیل کنید. بسیاری از خواننده ها تنها به سه دلیل بر روی پست های شما نظر نمی گذارند.

دلیل 1: آن ها ممکن است فکر کنند که اولین بار است که پست وبلاگ شما را بازدید می کنند و ممکن است موضوع مفیدی را پیدا کنند. آن ها با خودشان می گویند شاید مرتبه دیگری که به سایت شما بیایند، بر روی پست شما کامنت بگذارند.

دلیل 2: آن ها با سایت شما آشنا نیستند.

دلیل 3: آن ها محتوای شما را دوست دارند اما فرم های ثبت نام در سایت را پیدا نمی کنند در نتیجه نمی توانند بر روی پست های شما کامنت بگذارند.

شما باید بگذارید که خواننده های شما، شما را بشناسند. اما چطور؟

شما می توانید این بازدید کننده ها را با ارائه کتاب رایگان، گزارش، فایل های صوتی، ویدئو، برگه های کاری و غیره به مخاطبین دائمی خودتان تبدیل کنید تا آن ها متوجه شوند که همیشه چیز های با کیفیت را از وبسایت شما دریافت می کنند؛ و به همین سادگی این موضوع نشان دهنده ماهیت کار شما می باشد.

ما در نیوسئو همواره با استفاده از این موارد، توانسته ایم تعامل بسیار خوبی با کاربرانمان ایجاد کنیم و در نهایت تعداد زیادی از آن ها را به مخاطبین دائمی خود تبدیل کنیم.

بعد از استفاده از این روش، ما به صورت موفق تمام مشکلاتی که دلایل عدم کامنت گذاری بر روی وبسایت  بود را رفع کردیم. حالا، هر جایی که خواننده جدیدی سایت ما را مشاهده می کند و محتوای مفید بر روی پست دریافت می کند، قطعا در سایت شما بدون تاخیر ثبت نام می کند.

به دلیل این که کاربر ها همیشه کیفیت بیشتری از وبسایت شما به دست می آورند، قطعا از سایت شما بیشتر استفاده می کنند و با آن آشنا می شوند. ازین رو، آن ها با ارائه نظر، از پست های شما تشکر می کنند.

4) پرسیدن سوال های ساده

پرسیدن سوال از خواننده ها به این معنی است که شما می خواهید نظر آن ها را در رابطه با راه حل هایی که به دنبال آن هستند را بدانید. این موضوع نشان می دهد که شما نسبت به مشکلات آن ها اهمیت می دهید. این موضوع به سادگی باعث می شود که خواننده های شما نسبت به پست های شما مشارکت بیشتری داشته باشند و این مشارکت در نهایت منجر به افزایش کامنت سایت خواهد شد.

اما در بیشتر وبلاگ ها، مشاهده می شود که نوسنده سوالاتی را می پرسد که بسیار رایج هستند؛ مانند «خب حالا نظر شما چیست؟ مطلبی از قلم افتاده؟».

هیچ شکی نیست که این سوال ها روش خوبی هستند. اما گاهی خواننده ها به سختی می توانند به این سوالات پاسخ دهند. خواننده ها نمی خواهند نسبت به سوالاتی که نیازمند تفکر زیاد است پاسخ بدهند و همین موضوع باعث می شود که آن ها بدون ارائه نظر، وبلاگ شما را ترک کنند.

حالا وقتشه!   اینو بخون: شما بهتر است از این سوال های سخت استفاده نکنید. شما باید کاری کنید که خواننده های شما بدون تاخیر به سوالات شما پاسخ دهند.پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

شما می توانید از سوالاتی مانند زیر استفاده کنید:

  • بعد از خواندن این پست چه حسی داشتید؟
  • آیا این پست توانست مشکل شما را حل کند؟ اگر خیر، می توانید دلیل آن را در نظرات بیان کنید.
  • کدام نکته از نظر شما جالب بود؟ شما می توانید بازخورد ارزشمند تان را در نظرات بیان کنید.

این سوالات به راحتی موجب افزایش کامنت در سایت شما خواهند شد؛ چراکه نیازمند تفکر خیلی زیادی نمی باشند.

5) کسانی که نظر می دهند را تشویق کنید

برخی از افراد همواره می خواهند از فعالیت های خود سودی به دست بیاورند و به همان میزانی که کاری انجام می دهند باید نتیجه یا سود متقابلی هم دریافت کنند. خواننده ها ممکن است با خودشان فکر کنند که اگر در وبسایت شما کامنت بگذارند، چه چیزی به دست می آورند؟ این موضوع کاملا مشخص است که نظر دادن باید مزیتی برای خواننده ها داشته باشد.

برای این که بتوانید نرخ کامنت ها را در وبلاگ خودتان افزایش دهید، شما باید به آن ها پاداش بدهید. شما می توانید با استفاده از روش های زیر به افرادی که نظر می دهند، پاداش بدهید.

  • به کسانی که بهترین و بیشترین نظرات را ارائه می کنند، پاداش بدهید.

شما می توانید یک لیست از کسانی که روی وبلاگ شما نظر می دهند بر اساس تعداد کامنت هایشان، ایجاد کنید.

شما میتوانید کسانی که بیشتر کامنت را زیر پست های شما گذاشته اند را انتخاب کنید و سپس با ارائه یک بک لینک از وبلاگ خودتان به وبلاگ آن ها، به آن ها پاداش بدهید!

ازین رو، ترافیک بسیار زیادی بر روی پست های آن ها از طریق وبلاگ شما ایجاد می شود که همین موضوع باعث می شود آن ها خوشحال تر بشوند و کامنت های بیشتری برای شما بگذارند.

  • استفاده از پلاگین COMMENTLUV

پلاگین COMMENTLUV یکی از بهترین و مفید ترین پلاگین ها برای وبلاگ نویسان می باشد. این پلاگین حاوی ویژگی های بسیار خوبی می باشد که باعث می شود ترافیک و نظر بیشتری بر روی پست های وبلاگ شما ایجاد شود.

این پلاگین با قرار دادن یک لینک به آخرین پست آن ها در انتهای نظرشان، باعث می شود که به صورت خودکار کسانی که کامنت می گذارند، پاداش دریافت کنند. شما خیلی راحت  می توانید این پلاگین رایگان را از WordPress دانلود کنید و از آن در پست های خودتان استفاده کنید. مطمئن هستم که با استفاده از این روش می توانید کامنت زیادی به دست بیاورید.

  • معرفی کردن طرح های پاداش

شما می توانید خیلی راحت طرح های پاداش را ارائه کنید تا مخاطبین زیادی را به خودتان جذب کنید. شما می توانید با استفاده از تبلیغات برای آن ها در بنر های کوچک در پست های وبلاگ خودتان، به کسانی که نظر میدهند پاداش بدهید.

شما همچنین میتوانید یک تخفیف بر روی محصولات و یا  سرویس های خودتان را به خواننده ها پیشنهاد بدهید تا آن ها به ازای نظر گذاشتن بتوانند از مزیت های سایت شما بهره ببرند.

افزایش کامنت وب سایت,افزایش کامنت وبلاگ,تکنیک های افزایش کامنت

6) پاسخ دادن به نظرات به صورت منظم

به عنوان یک وبلاگ نویس، شما همیشه باید تعامل خوبی با خواننده های خودتان داشته باشید. شما باید همیشه کاری کنید که آن ها حضور شما را حس کنند تا این حس متقابل را از طریق نظراتشان با شما به اشتراک بگذارند؛ این یکی از بهترین روش های افزایش کامنت سایت می باشد که اثربخشی بسیار زیادی نیز دارد.

زمانی که خواننده ها بر روی وبلاگ شما نظر می دهند، آن ها منتظر پاسخ شما هستند. زمانی که شما به آن ها پاسخ ندهید، به این معنی است که شما آن ها را نادیده می گیرید. شما هرچه پاسخ زمان بندی شده ای را به آن ها بدهید، باعث می شود که بتوانید بازخورد های بهتری را دریافت کنید.

در نتیجه بهتر است عادت پاسخ ندادن را کنار بگذارید، سعی کنید به تمام نظرات پاسخ بدهید تا خواننده ها حس کنند که شما همیشه به نظرات آن ها گوش می دهید و برایشان ارزش قائل هستید.

7) تاکید بر روی نظرات در وبلاگ های دیگر

ارائه نظر به معنی بیان کردن افکار می باشد. یک وبلاگ نویس حتما باید بر روی وبلاگ های دیگر نظرات خودش را بیان کند. این عادت خوب نه فقط به شما کمک می کند تا با دیگر وبلاگ نویس ها یک ارتباط خوب برقرار کنید، و باعث می شود که آن ها هم مایل باشند تا بر روی وبلاگ شما نظر بگذارند.

این بدین معنی نیست که شما بدون خواندن پست، روی تمام پست هایی که می بینید کامنت بگذارید، بلکه این یک تکنیک ساده است که می توانید هم از محتوای مفید در وبلاگ های دیگر بهره ببرید و هم این که باعث شوید پست های شما هم کامنت بیشتری را دریافت کند.

حتی شما می توانید در پست های بعدی خودتان، یک بک لینک برای وبلاگ های دیگر ارائه کنید (البته نکات و اصول سئو سایت در این زمینه را باید به خوبی رعایت کنید).

جمع بندی نهایی

یکی از فاکتورهای موفقیت یک پست این است که بتواند از خواننده های خودش، کامنت بگیرد. اصلا مهم نیست که بازخوردها مثبت است یا منفی، بلکه کامنت به خودی خود اهمیت زیادی دارد.

در صورتی که کامنت ها مثبت باشد، به این معنی است که شما در جهت صحیحی حرکت می کنید و به دیگران کمک می کنید و در صورتی که کامنت ها منفی باشد، به این معنی است که شما باید محتوای خودتان را بهبود بدهید و شاید باید خاص تر عمل کنید.

احتمالا این حرف را شنیده اید؛ مرحله ای از زندگی که هیچ وقت تمام نمی شود، یادگیری است. در این زمینه، شما همیشه باید موضوعات جدید یاد بگیرید و به دیگران هم آموزش بدهید.

شما می توانید از تکنیک های بالا استفاده کنید تا نظرات زیر پست خودتان را افزایش دهید (چه در سایت، وبلاگ و اینستاگرام).

خیلی خوشحال می شوم که نظرات خودتان را در رابطه با این مقاله و مفید بودن آن، به من هم ارائه کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ 7 تکنیک کاربردی برای افزایش کامنت سایت ” ثبت شده است
  1. Elahe

    مرسی بابت محتوای خوبتون. مطالب مفیدی رو گفتین به نظرم اما آیا میتونم از اینا برای اینستاگرامم استفاده کنم!؟؟ من یک پیج آموزش آشپزی دارم که بازدید متوسطی میگیره ولی کسی سوال نمیپرسه تو کامنت ها و اکثرا میان دایرکتم. چیکار کنم که کامنت اینستاگرامم بیشتر بشه. اصلا اینستاگرام هم مثل سئو سایت کامنت براش اهمیتی داره!؟؟؟؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما دوست عزیز
      بله؛ این تکنیک هارو با کمی تغییر میشه برای هر سایت یا هر شبکه اجتماعی پیاده سازی کرد. اگر محتواهای خوبی در اینستاگرام تولید می کنید، می تونید با استفاده از این تکنیک ها و تغییر روند گفتار و لحن کپشن هاتون، کاربرها رو ترغیب کنید که نظرات خودشون رو با شما به اشتراک بگذارند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود